Prohledat tento blog

středa 2. listopadu 2016

Černobyl čili pelyněk


  Když jsem následující text objevil dneska ráno v poště, v příšerné grafické úpravě, pestrobarevné, se zvýrazněnými myšlenkami, pomyslel jsem si něco o komunistické propagandě. O tom, že Češi se budou rozčilovat a brblat vždy. Ale když jsem tuhle filipiku dočetl, musel jsem konstatovat, že "Na každém šprochu pravdy trochu". Možná komunisté, možná pravdoláskaři. Nebo někdo jiný.


   Dumal jsem, proč se takové texty s nadšením šíří a "sdílejí" - i když nevím, co to slovo přesně znamená. A vzpomněl jsem si na fyzikální poučku, že každý tlak budí protitlak. Není to o sitaci jakom takové - ale o tom intenzívním "brain washingu", vymývání hlav, kterému jsme vystaveni, kdykoliv otevřeme kterýkoliv oficiální sdělovací prostředek. To je ten protitlak.

   Mimo jiné - neochota TV Prima odvysílat Krausovu poslední "show" byla vážnou chybou, kterou se naštěstí podařilo napravit. Je třeba nechat tyhle "ztroskotance a zaprodance" (vzpomínáte na ten článek v Rudém Právu?) aby se odkopali. 





 Česko sebe samo likviduje už 25 let ...


* Když v listopadu 1989 nadšené davy zvonily klíči, všichni tvrdili, že je to zvon svobody. Kdyby  tehdy někdo špitnul, že tam slyší i první tóny umíráčku, tak by ho dav něžně ušlapal. V roce 1918 měla Československá republika svou modlu T. G. Masaryka. V roce 1989 si našla další ikonu, Václava Havla. Dnes už jen pán Bůh ví, co v jeho projevech a činech byla romantická vize a co záměrná lež. Nebo vizionářská lež, či lživá vize. Každému  z té doby zůstalo v paměti něco jiného. Na co dnes vzpomínají rodiče tehdy osmileté holčičky ležící na dětském oddělení na Bulovce, kterou po populistické amnestii znásilnil a zavraždil právě propuštěný pedofilní recidivista. Jaký měli tehdy pocit skuteční čeští uprchlíci ze Sudet, když se v roce 1990 omlouval sudetským Němcům, že jejich poválečný odsun "považuje za hluboce nemorální čin". 

   Již nikdy nevstoupíme do žádného paktu. A v listu The New York Times z listopadu 1993 horoval pro vstup Česka do NATO a dokonce nehorázně tvrdil, že " NATO není nepřítel Ruska, ale jeho partner a přibližování jeho hranic k Rusku není přibližováním nepřítele, ale naopak přibližováním pásma demokracie a prosperity". Pak 29.dubna 1999 pro francouzský deník Le Monde prohlásil "nálety, bomby, ty nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha je výlučně "humanitární". 

   Bylo by hezké, kdyby byla pravdivou tolik citovaná příhoda z kruhů Olze Havlové nejbližších, že když přišel domů a prohlásil, že se s Čalfou dohodli, že bude prezidentem, reagovala budoucí skutečná první dáma slovy "Jen aby ses z toho, Vašku, neposral". A v této větě je v kostce povaha dnešní české a evropské politiky. Kolik "politiků" se již posralo blahem, že jejich profesionální i lidská nedostatečnost dnes září ve světle reflektorů.

   Tvrdí se, že ekonomiku řídí neviditelná ruka trhu. Ani náhodou. Ekonomiku řídí zatraceně viditelné ruce těch, kdo si z ní chtějí udělat  Stolečku prostři se a Oslíku otřes se. A aby se prostíral doširoka a třásl se jak v zimnici, je třeba nejprve zničit nezávislost národních ekonomik a učinit z nich jednu globální nepřehlednou obludu. A pro tento cíl potřebují neviditelnou ruku ovládající politiku. Jen na těch jejich politických Hurvíncích a Spejblech nesmí být vidět ty vodící provázky, ani postava vodiče. Stačí těmhle loutkám podstrčit své mocenské ideje a přesvědčit je, že jsou geniální a přišli na ně politici sami. Oni už se pak vodí sami a navzájem. Právě  tímto způsobem se přes politiku formuje ekonomika a ze spojení obou se rodí neskrupulózní nadvláda.


Čím a  kým se rozbíjí 25 let český stát?


* Nejprve se zesměšní celý národ. Jste nevzdělanci. V Nepálu je každý pasák yaků bakalářem. Tak se založí v každé opuštěné stodole soukromá vysoká škola, aby i holka tančící u tyče, či líný synek čilého podnikatele měli Bc. Nejde o kvalitu, jde o statistiku. Klasické univerzity opustí svou tradici Alma Mater a zaplevelí se obory, o kterých uvažoval kdysi v Haliči Jára da Cimrman. Názory a práce univerzitních profesorů, které titul ctí, převálcují mediálně nejrůznější buznoexhibicionisté. Ze státních základních škol se inkluzivními a jinými věčnými experimenty vytvářejí budoucí školy pomocné, na nichž hlavní slovo budou mít nejrůznější metodičky z oborů inkluze, integrace, imigrace, a vypravěčky korektních pohádek o princi Bajajovi z Ugandy a jeho registrované partnerce Popelce z Damašku.


* Pak je třeba zničit národní ekonomiku, hlavně průmysl. Nic neumíte, všechno, co jste kdy vymysleli a vyrobili, byl neprodejný šunt. Nikdo ve světe nestojí o vaše nákladní Tatrovky, motorky, Sigma pumpy, letadla, obráběcí a textilní stroje, sklo a bižuterii. Zavřete  vaše továrny a místo nich otevřete montovny. Aby se neřeklo, na chvíli necháme zazářit pár vašich slovutných "kapitánů průmyslu". Ti se nakonec za pár let se svými Titaniky propadnou do septiku, protože nevěděli, že správný kurz určuje kompas a ne teploměr. Vy jste tak neschopní, že si ani neumíte načerpat minerálku z vaší země, vy si dokonce neumíte ani nahnat pitnou vodu do vodovodních trubek. Ještě, že jsme tu my a za mírný bakšiš to pro vás uděláme sami. Rozinky vyzobeme, ze zbytku uděláme sklady ojetých pneumatik, a co by nám mohlo jó konkurovat odkoupíme, utlumíme a zavřeme. A pokud se to českému "proletariátu" nelíbí, tak bacha. Stačí jeden letecký most z Ulánbátaru a můžete se pakovat. Za devět měsíců se nám počet budoucích zaměstnanců ze země Olgoje Chorchoje zdvojnásobí.

* Zvláště důležité je zlikvidovat zemědělství a potravinovou soběstačnost. Začne se žvaněním, že celá desetiletí jsme jedli jedovaté potraviny. A s námi se trávili Rakušáci, jichž přijížděly plné autobusy, luxující cukrárny ve Znojmě a dalších jihomoravských městech. A kolony Němců, kteří se v Karlových Varech či Mariánkách cpali kachnou se zelím a vzdychali "Mein Gott, ta kachna voní po kachně." K čemu vlastně potřebujete zemědělství. V Maroku je brambor a jahod, že vám je levně dovezeme a draze prodáme.K čemu sady. V Chile a Jihoafrické republice je tolik hrušek, že se pod nimi lodě prohýbají. Na Novém Zélandu je jablek, jak euromravenců. Po Evropě bloudí kamiony s tunami kuřat, prasat a skotu a vy byste se chtěli mořit nějakou samovýrobou. Mléko je navíc nezdravé a jogurt dnes dokážeme udělat i z bramborového škrobu. Pěstujte naftořepku, a budete druhý Kuvajt. A opuštěné kravíny a vepříny jsou přece nejlepší skleník pro pěstování bylinek typu Hanojská majoránka.

* Ta nejdůležitější etapa je pak znesvéprávnění národa. Zformuje se banda speciálních věrozvěstů, kteří nám začnou vyčítat, jak jsme nemultikulturní šovinisté, kteří utlačují své spolubližní. K nim se připojí i saudsko arabský komisař a prohlásí "u vousu Prorokova, u nás se mají ženské líp, než ta vaše vykořisťovaná "etnoskupina". Neúspěch desítky let trvajících snah o integraci se vysvětlí tím, že při integrování byla pošlapána jejich práva na zachování specifických rysů jejich obohacující odlišnosti.  A tak posilujeme zachování odlišnosti zvětšením průměru penězovodů a zvyšování počtu jejich aktivistických údržbářů. Zásadou likvidace národa je ustupování rostoucím požadavkům všech exotických odlišností a označování opravdových hodnot za měšťácký přežitek staré Evropy. Pochod anální hrdosti se povolí se vší slávou, demonstrace proti němu se zakáže jako vyvolávání třídní nenávisti proti pavím pérům v rektu.

* Poslední etapou, je vstup do celoevropské organizace, protože v jednotě blbosti je síla. Když ze samostatných přiblblých jedinců dokážete vytvořit uřvaný dav, pak ze samostatných států nakonec dokážete vytvořit sebedestruktivní unii. Současný příliv obžerných uprchlíků je jen poslední sloka unijní hymny Óda na radost. Jmenuje se rekviem za zbabělost.




  Je těžké pochopit a rozumově vysvětlit takovou hlubokou a zrychlující se degradaci Evropy, která se žene do zkázy a ještě jí k tomu hraje orchestr z Titaniku. Nemyslím, že bychom se měli ucházet o místo prvního houslisty.    

=========================

   Vypadá to na text komunistický, tzv. "prokremelský" - i když se o Moskvě v něm nikdo nezmiňuje. Určitě by mi ho ale neposílali známí, kteří jsou spíše svobodomyslní a vědí, že nepřijímám bez výhrad jakýkoliv text, kdyby v tom textu nebyla ta "trocha pravdy." Spíše je to hořkost nad námi všemi. Že se chováme tak, jak se chováme. Že (ne)přemýšlíme tak, jak přemýšlíme.

   Pelyněk čili černobyl. Ale odvar pelyňku se používá, když si z nějakého důvodu pokazíme žaludek. Je to docela osvědčený lidový prostředek. Proto jsem ho vyvěsil. 

40 komentářů:

  1. Vysvětlení je prosté. Netřeba hledat spiknutí v tom co lze vysvětlit hloupostí. Mnoho lidí není ani tak zmanipulovaných jako přirozeně blbých.

    Co by Reinhardt Heydrich v nástupní projevu řekl nyní?
    "Musíme je nechat nažrat v supermarketech.."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, zda text evokuje spiknutí, nepsal jsem ho. Ale hořkost, pelyněk, tam je.

      I já jsem se strašně divil, když jsme začali privatizovat sítě. Vodu, plyn, na silnice zatím nedošlo. Ale už se to zkoušelo. Tam vlastně nemůže nastat reálná konkurence. Na vlastnictví těchto "things necessary", věci nezbytných, lze jen vydělat, jsou to přirozené monopoly. Raději ani nechci vědět, kdo "prodal" vodovody a kolik za to dostal "do kapsičky". Dtto vykoupené a zavřené/zbourané cukrovary a cukerné kvóty. Atd. OKD a Bakala.
      Tohle všecko odplynulo Frantíkům. Ale není to tupost našich "zvolenců", ale jejich sobectví. Nebo obojí.

      Vymazat
    2. Co by dnes řekl v Čechách popravený padouch Hedrich, o tom se dá s větším či menším úspěchem pochybovat. Mimochodem je dobře, že se s tou jeho popravou nečekalo až na norimberský proces, domnívám se, že při jeho organisátorském talentu by těch obětí 2. světové bylo mnohem víc a samozřejmě, že těch slušných nejvíc ze všech. Faktem ale je, že dnes jeho následovníci rukama místních užitečných idiotů a hajzlů, nám z konkurenčních důvodů ty supermarkety zavírají, zatím jen o svátcích, když to zkousneme a necháme si to líbit, tak brzy i o nedělích. Pak po sobě budeme o pátcích a sobotách vzájemně neurvale šlapat podobně, jako ti rakoušští a němečtí nemrcouchové...

      Vymazat
    3. Chtěl jsem říct v 1. větě spekulovat, místo pochybovat :-)

      Vymazat
    4. Obuvníku, míra té zlodějinu omlouvající debility je tak zdrcující, že to by kolikrát neudělal snad ani žák pomocné školy, takže se dost často nedivím, je-li v tom vidět jasně záměr, zejména, když dotyčný se pak přestěhuje do takového zámku, který naprosto neodpovídá jeho příjmům a ten zámek, světě div se, patří jeho mamince pobírající jenom a pouze starobní důchod...

      Vymazat
    5. Jiné by se o nepoměr vykázaného příjmu a majetku velmi zajímal berňák. U nás je to cosi proti lidským právům...
      Ale, v pořádku. Demokracie, lidé to tak chtějí.

      Vymazat
    6. Obuvníku, lidé to tak rozhodně nechtějí, jen si vždycky z blbosti a naivity navolí takové hajzly, kteří je oberou jako višeň a ještě si tak nějak mimoděk, levou zadní zařídí, že je za to ani nejde zavřít, maximálně v tom nejhorším případě na čas poodejdou na oko, aby se neřeklo, od korejtka, když už to někde, někdy, nějak ošklivě „rupne“. A ty nejhorší zlodějiny za největší prachy, jako třeba OZE, nebo biopaliva, to se udělá v rámci zákona a na tohle ani paragrafy žádné nejsou a Pinocheta, který by to strčil podle zásluh ke zdi před popravčí četu také bohužel nemáme.

      Vymazat
  2. Kocoure, vysvětlení je prosté. Kombinace blbosti (vítězství ideologie nad zdravým rozumem, tentokrát v opačném směru), lenosti, korupce.

    K ideologii. Je nám zatajováno, že nejsou jen "farmáři" (ideologicky zmizeli i zemědělci) ale že dosud jsou a prosperují zemědělská družstva.

    Jak sleduji politická klání naší novodobé demokraturní šlechty, tu ostudu, připomínají mi časy dávno minulé. Ale mohli by zkusit osvědčené. Zvolit si do čela nějakého Habsburka, aby pak mohli dalších tři sta let skučet. Co se týče poddaných, dřeli je stejně ti i oni. Jak císařští tak těch sedmadvacet odhlavených. Akorát Jesenského je mi líto, že se angažoval a zkrzevá to byl trápen a o hlavu zkrácen. Budiž výstrahou, že kdyby si hleděl své spécie, trápen a zkrácen by nebyl.

    Nynější klání ke mně jen zdáli zaznívají jako ne náhodou komediantský povyk. Jsou důsledkem zavedené kultury mající hluboké kořeny. Zakrátko ji nelze změnit, je to záležitost mnoha generací žijících ve vhodně formujících podmínkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Původně jsem chtěl napsat, že Archimedes si hleděl svých kruhů, a bylo mu to prd platný. Ale pak jsem si vzpomněl, že on vlastně působil ve vojenském průmyslu, což by ještě nemuselo být fatální, kdyby po porážce neodmítl kolaborovat; aspoň takhle nějak to vylíčil Čapek.

      Vymazat
    2. Archimédes prý si těch kruhů hleděl příliš zahleděně a tak když dostal pokyn, aby následoval „přidělený doprovod“, odpověděl nevhodnou odpovědí i chováním a tak ho ten „přidělený doprovod“ usmrtil pro „neuposlechnutí výzvy“, aby si „nevyskakoval“... Jak to tenkrát přesně bylo, to nevíme a zatím nemáme ani reálnou šanci se dozvědět víc, znám je jen fakt, že zemřel při dobytí města rukou římského vojáka ve který den se to stalo.

      Karla Čapka čtu rád. Karel Čapek byl úžasný člověk a spisovatel a podle mě měl svým způsobem obrovské štěstí, že zemřel dřív, než si pro něj přišel někdo z Gestapa. Pravděpodobně by ho nutili udělat něco, co by on určitě udělat nechtěl. Hledali Quislingy a Karel Čapek, to by pro ně byla velmi žádoucí posila. Kdyby odmítal spolupráci, trpěl by fyzicky, kdyby tomu nátlaku podlehl, utrpěl by v morální a lidské rovině ještě větší škodu a spolu s ním spousty dalších lidí. Z toho, co o té době víme, by dost pravděpodobně za nelidských podmínek umíral zaživa a nakonec umřel v nějakém zatraceném koncentráku, to při nejmenším. Jsou někdy situace, kdy smrt ani zdaleka není tou nejhorší variantou, ale spíš východiskem.

      Vymazat
    3. Co ale je nějaký Karel Čapek proti Franzi Kafkovi. Čapkovu podobiznu jsem na zdi neviděl nacákanou...

      Kafkovo dílo se mi jeví až patologickým. Chápu jeho pohled na svět, jeho do absurdna zaostřené postřehy, ale je to ikonické psycho.

      Mně je Karel Čapek ze zdejších spisovatelů dvacátého století nejbližší. Oba Čapkové. I lidsky.

      Vymazat
    4. Karel Čapek zemřel na následek komplikací při zápalu plic komplikovaný bechtěrevem. Bolestí ze zničení Republiky a nenávistnou štvanicí lidmi z vlastního národa. To zklamání jeho sama o sobě subtilní psychika neunesla. Druhá republika, nejtemnější období naníš novodobé historie. Jako bych nyní skrz projevy těch, kteří se cítí být vyvolenými a to z obou stran, cítil její žumpózní závan ze zvedajícího se kalu. Předlouhý by byl zástup čekající na lešení na Staroměstském náměstí před špalkem a Janem Mydlářem. Tak jako předlouhý byl zástup před gillotinou obsluhovanou karlem Jindřichem Samsonem. Bestia triumphans.

      Vymazat
  3. Jarek Nohavica je roztomilý a povzbuzující, jako vždy. Téma je to v podstatě smutné, ale jeho uchopením ve mně aspoň na chvíli vyvolal dobrou náladu a úsměv, za což mu patří můj dík.

    OdpovědětVymazat
  4. StK3. listopadu 2016 21:11:00 SEČ
    S dětmi, ještě nezasaženými propagandou udělali psychologové takový test. Marshmalowův test. Dali čtyřletým mu na talířek bonbon a slib, že když ho hned nesní, dostanou ještě další. Pak na pět minut odešli z místnosti.
    Kolik procent to nevydrželo a bonbon snědlo i když měli slib dvojnásobku?
    70%, pokud mají prameny pravdu.
    A my chceme, aby lidé mysleli na svou budoucnost.

    Celé vesnice v pravěku prý vymřely hlady, protože si sežrali všechno osivo na další sklizeň. Tohle jsou reální lidé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to říkám pořád, že být Cikánem, to není dáno ani barvou kůže, ani rasou, je to totiž kombinace životních postojů a životního stylu. Tato vražedná kombinace je ku škodě nás všech, tuze rozšířena mez lidem obecným...

      Vymazat
    2. Ledaže by... když takové právo je přiznáváno kdekomu, znovu založit český.... Asi nemístně drzé, co by tomu řekli...
      Tak zůstaneme u "Já jsem také Čech, ale nemusí o tom každý vědět."

      Vymazat
    3. A protože aby někdo vymřel hledem je nyní proti lidským právům, tak těm, kteří nesežrali všechno je nutno vzít a dát těm, kteří sežrali. A tak pořád každou zimu. I kdyby část těch kteří nesežrali neměla přežít, nebo i kdyby přežili ale oslabení, nemocní, slabí. Protože jinak by to bylo proti lidkým právům.

      Vymazat
    4. Nemám potřebu slov.
      Ale aspoň pár: Není to v tom, zda jsem nebo nejsem Čech. (Ja jestem zpolovy Polakiem.) Ale bydlím tu. Mám tu svoji chalupu, svoje hroby a svoje oblíbená místa v lese. A "nedám", jako ten pes. Zasyčím a pak kousnu.

      Vymazat
    5. Kocoure správně, ale daním se zdárně a hlavně úspěšně umí vyhýbat jenom ti opravdu velcí a tím pádem skoro všemocní, zatímco našince podojí, oberou a oškubou, to vše postupně a ani se nezeptají, natož aby poděkovali a když po nich Ty něco chceš, ještě si otevírají držky... V ten okamžik ovšem vybuchuji a řvu a spočítám jim kolik těch jejich zatracených platů, navíc za to prd dělání ze mě za rok sedřou a že by tudíž, když už já něco potřebuji, mohli jednak kmitat a druhak u toho držet hubu a když už jí otevřou, tak bych prosil slušně...

      Vymazat
    6. Kocoure, být Čechem je náročné. Nikdo neví jak to definovat.

      Pivo piješ alespoň někdy, tlačenku určitě sníš, je Ti rozumět, kutil jsi zdatný...

      Vymazat
    7. Kdyby všichni Češi pili pivo jako já (1,5 - 2,5 litru ročně), tak by stačila 1/10 produkce pivovaru Nošovice. [;>)
      Tlačenku jím s mírou - tedy hlavně s octem a cibulí - a kutil už dávno nejsem. Jen z donucení. Raději koupím polotovar z Číny... Vykořisťování ubohých čínských dělníků tím nijak pozorovatelně nezhorším.

      Ale nad Čechy se jakožto obvyklý "středoevropský bastard" nevyvyšuji! [;>D
      Na rozdíl od některých jiných ctím zemi, kde bydlím. Ony ty "národnostní podíly", ze kterých jsem složený, jsou na tom totiž +/- stejně.

      Vymazat
    8. Jo, také nevynalézám žárovku když si ji můžu koupit. Akorát mě občas zlobí, kduž někdo vyleze s něčím co vydává za úžasný nápad, a samozřejmě že patentovaný, co já už dávno...

      Vymazat
    9. Jo, to se stává.
      Doba bývá někdu "TĚHOTNÁ" shodnými nápady. Mě ale v tom pokroku nejvíc udivuje (a štve) ten rozdílný přístup vynálezce/autora, výrobce/konstruktéra sériového výrobku a obchodníka/držitele práv. Něco jiného je vynález/objev, něco jiného jeho použití v praxi a zase něco jiného je jeho "vylepšování" za účelem zvětšení prodeje a tím i zisku "držitele práv".

      Protože o autora /vynálezce a výrobce už dávno nejde. Ti totiž vědí, že pokud je třeba vylepšovat, tak až v okamžiku, kdy se najde nějaká závažná závada, nedostatečnost, myslím tím v konstrukci výrobku, ne v jednotlivém "kuse".

      V kumštu to platí dvojnásob. Klasické filmy se "remakují", často do horší podoby než originál. Z černobílých jsou barevné, z barevných 3D o vyšším rozlišení, s lepšími filmovými triky atd. Herecké výkony a režie se stávají druhořadými. Nebo jsou kořistí známých jmen. A to hlavní, příběhy, se často kvůli autorským právům předělávají. Výsledkem je něco, co jen vzdáleně, titulem, připomíná původní dílo.
      Co mě ale fascinuje je, že lidé jsou ochotní znovu jít do kina na "něco podobného", znovu si koupit "lepší" DVD v Blue Ray.

      Nebo si vezmi klasickou knihu, na jejíž čtení stačí denní světlo a nanejvýš brejle si koupit v "e-verzi" a nacpat si ji do čtečky. Ano, v jednom malém přístroji nosím stovky ba i tisíce knih. Celé velké knihovny. Když ale čtečku ztratím nebo se pokazí/vybije, je to jako by mi vyhořel byt. Nebo aspoň jako bych ztratil klíče.

      A ještě jedna otázka - ty knihy je třeba přečíst.
      Nebo není nutné číst a stačí je vlastnit?

      Vymazat
  5. Něco pozitivního : Je tu spousta úžasných lidí, díky nimž to tu jakž akž funguje. Hrdinů všedního dne, kteří nedostávají metály. Akorát většinou jsou neviditelní. Není o ně zájem. Jsou přehlíženi jako samozřejmost. Je jimi pohrdáno, protože jsou "obyčejní", že žijí "obyčejné životy". Rodinou, všednodenní drobnou prací. Za to se metály neudělují. Naopak. Právě z jejich potu a krve ty metály jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku, nikoho nepřehlížím jenom proto, že vypadá obyčejně, i když občas se to také zrovna nepovede, ale to už v tom zpravidla hraje roli nevhodné chování druhé strany. A pohrdat? Pohrdat ano, hluboce pohrdám těmi, kdo přehlíží „obyčejné“ lidi a vyvyšují se nad ně a z vysoka na ně kašlu, nebo i něco horšího, jenom sem nechci zbytečně tahat vulgární výrazivo. Ti, kdož pohrdají těmi „obyčejnými“, jsou jen obyčejní, politováníhodní arogantní dutolebové. Obyčejně je poznáte podle řevu: „Víte kdo já jsem???!!!!...“. Odpovídám jim, že vím, že uřvaný dement, že se to opravdu dá jen těžko přeslechnout.

      Vymazat
  6. Draku to by bylo mnoho vulgárního výraziva. Kdybych se rozjel a začal si sám přidávat. Radši se nerozjíždím ani když me nikdo nemůže slyšet. Nechci si v sobě vytvářet zhoubné stereotypy. Člověk je to jak myslí. Začíná to slovníkem. Slova, věty, myšlenky, činy.
    Masová média až na výjimky podávají falešný obraz. Jím formují obecné mínění. Zahnojují.
    Žurnalista pozoruje pokrývače na střeše. Neobdivuje jeho odvahu a dílo. O tom nenapíše. Říká si "kdyby tak spadnul", to by byl sloupek..."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku souhlasím s Vámi v tom, že média jsou z větší části jednak prolhaná a druhak v mnoha ohledech zhoubná a škodlivá a že už dávno by neškodilo tu pakáž rozehnat a pořádně jí při tom nakopat díru. To aby si vzpomněli, kdo že je to živí a komu že by to měli sloužit.

      Vymazat
    2. Obuvníku, s tím „rozjížděním se“, je také třeba se hlídat a nejdřív si rozmyslet, zda je na místě dát tomu vzteku a „rozjetí se“ průchod, nebo zda je lepší nechat to „vyšumět“ bez jakékoliv reakce a povšimnutí. V mezilidských vztazích občas je třeba ztropit randál, usurpuje-li si někdo příliš na Váš úkor. Na síti je mnohdy naopak lepší vůbec si nevšímat si a nekrmit trolla, kterému případně nemůžete dát pěstí do čenichu. když si nedá říct ani po dobrém ani po zlém :-) A vůbec je dobré hlídat si míru hádavosti a hádání se, aby z jednoho nakonec nebyla baba hádavá, co nic jiného ani nedělá, než že se v jednom kuse o něco handrkuje.

      Vymazat
  7. EKonevěrník,říč,ič5. listopadu 2016 v 13:21:00 SEČ

    Nevěřím, jsem nevěrník??
    http://echo24.cz/a/imvtK/ct-pry-chystala-provokaci-proti-zemanove-stydte-se-vzkazal-prezident
    4P

    OdpovědětVymazat
  8. Zase strašná bouře ve skleničce.

    Ono je podstatné, co se ze záznamu postříhá. Dejte mi materiál a s malou pomocí komentáře vám udělám několik zcela odlišných verzí. A to jsem politický diletant. Ale vím, co je temporytmus, odpověď na nikdy nevyslovenou otázku, odpověď mlčením atd. Divadlo.

    Dám příměr: Kdyby se paní prezidentová chtěla projít po prosluněné kamenité stráni a někdo by řekl, že tam MŮŽE být zmije, je rozumnější tam, pokud to není nutné, nechodit.

    Co o tom chcete namudrovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Nejjednodušší ze všeho bylo, tam vůbec nelézt.

      Vymazat
    2. Tak. A mlčení se nedá stříhat.

      Vymazat
    3. Ano, souhlas. Tomu se v síťové terminologii říká vyhladovět trolla. A jak já to vidím veřejnokrávním médiím je dobré se vyhýbat zásadně a prakticky za všech okolností. Ona ani ta „soukromá“ nejsou o moc lepší, kolikrát spíš naopak horší. Lžou a tendenčně zkreslují všechna.

      Veřejnokrávní kdysi dávno:

      Ptali se mě, jak se jako předškolák těším do školy. Odvětil jsem, že vůbec ne. Mě i kamaráda, který projevil stejný názor na věc vystřihli, nechali jenom ukejvané, natěšené a nadšené blbečky a blběnky...

      Soukromá, před rokem či dvěma:

      Vlezl jsem na berňák 31.3., abych na podatelně podal manželce daňové přiznání, protože tam byla kupodivu menší fronta, než na naší poště k podání doporučeného dopisu. Tam se na mě vrhnul kameraman s nějakou čůzou s mikrofonem, a čůza mě zpovídala, zda jsem také horečně počítal daně celou noc a oba se zjevně těšili na ten horor. Odvětil jsem, že nikolivěk, že jsem jen toho dne k mému překvapení zjistil, že na berňáku je mnohem kratší fronta u podatelny, než na poště k odeslání doporučeného dopisu. Jak jsem si toho dne večer v bedně ověřil, tak mě a mně podobné vystřihli a nechali jen ty jejich kýžené horory a to jsem rozhodně nebyl jediný, kdo měl jiný důvod k návštěvě berňáku, nežli oni chtěli vnucovat tou jejich přiblblou :-)

      Mnozí z mého okolí mají ty zážitky dost podobné, takže fakt, že realita kolem nás se dost liší od presentované a vnucované mediální virtuality, to je už prostě daný fakt. Vyhnout se tomu aby ani nebylo co střihat považuji za velice elegantní způsob. Dnes už jakékoliv pokusy o něco takového zdvořile, ale rezolutně odmítám a zklamaným čůzám a opičákům případně i vysvětlím, že je škoda se vzájemně obírat o čas v případě, kdy já jsem si naprosto jist, že mi vystřihnou proto, že jim tam nezahraji to, co se ode mě čeká a neřeknu to, co by chtěli slyšet.

      Vymazat
  9. Stella

    St. Kocoure,
    předevčírem jsem čirou náhodou na Wikipedii hledala obrázek pelyňku v souvislosti s černobýlem atd.! Jak jste to poznal?
    Když došlo k té havárii, vzpomněla jsem si na Bibli...

    Plodná diskuse, ale souhlasím úplně nejvíc s prvním vstupem. Protože mám s postupujícím stárnutím čím dál větší dojem, že lidská blbost je květ, který právě rozvil do nebývalé krásy a pestrosti barev. A to jak zde, třeba v mém bydlišti, tak celoevropsky a celosvětově. Maily (na politická témata), které mi chodí, jsou pološílené, kdekdo v okolí nad nimi ale jásá.
    Ale chce se mi už říci: kdo chce kam, pomozme mu tam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím Stello,
      že s tou lidskou blbostí bylo vždycky podobné. Jenom jak se člověk časem ošoupá, víc to vnímá. Protože už mnohokrát viděl, slyšel...
      Už nedokáže tak srdečně fandit tomu nebo onomu. Tak jak říká mlíkař Tovje v Šumaři na střeše: "Ovšem na druhé straně..." ¨
      Někdo tomu třeba říká dialektika.

      Myslím, že to "jasnozřivé ošoupání" nejlíp postihuje Čapkova Elena Makropulos. Už se jí nechce žít, protože už všechno mnohokrát viděla, slyšela a ví, jak to nejspíš dopadne. Mě tohle "jasnozření" donutilo odejít do důchodu. Šíleně jsem rozčiloval hlavně mladé režiséry, když jsem jim říkal, jak jejich nový, neotřelý nápad dopadne. Nějak mě nebavilo předstírat, že to nevím.
      Dneska, po letech mi dávají za pravdu. Už taky vědí. A je jim za těžko předstírat.

      "Stáří je nepěkná vlastnost!" (Jindřich VIII ve hře Šest žen Jindřicha VIII.)

      Vymazat
    2. Stello, to přirovnání lidské blbosti k rozvitému květu nebývalé krásy a pestrosti barev, je velice výstižné, bohužel. Mně to zase připadá, že žijeme ve světě úspěšné vzpoury blbů, kterým se až příliš úspěšně daří tu usurpovanou moc si ubránit a nenechat se o ní připravit, i kdyby se měla zeměkoule kvůli tomu zastavit, nebo rozletět na kousky, nebo to všechno dohromady, hlavně o to moc nepřijít...

      Vymazat
    3. Kocoure, to není jenom to stáří, to je dar rozumu a ten dar rozumu je na jedné straně krásný, osvobozující a úžasný, protože těžko s Tebou někdo bude orat tak, abys mu k tomu ještě nadšením hýkal. Prostě Tě jen tak někdo neoblbne. Jenže to má i tu stinnou stránku, je to dar, který dovede působit neuvěřitelné utrpení a muka, když tou manipulací kolem a silou prosazovanou debilitou a blbostí trpíš kolikrát jako to zvíře. Ta blbost toho okolí dovede totiž příšerně bolet. Ale protože jsem optimistou ne proto, že bych měl málo informací a neuměl je vyhodnotit a pochopit, ale proto, že už mi tak nějak nezbývá nic jiného, než doufat, že to nějak dopadne, třeba ne nejhůř, tak si myslím, že ta osvobozující a krásná stránka toho rozumu za to utrpení, které rozum působí, přece jenom stojí. I přesto utrpení je totiž docela fajn nebýt nadšenou ovcí či blahem nad svou vlastní blbostí a debilitou rozhýkaným oslem. Pozice sarkastického cynika je rozhodně příjemnější a lepší, nežli vypadat debilně, jako třeba o rozum čerstvě obraný pan král v pohádce Nesmrtelná teta.

      Vymazat
  10. Tak, Draku, za všechno se něčím platí. I za rozum.
    Mít rozum je náročné. Nejde o to mít jen tak nějaký. Jde o to mít ho dost na to, umět s ním rozumně nakládat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Obuvníku, z blbě používaného rozumu se dá nakonec i úplně zblbnout. Je to podobně nebezpečné, jako dát nabitou a odjištěnou zbraň šimpanzovi...

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)