Prohledat tento blog

pátek 31. srpna 2018

Vox populi, vox Dei!


Hlas lidu hlas Boží? Ale jděte...

Na každý citát se přece dá najít vhodný anti-citát:
 Nec audiendi qui solent dicere, Vox populi, vox Dei, quum tumultuositas vulgi semper insaniae proxima sit. Český překlad: Nenaslouchejte těm, kdož tvrdí, že hlas lidu je hlasem Božím; vždyť zběsilost davu je vždy velmi blízká šílenství.
Už tomu rozumíte? Já ne.



   Kdo se snaží vyjádřit názor obyčejných lidí bývá  nazýván populistou. To není žádná urážka, ale konstatování. V dnešní době vlastně pochvala. Demokracie, neboli vláda lidu, většiny je totiž ten nejšílenější "populismus" vůbec. Menšina musí (by měla) poslouchat většinu. A realita? Jakým právem tvrdíme, že máme demokratický režim? Jsme zase u přívlastků. My nemáme demokracii, my máme "zastupitelskou demokracii". Kdosi to formuloval jako rozdíl mezi kazajkou a svěrací kazajkou. Zdá se, že ten prostořeký člověk měl pravdu. Jistě, císař je nahý, vidí to všichni, ale nesmí se o tom mluvit.

   Věrchuška jakéhokoliv politického směru se v čase prakticky nemění. Jsou to samozvaní "jediní nositelé správného názoru". Lidé, aby nebyli pomýlení, se pravdu neboli realitu nemají dozvědět, protože prý nejsou schopni se správně rozhodnout.  To umí jenom věrchuška.  Podoba s "pomýlenými" za Husáka je zřejmá. Mráz přichází z Kremlu? Možná, ale neo-socialismus z Berlína, Paříže a Bruselu. 

   Zajímavá, ale  vlastně jen okrajová zpráva. 
Němka zůstane Němkou, i když projde socialistickou zkušeností. 

   O médiích dneska raději nic. Už toho bylo dost. Hlavně se z nich nedozvědět fakta. Dát veřejnosti fakta je dneska trestný čin. Vlastizrada. S cenzory jsme měli tady, v "táboře míru a socialismu" přebohaté zkušenosti, východní Němci také. Proto jsou o dost naštvanější než ti z bohatšího západního Německa. Tam se s těmito manýrami teprve seznamují. 
Oni je neznají, ale oni je poznají... 


================================


    Jak se mění mění oficiální názory aneb přepólovaný kompas v nás:

    Harašení zbraněmi > Jestřáby z Pentagonu nahradil mnohem nebezpečnější nepřítel -  Kreml. Takový Budulínek dneška. Už sežral Krym a další menší státečky, teď prý chce sežrat Ukrajinu a to od nohou,  od východu. A nezapomenout na baltské státy! 

     Propaganda > kdysi v tisku i rozhlase tak oblíbené imperialisty z Wallstreetu  nahradili ruští trollové z Kremlu. Aneb za všechno může Putin. Všemocný to Pán pekel.

Paralel člověk najde daleko víc, ani nemusí hledat. Jenom musí mít víc než padesát let.

   Oč jde? Je to tak prosté - vybudovat, vymyslet si mocného nepřítele, aby bylo nutné masívně zbrojit, připravovat se na válku. Jde o zásadní věc - o obrovské zisky zbrojařských komplexů. A navíc - kdo se bojí vnějšího nepřítele, nemá čas podrobně sledovat vlastní věrchušku.      

================================


    Prof. Drahoš, kandidát na senátora v Praze,  kromě toho, že umí stáhnout králíka a a je schopen předvést před TV kamerami veselý taneček teď bude mnohem důvěryhodnější - vstoupil totiž do Skauta. Slib už prý složil - teď ale bude muset podstoupit bobříky mlčení, odvahy atd. Doufám, že budeme průběžně sdělovacími prostředky informováni, jak se mu daří úkoly plnit. Nějak se mi nezdá, že by mohl tak těžkou zkouškou projít. Ale tahle skautská družina se už o to snad postará.






   Do lokálních voleb v Praze prý bude kandidovat i rozsáhlá cirkusácká rodina Berouskových. Mnozí o tom, že kandidují ani nevědí. Neboli odhaduji, že je to něčí pokus zesměšnit volby jako takové.





A něco pro popření předchozího textu: 

   EU vyhlásila internetovou anketu o zachování letního a zimního času. Dopadla tak jak dopadla - ale obecně se už dávno vědělo, že je to naprostá hloupost. Nicméně jen velmi málo politiků bylo ochotno se o tom bavit, "nanést" tenhle problém do diskuze v evropském parlamentu. Škoda, že se toho nedožil nejznámější bojovník proti střídání času pan Pecka.
  
   Čekám ale koho napadne, že obyčejní lidé si přece nemohou, ba nesmějí odhlasovat něco sami. To by je taky mohlo napadnout hlasovat i o jiných věcech. 
A co by pak dělali politici...

Je tohle současná situace v Karl-Marx-Stadtu/Kamjenici/Chemnitzu?

68 komentářů:

  1. Je to v pořádku. Standardní dějiny lidstva. Aktuálně zde "zastupitelská demokracie". Čeho lid vyžaduje, to dostává. Že s tím není spokojený? To je v pořádku. Nerozumné požadavky mívají nerozumné důsledky. Jaký rozum lidu, takové požadavky, jaké požadavky, takové důsledky. Je to v pořádku.
    Akorát je rozumná menšina, které se toho dostává aniž žádá. Nějak se s tím vypořádává. Dá to fušku. Vždycky to dalo fušku. V celých dějinách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano. Asi určitě ano.
      Jenom mi vadí ty lži kolem. Ne politiků, ti to mají v náplni práce, ale novinářů. Najde se mezi nimi někdo, kdo není chtivý peněz (je dost bohatý) a nebojí se?
      Asi ne. Asi určitě ne. [;>D)

      Vymazat
    2. Na to "ASI" se .......! Určitě ne!
      4p

      Vymazat
    3. Najde se mezi nimi někdo, kdo není chtivý peněz (je dost bohatý) a nebojí se?

      Snad nějaký bohatý dědic, chovanec psychiatrické léčebny...

      Vymazat
    4. Obuvníku, míra bohatství je do značné míry totožná s mírou svobody. Howard Hughes svého času využil svého bohatství k tomu, aby měl éro tak rychlé, že ho tehdejší stíhačky prakticky nemohly ohrozit. Když mu tedy Hitler svého času nepovolil přelet německého území, řekl, že na Hitlera kašle a Německo přeletěl. Jste-li hodně bohatý, Jste také hodně svobodný, když víte, jak s tím bohatstvím správně naložit.

      Vymazat
  2. K té zastupitelské demokracii mi napadá 40 roků strará marxistická definice automobilu.
    "Automobil je dopravní prostředek dělnické třídy, která jej používá prostřednictvím svých volených zástupců".
    Dělníci mají dělat, zástupci zastupovat, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco podobného:
      Recepce je, když pracující lid ochutnává plody své práce ústy svých volených zástupců.

      Vymazat
    2. Jak kdo a jak co, Kocoure :-) já většinou jenom sklízím nechtěné výsledky blbosti v mém okolí a snažím se, aby mne to zasahovalo pokud možno co nejméně, což ale dost dobře nejde, to by totiž potřebovalo poněkud vydatnější zdroje.

      Vymazat
  3. Výborný článek, dík za odkazy.
    Jen s těmi "pomýlenými za Husáka" jste to, myslím, netrefil.
    Pomýlení byl za Husáka termín pro
    a) podpůrce "Pražského jara" a
    b) odpůrce vpádu vojsk Varšavské smluvy a následné okupace vojsky sovětského svazu (do léta 1969), a také pro
    c) emigranty, kteří se vrátili na amnestii 1971.
    Smyslem zavedení toho termínu byla oponentura vůči stalinistům a jiných echtkomunistům: Nemusíme stavět šibenice nebo střílet je u zdi, nejsou to zrádci nebo nepřátelé, byli jen těmi zrádci jakož i jinými nápřeteli uvedeni v omyl, byli pomýleni. Uznali-li svůj omyl a zmatenost, za které mohli jiní, je vše v pořádku a my je už nebudeme pronásledovat, ani nebudeme pronásledovat jejich děti.
    Byl to takový Husákův trik, jak zabránit znovuobnovení diktatury proletariátu a politickým procesům. Každému poraženému politickému protivníkovi stačilo říci: "byl jsem pomýlený". A bylo to rázem jako když pohanský pronásledovatel křesťanů přijal křest.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být pomýleným je snadné. Čím delší život, tím více možností pomýlení. Představme si, že člověk by se dožíval několik set let nebo několika tisíc let. Kolikrát by musel změnit názor aby nebyl "pomýlený" a aby majitelé dočasného jediného správného názoru, s ním nepěkně nenaložili?

      Kupříkladu Rudolfův toleranční patent. Na poddané se nevztahoval. Poddaným bylo určeno sdílet konfesi podle vrchnosti. Podle toho v kostele přestali chlastat nebo začali chlastal, topili Kralickejma nebo je kupovali. A tak je to dosud.

      Například včerejší bojovníci za svobodu jsou teroristi. Vylepit hanopisné pochvalné lejstro tehdy a tady, bylo trestné. Vylepit hanopisné pochvalné lejstro nyní a tady, je trestné. Kterak to přišlo?
      Změnila se nejen situace, ale i vrchnost.

      Princip vyznávání téže víry jakou vyznává vrchnost je stále funkční. Tak jako lecos jiného. Jen to ve složitém spletivu moci není tak viditelné. Ono to viditelné je, ale jen pro ty, kteří nemají nasazeny filtrovací brýle.

      Vymazat
  4. Jaképak smutné, Draku, to je dějinný standard. Za ty statisíce let sis už mohl zvyknout. Jiné to nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na něco takového se zvyknout prostě nedá, proto jsou draci spíš vyhynulí, než rozšíření. Na druhou stranu, smrt nemusí být nutně tou nejhorší variantou z těch, které mohou momentálně přicházet do úvahy.

      Vymazat
  5. Třeba takoví komáři nebo mouchy.
    Život to neohrožuje (pokud se neoháníš po mouše při při řízení nějakého přibližovadla) ale člověk by ocenil, kdyby tahle kategorie trapičů vyhynula.
    Napřed by to bylo divné. Jak se tak potloukám po kůrovcových holinách něco mi pořád chybělo,. Pak jsem si všiml - žádný hmyz a žádní ptáci. Uvědomil jsem si to ale až když jsem se dostal do normálního, nezdevastovaného lesa. Najednou mouchy, ptáci...
    A s našimi "zpravodajci" by to bylo podobné.
    Něco by nám chybělo i když bychom ocenili ten mrtvolný klid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kocoure, naštěstí mají bedny napojené na zpravodajské kanály vypínač, který obvykle funguje, když ne, dá se utrhnout napájení, tak či onak, klid si člověk může i vyrobit, což také dělám. Kdyby zpravodajští otrapové vychcípali, chvíli by trvalo, než bych to zaznamenal :-)

      Vymazat
  6. Ale zase - člověk by měl aspoň trochu vědět, co se kolem děje. Nelze (není praktické) se absolutně isolovat. To by jednou mohl člověk vyjít na ulici a zjistit, že se nachází v Německu nebo v Rusku. Nebo že jsme 35. čínskou provincií. To jsem měl na mysli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že se informuji, ale určitě ne z Pohádek Václava Moravce :-) Jedna věc je stát v kraválu na ulici a něco jiného je stát za dobře hlukově isolujícím oknem poslouchat ten rambjaz, ale tiše, kultivovaně a tlumeně.

      Hlavouni nadnárodních firem jsou informováni prostřednictvím zaměstnanců, rešeršérů, kteří jim zpracují výcuc ze zpravodajských zdrojů zpravidla na 1, maximálně na strany A4, aby s tím soudruzi nemuseli ztrácet čas a třídit si to sami. My, co nemám to štěstí, abychom na to měli své lidi, máme své postupy a zdroje, které nám poslouží podobným způsobem, nicméně prolhané tlampače, které mají tu drzost nazývat se hlavním proudem v tom mém vlastním výcucu mají tak 10%-ní zastoupení maximálně. S hovnem se mažeš, hovnem budeš smrdět, takže to nepřeháním :-)

      Vymazat
  7. No - ocenil bych cosi jako veřejně přístupný filtr, který by propouštěl jen věci důležité a hlavně ověřené a bez návodu, co si mám myslet.
    A klidně bych za to zaplatil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by se nám tu rýsoval podnikatelský záměr? Průšvih Kocoure je ten, že volů, co by za něco platili, je čím dál tím méně, možná ještě tak my dva. Jo kdybys za to čtení někomu platil, to byla jiná, ale že bys z někoho vyrazil prachy za pořádně zpracovaný přehled zpráv a případně i konstataci spektra komentářů k nim, tak se obávám, že by projekt chcípl dříve, než by vůbec začal... Je to škoda, taky bych za něco neutrálního, nezaujatého a rozumného zaplatil, ale není komu a není za co.

      Vymazat
    2. něco neutrálního, nezaujatého a rozumného zaplatil, ale není komu a není za co..... To snad ani ne.....za co bože za co?
      4p

      Vymazat
    3. Tak 300.- /měsíčně za denní přehled. StK

      Vymazat
  8. K ..."co je našli na desítkách kamer přijeli z Ruska a měli pasy s čísly po sobě jdoucími a vydanými ve stejný den a stejnou hodinu"....
    Fake videos of real people,
    ukázka možnosti: https://www.youtube.com/watch?v=o2DDU4g0PRo
    Ten čas? Na kamerách stejný (HH.MM.SS), jen (přílet?) jiná GATE to skutečně nebude GRU, ale "Pat a Mat" já tipuji "bílé přilby" nebo naši BIS a ta by se určitě podepsala. Je to nedůstojná trapná šaškárna na odvedení pozornost, u mne budí snad jen smích.
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesledoval podrobně, slyšel v rádiu v lese...

      Vymazat
    2. Kdyby to opravdu byli Rusové, Skripal by už nežil. Co jim bránilo, nechat ho zabít už v base? Načasování akce na dobu fotbalového turnaje v Rusku naopak s mnohem větší pravděpodobností ukazuje někam jinam, na někoho, kdo měl zájem Rusko poškodit. Například na stejnou britskou (des)informační fabriku, která svého času tvrdila, že v Iráku jsou biologické a chemické zbraně, které se pak nenašly, ale to už bylo pozdě bycha honit že... Není žádným tajemstvím, že vztahy mezi Británií a Ruskem bývají mnohem častěji spíš napjaté a nevraživé, než dobré a dobře také víme, s jakou lehkostí umějí Britové házet přes palubu i spojence, natož pak, aby jim činilo rozpaky co provedou někomu, s kým jsou na kordy. Mohl to klidně spískat i někdo jiný, kdo rád tahá horké kaštany z ohně cizíma rukama a svoje si pálit nechce, někdo, kdo chtěl jen Brity poštvat na Rusy a takových se také najde víc než dost. Ruské angažmá v Sýrii se nelíbilo kdekomu.

      Vymazat
    3. Kocoure, v lese poslouchat rádio je hřích. Na to nemusíš do lesa. Navíc vůbec rádio...

      Při posledním natáčení zrcadlovkou s ručním ostřením, protože automatické ať ho nastavím jak nastavím, pořád těká, přeostřuje a tuze vadí, tak se učím pracovat ručně s hloubkou ostrosti, vynadal jsem polopropustné zrcátko a tím automatické ostření vyřadil. Zůstalo měření založené na kontrastu, se zobrazením barevných kontur při zaostření. S ostřením to ale není propojené, musím ručně. Zrcátko b ude uložené v krabičce. Asi tam zůstane a nebude užírat třetinu světla. Cokoli navíc v cestě je špatně. Koukal před zrcátko, úbytek je zřetelný jako přes slabý šedý filtr. Na pohotové focení mám kompakt, Sony zůstane na rozvážnou práci. A je po ftákách.

      Vymazat
    4. S tím rádiem je to Obuvníku relativní. Když Jste v tom lese sám, delší dobu, tak si nějaký ten hlas poslechnete docela rád. Na druhou stranu je pravdou, že zrovna rádio se už zase moc poslouchat nedá, devadesátá léta jsou beznadějně pryč, byť něco snesitelného se pořád ještě najít dá, vynechá-li se většina zpravodajství.

      S tím foťákem je to docela mrzuté. Upgrade firmware by to měl spravit, ale je otázkou, zda se ho dočkáte ještě v téhle inkarnaci.

      Vymazat
    5. Za pár dnů sesmolím fotoreportáž o tom, čemu se dneska říká "les". Jeseníky - to je dneska pustina. A bude hůř.
      To rádio byl jen takový malý úlet při svačince -měl jsem v tu chvíli pocit, že už jsem na světě poslední žijící. Těžká depka..

      Vymazat
    6. Draku, nezapojené ostření na kontrast není chyba firmware, ale vlastnost. Vyvinuto když snímače ještě neměly integrované fázové senzory.
      Zrcadlovky využívají odraz do hledáčku. Jenže aby to fázově ostřilo při natáčení videa, nutno mít zrcátko v pracovní poloze. Jak dostat obraz na snímač i senzory? Polopropustným zrcátkem. Elektronický hledáček. Tím začala řada Alfa. Mezi tím nové snímače už s fázovými senzory. Ty přišly do řady NEX. Mezitím pokračuje zavedená výroba Alfa. Výjimkou bez zrcátka byl levný Alfa 3000, očesaný, s daleko horším elektronickým hledáčkem. Jistěže další modely tak jako řada NEX budou bez zrcátka. To je prodávající vylepšení. Na možnosti vyndat zrcátko za cenu pomalejšího ostření by výrobce nevydělal. Ale možná, že je to prostá umíněnost "My lépe než vy víme co pro vás je dobré". Patent, výroba zavedená, marketing zvládnutý, úbytek kvality obrazu nevýznamný oproti výhodám.
      To potvrzuju, až na úbytek světla který nutno kompenzovat za cenu většího šumu. Výhodou toho obrazového kurvítka je, že částečně chrání snímač před prachem při výměně objektivu. Proto jsem ho schoval.

      Kocoure, horší by bylo, kdybys najednou naladil jen šum...

      Vymazat
    7. Měl jsem Obuvníku na mysli, zda jste zkusil nainstalovat novější firmware ještě před odstraněním zrcadla a přechodem na ruční režim a zda to čas od času zkoušíte, když se novější firmware objeví. Nebo Jste to už vzdal? Je samozřejmě otázkou, zda se tím u SONY vůbec kdo zabývá, když už jsou na trhu jiné modely, řešené hardwarově jinak. Podstatné je, zda to dělá to, co od toho chcete a čekáte.

      Soudruhy, co lépe než já vědí, co já sám bych rád, nebo nerad, slušně řečeno nemám rád. Převládají mezi nimi totiž sebestřední, arogantní manipulátoři a zhovadilé držgrešle. Není ve styku s nimi zrovna oč stát, ale bohužel, lezou mi do života mnohem víc a mnohem častěji, nežli bych rád a poslední dobou bych řekl i víc, než je únosné. Projevuje se to vykrádáním a tím pádem mršením věcí, které si čas od času potřebuji pořídit a zjišťuji, že to nejde, neb nůžky mezi atrapami a výrobky jsou už otevřené natolik, že výrobky přestávají byt dostupné za cenu, která ještě jde zaplatit. Začínám pak odmítat kupovat si atrapy v případech, kdy jde o věc zbytnou. Jde-li o věc nezbytnou, tak jí pořídím a odevzdaně reklamuji doufaje, že to ty hajzly časem k něčemu dokope...

      Já jsem před delší dobou elektronické hledáčky s potěšením opustil. Někdy není příjemné tahat tu váhu a rozměry, ale aspoň se nemusím rozčilovat nad výsledky (ne)ostření, protože když nezapomenu na zrcadlovce nastavit to, co je pro danou situaci potřeba ještě před pořízením snímků, dopadne to předvídatelně dobře, tak jak jsem zvyklý od minula, nebo +/- tak, jak jsem předpokládal, když se nějaký druh obrázků vyskytne poprvé. Zkrátka už jsme se zrcadlovkou slušně secvičená dvojka.

      Vymazat
    8. Abych pravdu řekl, máte kolegové daleko větší teoretické a zbožíznalecké vědomosti než já. Já mám aparáty na focení a ne na vylepšování. Obdivuji sice technicky dokonalé snímky, ale sám se snažím dělat obrázky s obsahem, se srozumitelným sdělením. Je to stejný přístup jako mám ke zvuku nebo videu. Aparát je pro mě jenom taková sekyrka na zpracování tématu.
      Spíš než na technickou kvalitu v běžných podmínkách se zajímám o krajní meze - světlo, šum, aberace. To jsou věci, které mě omezují.
      A na elektronický hledáček nedám dopustit. Oči už nemám v nejlepším pořádku, takže oceňuji rychlé ostření i v šeru - což klasická zrcadlovka neumí - tedy neumí to moje oči. Je to pozůstatek z doby, kdy jsem točil spousty videí a na elektronický hledáček jsem si zvykl. A ještě něco - už při komponování snímku vidím, kde to bude přepalovat, co mi udělá barevná automatika atd.

      Čistý šum v přijímači ale bude spíše znamenat poruchu v rádiu než fakt, že jsem "poslední člověk na zeměkouli". [;>D)

      Vymazat
    9. Draku, takový firmware není. Sony to neřeší. Není to chyba, je to vlastnost. Koncepce.
      Budoucnost patří bezzrcadlovkám s elektronickým hledáčkem. Je čím dál lepší. Úžasný pokrok. Jiný už nechci. Navíc elektronický hledáček snižuje mechanickou komplikovanost, přidává možnost vidět jak to ve výsledku bude vypadat, snižuje rozměry a hmotnost.

      Kocoure, nás některé tuze baví o tom kecat. Mně především o tom kecat. Jako hračičku mě lákalo zkusit jak zvládnu ruční ostření jako při focení za stara a co to udělá ve výsledku.

      Jo a jak to jde, v přírodě nepoužívám AWB. Buď sluníčko nebo mráčky. Nejčastěji mráčky. AWB mě pěkně vypeklo při focení v lese, a někdy táhne nepříjemně do studené. Pevné nastavení je výhodnější pro postprodukci. Jestliže nepoužívám RAW, jakože většinou ne.

      Vymazat
    10. To Schumi:
      AWB má prakticky stále zapnuté. Ale kontroluji v hledáčku. Protože světlo je často smíšené slunce/stín, interiér/exteriér (okna) žárovky/LED-ky/zářívky. Podle mých zatímních zkušeností mě při zapnutém AWB čekají menší korekce při postprodukci. Ale je pravda, že je několik situací, kde AWB vypínám. Mám tři nastavení teploty jako uživatelské a snažím se odhadnout, které nejvíc odpovídá - buď realitě nebo záměru. AWB je třeba na obtíž při zvířácích. Může se stát, že nafotíš sérii, kde jeden a tentýž chlupatec má i tři barvy srsti.

      Mirrorless je menší a pokud nepracuji s displejem, má i docela malou spotřebu a netluče tam zrcátko, což má za následek i rychlejší sériové snímání, což jeden ocení jak při rychlých pohybech zvířáka nebo hmyzáka, tak třeba při vějíři pro HDR - dá se dělat i z ruky a větvičky nejsou tak katastrofálně rozfázované, když je třeba vítr.

      displej používám jen když fotím od země nebo naopak nad hlavou, nebo při snímání streetek, když mám apaát na klíně a tvářím se, tam nejsem.
      Ani na prohlížení ne - okolní světlo ruší. A hledáček se zapíná až na přiblížení k oku. Jinak stále zapnutá zebra - už mám odhad, kolik si mohu dovolit přepálit, jednak modré kontury pro snazší manu zaostření. Ale častěji používám trpaslíky - zóna "na jeden bod", namířím, zostřím na to, co chci mít ostré, polostisk spouště, zarámuji a prásk ho. Většinou vychází. Detaily a "skoromakro" ale jedině ručně.
      Abych to zkrátil - snažím se, aby mě aparát poslouchal a neobtěžoval. Expoziční automatiku prakticky nikdy nepoužívám. Je dobrá jedině na svatbách nebo rodinných slavnostech. Tam se dokonce nerozpakuji použít ani ostřeni "na ksicht".- Jenom když člověk chce udělat trošku jinou fotku než "...lidi, lidi, lidi.." ji nesmí zapomenout vypnout. Ale svatby dělám jen dobrým známým a velmi nerad. (Vždycky se najde nejméně jedna tetička, která není spokojená s tím, jak na fotce vypadá.)

      Video - ostřící automat v žádném případě. Mám ho na každé kameře na tlačítko a když je náhodou vhodný okamžik, nechám krátce zaúřadovat trpaslíka ostřiče a pak zase dlouho nic nebo ruka. Strojní přeostřování je hnus.

      V Ústavu teď máme pět poloprofi kamer, takže videoúseku je docela hej. Dostali jsme grant miliónek a překročili jsme ho jen trošku - o DPH.
      A lidí přibývá. Dělávali jsme to dva jako vedlejší činnost, teď jsou už tři "videospecialisté" a to jim ještě snímám zvuk. Rosteme...

      Vymazat
    11. Obuvníku, Vaše kombinace „pokrokovosti“ a pravěku mě docela udivuje. Pokrokově na jedné straně přisuzujete budoucnost elektronickým hledáčkům na úkor hranolů a zrcadel a zároveň s tím vězíte v pravěku tím, že při dnešní cenové a jiné dostupnosti dostatečně velkých a zároveň rychlých karet, fotíte do ztrátového JPEGu, ačkoliv nafotit vše do RAWU, nebo aspoň komprimovaného TIFFu by neměl být problém. Jasně, že nejlepší je nafotit všechno co nejlépe rovnou na místě a úpravy pokud možno vůbec nepotřebovat, což je má zažitá metoda a filosofie. Já ale fotím do RAWů, ty pak natáhnu do LR, tam vyberu ty, co použiji, označím je a provedu korekci objektivem zborceného časoprostoru a případně korekci barev, jejich saturace pod., to se udělá na všech vybraných dávkou, na všech stejně. Pak provedu individuální retuši kazů tam, kde je to třeba, například zmizím nasprejované hnusy na zdech a podobně a dle účelu využití fotek provedu jejich export. Z RAWu či TIFFu udělám prakticky cokoliv pro jakýkoliv účel. Ze ztrátového JPEGu bych některé záležitosti, určené například k tisku, vyždímal jen těžko. Ty RAWy jsou použitelné i později, k jakémukoliv jinému účelu, zatímco už ze samé podstaty ztrátového JPEGu to samé prostě vyždímat nemusíte.

      Můžete si elektronické hledáčky vychvalovat jak chcete, ale pro mě budou přijatelné až tehdy, kdy nebudou rychlostí a kvalitou zobrazení prakticky k rozeznání od pořádné zrcadlovky. Nemyslím se, že to přijde závratně rychle. Spíš se bojím toho, jak pod obchodním tlakem debilních telefonů a bezzrcadlovek zdraží slušné zrcadlovky natolik, že už nepůjdou za normální peníze koupit...

      Když se poslední dobou dívám na některé fotky či grafiky, které jsou veřejně k vidění, tak mi připadne, že originál se pořizuje snad tím nejrozkřáplejším mobilem ze všech, co se v bazaru našel a pak se štědře zaplatí měsíční práce 4 - 5 grafiků, kteří to z té hrůzy piplají málem pixel po pixelu. Že by sociální projekty zvyšující zaměstnanost? Jeden pořádný foťák, fotograf a software na pár dní musí přece být levnější ne? A o dost. Svět se musel zbláznit. Připadám si poslední dobou čím dál tím častěji jako ten Křovák v tom filmu „Bohové musejí být šílení“. Nejspíš ne šílení, ale pořádně ožralí, nebo „sjetí“.

      Vymazat
    12. Já si na AWB v zásadě nemohu stěžovat, nechávám ho být zapnutý a někdy jen velice mírně koriguji vyvážení bílé při následném dávkovém zpracování.

      Ostřící trpajzlík mi začíná mršit, když se objekt pohybuje rychlostí nad 400 km/h. Pak se prostě musí nasekat série a počítat až s 30%-ním odpadem. Jinak je ten ostřící trpajzlík velice spolehlivý, použitelný a užitečný, když se jeden naučí přepínat správně priority a zóny ostření a vyvážení komposice dle situace a požadovaného výsledku. Zkrátka nedám na zrcadlovku dopustit, až na váhu a rozměry mi na tom nic nevadí, naopak, velice mi to šetří nervy a čas. Těžko bych například ostřil při pořizování astrofotek s elektronickým hledáčkem, tady mi připadne, že by to bylo spíš ke škodě věci. Nevidím ke změně jakýkoliv rozumný důvod, zatím tedy určitě ne.

      Vymazat
    13. Kocoure, já foťák nevylepšuji, já s ním čas od času fotím, jak nejlíp umím. Jediné co vylepšuji, jsou mé schopnosti fotit a následně zpracovávat fotky, aspoň doufám :-) A také čas od času rozšiřuji repertoár objektivů, protože ty ještě bohužel nemám úplně všechny, které bych rád měl :-)

      Vymazat
    14. Draku, nikdo nejsme dokonalý. RAW nepoužívám z příčiny své lenosti. Podle porovnání JPEG většinou stačí a snese i mírnou postprodukci. To samo o sobě je výhoda proti klasice. S diapositivem se nedá nic udělat. Musí se trefit rovnou. Digitál svádí k tomu, že "nějak nakropím, pak vyberu a upravím." K tomu poslednímu se málokdy dostanu. Abych si celý večer hrál s jedním ravem. Tak úžasně nefotím. Je to jen hra, zábava. Akorát místo abych za sebou tahal kačera, nosím foťák. Vyndáním zrcátka jsem si pořídil retro nutící k uvážlivosti. Na pohotové focení mám Fuji X30, jako lehoučkou náhradu "zrcadlovky" mám Samsung mini, dvacet mega na palec. Dohromady to váží míň než Sony se základním objektivem. A to nepočítám půlkilový hrnec 16-55/F2,8. Pak dohromady na krku. K tomu brašna s 55-200. Tahat ji na rameni celý den, nebo ji mít v batůžku. Než to vybalím... A celý den přes kilo tahat v pohotovostní poloze na krku, to je fuj. Kvůli většinou turistickým fotkám... Zajímavé snímky lezou z Fuji, nakonec dvanáct mega, jsou-li dobře využity, stačí. 2/3 snímač se snaží, objektiv má na širokém má f2, většinou mám nastavenou citlivost 200 a aktivované EXR pro větší dynamický rozsah. Funguje to. Kdybych še teď musel rozhodovat, vystačil bych s Fuji. Když si prohlídnu na snímky ve starých fotočasopisech, čím se fotilo před více než deseti lety, vím, že lepším aparátem lepší snímky neudělám. Že v aparátu to není, a že to co už mám je vysoce nad mé schopnosti.

      Vymazat
    15. A je to tady!
      To prozření z okouzlení technikou jednou musí nastat u každé profese, byť značně odtažité. Dívám-li se na scany z kinofilmu exponované v Exaktě IIa před půl stoletím konstatuji dvě věci: Ano, kinofilm má větší zrno a je černobílý. Ale expoziční pružnost byla větší,
      A dobrá fotka je dobrá, i když má zrno.
      CO - JAK - PROČ vlastně - to jsou pro fotografa primární otázky. ČÍM už je dost marginální záležitost. Technika (kvalita snímku) musí být taková, aby nezkazila dojem z obrázku vlastního. Aby prostě nerušila. A někdy může dokonce obrázek povýšit. (Nemluvím tu o efektech, které na digitální snímky přidělává odplavalou emulzi jako na skleněné desce a skvrny ze špatně vypraného negativu. To je, prosím, z 99% trapnost.) Stejně jako praskot desky 78 ot./min. na starých "černých" černošských deskách. Dá se to napodobit - ale ne to ostatní. Třeba ta evidentně vydřevená malá místnost, kde se to nahrávalo. Nálevna. A taky to, kdo to hrál. A co hrál. A jak hrál.)
      ===
      Drakovi: Ano mít na všechno svůj objektiv je moc fajn. Jenže: Dlouhé světelně poživatelné sklo na "wild" přijde na čtvrt melounu - nejmíň. A tak musím uvažovat - kolikrát ho použiji za rok? Třikrát? Nebo vůbec? Makrosklo třeba mám - a už ho ani neberu, protože maximální zvětšení a hloubce ostrosti 1-2 mm z ruky neudělám a to, že sklo strkám hmyzákovi až skoro na hřbet se mu obvykle hrubě nelíbí a tak zmizí.
      Fotobatoh jsem měl pořád těžší a těžší - až jsem došel k názoru, že na běžné věci stačí ultrazoomový objektiv. Třeba ten, který pevně vestavěný je v ulrazoomu LUMIX MZ-1000. Celý ten MZ-1000 váží zlomek toho, co zrcadlovka s objektivy.
      Ano - pokud jdu speciálně na krajinu, beru si objekiv 22-40/1:2. Na zvířátka zase 70-300/1:3,5. Ale brát si všechno, když nevím, na co narazím je zhovadilost. Navíc: Vyměňování objektivů venku si přímo říká o zaprášení čipu. A už místo focení mám starost, jak se prachu zbavit. Nebo než vyměnite sklo, změní se světlo či zvířák už je pryč.

      To je to samé, co říkám v ZŠP mladým kolegům: Nevěřte na zázračné mikrofony, mixpulty nebo rekordéry. Od jisté kvalitativní úrovně je stejně sluchem nerozeznáte. Jen možná budete mít při práci lepší pocit, že nahráváte na mikrofon za skoro 80 000. Ale jenom vy nebo interpret. Posluchači je to jedno. Záleží na tom, co natáčíte, s kým a pro koho. A taky, jestli to umíte a neděláte nějaké školácké chyby.

      Jsem přesvědčený, že s focením je to stejné. Pokud znáte skvělé fotky Sudkovu (nebo i Saudkovy) tak určitě víte, že jejich aparátů by se dnešní amatérský fotograf nedotkl ani pokáleným dřívkem. Jenže ti pánové věděli CO, JAK, KDY a PROČ. A proto jsou už mnoho let klasici.

      Vymazat
    16. Kocoure, v momentě kdy budeš potřebovat nafotit rychle se pohybující objekty, například éra, auta, nebo motorky a mnohdy budou stačit i dítka při sportu, tak mi věř že ono ČÍMto budeš fotit, rozhodně nebude marginální záležitost, protože nebude-li technika dostatečně na výši, nafotíš leda tak starou bačkoru.

      Vymazat
    17. Obuvníku, podstatné je, Jste-li Vy sám spokojen s výsledkem. Ostatním je po tom houbeles...

      Vymazat
    18. Draku, nejsem. Ale řeknu si, že nikdo není dokonalý...
      Kocourovo poznání, ano. Možná že i Ty dojdeš osvícení.

      Nejlepší foťák je který mám pohotově po ruce. Mám zajímavé snímky Jiřího Suchého a Jitky Molavcové z představení 55 let semaforu. Kapesní Fuji 200 EXR, posléze rozsednutý při bruslení abych měl důvod koupit X30. Noční nasvícené podium. Šumák. Ne všechno ostré. Technicky, no... Ale má to zajímavou atmosféru.

      Vymazat
    19. Kocoure, na to mám metodu. Nefotím rychle se pohybující objekty. Nejraději fotím nádraží a tak. O víkendu fotil lončáka Čundu. I rychlý Fuji nebyl dost rychlý. Rozdivočený divočák je jak blesk. Miloučké prasátko, už má přes sedmdesát a pořád roste. Předváděl se, byla větší sousedská návštěva. Příště navštívím privátně, přinesu papání.

      Vymazat
    20. Ale my nejsme ve při, Draku.
      Technicky natolik vyspělá technika, aby se to viditelně (slyšitelně) nepodepsalo na výsledku.
      Fotit s mobilem třeba v ZOO možné je. Ale výsledky vidávám na displejích oněch mobilů přes hlavy jejich majitelů. Je to fakt jen na památku. Já a opice v kleci, mamka a lvice v kleci, Pepíček a ... cokoliv v kleci. Ale to je v pořádku. Mají to na památku, pak si doma zaneřádí disk a když si pořizují nový laptop, už to nikam nestěhují. Přátelům to přece stihli přes ksichtoknihu rozeslat a přátelé to už stihli olajkovat ba i smazat.
      Éra přece nikdo rozumný nebude fotit mobilem nebo kompaktíkem za dva klacky. A pokud ano - je to jeho soutěž. Ale třeba i na leteckém dnu je možno pořídit mobilem opravdu dobré fotky - když budu fotit fotografy, kteří si fotí éra. Třeba.
      [;>D

      Vymazat
    21. Mimo jiné - X30 je dost dobrý aparát. Synáček s ním několikrát projel severské země a za kolekci krajinek se fakt stydět nemusí. A to je ajťák a jeho žena filoložka.
      Teď mám X30 doma, protože jim upadl na zem a nejede. Zatím jsem ho jenom rozebral. Displej je rozbitý, hledáček fungoval, ale neostří a nefotí. Schema jsem nikde nenašel, opravit to nikdo nechce.
      Co bude dál nevím - moc rád bych z něho měl funkční čip a zpracující HW. Láká mě namontovat ho na zrcadlový dalekohled 1 200 mm. Když to nevyjde, nabídnu X30 na součástky a koupím FHD čip v Číně.

      Vymazat
    22. Kocoure, to je výzva. Černá nebo stříbrná verze? Kromě displeje, co vypadá mechanicky rozbité? Objektiv mechanicky v pořádku? Přehrávání funguje? Snímač je součástí kompletu objektivu. T5eba zjistit jestli závada je mechanická nebo elektrická. Jestli na tišťáku, neviditelná nebo neopravitelná, je to akorát na součástky. Mě zatím chodí, nepotřebuju. Uvidí se. Každopádně, když nevyužiješ, dej inzerát, někomu by se hodily díly k záchraně jeho foťáku. Protože je opravdu dobrý. A už není na trhu. Nenašel ani v bazaru, bodejť by se ho kdo zbavoval.
      Držím palce. Nejlepší by bylo ho plně rozchodit s hledáčkem. Displej by mohl být k mání přes net.

      Zrcadlový 1200mm? To máš malý Ondřejov?

      Vymazat
    23. To je ohnisko Schumi, ne průměr... [;>D
      Je tak těžký, že ho tahám na louku jenom občas. Pod každou nohu stativu prkýnko, jinak se zaboří do hlíny a padá. Než seřídím paralaktickou montáž a strojek, je skoro půlnoc a ve dvě ráno už padám na hubu. Jednou jsem ho proto nechal na louce a ráno byli kolem něj samí bejci. Ale naštěstí nepršelo a vydali mi ho bez bučení. Hvězdy mě moc neberou, ale planety jsou vidět docela dobře - tedy ty velké vnější. A Měsíc, když vypnu motorek - to je rychlý průlet nad povrchem, rychlejší než v Apollu 11.

      Vymazat
    24. Kocoure, škoda, byl jsem zvědavej jak to taháš. Třeba nafukovací zrcadlo, třeba to bude vynalezeno. Polární čepičku Marsu vidíš? Od jara je pěkně zřetelný. Při půlnočních jízdách na jih koukám co je to za oranžovou tečku přede mnou. Že by Mars? Takhle zřetelný? Že jsem si dřív nevšiml. Je to Mars. Vrcholem mého hvězdářského nadšení bylo když jsem triedrem a pak Lidlskopem viděl Jupiterovy měsíce. Dvacítka zrcadlo by byla príma. Jenže nemám pozorovací bydlení. Nejen výhled, ale brání i světelné znečištění. Světlo od Prahy bývá vidět až od Čimelic. Rozhledna na Kleti je jen od-do. Hvězdárna snad mimo provoz a navíc obrostlá lesem bránícím výhledu na cokoli níž nad obzorem. Málokdy se zadaří aby se mi sešlo jasno, pozorovací místo a čas.

      Vymazat
    25. Pánové, co se té X-30 týká, tak když si pohledáte na Trubkovi, tak při troše štěstí najdete videa od jednoho velice šikovného pána, který dokáže co se elektroniky týče opravit opravdu skoro všechno. Například jsem se zatajeným dechem sledoval opravu vyhořelé cestičky na tišťáku, navaření ulomené nožičky na broučka a podobné kejkle, takže určitá naděje tu pořád je, ale na druhé straně u té X-30-ky je tu jeden problém jaksi navíc. Jestli ta věc zažila pád a jestli byl objektiv v takové poloze, že došlo k poškození kolejí, může se stát, že i když se opraví elektronika, tak už stejně nikdy pořádně nezaostří. Zkrátka foťák je svým způsobem co se oprav týče mnohem větší problém kvůli tomu, že se tam cosi hýbe a že se to cosi musí hýbat velice přesně. To významně snižuje šanci na úspěch pokusu o opravu. To, že Kocourovi ten úspěch přeji vůbec nemusí znamenat, že se to povede opravit.

      Vymazat
    26. Kocoure, kolik to tvé astro-nádobíčko vlastně váží? Já to moje mohu převážet leda tak autem, tam to nosím tak natřikrát a ano, dá to docela dost práce a sežere to docela dost času to někde rozbalit a správně ustavit, aby z toho nakonec i něco bylo. A to bych na planety lépe upotřebil spíš světelnějšího Newtona, nežli Maksutov-Casegrain, který mám a který je sice mnohem skladnější, ale také mnohem méně světelný, takže planety jdou, ale není to až taková sláva a na mlhoviny to není ani trochu. Zkrátka světelnost soustavy není ani zdaleka zanedbatelný parametr čímž se zase oklikou dostáváme k technice :-) Zkrátka ne každá se hodí na všechno, co by od ní jeden eventuálně chtěl a to pak ten jeden může umět co chce, ale chce-li něco víc, než technika umožní, má prostě smůlu.

      Vymazat
    27. Draku!
      Astrofoto ba ani pozorování není můj moc extra velký koníček - musí se zařadit do stáda. S trojnožkou to váží asi tak 45 kilo. Problém je v tom, že potřebuji tmu a ta sice je, ale 8 km daleko a auta nemaje to vzdávám. Druhý, ještě horší je v nestabilitě stativu. Ačkoliv jsou to železné profily a odlitky, stejně se ten stativ třese když přiložím oko. No a když nepřiložím, celkem prd vidím - oko musí být v naprosto přesné poloze vůči okuláru. Jediné co je fajn je čínská cena. Už si nepamatuji přesně, ale bylo to kolem 5 000.- A opravdu ukazuje - s nevelkou aberací.
      Na velké vnější planety to stačí, když dobře vidím, tak (asi) vidím i Uran a satelity od Jupitera i Saturna. Ten se mi líbí nejvíc, už má zase prstenec. Hvězdy, galaxie a mlhoviny pomíjím - nic mi to neříká. Tečky... S dalekohledem více teček. Stejně je nebe nejhezčí z lehátka, přímo očima, úplně bez optiky. To se krásně medituje! Zvlášť koncem léta a na podzim, s termoskou čaje s rumem. Toho čaje tam nemusí být příliš.
      Jinak platí známý zákon, že když mám čas, není počasí a naopak.
      ===
      Zítra ráno jsem objednán na focení papalášů v zákulisí dnů NATO, tak chystám foťáky, blesky atd. To je přesně ono. Podáš prst...
      Mám toho vůbec zapotřebí?

      Vymazat
    28. Kocoure, moje pozorování i focení hvězd je taky jenom jenom jeden drahý kůň ze stáda :-) Po nákupu poněkud předimensované a těžké montáže za docela dost peněz už se to konečně neklepe, a dělá to, co to dělat má, ale bez auta a rudla k autu a od něj to přenášet na několikrát jde, ale je to dřina, rudla přeci jenom raději :-)

      Najít dostatečně tmavou oblohu k pozorování hvězd kolem Prahy je docela náročné, spíš to skoro to nejde. Hypotetická šance je na Křivoklátsku, ale problém je, že jeden si musí udělat čas přes den, dojet autem, prohlédnout, promyslet, a když je to dobré, tak zaznamenat si polohu do GPS, zaznamenat a zapamatovat si cestu a pak někdy za tmy ověřit, že teoretický předpoklad byl správný. Nejčastěji jezdím do okolí Manětína, tam tma jakž takž slušná je. A máš pravdu, nejlíp se kouká na oblohu z lehátka či zakloněného sedátka a pod. Když má čas a chuť i paní, vyrazíme si spolu, já smontuji montáž osadím teleskopem s foťákem, nebo jen foťákem, nechám to pořizovat časosběr a my si mezitím nad něčím dobrým na zub a nealkoholickým šampusem povídáme a koukáme se při tom nahoru, jak je to pěkné, protože to se prostě v Praze nevidí a když uvidí, půjde asi o blackout, tudíž průser a kdo by o něco takového stál že...

      Chtěl jsem se na ty dny NATO podívat sám a dobrovolně, třeba už proto, že mi chybí fotka od B-52, ale na přílety mi čas nevyšel a přes víkend taky ne. A tak nic, třeba to klapne jindy. Takže jak vidíš tak trochu jde o relativitu :-) I když éra fotím samozřejmě mnohem raději, nežli papaláše ;-) Éra totiž mají mnohem hezčí křivky a tak jsou fotogeničtější a taky neplkají kraviny :-)

      ===

      Co je to za otázky krucinál?! Jasně, že to máš zapotřebí, jinak bys si taky mohl připadat, jako po pár let smrti ;-)

      Vymazat
    29. Re fotoaparát versus mobil:
      Když nemám fotoaparát, tak veverka projde metr ode mne. Když mám fotoaparát, tak se chovává na druhé straně kmene. Mobil asi ještě nezná, takže fotit ji mobilem je zatím ještě možné.

      Vymazat
    30. Spousta zvířat se bojí čehokoliv, co byť i vzdáleně připomíná hlaveň pušky. je to sice poněkud paranoidní, ale na druhou stranu, některé chyby už nemusíte mít možnost zopakovat, takže ti opatrnější mají za určitých okolností větší šance na delší život.

      Vymazat
    31. Se zvířátky (i ptáky) je to někdy jinak:
      Pokud jdu lesem nebo po kraji mýtiny, srnky se na mě podívají, ale pasou se dál, Jakmile se zastavím, zpozorní a jakmile začnu něco kutit, třeba vytahovat aparát, tak prchají. Pokud si ale někam sednu a nekutím, přestanou mě po několika minutách vnímat. Tedy na bezpečnou vzdálenost aspoň 50 m. Jakmile se pohnu, mizí.
      Tedy asi základní zvířátkovské pravidlo zní: Člověk v pohybu je méně nebezpečný, než člověk, který se zastaví a něco kutí. Veverky, lišky, vrány i sojky se chovají obdobně. Ale 300 mm objektivem se za chůze fotí dost blbě.

      Stejně blbě, jak se objektivem 18 mm fotí letící Gripeny a B52. Sice jsem v Gripenu viděl i pilota (točil to nad námi "na pětníku"), ale v hledáčku to byla jen tečka. Ale nemohl jsem měnit objektiv, byl jsem najat na focení potentátů zblízka. Na plochu jsem se ani nedostal, zato katering byl vynikající...
      [;>/

      Vymazat
    32. Přesně tak Kocoure. To odpovídá tomu, co si o tom pamatuji, ale v našich lesích jsem nebyl už dlouho. Když totiž propukne houbařská sezóna, odpočinu si mnohem líp doma u práce, než v lese plném uřvaných tupounů, kde dík tomu množství oněch hlučných tupounů pomalu ani nemá smysl hledat houby :-) Musel bych jet někam dál, ale to zase trvá déle a musí se dřív vstávat a to já zase tuze nerad.

      Když jsme v Norsku na rybách, tak rackové krouží 20 m nad lodí a pokukují, co kde čórnout, ale jakmile vytáhnu foťák s dlouhým sklem, zmizí aspoň na 200 m, což bezpečně překonává dostřel brokovnice. Ty chytré potvory bezpečně rozpoznají rybářský prut od pušky, brokovnice, nebo něčeho, co oni vyhodnotí jako pro ně potenciálně nebezpečné. Foťáku s dlouhým sklem se bojí.

      Před časem nám chodila na balkon na ořechy straka, ale jakmile jsem sáhl po foťáku, tak zmizela a to neměl ani dlouhé sklo, stačilo mi na těch pár metrů i kraťounké, ale on se bála tak z celé řady pokusů vyšel nakonec jeden, jediný snímek a ani ten nebyl nijak zvlášť krásný, protože šel skrz žaluzie a síť proti hmyzu, takže má takový šedavý nádech.

      Focení ptáků vyžaduje dobré maskování foťáku a fotografa, dobrý výběr místa, tudíž znalost problematiky a v neposlední řadě dostatek času a trpělivost.

      Vymazat
  9. Vypadá to docela pravděpodobně, Draku.
    Ostatně můj názor byl stejný. Mayová taky nutně potřebuje nějaký klamný cíl pro veřejnost, aby se lépe smiřovala s Brexitem a neviděla politikům tak pod prsty. A to se týká hlavně odpůrců Brexitu. Problém hlavně tkví v nemožnosti jakkoliv zkontrolovat/ověřit uváděná fakta. Rus uvádí opak (herci, upravované fotky) a je to stejný problém. Takže nezbývá, než počkat. Stejně to neovlivníme.
    U těch Rusů by bylo divné, kdyby použili na akci látku, která se obecně připisuje výlučnš Rusku i když to není pravda a ani možné. Další fakt, který svědčí o britské propagandě je, že už předem hlásí, že Rusko své občany nikdy nevydává a ani nevydá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Britové s Rusy, ani Američané s Rusy nemají uzavřené dohody o právní spolupráci, takže pro vydávání není právní základ. Někdo může někoho o něco požádat a buď mu bude vyhověno, nebo ne. To že mu vyhověno nebude je skoro jisté. Může se ale stát, že k nějakému vydání z nějakého důvodu dojde, dojdou-li na obou stranách k závěru, že to je výhodné, pak ale půjde nejspíš o výměnu nějakých kusů za nějaké jiné, nebo za nějakou protihodnotu.

      Vymazat
    2. Věnujeme se tomu, ano? komu to slouží? „Ten příběh nemá logiku ani linii důkazů, podle kterých bychom mu mohli věřit,“ "Ve Velké Británii se nevyvážejí popelnice?""kterou náhodou téměř po čtyřech měsících" "Ano, motiv, proč? K čemu by to dělali. Šest let ho měli ve vězení" "Chybějí mi údaje, tak abychom tomu příběhu mohli věřit" "Argument: nemohl to být nikdo jiný než Rusové, tak to byli Rusové"
      Tak asi, vyčerpávající, vyčerpané.
      4p

      Vymazat
    3. Přesně tak EK, je to jen mlácení na prázdné slámy o tom, zda někdo věří britským ideologickým blábolům i bez předložení přesvědčivých důkazů, nebo ne. Já za sebe říkám, že ne a víc asi není co dodat.

      Vymazat
  10. Trochu úsměv pokrokovosti do hledáčků Vašich skel! Při focení opiček v ZOO to asi není třeba, že?
    LYON (FRANCIE) Na fotografii jedné umělecké školy ve francouzském Lyonu určené k propagaci instituce v USA byli přidáni černošští studenti a tváře některých žáků byly počítačově upraveny tak, aby vypadaly tmavší. Píše o tom agentura AFP.

    Zdroj: https://relax.lidovky.cz/do-reklamy-na-umeleckou-skolu-pocitacove-pridelali-cernochy-skola-se-brani-1uk-/zajimavosti.aspx?c=A180910_221836_ln-zajimavosti_ele&recommendationId=8c0ee461-1011-4572-9357-fdc6d439ac04

    dobré světlo
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak trochu bouře ve sklenici vody, reklamní agentura se nakonec ukázala být poněkud aktivnější a aktivistickou, než by jeden předpokládal a vůbec dokázal předpokládat. Ilustruje to ale nádherně do jakých pekel to už dotáhli ve Spokojených státech s protibělošským rasismem.

      Vymazat
  11. Jo, našel jsem svůj FLEXARET II (1961) A ZENIT-B HELIOS 44(1969), ještě v nich jsou zapomenuté filmy z roku asi 1996, neexponované, pěkná vzpomínka.
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Foťáky jsem vždy sbíral, Flexaret ještě mám, také Kiew 6x6 cm, něco s měchem, 6x9, ukrajinskou Leicu Zorkij, tu mám dokonce od stařičkého důstojníka Wehrmachtu, který ji odebral ruskému komisaři.Oba už dávno nežijí. Modernější aparáty, mám jich celou krabici, končí hlavně na elektroniku. Jsou to Canon, Hewlett Packard a Minolta. Snad projeví ve zralejším věku zájem některé vnouče. Problém je u nás vždy se stěhováním, manželka se chytá za hlavu, když nyhlédne do mého kabufu.

      Vymazat
  12. Včera točil zpěv a tanec. Jako kameraman nic moc, tak akorát na syrovo koukatelné, svatebčani budou mít pro milou vzpomínku. Učím se ručně ostřit a pracovat s hloubkou ostrosti. S vyndaným zrcátkem to ani jinak nejde. Moje někdejší trable s neostrostí při focení se světelným objektivem na plnou díru byly zbytečné, stejně jako zkorigování objektivu pro autofokus. Podpora ručního ostření zvýrazněním kontur funguje výborně i ve videu. Oprášil základy klasické fotografie. Na druhou stranu, na pohotové focení, pouliční a nenápadné foto, hozené momentky, turistické focení za poklusu je nejlepší dobrý kompakt. Fujifilm X30 to splňuje. Kdybych si musel vybrat, který z foťáků na courání, pak třeba tenhle. Rychlý, ergonomický, světelným dobře kreslícím objektivem f2 na spodku, možnostmi nastavení a výborně pracující automatikou. Seučit seučit seučit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak.
      Co nedoostříš ručně, trpaslík taky nezvládne. Akorát je mnohem rychlejší.
      Což je ve svatebním mumraji někdy dost důležité. Ale spíš pro fotky než pro video.
      Ale zase máš všechno pod palcem.

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)