Prohledat tento blog

neděle 13. listopadu 2016

Nastávající časy...

         polemika


Obchod se střižním zbožím a krejčovský salón v Hejnově.
Patřil německému židovi. Tedy dvakrát nenáviděné osobě. 
Od záboru pohraničí Velkoněmeckou říší se neobnovil. 
Před měsícem jsem zjistil, že ho někdo koupil. Bude tam prý hotel.
 Nad ním asi dvě stě  metrů je hotel, který je před krachem. 
O dvě stě metrů níž je další hotel, který už zkrachoval. 
Krejčí je ale až v Krnově. Osmnáct kilometrů daleko.
Prostě - chybí tu německý žid...







    Nejcennější jsou znalosti a dovednosti. To platí všeobecně. Je mnoho případů, že ti, kteří v ohrožení seděli na svém majetku v představě, že právě to je bohatství, o které je nejhorší přijít, protože dědové a dědové dědů a jejich grunt...dopadli velmi špatně nebo dokonce přišli o život v marném boji zachovat stávající řád, a naopak ti, kteří vše včas opustili a vzali s sebou jen nejnutnější, jinde uplatnili své schopnosti, znalosti a dovednosti, nejen, že přežili, ale přežili velmi úspěšně. To platí obecně i civilizačně obecně. Pravým bohatstvím nejsou užitečné statky, ale schopnost je vytvářet.










   Zlá situace žen v islámu... To je všeobecně šířený omyl. Příklady, které jsou nám za tím účelem ukazovány, jsou vytrháváním z kontextu tak jako by jím bylo nahlížet na křesťanství jen přes upalování "čarodějnic" a takové nakládání s kacíři, heretiky a nevěřícími. A co starozákonní hubení celých kmenů Židy... Jo, je to pro nás dávno, tak dávno jak říkával můj dědeček, že to není ani pravda... Leccos co je přičítáno islámu jako pro něj typické, je projevem individuálních kmenových kultur. Manipulativní propagandu neužívá jen jedna strana. Mohamed jako pedofil: Z toho pohledu jak pohlížet na některé "naše" středověké panovníky... Ovšem byli "naši". Při jakés takés znalosti tohoto, mám poněkud jiné názory než většina z obou protivných stran mumlající ve svém svatostánku či před nějakou zobrazovací plackou své krleš, krleš. Právě pro svou snahu o kritický pohled a objektivitu jsem si vykoledoval přídomek antisemita. Takových přídomků bych mohl mít mnoho. V různých směrech.

   K oblékání... Je mi lhostejné jak se kdo obléká. V kulturách je obecně tabuizována nahota. Ne zahalování. Vyjděte si u nás ven "jen tak". Nedojdete daleko. A soud či v lepším případě správní orgán v řízení o přestupku nepřesvědčíte argumentem, že je to vaše lidské právo, přesvědčení či dokonce projev víry, protože jste Adamita. Vysvětlí vám co je to výtržnost a hrubá neslušnost, co je to veřejný pořádek a jeho narušování a odejdete s flastrem. Zatím tohle se v rámci obecné lidské kultury dá pochopit, hrubě se mi nelíbí omezování a přikazování v obou směrech. Tedy i zahalování. Židovka ano, jeptiška ano, muslimka ne... 

   Jsem velmi citlivý na manipulaci z kterékoli strany. Jak zjistím, že jsem manipulován, reaguji velmi nevrle. Ať se kdo chce koupe oblečený jak chce. Pokud tím neporuší obecná hygienická pravidla. Podobně i ve škole a v různých oborech lidské činnosti vyžadujících nějaký způsob oblečení z bezpečnostních důvodů. V rámci pravidel pro všechny. Na veřejnosti ať se kdokoli zahaluje jak chce. S výjimkou například zahalování obličeje, v zákonem stanovených případech vztahujících se na všechny. Bez výjimky. Odmítám zákon předstírající nějaký účel, avšak ve skutečnosti sledující účel jiný.

   Pokud jde o to, že jsou lidé a skupiny připravující se na "rozvrat", nacházejí v tom zálibu tak jako někteří my tady třeba ve focení, bastlení, hudbě, výtvarnu a podobně, stává se to náplní jejich života, a nakonec jejich vírou. V tom posledním to pokládám za nebezpečné, protože každá víra směřuje k tomu aby byla naplněna. I kdyby tomu měli pomoci...

   Krátkodobě, ano, je dobré být připravený na přechodnou krizi. Na několik dní bez elekřiny, bez fungující infrastruktury. Na krátkodobý blackaut. To pokládám za rozumné. Ale za sebe, ve světě "po pádu civilizace" bych nechtěl žít. Za rozumné pokládám vyvíjet přiměřené úsilí aby k tomu nedošlo. Pečovat o to aby náš systém byl co nejlepší a řádně ho udržovat. Ne místo toho vytvářet paralelní vzdorstruktury. A pak k nim další paralelní a k nim další... a tak dál. Máme tady něco, co jakžtakž funguje, tak se starejme o to. Nejsme ve vrcholném středověku a ani zdejší kultura neobsahuje apokalyptičnost některých protestantských směrů ze zámoří. Ty se k nám dostaly v poslední době. Ovšem jsou Brouci Pytlíci, kteří viděli v kině... Ano, mám na mysli některé filmy. Všechny na jedno brdo, jen příčiny se mění. Apoklayptické myšlení pokládám za nebezpečné, protože většina lidí včetně těch v rozhodujících pozicích se nechá v praktickém rozhodování ovlivňovat takovými "hollywoodskými" výtvory. Tak jsme ovlivňováni všichni v různých směrech a v různé míře tomu i podléháme. Pozor na to.

   Imigrace... Zatím to není náš problém. Tady. Zatím. Obecně je snadné hledat a i nalézat zlo v jiných. Je to přirozené. V tomhle případě vidím příčinu v "naší" "civilizaci", euroamerické, především však evropské. Příčinu spočívající v dlouhodobé politice, ve zničujících událostech dvacátého století jako důsledek událostí předcházející. V kvalitě či "nekvalitě" naší kultury. Našeho způsobu života, hodnotového systému, myšlení, konání. Není to síla těch, kteří přicházejí, je to naše slabost. Jestliže si máme na něco stěžovat, jsme to my sami. Jsou to naše pravidla, které si sami, nikdo jiný, stanovujeme. S nějakými důsledky zasahujeme do dění v zemích a kulturách vzdálených tisíce kilometrů, měníme tamní pravidla, a s nějakými důsledky u sebe doma máme nějaká pravidla. Například solidární systém sociální podpory. Jehož zneužívání sami u sebe tolerujeme nebo pro někeré lidi i skupiny podporujeme. Systém "práv" na všemožné, nevázaných na povinnosti. "Práva" pro jedny, povinnosti pro druhé. Práva jedněch být živeni aniž nejen se přičiní, ale i přes to, že ostatním aktivně škodí, povinnost druhých ty první bez výhrady živit a snášet veškeré zlo od nich. Navíc sami ze sebe nejen že necháme dělat stádo, ale vlastním přispěním je děláme sami ze sebe. Vyhnat na pastvu, ostříhat, podojit. Vyhnat, ostříhat, podojit. A příležitostně, jestliže to "dějiny vyžadují" jít na porážku. Zatím co pro "vyvolené" jen pastvu na nejlepším palouku, bez stříhání a dojení a nebezpečí, že skončí na jatkách. Svět propojený informačními médii je malý. Netrvá roky, desítky let nebo dokonce staletí, než se někdo doví o něčem vzdáleném tisíce kilometrů. O "ráji" kdesi za mořem a horami.
   Jak dlouho trvalo rozšíření zprávy o nálezu zlata, která vyvolala zlatou horečku na Aljašce? Kdo na zlaté horečce nejvíce vydělal? Zlatokopové? Nebo ti, kteří organizovali jejich dopravu a prodávali jim vše žádané? Akorát na rozdíl od dneška si to všichni ti zlatokopové  museli zaplatit sami....

   Místo abychom se zabývali "šátky" a nechali se tak odvádět od podstaty problému, měli bychom zkoumat co nás činí tak přitažlivými pro miliony příchozích. Co v různé míře činí přitažlivými nás. Protože příchozím nejde o půdu, kterou by obdělávali, o nerosty, které by dobývali a zpracovávali, o příhodnější klima ve kterém by chtěli žít.

   Tím zdrojem jsme my. Novodobí otroci novodobých otrokářů. Tak jako afričtí náčelníci prodávali své poddané otrokářům, podobně to činí naše vlády. Jen s tím rozdílem, že nás neprodávají, ale otrokáře zvou do našich domovů.
Jen my máme možnost rozhodovat o časech budoucích. Jen na nás záleží zda si uchováme svobodu či zda se staneme otroky. 

Schumacher, 13. listopadu 2016

========

Tohle mi přistálo v poště. Od Schumachera. Na diskuzní příspěvek je to moc velké, tak jsem to vyvěsil jako článek. S několika body nesouhlasím, tak se aspoň můžeme o něco pohádat a nebude tu z tohoto blogu "kabinet ozvěn". 

49 komentářů:

  1. Začnu ženami v islámu.
    Jistě, ve středověku bylo postavení žen u nás zcela jiné, než dneska. Dokonce i za tak často oslavované První republiky zdaleka nedosahovaly ženy dnešních pozic. Ani v rodině, ani ve společnosti. Ve středověku jsme přece upalovali čarodějnice a popravovali nevěrnice. Jako v islámských zemích Jenže v islámských zemích se do děje dnes. Jistě, je to jejich kultura. Ale prosím - nenosit to sem. Kdo chce žít v souladu s prorokovými přikázáními, nechť si žije. Ale doma, tam kde je to zvykem.
    Kdo chce žít tady, nezbývá mu, než se přizpůsobit. A to hlavně vnitřně. Když to nejde a víra je příliš silná - ať ráčí jít tam, kde to nevadí.
    To jsou věci pochopitelné a logické. Islám je asi tak 600 let za námi. Co je nelogické a nepochopitelné je vztah našich vítačů, multikulturistů a politické věrchušky vůbec. První z nich si z toho všeho udělali živnost, politici pak s nasliněným prstem zkoumají, odkud vane vítr. Pro ně mám upozornění - s brexitem a Trumpem za velkou louží vítr dost zásadně mění směr.
    Ministr zahraničí ČR prohlásil, že to, co jsme dříve označovali jako "západní myšlení" byl a je tragický omyl. Tedy "vývoz demokracie" do cizích zemí, likvidace tamních místních diktátorů atd. Když už to říká Zaorálek veřejně a v cizině, korouhvička se otočila velmi zřetelně. To, že to nepochopil J.C.Juncker nic neznamená. Tak jako on sám nic neznamená. Úředník, prý často bývá "pod vlivem".

    Byli jsme před EU a budeme i po ní. Ale to už někdo říkal o Rakousko-Uhersku, že?

    OdpovědětVymazat
  2. Kocoure, to není polemika. V tom souhlas. Jde o to nezabývat se šátky to je zástupný problém, jen jevová stránka, ale zabývat se podstatou.

    Chápu poskytnutí azylu uprchlíkovi z lidožroutska, který nechce být lidožroutem. Naproti nemám pochopení pro poskytnutí azylu lidžroutovi, který žádá o azyl jenom proto, že se sám ocitl na jídelním lístku.
    Stejnou idiocií je poskytování azylu těm, kteří utíkají před důsledky toho samého co tu chtějí zavádět. A až tu zavedou islám se všemi jeho důsledky, kam před ním utečou?



    OdpovědětVymazat
  3. Stella

    Já podepisuji, Schumachere! Krásně napsané!

    Dodávám, že řešíme malé, uniká nám velké.

    Ženy v islámu. Mimo jiné: jsou živeny, chráněny - i to k nim patří. Je to ale opět jenom jeden detail! Ne námět k diskusi, neměmila bych s nimi, protože jsou tam jen kusem. Nástrojem. Ale k objektivitě i tento fakt patří.

    Zlenivěli jsme, zpohodlněli, proto jsme přitažliví: naivitou v lásce
    k bližnímu, tím pádem lehkou ovladatelností.

    OdpovědětVymazat
  4. Kocoure. To je logické. Bez krávy by nepřežil nikdo. Přežití skupiny je důležitější než přežití jednotlivce. Bez toho bychom nebyli. Je to kruté, ale je to tak. Ano, chápu, že snadno to říká kdo není tím obětovaným jednotlivcem. Ale je to tak. Dějiny jsou toho plné. My to nedokážeme. Proto nás válcují ti, kteří to dokáží. Kteří pro to o čem my jsme ochotni do nekonečna hlasovat, jsou ochotni zemřít.

    OdpovědětVymazat
  5. Omlouvám se všem. Asi jsem něco špatným kliknutím smazal, kousek zdejší diskuze. Chtěl jsem smazat jenom sebe, protože tam byla spousta překlepů a napsat to bez nich. Už to ale neumím vrátit zpátky.

    OdpovědětVymazat
  6. StK 13. listopadu 2016 22:59:00 SEČ (OBNOVENÝ KOMENTÁŘ)

    Pro Stellu:
    Ano, ženy jsou v jejich kultuře chráněny, jsou opečovávány jako cenná domácí zvířátka. Dávají totiž svým pánům nenahraditelný užitek. Dědice. Jejich geny. I u nás bývaly doby, kdy se chudák bál daleko víc o svou kravičku než o své dítě. Kravka zajišťovala přežití celé rodiny. Dítě bylo nahraditelné - a aspoň na chvíli bylo o jeden hladový krk méně.

    To, že tomu tak je "tam" mě sice udivuje, nelíbí se mi to, ale nevidím žádný rozumný důvod k tomu, aby naše kultura měnila rychle, násilím, tu jejich. Musí se k tomu dopracovat sami. Možná jim to nebude trvat 600 let.

    Ovšem i naopak - nevidím žádný důvod k tomu přijímat jejich kulturu, zvyky a zákony tady. Možná mě nařknete ze segregace. Budiž. Stejně je to je nálepka. Nelze přece chovat v jedné ohradě vlky a ovce a čekat, že to dobře dopadne.

    Dnes večer jsem udělal něco pro mě nezvyklého - podíval jsem se v TV na Hobita. Kromě nádherné krajiny, skvělé hudby, líbezných filmových kouzel a slušných hereckých výkonů bylo ve filmu vyřčeno hodně moudrých vět, které by, vytržené ze své souvislosti, mohly hnedle popisovat náš svět.

    Jenže - je to pohádka.

    OdpovědětVymazat
  7. Hobita jsem četl, mám ho i jako vyprávěnou dramatizaci. Hobit v originálu je pohádka. Kdežto film je v duchu Pána prstenů, u kterého postrádám vyváženost. Vynechání některých částí a postav, například mi chybí záhadný Tom Bombadil, nd kterým prsten nemá moc a do kterého se Tolkien promítl. Naopak bitevní scény jsou dlouhé a únavné. O něco lepší je původní nezkrácená verze. Předpokládám, že i Hobit má nezkrácenou verzi. K té jsem se nedostal. Blueray přehravač zatím nemám. Když si mohu vybrat zvukovou verzi, nejradši originál s titulky.
    Nemaje TV shlédnu až budu v náležitém rozpoložení abych si vychutnal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Tolkiena rád.
      Hobitovskou sérii mám už v knihovně hodně dlouho. Tedy hned jak u nás poprvé vyšla. Ocenil jsem, že J.R.R.Tolkien vytvořil celý systém, vymyslel celý svět s mapami, dějinami, písmem, řečí i zvláštními národy. Ale moje žena například Pána prstenů odložila po několika desítykách stránek a už nikdy se k němu nevrátil. Nějak ji ten fungl nový svět Středozemě vadil.
      U filmů oceňuji, že se podařilo zachovat pohádkovost. Nemohu ale srovnávat - tolik filmů jsem zas neviděl.
      U nás v Ústavu jsme kdysi dávali Hobita jako scénickou dramatizaci. I když možnosti činohry jsou velmi, velmi omezené, stejně duch hravosti J.R.R.T. získal diváky. Přes téměř totální absenci efektů. Glum byl například jen ve zvuku a mluvila ho herečka. Výborná Anička Cónová. Režíroval Radek LIPUS a moc dobře. Rád na to vzpomínám. Chodili na to děti i dospělí a královsky se bavili i dojímali všichni. No - pohádečka.

      Vymazat
    2. Co mááššš v kapsiškách mííílááááškůůůůů ?????

      Vymazat
    3. Na díle JRRT je zajímavé to, že můžeme porovnávat různé verze mýtů (napříkld Ainulindalë), jak je během let přepisoval. Také jsou zajímavé jeho dopisy.
      Ale Hob(b)it se mi nelíbil; nemám rád světy, kde zloděj je normální povolání jako každé jiné.
      LotR je trochu jiný žánr, ale také nic moc pro čtenáře z naší kultury - třeba Samova podřízenost je snad přijatelná pro Brity zvyklé na jejich feudální přežitky, ale ne pro nás s demokratickými kořeny.
      JRRT patří mezi klasiku v oblasti tvorby conlangů a concultury, ale neměl k tomu takové podmínky jako dnes - například jeho nesplněným snem byl psací stroj s písmem tengwar; dnes není problém navrhnout si font dle vlastní fantasie.

      Vymazat
    4. Kocoure, ta Anička Cónová, nebyla ona ženou Pavky Kohouta? Tak to bych ji docela dobře znala už od samého mládí!

      Vymazat
    5. Netuším, musel bych se ji zeptat. Přišla k nám před mnoha lety z Brna, dnes má něco málo přes šedesát, je to křehká blondýnka s jemným hlasem. (Ale připadá mi nepatřičné se ji na to ptát.)

      Vymazat
    6. Díky, kocoure, ale to není ona. Je ovšem kupodivu, že obě ty ženy se jmenují stejně. Příjmení je poměrně zvláštní. Ta "moje" byla uhrančivá kráska, proto si ji Kohout vzal. Byla odněkud ze Slovenska a je určitě starší než ta "tvoje".

      Vymazat
  8. Ono se to sem moc nehodí, ale nemůžu si pomoct. Jsem absolutně rozhozená ze zprávy, že Ivanka Trumpová se chce stát velvyslankyní za Emeriku v Česku. Z čeho chce ta drzá osoba těžit? Max z toho, že snad ještě dovede trochu česky.To bych se snad i já mohla ucházet o křeslo na Hradě. Taky umím péerdé.

    SCHU - napsal jsi to moc dobře !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No - za pokus by to stálo Astro. [;>)

      Já třeba kdysi fandil Vladimíru Franzovi - protože ho znám a vím, že je to (na rozdíl od jeho zjevu) vzdělaný a kultivovaný člověk. Není uál! Astro, zkus to. Budu Ti klidně dělat PR.
      ===
      A Ivanka velvyslankyní? Kdo má "bývalého" presidentem USA je v docela jiné pozici než my, plebs. [;>) A navíc , nevšiml jsem si, že by pan Shapiro byl nějak zvlášť zajímavý a moudrý člověk. Je to Obamův kamarád, pokud vím. Je upravený a tváří se příjemně. A co chtít víc?
      To by "Ajfanka" určitě zvládla taky. A navíc umí česky - jako Madelaine A.
      [;>)

      Vymazat
    2. Astro, zastupovala by USA. To je záležitost USA. Práce velvyslance v ČR není tak náročná aby ji nezvládla. Mně by to nevadilo. Když by to tu, a je předpoklad že ne, nerozesírala, bylo by to z mého pohledu v pořádku. Normální velvyslankyně.

      Vymazat
    3. Jsou to herci? "Nejlépe to vyjádřil Charles Chaplin , po světlech ramp. Herci nemají s morálkou nic společné. Kdo si to myslí je poněkud jednoduchý".
      4P

      Vymazat
    4. Herec je odborný pracovník, který za úhradu představuje různé postavy podle autora dramatu a pokynů režiséra. Na rozdíl od soustružníka nebo elektrikáře je mezi lidmi mnohem známější. Míra jeho morálnosti nijak nesouvisí s jeho povoláním.

      Vymazat
    5. Copak herci,,,,to jsou borci, ale rejža? " Režiséra Rychlíka vyhodila ochranka z pražského hlavního nádraží. Spletla si ho s bezdomovcem

      Zdroj: http://www.lidovky.cz/rezisere-rychlika-vyhodili-z-hlavniho-nadrazi-spletli-si-ho-s-bezdomovcem-1t1-/zpravy-domov.aspx?c=A161114_164720_ln_domov_jzl

      To je sííííla.
      4P

      Vymazat
    6. Pro popularitu se dá musí vytrpět i horší věci.
      Dva známí ostravští herci dostali na známé Stodolní ulici (jeden pajzl vedle druhého, říkají jim "kluby") dost silně na budku - provokovali okolí. A pak si stěžovali v tisku , že "kde byla policie"?
      Na Silvestra zase několik herců dělalo kravál na ulici, když si nedali říct, tak chtěli policisté jednoho (nyní už pražského) herce odvézt na služebnu a členka činohry "v sebeobraně" kopla "příslušníka" do zadku. Řešilo se to soudně. Takže ať policajti konají nebo nekonají, vždycky je to špatně. [;>D

      Vymazat
    7. Stodolni by pomohlo uklidit snad jen napalmem...Pisu z mikrosoftiho noveho petipalcoveho patlafounu lumia 640. Je to běs,je to běs.Na mobil velké,na tablet malé.Že jsem si ve skromnosti nepriplatil a nekoupil 1020 s 41mpix fotakem.Jenze ta nema slot pro paměť kartu.

      Vymazat
    8. Ve dne je Stodolní jen nudná a špinavá ulička, kde sedávají v létě před "cluby" existence podobné mafiánům. Namakaní řidiči jejich velkých vozů postávají opodál. Nemám moc odvahu fotit, vypadají nebezpečně.
      Zajímavá je jedině dlažba, která je do hloubky promaštěná různými vuřty na rožni a plackami. Taky patřičně "voní".
      ===
      Já ty mezitypy (něco mezi počítačem a telefonem) nějak nemusím. Buď - nebo. I když rozlišení foťáku 41 Mp je buď fantastické, nebo překlep. [;>))

      Vymazat
    9. Však říkám že napalm. Ony typy "obžalovaný vstaňte" jsou příznačné. V malém například Příbram, "středočeské Palermo". Dobré je, že už to není co bývalo. Jenže Stodolní je nám zdejší kavárnou představována jako centrum vrcholné Ostravské kultury....

      Fyzické rozlišení 41 Mp je skutečnost. I snímač je na mobil dost velký. Najdi recenze Lumia 1020. Standardní nastavení je na 5Mp, jeden obrazový bod se skládá z osmi fyzických pixelů. Soft je přepočítá pro velmi kvalitní obraz. Slušně fotí i v šeru. Dá se nastavit i na plné rozlišení, v tom případě 38 Mp, jenže bez oněch vylepšovacích kouzel. I tak je to fantastické. Dřív byl za něco přes šestnáct kKč, nyní něco přes pět. Kdyby Tě posedla chtivost, já za to nemůžu :-)

      Moc jsem přemýšlel, nakonec vyhrál skrblík. A představa co času bych vyplácal na experimentování, protože by mě lákalo vymýšlet předřadnou optiku...

      Tenhle mě stál necelé tři. Foťák osm Mp. Fotky nicmoc. Soft se velmi snaží, z mrňavého smímače tahá omalovánky. Sice umožňuje nějaké nastavení, ale nejlepší je nechat to na automatickém režimu a používat jen jako záznamník. To samé video. Před několika lety by kvalita byla považována za úžasnou...Na "pořádné" focení mám foťák. Nepořizoval na focení ale abych se příležitostně dostal na net a do pošty, občas mapu, dokumentační fotku, když s sebou nechci tahat notebook.

      Malá univerzální placka. Na nic pořádného. Na telefon velká, na tablet malá. Zatím plní to k čemu byla koupena. Chtěl jsem systém windows mobile proto, že není tak rozšířený, že jeho budoucnost je nejistá. Když už mám být ne až tak spokojený, je lepší být ne až tak spokojený za tři tisíce než za dvacet. A za levno si koupím tlačítkový mobil, nějakou nokii. Akorát přehazování sim bude protivné. Není možné mít dvě plnohodnotné sim se stejným číslem.
      Snad jen Vodafone nabízí pro datové služby, pro sdílení jednoho připojení dvě sim. Za zvojnásobnou cenu za jeden dohromady sdílený objem dat. Na to mě napadlo velmi mmoho sprostých slov.

      Vymazat
    10. Foťák dělá z 80% sklo, Schumi.
      Můj první digitál měl nativní rozlišení 3 Mpix a fotky se od těch 20-ti Mpix nějak podstatně neliší - pokud z nich nechci plachty 120 x 80. Ale měl mizerný objektiv. Takže jsem naskočil na pohádku "O dědečkovi, který měnil až vyměnil" - a je to dost drahý koníček.
      Už zase vyšlo něco "bez čeho nemůžu být". Patrně neodolám. No, aspoň si budou mít pozůstalí za čas co rozdělovat. I když - asi se to prodá tak leda do Technického musea. Vývoj jde strašně rychle dopředu - i když na výsledcích to tak moc vidět není. Někdy vůbec.

      Já jsem prostě takový zaostalý zpátečník, který sice uznává, že jsou přístroje stále modernější, lepší (a dražší), ale přitom bezpečně ví, že v tom to není.
      [;>/

      Vymazat
    11. Kocoure, jako bys nevěděl, že vím.... S tím jsem kupoval foun, že v tom to není. Tvrdě a úmyslně jsem nekupoval na focení. Obyčejnou černou placku na nutné, třebaže jen občas, činnosti. Na obyčejné founování mám vyhlédnutý hloupý, levný tlačítkový.

      Vymazat
  9. Re: "Islám je asi tak 600 let za námi."
    Z podobných formulací by nepozorný čtenář mohl nabýti dojmu, že za 600 bude islám tam kde my dnes. To ovšem nebude nikdy, islám se změnit nemůže. I kdyby se někdo pokusil o reformu, tak jen přibude čtvrté nebo kdovíkolikateré monoteistické náboženství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co bude za 600 let neví, myslím, nikdo, Zdeňku.
      Že se islám nějak změní je nejen pravděpodobné, ale téměř jisté. Jenom nevíme jak.
      Ono to středověké křesťanství taky nebylo bůhví co. Stačí jenom vzpomenout na Svaté války a dobývání Jerusaléma. Inkvizici. Čarodějnické procesy...
      Též máme, my, "následováníhodní Evropané" svoje máslíčko na hlavě.
      Ale - poučili jsme se. Snad.

      Vymazat
    2. Jenže to podstatné není těch 6 století mezi Kristem a Mohamedem, ale těch 3 a půl století vznikem křesťanství a jeho povýšením na jediné povolené náboženství. Křesťan se může rozhodnout, že křesťanství po roce 391 není to pravé křesťanství jak tomu rozumí on a že císař Theodosius I. a biskup Ambrož byli padouši, ale muslim nemůže dospět k názoru, že Muhhamad byl padouch, protože tím z definice přestává býti muslimem. Nazývat takovou víru islámem by připomínalo Radio Jerean. (Otázka na rádio Jerevan: „Je pravda, že Juriji Gagarinovi bylo na Rudém náměstí darováno auto?”
      Odpověď: „V principu ano. Až na to, že nešlo o Jurije Gagarina, nýbrž Ivana Ivanoviče, nebylo to auto, ale jízdní kolo a nebylo mu darováno, ale ukradeno.”) Nebo citát z "Posla světla": "To už nejsou žádní zloději?" "Jsou. Ale nekradou."

      Vymazat
    3. Zdeňku,
      ti dnešní komunisté vlastně taky nejsou žádní komunisté, co si budeme povídat!

      Vymazat
    4. Však teké "komunista" je podobně mlhavý pojem jako "křesťan". Ale co třeba takový "marxista" - kdyby zastával názor, že Marxovy spisy jsou snůška nesmyslů, mělo by smysl ho nadále nazývat marxistou? A to pořád ještě není tak jednoznačné jako v případě islámu, protože z díla kteréhokoli politika či filosofa si někdo může vybrat jen část a ostatní odvrhnout jako chybné nebo přinejmenším zastaralé, kdežto u Koránu musí přijmout vše a navždy.

      Vymazat
  10. Jsem teď trochu marod a když se sem jdu kouknout, co vidím? Žádný optimismus, Myslela jsem, chlapci, že už se konečně rozhýbete a začnete posílat na ukázku svoje fotky. Už jsem žadonila jednou, přislíbili jste a houbeles. Furt jenom suchá teorie, jak na co a s čím a proč - ale výsledky? NIKDE! Tuatam se pochlapí KOCOUR...a co vy všichni dva či tři další? Nebo to je snad zakázané dávat na internet fotky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zakázáno to není, Astro.

      Pokud ovšem na fotce nejsou osoby, které nedaly svolení k fotografování (písemné!) nebo skutečnosti podléhající utajení - těch je spousta a pokud třeba fotky nezobrazují pohoršující scény - to totiž může být cokoli, co se někomu nelíbí. Například strejdovi Googlemu vadí i uznávané umělecké akty, staré několik desítek let atd. Dokonce "zahaluje" i fotky neoděných antických soch. Neuvěřitelná pruderie a nedotknutelnost některých lidí a symbolů je totiž vhodnou záminkou k žalobám.
      Právníci si vydělají, to je fakt. Že já se líp neučil...

      Já ale denně vyvěšuji své fotky na různé fotoweby, (dokonce se mi teď dvě umístily na jakési soutěži fotek o stáří, který pořádala i-dnes - poslali mi i pozvánku na vernisáž - ale zajet si do Prahy, popít dvě deci vínka a dát si obložený chlebíček za cca 600.- dopravného, ale hlavně ztracený den mi připadá přinejmenším dost nepraktické.) Ostatně, letos jsem už dvakrát v Praze byl. To mi stačí.

      Takže ano, mám připravený článek o focení v Troji - bude se jmenovat Rozhovory s Richardem, ale Ústav mě docela vytěžuje, takže po půlnoci sebou třísknu na postel a druhý den se mi o půl osmé nedobře vstává. Tak až nějak vyřeší nového šéfa. Pozice poraděnka a hasiče průse.. ...švihů mě poslední dobou docela naplňuje.

      Až moc.

      Vymazat
    2. Tak se už těším, KOCOURE. Spousta lidí posílá svoje fotky z přírody do televize Barrandov - ukazují je tam v Počasí, bývají moc pěkné....Zkus to taky.

      Vymazat
    3. Astro, ale já nechci být "slavný" a v TV už vůbec ne.
      Té "soutěže" v I-dnes jsem se zúčastnil jen tak, pokusně, z legrace. (Ještě po mě prý budou chtít nějakou "veselou historku z fotografování" pro vydání brožury. Tak ta moje moc veselá nebude. Bude o tom, že chudí jsou k chudým mnohem všímavější. Tomu harmonikářovi zaplatil až kolemjdoucí Cikán. Běloši seděli deset metrů od něj ve venkovní zahrádce jedné hospody, "konzumovali", pili pivo a poslouchali, jak strejda pěkně hraje. Nikdo mu nešel dát ani tu blbou pětikačku.)
      [;>/

      Vymazat
  11. Evropská komise navrhla systém registrace pro všechny občany třetích zemí bez vízové povinnosti, kteří budou chtít cestovat do EU.
    Před každou cestou do schengenského prostoru se budou muset registrovat a zaplatit poplatek.Jeho výše by měla být v přepočtu asi 135 korun...

    K dokonalosti chybí aby totéž platilo pro občany EU při cestě ven. Co mi to připomíná...
    1984 se blíží...


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekám to jako reciproční opatření venkovního světa.

      Vymazat
  12. K požadavku některých poslanců trestnosti hanobení prezidenta :

    Když už, tak důsledně :
    Zločin hanobení Evropské unie, členského státu Evropské unie, jejích představitelů a symbolů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostě "HANOBENÍ" čehokoliv,
      co hanobit lze. Jiné názory než oficiální se nepřipouštějí. A bude klid. Možná až mrtvolný. Na císaře pána serou mouchy. A zákaz zpěvu.)
      Já ani nevím, jestli je to k smíchu.

      Vymazat
  13. Samozřejmě, že je to k smíchu. Povážlivě uvadlý humor po zákazech obrazí.

    Napadlo mě, že poslanecký návrh nemá chránit nynějšího prezidenta, ale je s předstihem. Kvůli příštímu. Aby pomluvami, že je bývalý vexlák a valchař nebyla dotýkána jeho státnická důstojnost.

    OdpovědětVymazat
  14. Za prezidenta valchaře
    Přijmeme další bachaře
    Trestný bude každý dobrý vtip

    Za urážku hlavy státu
    Předají nás rovnou katu
    Nebude to sympatický typ

    Však smějící se bestie
    Nakonec všechno přežije
    Tak nezoufejte, zase bude líp!

    OdpovědětVymazat
  15. Mám pocit Schumi, že se mýlíš.
    Návrh na "trestání Palivců" nepřišel ze skupiny příznivců Velkého Textaře. Ale jako preventivní by chápán být mohl. Třeba tuší/vědí, kdo bude příště okupovat Hrad. I když na druhé straně, ty bestie... Ale ještě je čas změnit zákon o přímé volbě.
    ===
    Asi čtvrt hodiny jsem v TV zíral na veřejnou svazáckou schůzi konanou na Albertově s účastí soudruhů profesorů. Snažili se být milí a přátelští - ale šídlo v pytli neutajíš. Aspoň jsem si připomněl své mládí. Myslím, že kdyby mě pustili k mikrofonu, vybavil bych si rychle frazeologii - jenom by se muselo malinko upravit oslovování. To je dneska jiné. Podstata myšlenek je ale stejná, jako ze mého mládí.
    Pokud mě požádají a zaplatí, mohu jim psát projevy. Ale jsem příšerně drahý.
    K nezaplacení!
    ====
    P.S.: Není ta báseň "presumptivně protistátní" nebo aspoň protispolečenská?! [;>))

    OdpovědětVymazat
  16. Jaká báseň? Jen soubor bitů které se tak jeví.Podobnost čistě náhodná...

    OdpovědětVymazat
  17. To si musím zapamatovat. Náhodný soubor bitů je skvělá obhajoba pro cokoliv. [;>))
    "Pán běžel okolo a zcela náhodně narazil na moji pěst..."

    OdpovědětVymazat
  18. Já z toho mám dilema. Velký Textař je můj favorit a jeho minulost mu nezazlívám. Furt lepší než komouš. Aneb - všichni máme nějakou minulost!. A čím jsme starší, tím víc jí máme. Že zbohatl na vexlu? To byla nejspíš jen jeho chytrost. Horší je bohatnout na okrádání. Denně se mi protáčejí oka nad účty z nákupů, DPH už je snad stoprocentní. Máslo už kupovat nebudu.
    Velký Textař (to je hezké sousloví) umí pracovat též s literaturou, - a i přes "temnou" minulost je to člověk oduševnělý a především velmi vzdělaný. Sleduju ho roky a tak ho znám. Jistě se nemůže zavděčit lidem všem. Ale kdo může? Na svoje definitivní rozhodnutí si ještě počkám.Uvidí se, kdo přide další a další a další...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o Horáčkovi toho moc nevím. Astro.
      Znám jenom jeho texty. Ale sledoval jeho rozhovor s Drtinovou na DVTV a cítil jsem, že se nesmírně kontroluje a snaží jevit jako Pan Dokonalý. A to mě vylekalo. To, že je boháč, mi nevadí ani trochu. A je chytrý - napráskal na sebe všechno, co mohou na něj "investigativní" novináři časem vyhrabat - takže jim vyrazil z rukou argumenty. Navíc zná dobře lidskou povahu - jinak by nebyl tak úspěšným podnikatelem v herní oblasti.

      Ale taky se účastnil "nepolitického" shromáždění" na náměstí, které prý "nebylo předvolební". [;>))

      Ale jak praví Astra - na nějaké úvahy je brzo. Uvidíme, jak to bude vypadat dál. Možná, že bude nakonec nejlepší volbou.
      Nikoho jiného tu totiž zatím není vidět. Jedině "lidového" Zemana. Tomu fandím jen proto, že se do něj obouvají skoro všichni. Protože se to může. Protože se to trpí. Ne, že by bylo nějak moc košer tak strašně nenávidět symbol stát, ale tahle nenávist sluníčkářů paradoxně nahrává právě "otloukánkovi" Zemanovi.

      Vymazat
  19. Ten rozhovor jsem neviděla, ale dedukuju, že měl trému. Z odpovědnosti. To je vlastně sympatické. Nevytahoval si triko, snad. Málokdo ustojí podobný nápor, dokud se v tom nezajede, Jde jen o praxi.

    Zeman, jako prognostik, kdysi, byl vždycky kontroverzní, za komančů jsem viděla jeden jeho rozhovor, bylo to zjara 89, a tenkrát se též nebál riskovat - prohlásil, že to komančové dost brzy budou muset zabalit.Samozřejmě to řekl slušněji, ale velice srozumitelně. Nebál se a měl pravdu. Tenkrát jsem ho za to velice obdivovala.

    OdpovědětVymazat
  20. Astro, pozor na haló efekt. Kdo je dobrý v něčem neznamená, že v jiném. Jágr na hrad...Co se týče Zemana, mohu-li si vybrat letět s nynějším dobrým pilotem, ne s kdysi dobrým. Sešup za poslední čtyři roky je dobře pozorovatelný. Stačí jen korunou a hermelínovým pláštěm neoslepený pohled kritického pozorovatele, ne poddaného. Z někdejšího břitkého "prognostika" zůstal jen stín. A bude to horší. Maléry gerontů na trůně jsou známé. Třebaže naštěstí u nás onen postfeudální post kladeče věnců a rozdávače metálů není až tak významný. Avšak ani ne nicotný. Ze zjevujících se kandidátů nevyberu si žádného. Ten či onen, s ohledem na všeobecný stav je to v podstatě jedno. Snad jen...poslat deputaci do Vídně... S omluvou za osmnáctý... Ale ono už i tam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SCHU, to víš, že vím a sešup sleduju. Jen jsem vzpomněla na minulost...

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)