pátek 6. května 2016

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!








   Už je to tady. Islám si pomalu probojovává místo v evropském estetickém cítění. 
   Jak tak chodím ten svůj jeden a půl kilometr do Ústavu a zase zpátky, všiml jsem si jedné věci. Jak se "nesou" cikánští mladíci. Nakrucuji se, oblečení ve značkových džínách před obdivnými zraky mladých Cikánek, už teď tloustnoucích, nakrvavených v těsných bílých leginách. Vzpomněl jsem si na občasná setkání s muslimy v témže prostoru. Podobné chování, jenom jejich ženy jsou ještě uťápnutější. A ošátkované: nikáb, hidžáb nebo ještě více.



   Ale je to vlastně podle přírody. Vezměte si třeba jelena a laně. Ozdobné parohy má jelen a taky si nahlas vytrubuje. Laně jen zpovzdálí přihlížejí. Kohout má zase pestrý ocas a vykračuje si po smetišti jako pán dvorku. Slepice jsou takové nenápadné puťky a jenom kvokají a prchají před kohoutkem. A snášejí vejce.  

   U ptáků je tohle rozdělení rolí pravidlem, ale i lev má hřívu a mocně pořvává - lvice "jenom" loví a vychovává potomstvo. Nebo některé ryby, opice atd. Samec je obvykle nápadnější, zdobnější, větší. Ale samice je ta, která dovolí nebo dovolí. Ano, většinou před samcem prchají - ale když usoudí, že samec má dostatečně velké parohy nebo pestrý ocas, případně naditou peněženku (to se pozná podle toho, jak draze je oblečený) tak trochu zvolní a nechají se dohnat. Tímto způsobem si vybírají otce svých mláďat, potažmo dětí. 
Jen u nás se zdobí ženy, nápadně se oblékají a líčí, nakrucují se a mladíci, poněkud střízlivějšího vzhledu, jen slintají opodál. Pokud je takto "oháknutý" mladík, který na sebe poutá svým zevnějškem a chováním, je to většinou buď metrosexuál nebo gay. Nebo výše zmíněný Rom či muslim. A výběr podle vzhledu tady selhává.

   Takže naše židovsko-křesťanská "západní" kultura jde vlastně proti přírodě. Zavádíme jakýsi náznak matriarchátu. Alespoň vnějškově. Muž má vydělávat a žena ho má za jeho výdělek "reprezentovat". Tak nějak nám to vysvětluji nepsaná společenská pravidle, ne? A tak to taky dost často funguje. Nebylo by divu, kdyby se tomu muslimskému axiomu o podřízených ženách neobdivovali někteří naši mladí mužové. Ti primitivnější  Aby se pak cítili jako páni tvorstva. Aspoň do doby, než promluví a okolí zjistí, jací jsou to hlupáci.

   Nechápu ale , proč se proti tomu muslimskému pojetí "rovnoprávnosti" pohlaví neozývají naše genderové bojovnice. Co to bylo řečí o zneužívání ženského těla jako reklamního artefaktu a a o nedostatku ženského sebevědomí. A nerovnoprávnosti ve výdělcích i jinde.
A co naše "genderbáby" dělají dneska? Mlčí. 


    Muslimský vkus se nám dostává i do vizuální reklamy. Mladíci propagující cosi, co si "nutně musíte koupit" mají teď nejčastěji bujné tmavé plnovousy a kučeravé vlasy, modelky zase šátky obtočené kolem hlavy a módně prodřené džínsy. Tak nějak podprahově nám to "muslimství" podávají, nezdá se vám? 

   To, že sluníčkářky nejsou většinou moc hezké, jsou nenalíčené a mizerně oblečené už tak nepřekvapuje. Ani pokusy neduživých sluníčkářů o "plnovous". ¨Většinou je to jen jakýsi "polovous", bradka kozího typu, ale oni to asi vnímají jinak. A přitahují je snědí, štíhlí mladíci s o dost bujnějším plnovousem a zřetelně větším sexuálním apetitem. Myslím tím obě sluníčkové pohlaví. [;>)

   V mediálních "rozborech" začíná přibývat kritických slov na adresu jakého sexismu. Ne, že by nebyly oprávněné - nevím, proč má rychlou půjčku peněz propagovat krásná, leč zcela nahá slečna a dvojmsyslný slogan "Potřebujete píchnout?" Nevím, jestli dvojsmysl ocení někdo, komu se doma rozbila pračka, auto, nebo -  a a taky se to stává - je zle doháněn věřiteli z předchozí půjčky.

   Modelky, které se takto nechaly nafotit (většinou to ani není příliš proti mravopočestnosti) by to nemusely dělat, pokud  by je to uráželo. Ale když necháte zrak klesnout z nadživotních barevných "Billů Boardů" na úroveň ulice zjistíte, že tam, procházející dívky a mladé ženy jsou oblečeny ve velmi podobném duchu. Převažuje primární potřeba  přitahovat pohledy mužů. Ale u běžných dívek  se o otroctví vůbec nedá mluvit. Nijak mě to ani neuráží, ani extra nepřitahuje (to je možná dáno věkem) jen nechápu, proč o tom, co je už "dráždivé přes čáru" rozhoduje nějaká Rada pro reklamu. 


   I muži středního věku a akademického vzdělání si občas ulevují na různých fórech, že se ty "dnešní mladé holky oblékají jako kurvy". Dá se předpokládat, že ty mladé ženy tak působit chtějí, chtějí být "loveny" alespoň v náznaku a chtějí si ponechat možnost k odmítnutí. Prostě provokovat. V naší kultuře to je povoleno. Dokonce si myslím, že je to žádoucí. Máme přece problémy s reprodukcí obyvatelstva. Když vynecháme poněkud zvláštní způsoby otěhotnění (umělá inseminace jako u krav nebo prasnic) nezbývá, než k akci líné samečky nějak povzbudit. 

   A teď si vezměte  mladého muslima, který je s takovým prostředím konfrontovaný. Nijak se mu nedivím, že tom rozklíčuje způsobem, kterým byl vychován: "Tak se oblékají a chovají jen prostitutky!" A začne je k nim tak i chovat. A hned je tu průšvih před nádražím v Kolíně!

   Je to k muslimům "nečestné a nesportovní"? Myslím si, že nikoliv. Když budu po muslimské zemi chodit během ramadánu po ulici a něco pojídat - a nemusí to být zrovna vepřové - provokuji a mohu očekávat od hladovějících nějakou odvetu. A nikterak mě nebude omlouvat, že já ramadán jakožto nemuslim (nekřesťan, nežid) nemusím dodržovat. Když se chci podívat do synagogy, musím mít pokrývku hlavy, do mešity musím vstoupit bez bot. Když se rozhodnu koupat se na nudistické pláži, musím sundat plavky, jinak mě naturisté vyženou.

   Pro klidné soužití se různých náboženství, kultur, ideologií  nebo jen zvyklostí se předpokládá,  že menšina bude dodržovat zvyky většiny. Alespoň vnějškově a nebude prosazovat vjímky. Pokud toho není schopna,. nechť mezi majoritou nežije a neprodleně odejtúde tam, kde nastane soulad mezi jejím způsobem života a ostatními. Jasně to řílká přísloví "Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti!" Pokud od většiny požaduje nějaké benefity, třeba asyl, dávky v nouzi a podobné, platí i druhé přísloví: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!" A nechceš-li, nejsi toho schopen,  máš cestu volnou. Nikdo tě v pro tebe tak krutých zemích nedrží. Běž domů. muslime!

   Tak jednoduché to je, milé sluníčkové děti. Pokud se toho budeme držet, nebudou s islámem žádné problémy. Protože islám je takový, jaký je. Ani dobrý, ani špatný. Takový vznikl a vyvinul se a je pro tamní obyvatelstvo vhodný - jinak by ho změnili. U nás jsou zase jiné zvyky, tady se postupně vyvinuly a vyhovují zase nám. Budou se časem měnit, ale tohle nelze nadekretovat zvenku nebo shora. Je to otázka evoluce. 

   Není to tak dávno, když se správný džentlmen začervenal, když omylem zahlédl nahý kotníček své dámy. Moje babička nešla ani pár set metrů do obchodu, aniž by si uvázala šátek. Moje maminka nevyšla nikdy z bytu nenalíčená. Můj poměrně hodně svobodomyslný děda si v neděli oblékl tmavý oblek, vzal klobouk a takto vymóděný chodil hrát kulečník nebo karty. Jako dítě jsem byl každou neděli navlečen do pěkných šatů, na hlavy mi byla nemilosrdně naražena rudá rádiovka, kterou jsem bytostně nesnášel a byl jsem vyslán na varhanní koncert do kostela nebo jinou kratochvíli, kterou moje maminka považovala za vhodnou pro syna operní pěvkyně. Naštěstí jen v neděli.

   Myslím, že veškeré problémy s islámem si způsobujeme hlavně sami. Považujme muslimy za hosty, kteří ale musí dodržovat naše pravidla a zvyklosti. Bez výjimek, natož výjimek vynucovaných. V bytě u nekuřáků se nekouří ani se nežádá o povolení.  

   Co je nejhorší? Tak zvaná hyperkorektnost. Nemožnost, zákaz nazývat věci pravými jmény. Když už nic, tomuhle středověkému zvyku bychom se měli postavit. A nejen středověkému, ale i starověkému a pravěkému. I medvěd míval kdysi jiné jméno, ale to se nesmělo z pověrčivosti  vyslovit. Tak se mu říkávalo opisem: "ten, který ví, kde je med".    
  Dneska je těch zakázaných slov hodně a stále přibývají. Pověrčivost? Nebo strach věrchušky aby "lid " nezjistil, že věci se mají úplně jinak, jednodušeji?

Lidé si ale nakonec vždy najdou způsob, jak se dorozumět. A slova získají jiný význam, než měla. Co byste si třeba představili pod pojmem"sluníčkář" tak před desíti, patnácti lety? Co se mě týče, tak já asi milovníka sluníčka, tedy naturistu nebo nudistu. 

   A oni jsou to přitom mladí, nezkušení neokomunisté nebo socialisté. Ti, kteří chtějí změnit svět, ale zatím od něho nemají klíče. A až ty klíče jednou získají, bude jejich uvažování úplně jiné. Naštěstí.



Tohohle muslima jsem si ulovil v ZOO. Choval se ke své zahalené ženě tak, jak se správný muslim má chovat.
Nadřazeně. Ona jej poslouchala. Jejich asi tak pětiletý synek všechno pozorně sledoval. Učil se.


Dokončení situace:

Pán tvorstva projevil přání, aby byl zvěčněn na pozadí opičí klece.
Jenže jeho pokorná manželka to nezvládla a musel nastoupit náhodný pomocník.
Dialog: "Vyfoť mě!"  (5" pauza.)  "Prosím..."   


17 komentářů:

  1. Jen faktická poznámka.
    Ráno jsem zaslechla v rádiu: "Britská metropole si za svého starostu zvolila muslima". Třeba je to hoax, ale jestli je to pravda - tak nazdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdá se to být potvrzené. Jistě ho nevolili staří Londýňané. Ale tu upravenou pohádku o jezinkách Bezinkách jsme tu už přece probírali. To je její pokračování. Takže možná je (zatím) lepší mít v čele Sralbotku a mít pověst zapšklých xenofobů.
      Aber: Wie lange noch?

      Vymazat
  2. Co je lepší, to ví jen pan OSUD. Ten to nalinkuje, ať se nám to líbí nebo ne. Jako všechno. Víme jen jedno jistě - že musíme umřít,,,

    OdpovědětVymazat
  3. Astro, ano, ale mezi tím žít co nejradostněji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám, co můžu a daří se mi to, SCHU! :-)

      Vymazat
  4. Pochybuju, že tenhle řízek je abstinent jak přikázal prorok. Já bych mu nenalil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani řízek z krkovičky bych nepodal, i kdyby umíraje hlady na kolenou prosil. "Nedopustíš se hříchu tím, že jinému oproti mým přikázáním pomůžeš hřešit jinému proti příkazům jeho víry. Jinak dojdeš věčného zatracení v plamenech džehenny, kam se dostaneš až Tě stihne pozemský trest. Neboť já jsem Bůh jediný a Mohamed je můj prorok."

      Vymazat
  5. Kocoure, ti vypatlaní drzí (bez)mozkové si myslí, že jedí chléb Alláhův a ten, že jim, vyvoleným, dal k dispozici celou zem, včetně všech těch tažných hovádek kolem. Takže dle jejich bytostného přesvědčení se nemusí přizpůsobovat oni, vypatlaní (bez)mozkové, ale ta tažná podřízená a podřadná verbež kolem. Politicky korektní dementi jaksi nejsou s to jim vysvětlit, že tomu tak není a ve velkých západních metropolích vzniklé „no-go“ zóny jen dokladují, jak daleko je ta servilita a debilita schopná a ochotná zajít. Zdá se, že až k úplné sebezáhubě, skoro o tom není pochyb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať si myslé co si myslí, podstatou je to, že krmení dostavají jako v poušti Židi shora manu nebeskou, což zabránilo ještě většímu remcání. Bez tohoto dobrodiní by Mojžíše nechali v poušti a mazali zpátky k plným hrncům do Egypta. ...Čtěte Bibli, tam to všechno je....
      Kolega mi říká " jak to můžeš číst, tak vzdělaný člověk, takové bláboly.." Některým je nemožné vysvětlit různé významové roviny.

      Co se týče nářků na chování příchozích, mnohé je takové, které Mohamed zakázal. Také proto se vydali na cestu. V představě plných hrnců a že je nikdo nebude buzerovat jako doma. Z náboženství, které si přinášejí modifikované svými kmenovaými kulturami, si vybírají jen co se jim hodí. Kdyby v západní Evropě místo plných hrnců byl tuhý islám, ani by je nenapadlo se tam hrnout.

      Vzpomínám na Jakuba, kéž by se tu objevil.

      Vymazat
    2. Jo, Bibli jsem četl jako kluk
      - tenkrát, abych udělal babičce radost - a občas se k ní vracím i dnes. Opravdu - pokud to čtu jako SF, je to knížka se spoustou platných tezí a pouček o druhu Homo sapiens. A spoustou podružných, zavádějících příhod, čímž se rovná Koránu nebo Sbírce zákonů. Zbytek hledám v ohmatané knížce "Nahá opice".
      Ostatně - často používám něčeho, čemu se v Bibli říká "podobenství". Dneska je to "analogie". Ale je to to samé, čili totéž.

      Vymazat
    3. Natočit Bibli ve stylu Hra o trůny, byl by to trhák.

      Vymazat
    4. Asi to zazní trochu jako od šmoulíka Mrzouta, ale nemám rád ani Bibli, ani Hru o trůny. Kdysi jsem tu knihu zkoušel číst, zajímalo mi, co na ní těm bolševikům zatraceným tak vadí. Bylo mi tenkrát 13 let zjistil jsme, že je to tuze „nezáživné” a místa až vyloženě otravné čtení. Pomyslel jsem si o bolševicích, že jsou to mamlasové, bojují-li s něčím tak nelákavým až vyloženě odpudivým. Chápu, že si v tom může něco zajímavého najít vědátor, který sleduje, jak se příběhy a témata pohybují dějinami, chápu, že si tam něco jiného najde zase jiný vědátor, ale nikterak mi neláká fušovat jim do řemesla.

      Vymazat
    5. Obuvníku, je mi srdečně fuk, co na to, či ono bandita Mohamed. Mě zajímá, co na to já a potažmo my. A koho zajímá, co na to Mohamed, tak na to má po světě 57 států, kde už islám je. Původní obyvatelstvo Evropy o tento pekelný vynález nestojí a toto obyvatelstvo je mimořádně hloupé, když nenapíchá na vidle místní Quislingy, kteří to vidí jinak a táhnou všechny do průšvihu. Doufejme, že ta hloupost je jen dočasná.

      Vymazat
    6. "Obuvníku, je mi srdečně fuk..."
      To je úžasné. Naprosto stejná reakce jako Tvé alterego. Také si pěkně umí přidávat.
      Ovšem chápu, že jde-li mi někdo po krku, že se musím bránit rychle a účinně, aniž bych plýtval časem na kavárenské zkoumání proč, jeho motivů, pocitů, kde se vzaly a kdo je způsobil. Křápnu ho po kebuli bez lítosti, nanajvejš si pak řeknu, že měl blbej den. A že furt lepší když on než já.

      Vymazat
  6. Budu se muset zjistit co to ta hra "Hra o trůny" vlastně je. Nějaký akční historizující seriál? Jsem v "TV repertoiru" neuvěřitelně zpozdilý.
    [;>)
    Ale vážně - taky jsem si všiml, že se pomalu vracíme ve způsobu ovládání mas kamsi na na začátek bolševické revoluce. Elektrifikace a biograf!
    Nyní rychlý internet a Hra o trůny!
    Otázka zní: Umíme to ještě? Máme nějakou Leni? Leni Riefenstahlová zesnula po dlouhé nemoci ve věku 101 let. [;>/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hra o trůny? Krom toho, že je mi to srdečně ukradené vlastně ani nemám co k tomu říci... Současný repertoár v TV je až na pár světlých výjimek natolik slaboduchý a odpudivý, že už s ním prakticky ztrácím kontakt. Docela dobře se zabavím i bez „bedny“.

      Vymazat
    2. Hra o trůny je plná intrik, násilí, zvrhlostí, zasazená do středověkého prostředí. Pro některé kultovní trhák. Mimo jiné ji má rád Obama. Po přečtení obsáhlého povídání o autorovi, ději, hercích, natáčení jsem došel k závěru, že čeho je moc, toho je příliš, a že tímhle se nebudu zasírat. Viděné je velmi blízké prožitému, velmi se kóduje do synapsí a úporně reziduálně tam zůstává. Dávám přednost příjemným prožitkům.

      Co se týče Bible, knih "Staré smlouvy", považuji ji za součást všeobecného vzdělání. Například pro právníka obligatorní. Pro čtenáře Prachetta by neměla být obtížná. Třebaže sranda je v ní k nenalezení, jak je příznačné pro písemnosti toho druhu. Nutno si vynahradit židovským humorem z jiného zdroje. Četba Koránu je pak v duchu "kde já jsem to už četl...."

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)