Prohledat tento blog

neděle 23. října 2016

Sokratovo síto


   Jednoho dne potkal jeden Athéňan filosofa Sokrata a povídá:
"Jestlipak víš, Sokrate, co jsem se zrovna dozvěděl o Tvém příteli?"
"Počkej chvilku," odpověděl Sokrates. "Než mi cokoli řekneš, rád bych tě podrobil zkoušce. Říká se jí zkouška tří sít."
"Tří sít?"
"Přesně tak," pokračoval Sokrates. "Než mi začneš vyprávět o mém příteli, možná bude dobré na chvilku zkusit prosít to, co mi řekneš.
První síto se jmenuje pravda. Máš naprostou jistotu, že to, co mi chceš říct, je pravda?"
"Ne," odpověděl ten člověk, "vlastně jsem to jenom slyšel a...."
"Dobře," řekl Sokrates. "Takže ty opravdu nevíš, jestli je to pravda nebo není.
Teď vyzkoušejme druhé síto. Toto síto se jmenuje dobro. Chceš mi o mém příteli říct něco dobrého?"
"Ne, naopak..."
"Takže," pokračoval Sokrates, "chceš mi o něm říct něco špatného a nejsi si jist, jestli je to pravda.
Hmm, hmm, ale pořád ještě můžeš zkouškou projít, protože zbývá ještě jedno síto. Jmenuje se užitečnost. Bude mi to, co mi chceš o mém příteli říct, užitečné?"
"No, ani moc ne."
"Dobrá," uzavřel Sokrates, "takže to, co mi chceš říct, není ani pravdivé, ani dobré, dokonce ani pro mne užitečné. Tak proč bys mi to měl vyprávět?"



A jakpak je dnes u nás doma?

   Jiří Brady, strýc současného lidoveckého ministra kultury Daniela Hermana, měl zřejmě dostat státní vyznamenání. Teď se však zdá, že státní vyznamenání nedostane.

Jiří Brady. Přežil holokaust, celý život
 o něm ve světě přednáší a očekává 
vyznamenání od české republiky.

   Hermanův strýc Jiří Brady řekl, že se od šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta dozvěděl o chystaném vyznamenání. Ten to však popřel s tím, že jen obvolával případné adepty. Forejt popírá, že by Bradymu oznámil, že bude vyznamenán.
Dodal, že pokud Brady tvrdí, že měl být vyznamenán, má se obrátit na novináře „s průkazným důkazem, což by bylo písemné vyjádření vedoucího kanceláře prezidenta republiky a ředitele odboru kanceláře prezidenta republiky, kteří více než před dvěma týdny obeslali všechny osoby, které vyznamenání v letošním roce dostanou”.

     Místopředseda Poslanecké sněmovny (STAN) Petr Gazdík: "V situaci, kdy se státní vyznamenání udělují podle politických názorů příbuzných, už není možné mlčet. To se dostáváme někde do polototalitního nebo totalitního režimu, to jsme zažili za komunismu nebo fašismu.“ Zmíněný politik dokonce navhuje uspořádat "trucoslavy" 28. října jako jakousi demonstraci či snad happening na Václavském náměstí. Opravdu - velmi důstojná oslava naší státnosti. Přítomen bude i první kandidát na budoucího presidenta, multimilionář či snad miliardář Michal Horáček. Co žurnalistům vadí na Andreji Babišovi, asi (ne)bude vadit na Horáčkovi. 

  Europoslanec zvolený za TOP 09 JUDr. Jiří Pospíšil si ještě přisadil: "Pokud se Zeman skutečně zachoval tak, jak se to teď zdá, tak je to opravdu velmi smutné."

Tomáš Halík. Kněz s presidentskými
ambicemi. Určuje, kdo je slušný a kdo není.
   Katolický kněz Tomáš Halík zase vyzval hosty pozvané na Hrad, aby se slavnostního večera neúčastnili. "Chtěl bych poté, co se ukázalo, jak hanebným způsobem Miloš Zeman vydíral ministra Hermana v souvislosti s návštěvou Jeho Svatosti dalajlamy, a z nízké msty vyškrtl ze seznamu vyznamenaných jeho strýce, vyzvat všechny "slušné lidi" mezi pozvanými na hradní recepci 28. října - a zejména představitele církví, kulturního a akademického světa - aby se na protest a ze solidarity s panem Jiřím Brady udělování státních vyznamenání letos nezúčastnili,” uvedl Halík. Takže vyzývá k bojkotu oficiálních oslav české státnosti. Asi mu státní svátek něčím vadí. Není mu možná dost církevní nebo multikulturní. Kdo ví. 

Bohuš Sobotka.  Předseda vlády. Suchar.
    Premiér Bohuslav Sobotka potvrdil, že na seznamu, který spolupodepisoval, Bradyho jméno není. Ve světě získal Brady za svou činnost řadu prestižních ocenění. Nominací bylo přes třistapadesát, vyznamenaných má být něco přes třicet. O ty ostatní odmítnuté adepty na medaile ale naši čačtí novináři žádný zvláštní zájem nejeví. 

   Tibetský duchovní vůdce dalajlama přijel do ČR na konferenci Forum 2000. Čínské ministerstvo zahraničí ještě před jeho příjezdem požadovalo, aby se s ním členové české vlády nesetkávali. V úterý pak Čína pohrozila Česku kvůli schůzkám Hermana a také vicepremiéra Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL) s dalajlamou zhoršením vztahů.

   Ve stejný den večer vydali nejvyšší čeští ústavní činitelé prohlášení o respektu k územní celistvosti Číny, jejíž je Tibet součástí. Tento krok řada lidí kritizuje jako servilní a sebeponižující. 

   To, co se děje není žádná politika, ale prosté politikaření. Blíží se volby do sněmovny a nakonec i ty presidentské a je potřeba získávat "politické body". Někdo je vidí v adoraci tibetského duchovního vůdce, jiní zase v dobrých vztazích k Číně, která se odhodlává k velkým investicím v Česku. Takže domluva mezi těmito tábory možná není.


   Ale vezměme si věci po pořádku. Nejdříve otázka: co mohou čeští občané získat dobrými vztahy s Tibetem - respektive s jejími exilovými představiteli. Prakticky nic, kromě potvrzení, že máme vládu, která je svým způsobem protičínská, tedy prozápadní. A pochopitelně i naopak. 

   Je zajímavé, že i velký Barrack Obama druhdy přijal dalajlámu zvláštním způsobem - dalajláma vstoupil do Bílého domu bočním vchodem, snad pro personál.  Tedy i on, typický představitel Západu se jistil proti nějakému rozladění vlády velké země stylem Chytré horákyně.

   Zatím co nezhoršování vztahů s Čínou může České Kotlince může přinést nemalé investice a hospodářský zisk. Tedy může, ale nemusí. Taková je zjednodušená situace, ať už si o Číně myslíme co sami  chceme. Mnozí členové vlády e tak dostávají do schizofrenní situace, kdy jako soukromé osoby potažmo členové svých stran říkají něco jiného než tvrdí  jako představitelé vlády. Ovšem v politikaření je to asi normální.


   Teď k druhé části pseudoproblému. Nevím, jestli je přežití holokaustu důvodem k udělení vysokého státního vyznamenání. Holokaust přežilo hodně lidí a jen několika z nich bylo uděleno tak vysoké státní vyznamenání. Tedy se zdá, že být vyznamenán není nic, na co by vznikal automaticky nějaký nárok. Dále nevíme, jestli se věci udály tak, jak nám jsou popisovány. Jestli opravdu je "neudělení" vyznamenání strýci ministra presidentskou pomstou nebo k neudělení došlo třeba jen proto, že vyznamenaných je příliš mnoho. 

   Nejen my, "prostý lid", ale i naši představitelé některé věci prostě neví, nemají dostatečně validní informace. Ale všichni se vyjadřují, veřejně "zaujímají postoje", hodnotí. Tu chování presidenta Zemana, tu zase vlády. 

   "Není na světě člověk ten, jenž by se zavděčil lidem všem". Když vezmu presidenty jen za poslední čtvrtstoletí. Presidentem byl třeba: 




- Václav Havel. Mnohé štval, mnozí ho nenáviděli. Nebylo proč. Za to, že se za něj mnozí dnes schovávají nemůže. Nemůže se už bránit.


- byl také Václav Klaus. Jiní mnozí ho nenáviděli. Nebylo proč. Dodržoval dekorum i když to byl poněkud namyšlený president. 



- je Miloš Zeman. Mnozí ho nenávidí (většinou ti, co adorovali Havla) a také není proč. Každý je jiný, každý se chová trochu jinak. Nenávidí jej hlavně ti, kteří si přáli za presidenta Karla Schwarzenberga, který ovšem volbu nakonec těsně prohrál.




   Už to vypadá tak, že by mohl českého presidenta dělat úplně každý. Kdyby ho lidé zvolili, ovšem. Nejvíce řvou ti, kteří by se rádi stali Zemanovi následovníky nebo lidé z jejich klanů. Kteří by pak na Hradě měli "svého člověka". 

   Jistěže, pochopitelně. A to u nás president celkem nic nerozhoduje. Je podle pravomocí spíše jen kladečem věnců, vítačem státních návštěv a jmenovatelem vlády, profesorů a podobně. A udělovatelem  státních vyznamenání.

  A politici, jejich poskoci a novinářští "spisovatelé" situaci rozpitvávají, fandí buď tomu nebo onomu, Tu a tam si  do někoho klopnou - máme přece tu svobodu projevu - ale validních informací nemají. Takže je to jako na začátku. 





Tenhle postřeh vlastně ani není o politice. Je o lidech. 
Byl jsem nedávno fotit opičky. 
Zdálo se mi, že to mají stejné jako my lidi.
Už miliony let.



Sokrates?



AKTUALITY / OZVĚNY


Kdo vlastně je Daniel Herman?

Kalousek je veřejný činitel

22. 10. 15:56 Většina zákonodárců ODS podle předsedy Petra Fialy nedorazí na Pražský hrad na připomenutí státního svátku 28. října. Naopak předseda TOP 09 Miroslav Kalousek na Hrad i navzdory případu kolem vyznamenání pro Jiřího Bradyho půjde, svátek podle něj nepatří prezidentu Miloši Zemanovi či Hradu a veřejní činitelé by ho měli slavit. 

Halíka nevyznamenali ani  nepozvali

22. 10. 14:23 Katolický kněz Tomáš Halík kvůli neudělení státního vyznamenání Jiřímu Bradymu vyzval, aby se pozvaní hosté nezúčastnili slavnostního večera na Pražském hradě. Vyznamenaní mají také podle něj zvážit, zda mohou letos ocenění "beze studu" přijmout. 

Miller dává "Džordži Brejdymu" cenu útěchy

22. 10. 12:06 Olomoucký rektor Jaroslav Miller navrhl udělit Jiřímu Bradymu, který prošel Terezínem i Osvětimí a celý život píše a přednáší o hrůzách holokaustu, vyznamenání Univerzity Palackého. Jde o reakci na krok Hradu. (A sebezviditelnění.)


111 komentářů:

  1. Ano, to je jedno za zákadních pravidel.

    Nedajli medajli... Pravda... Asi by bylo praktické na každý rozhovor s prezidentem či jeho kanceláří zapnout diktafon. Ačkoli, co na tom sejde...
    Kdyby se zbylé ústavní pravomoci rozdělily, zcela bezpečně by tu funkci s feudálním dozvukem zastala vosková figurína. Nebo cokoli. Nebo nic.
    Dobrý panovník, špatní rádcové...To je ošoupaná pohádka. Mynář, Ovčáček...Každý si vybírá tým podle svého. Podle toho je na něj nahlíženo. Ledaže, kdo v v jakém případě je vybíraným a kdo vybírajícím? Jestliže bez vybíraného by nebyl vybírající. Buď Theoden si najde Červivce, nebo Červivec Theodena. Připadá mi, že prezidentské jablko, onen pomyslný pozůstatek feudalismu, je červivé. Ale to v historii není neobvyklé. Poddaný je na to zvyklý. Ani mu to nepřijde. Nedajli medajli...No a? Důležité je přežít. To se Bradymu podařilo, měl štěstí. Ne medajle, ale život je důležitý. Nejdůležitější.
    Zpátky na začátek, ano, je to moudré pravidlo. Moudré připomenutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku, nemaje diktafon, prstě zkonstatuji, že byla blbost ho nemít a ještě větší případně byla ho nezapnout, ale rozhodně nebudu tropit humbuk poté, co tyto 2 blbosti budu muset připustit. Nehledě k tomu, že rasance, koordinovanost a mnohé další,co následovalo, svědčí o zlém úmyslu již předem.

      Vymazat
  2. Ty strkanice kolem dalajlamy, Zemana, Hermana a jeho příbuzného jsou docela legrační. Hermanovi stéká máslo z hlavy, že nevidí na oči, za komančů dirigoval Ústav pro výzkum veřejného mínění - a jistě si dovedete představit, jak objektivní Ústav to za komančů byl. Jak asi je objektivní v komplexu pan Herman?

    Vzrušujícnější začínají být bitky o trůn na Hradě. Už ondyno dost nedávno jsme tady o tom psali a já jsem plédovala pro Horáčka.A tak si dost sleduju jeho mravenčí práci, Je velice inteligentní. Má zřejmě tajné heslo - chytrost nejsou žádné čáry! Vsadila bych na jeho tajúplné (to "ú" je tam záměrně) čarování! :-) Protože si už dávno naspořil tolik, že nepotřebuje vydělávat dál, byl by to pravděpodobně člověk na svém místě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřím Astro,
      že by někdo, kdo bahne po presidentování měl dost. Když už má dost peněz, chce ještě pocty - a aby ho "lid" miloval. Přesto že Horáček zná lidi (viz jeho knihy o hráčství) asi nezná přísloví o tom, že "není na světě člověk ten, jenž by se zavděčil lidem všem." Té závisti a nenávisti je v nás opravdu hodně, Víc než v Polsku, stejně jako v Rakousku. Pokud se dostane na Hrad, brzy se začne na něj vytahovat jakákoliv špína. Minulost, pomluvy, co si myslel, ale neřekl atd. Hnojomety pojedou na plné obrátky.
      To aspekt české povahy, který nebyl ve videou o ČR. (Aktuální sloupek vpravo.) Neboli - byli na nás hodní. Moc hodní. [;>))

      Vymazat
    2. Proto já nemám ráda politiku a ani řečí kolem ní. To se mlátí pořád dokola jen prázdná sláma. Špína se tahá na každého vždycky, proto je politika hnusná. Ještě se nenarodil člověk ten, aby se ....a tak dále.

      Vymazat
    3. Horší Astro je,
      že se ta nevraživost, závist a podobné vlastnosti projevují i jinde. V našem Ústavu je člověk s pomluvami a závistí vlastně konfrontován denně. A v rádiu i v TV je to stejné. Takže mě ta politika tak moc nepřekvapuje. Novinářů znám jen pár a zdá se, že tam je to ještě horší než u kumštu. Jeden si nevybere.
      Vlastně proto je tu hlídaný vstup do diskuze. Protože když se podíváš kolem - všude napadání, pomluvy a nejvíc diskutující mezi sebou. Tdy je klid, protože Drak i já prostě takové týpky nevpouštíme a oni si to uvědomili a chodí si "ulevovat" jinam. Já jsem už asi 3/4 roku nemusel žádný příspěvek "hodit do koše".
      Je tu sice jen pár lidí, zato žádná sprostota. No a ode mě ji nečekejte. Musel jsem být ostrý přes 40 let tak teď si užívám toho, že mohu se všemi vycházet přátelsky. Aniž bych jim vnucoval svůj názor.

      Vymazat
    4. "Vlastně proto je tu hlídaný vstup do diskuze."
      Jednoduše totáč. To nejni žádná svoboda když si jeden nemůže na druhý vylej misgrubnu. Jako třeba na novinkách. Nebo jinde. Tam je svoboda. Svobodně ukázat holou řiť. Kdešto tady to nejni žádná demogracyje a lický práva. Za todlencto sme necinkali...

      Ráno kouknul ven, sluníčko, natěšeně vypadnul. Sluníčko kde jsem ho potřeboval, barvy podzimu téměř jak jsem je potřeboval, jenže dole u vody mlha jak mlíko. Tak jen obchentoval, čekal jestli se zvedá, kropil tu zvedající se mlhu aby se neřeklo, věže a hradby Vyšehradu se vynořovaly jak obrysy země z Novosvětské. Koukání pěkné, na focení bída. Vydržel přes poledne, trpělivost odměněna zvonkohrou. Koupil kus lepšího žvance v "italském obchodě" a frčel dom. Tož skrzevá ten žvanec to bylo drahé focení. Na druhou stranu žvanec stál za to, žádné šmakulády z pultu lahůdek "Kaufáče", vpravdě lahůdky od "Trikatela".

      Hradní rozmary? Co jsou hradní rozmary poddanému... Kazit si zážitky? Dorazil jsem z návštěvy rodného domu kde vehikl přezul do zimní obuvi, opravil zarezající oprýsklotinu. Po návratu kromě pusinky dostal olivovou tyčku, k ní tuňákové paté, zapil levným růovým vínem (podle manželčiny stupnice "dost hnusné" čili vinný standard, dovezeným příbuzenstvem rovnou z itálie, nevím jak ton tam dělaji ale i tamní levné víno je velmi pitné na rozdíl od zdejších utrejchů. A pak šup kouknout do zdejší hodpůdkovinárnokavárničky.

      Vymazat
    5. Ďjó, krajinkáři to maj těžký.
      To focení zvířectva je proti tomu brnkačka. Člověk dojde volným krokem k expozici, nikde nikdo, světlo ideální, sklo čisté a pletivo řídké. Žvíže hned doběhne se ukázat a začne předvádět pózy. Pár cvaků a je vyděláno.

      Kasuára zase nemám. 47 expozic a všechny jsem musel poslat do ...delete.
      (Není to Delete nakonec něco sprostého?)

      (Zítra jdu odmítat funkci. Doufám, že budu silný, silnější než moje ješitnost.)

      Vymazat
    6. Focení zvířectva je brnkačka ...
      jooo, jak kterého a jak kde, ... o dovolené jsem se snažil nafotit nějaké motýly. Pravda, ne jako hlavní cíl, že bych někde seděl a čekal, ale jentak by the way při procházce, jsa vybaven relativně dlouhým sklem se stabilizací. A výsledek?
      Několik set záběrů zralých do Delete. Nakonec jsem asi pár záběrů nechal, ale mají význam jen pro mě jako připomínka "to bylo tehdy a támhle", jinak je to asi nekoukatelné (možná v tv rozlišení)

      Vymazat
    7. Protože "zvířáky" fotím už cca 40 let, tak jsem netušil, že někdo dokáže nepochopit můj hořký sarkasmus. [;>D

      Vymazat
    8. Daj-li, či nedaj-li medajli, tomu bezvýraznému pánovi, o kterém jsem až do nedávna ani nevěděl, že existuje, je mi srdečně fuk. Co mi ale není srdečně fuk, je to, jak se chovají naše veřejnokrávní média, která by už dávno na zasluhovala rozpustit s vypustit. A spolu s tím by nebylo od věci podívat se na financování neziskovek a zatnout tomu hnízdu drzých a škodlivých zmijí tipec. Jestli chtějí škodit, prosím, ale za své a na svůj účet, z mého, docela vydřeného, to opravdu ne!

      Vymazat
    9. Astro, Herman, jakožto představitel fanaticky orientovaných politických sil bude ještě méně objektivní, nežli ten ústav, který svého času vedl. Myslím, že bude patřit k jedněm z 10%, o kterých hovoří v jeho článku Větva a zároveň s tím jsem si naprosto jist, že rozhodně nepatří mezi buditele.

      Co se kandidátů na presidenta týče, sdílím ohledně Horáčka Kocourovy pochybnosti a mám ty samé nejenom ohledně Horáčka. No, ono se to nějak vyvine a ono to nějak dopadne, tak uvidíme. Že by to nějak nedopadlo, to tu ještě nebylo.

      Vymazat
  3. Kocoure, já žiju tolik let mimo realitu, že si už ani nedovedeu představit, jaké vztahy můžou být mezi lidmi. Co si pamatuju z toho, když jsem byla ještě v pracovním procesu, mám jen vzpomínky dobré. No snad výjimečně byly nějaké třenice. Jenže my jsme měli program - bojovali jsme s mocí, která měla navrch. A boje to byly spíš podzemní. Šlo o něco úplně jiného než teď. K realitě jsem si čuchla asi jen za těch osm let, co jsem byla v senátu trestního soudu v Praze. Jenže tam ta drsná realita bývala o něčem úplně jiném.

    Musím se koukat na ČT2, Eben bude za chvíli rozprávět s Františkem Kinským, se kterým jsme bojovali po boku proti všem a musím říct, že František byl dokonalý šlechtic i v té šupárně, co jsme museli žít. A hodně pomáhal lidem, i mně. Zasloužil se vlastně o to, že mám dnes dobrý důchod, dával mi kšefty ve svém studiu Merkur na Václaváku, mohla jsem si tak na důchod spořit a příplácet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom to je. Už se nebojuje proti režimu, ale jeden s druhým...

      Vymazat
    2. Dodívala jsem se na Františka Kinského. Naposledy jsme komunikovali asi před pětadvaceti lety. Připomněl mi práci Merkuru, je nadále laskavý a moudrý, skromný a nepovýšený. Krásný člověk i vzhledem býval, a zůstal. Potěšil moji vzpomínkovou dušičku

      Vymazat
    3. Neznal jsem pana Kinského, ale je mi nesmírně sympatický. Je zajímavé, že být šlechticem neznamená jen mít titul. Ono se to pozná i bez titulu. I když - asi ani oni nebudou všichni stejní. A jsou i "nešlechtici" a klidně by jimi mohli být.

      Vymazat
    4. Kocoure a Astro, k noblese se nedá dostat snadno. Dílem je třeba se s ní narodit a dílem je třeba být k ní a v ní vychován a dílem je třeba udržet si jí přes odpor denní šedi, nátlak okolí a někdy i nepřízeň osudu. Před těmi, kdo to dokáže, klobouk dolů, není jich mezi námi zrovna nazbyt.

      Vymazat
  4. Hic Rodos, hic salta!
    Forejt tvrdí, že vyznamenaní byli před více než týdny obesláni.
    Premiér tvrdí, že vyznamenání kontrasignoval až po setkání s dalajlámou.

    otázky:
    1) Má premiér byť jen teoretickou možnost že by nepřipodepsal?
    2) Byli obesláni nebo vyrozuměni?
    3) Má někdo z vyznamenaných takové kule aby ukázal obálku s poštovním razítkem?

    Jinak jsou to jen samá slova (tahaná z kbelíku špíny) princi Hamlete

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím Kapitáne,
      že toho moc nevíme, protože mlží obě (všechny) strany sporu. Tedy máslíčko na hlavě má kdekdo. Tohle tady nevyřešíme, všechno jsou to spiklenecké teorie. Spíše mě bude zajímat souboj pozvaných a nepozvaných, "trucsláva" na Václaváku atd. Kdo přijde a proč, kdo nepřijde a proč. Kam zamíří adept Horáček a co k tom u řekne.

      Pohled pod pokličku senkrůvny zvané politika je jako obvykle nejen nepřehledný, ale patřičně eklhaft žumpózní.

      Noviny by se měly pracně vytesávat do kamene, aby zbylo jen to nejdůležitější. Jako zápisky pořizované při stavbě pyramid.

      P.S.: Nechtěl bych se jmenovat Hůlka. Už je uváděn jako příklad prodejného umělce. Nebo Jiřinka Bohdalová. Ta se ale ometala kolem mocných za všech režimů. Prostě Nesmrtelná tetka. [;>)

      Vymazat
    2. Ano Kocoure, nevíme vůbec nic
      Jen se z Žumpy jménem politika přes septik jménem média něco upustilo do bahniska zvaného Veřejné mínění. A teď se v tom bahnisku další matlají a pokouší se z toho bahýnka cosi uplácat. A ono to smrdí ...

      Nicméně, pokud se ohlédnu lehce zpět, vidím že hradní ansámbl neumí (nebo nechce) ani naplánovat cestu presidenta na pořeb. A potom lže a mlží. Až jim do toho bahniska hodil špagát Ťok.

      I když se tedy budu snažit dívat na věc nezaujatě protože o ní nic jistého nevím, předchozí zkušenost mi už jistý směr nabízí.


      Ad Tibet, Čína a dalajláma:
      Ano, Kníže kdysi řekl že občas je potřeba spolknout ropuchu.
      To je sice pravda, ale nesmí to být moc často a nesmějí být moc velké. A já k tomu dodávám že občas se člověk musí už z principu vzepřít aby si nemusel sám před sebou uplivávat když se podívá do zrcadla. Byť je třeba předem jasné že dostane do držky.

      Vymazat
    3. Když kníža, tak zásadně Jeho Ignorantstvo.

      Dalajláma je mi sympatický hodinářskou zálibou, máme je společné. Tak jako Ludvík XVI. Co se týče Tibetu, je nepředpokládám že kdokoli z kavárenských tibetofilů by v něm chtěl žít jako poddaný. Oni ti kavárenští blouznivci jsou typičtí tím, že si vyberou nějaké místo a dobu k adoraci, kde by chtěli žít jako honorace. Nikdy jako řadoví poddaní. A samozřejmě, že na chvilku, při jakémkoli diskomfortu zpátky do "civilizace" Tak i v případě Tibetu. Zameditovat si unaveni pohodlím, a frr zpátky se vykecávat domácím omezencům jak je to úžasné. Nehledě na to, že i tam, jsou zařízeni na to, za patřičnou cenu, aby zdejšinec meditoval pohodlně a neklepal se zimou. Samozřejmě, že si může vyzkoušet jaké to je když na něm schne deset namočených prostěradel najednou.

      Vymazat
  5. Hezký
    http://www.lidovky.cz/zverina-svatodusni-trhy-prazakovi-nevysvetlite-ze-duchovno-neni-ducharina-1v4-/nazory.aspx?c=A161023_151538_ln_nazory_mpr
    Jsme opravdu tak blbí nebosi to o nás ti nahoře jen myslí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jak duchovno, tak i duchařina jsou mi ukradené asi jako loňský sníh. Mnohem víc mi štve, co ti magistrátní a potažmo radniční debilové tropí s parkováním v centru, co s MHD a opravami, kdy Praha je rozkopaná pomalu na všech neuralgických bodech najednou a když už nemáte vyhnutí a potřebujete se někam dostat autem, tak je to dopravní Armagedon, když to neumíte objet, nebo když to ani nejde.

      Vymazat
  6. Všechno je v tom článku. Líp to zní. Elementary...

    OdpovědětVymazat
  7. ASTRA : ":-) Protože si už dávno naspořil tolik, že nepotřebuje vydělávat dál, byl by to pravděpodobně člověk na svém místě..........." jen připomenu, BUREŠ, TEN TAKY? Jak je vidět,
    perfektní kvalifikace k vládnutí (ovládání) jednoduchů , tak to je ten pohled ze SLÁVIE v našem (po)hlavním městě, smutný pohled na kapličku cítím já...
    4P

    OdpovědětVymazat
  8. A zde vysvětlení, http://jdem.cz/chwdp9 , nyní už chápu.
    4P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EKo, dobří hráči vyhrávají proto, že mají fištróna. Pod tím slovem si můžeme představit ledacos, ale umět "vydělat" prachy způsobem, jakým je získal Horáček, je známka brilantního způsobu uvažování. Jestliže by tento "způsob" aplikoval při vedení státu, nemuselo by to být od věci. Rozhodně dokáže mít chladnou hlavu a dokáže ji sakra dobře používat. A jistě už dávno ví, že peníze nejsou všechno! A je to básník, takže důležitou nadstavbu má. :-) Ale nesluší mu klobouk....to by k němu bylo z mé strany asi tak všechno

      Vymazat
    2. Roudnice nad Labem-Horáček, znal jsem jeho osobního kočího, v bývalém zaměstnání (tak nějak se to dá označit), mluvil o něm jen pěkně, nejsem překvapen, dekorum je dekorum, loajalita se cení. Jsem poněkud OPATRN. PŘI TÉ PRÁCI TO ANI JINAK NEJDE, EHNEHMEHM....
      4P

      Vymazat
  9. Re "Nejdříve otázka: co mohou čeští občané získat dobrými vztahy s Tibetem - respektive s jejími exilovými představiteli. Prakticky nic"
    1939, 1968: co mohou francouzští a britští občané získat dobrými vztahy s Československem - respektive s jeho exilovými představiteli. Prakticky nic

    Re "protičínská, tedy prozápadní"
    Ve skutečnosti my jsme kolonií EU, EU je kolonií USA, a USA jsou kolonií Číny.

    Re "Jestli opravdu je "neudělení" vyznamenání strýci ministra presidentskou pomstou nebo k neudělení došlo třeba jen proto, že vyznamenaných je příliš mnoho."
    Není podstatné, jestli na tom seznamu původně byl, nebo jestli ho tam dodatečně přidali jen proto, aby mohli vyhrožovat jeho vyškrtnutím. Podstatné je to vydírání.

    Re: "... mnozí ho nenáviděli. ... Jiní mnozí ho nenáviděli. ... Mnozí ho nenávidí... nenávisti je v nás opravdu hodně..."
    Nespletl jsem lokál? Tohle mi připadá spíš jako zasedání organizace Hate (for) free.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seberu fakta, která se s jistou nepřesností sebrat dají a pokud se nezhnusím, dám článek plný odkazů s minimem vlastního textu. ¨
      Možná to nevnímáte Zdenku, ale já tu nenávist vnímám a dost mi vadí - bez možnosti nějakého, byť jen vnitřního vyřešení v sobě samém. A nejsem sám.

      Vymazat
    2. Zdeňku, ačkoli to z nějakého pohledu může připadat stejné, není to stejné. Tak jako Tibet není a nebyl Československo. Československo patřilo mezi nejrozvinutější země světa, s relativně vysokou a stoupající životní úrovní, vysokou a stoupající vzdělaností a relativně vysokou mírou svobody. Naproti tomu temný feudálně otrokářský Tibet, západními kavárenskými intelektuály nám zobrazovaný jako duchovní ráj. Jak romantické... Jako "veselé pastýřky" z doby Ludvíka XV. Z tohohle mohou být hin jen idioti, kteří v hladu po "spiritualitě" berou všechno co jim nabídnou obchodníci s výprodejním zbožím.

      Vymazat
    3. Byl jsem teď v Sudetech a na jakémsi TV programu šel dokument o Tibetu. Raný středověk. Ovládáni lidu skrze náboženství. Budhismus - ten, co se u nás má za umírněný. Jenže když narazí na totální nevzdělanost, funguje stejně jako komunismus na ruského mužika. Pastevci yaků obcházejí horu píďalkovitým postupem - lehnou na zem, pak se vztyčí a na pokročí jen na vzdálenost délky svého těla a tam si opět lehnou na břicho. A stále dokola. Dva kilometry z den. Křesťanské flagelantství je velmi mírná praktika proti tomuhle. I ti muslimové s jejich obíháním Kaaby jsou méně nábožensky zotročení.

      Otázka ale zní: Máme těm chudákům nabízet tu naši KULTURU?
      Dalajláma je něco jako Lenin v USA. Exotický Východní Myslitel. Lze na to nalítout, jen když o tom nic nevíš. To je právě bída humanitních intelektuálů - spíše "uálů". Vyprávějí si pohádky, kterým pevně věří a za které jsou ochotni v krajním případě dát i život. Proto k mnohým z nich nemám moc velkou úctu. Velké děti, které znají spoustu krásných pohádek. O komunismu, o multikulturalismu, o spravedlivém kapitalismu bez přívlastků, o vlivu člověka na oteplování země...
      Život je mnohem spletitější, tak nějak "zprůměrovaný".

      Vymazat
  10. No, poddaní... Sami si vládnout nechtěí, na to jsou líní. Dožadují se vrchnosti aby vládla za ně a pro ně. To znemená, je navíc jsou blbí. Protože, dá rozum, že vrchnost vládne především pro sebe. Jak se kdo dostane mezi vrchnost zapomene na nějkdejší sliby. Zjistí, že je tam dobře a hledí si aby se tam udržel. S vlky výti. Neb také jeptiška v bordelu.
    Před čtyřmi sty devadesáti lety si čeští stavové za krále zvolili Ferdinanda I. Habsburského. Pak z toho bylo to "Tři sta let jsme trpěli." Jak kdo. Poddaným to bylo ganz egal, panstvo je sdíralo stejně ať bylo jakékoli konfese. Prostě takový je úděl poddaných. Sami si vládnout nechtějí... A co by se učili nějakým novotám. Ještě by mladí zpanštěli...
    "Nějaké panské výmysly..." Poddanství, to je životní styl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není životní styl,. Obuvníku!
      To je jen lenost mozku. Ovčí mozek vytváří ovčí postoje a záměry.
      A předpo_ranost. Nepůjdu se prát, protože mi mezitím někdo mohl ukrást svačinu.
      A obvyklá kocouří připomínka: Vlky z lesa žene hlad.
      Tato situace je tak dokonale nepřehledná a politicko-žurnalisticky zamotaná, že většina ovčanů už nefandí ani jedné straně. Zatím ti to vypadá, že „Duchů, jež vyvolal jsem, nemohu se zbýti!".
      Neboli sledujeme boj malých Donů Quijotů proti větrnému mlýnu.
      Překvapilo mě to množství nenávisti - vlastně na všech stranách.

      Myslím, že seberu pár odkazů a s minimem vlastního textu se se situaci současného "souboje v bnahně" vyrovnám a současně ji (aspoň na tomhle blogu) pohřbím.
      Tohle prosím ne! Nejsem žumpolog.

      Tedy pokud raději nepojedu do Sudet fotit podzim. Asi pojedu.

      Vymazat
  11. Tak mne napadlo, nebo jsem někde četl?
    NOVINÁŘ = HOVNINÁŘ
    I tak se omlouvám ctěným žumpologům.
    4P

    OdpovědětVymazat
  12. Tyhlety tlakysakypaky máte z toho, že chodíte málo do přírody. Vezměte si příklad z kocoura. Ten se ze Sudet vrátí osvěžený na duchu i na těle a doufám, že nám tady potom předvede, co zase příroda dokázala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mají v sudetech "sengrubnu" "mizgrubnu" nebo Septik (někdy také nazývaný senkrubna, senkrovna či miskrubna)či jen normální kadiboudu jako my vidláci z křovákova vařící GREEKCOFFÉ ve štandlíku na tálu nebo zalité vodou z kamnovce na Kitchen stove.
      4P

      Vymazat
  13. Pánové jistě prominou, ale já jsem se právě vrátila ze čtvrtého kreslení a bývá to pro mě takový zážitek, že ho musím s někým sdílet.

    Dnes se kreslila lebka. Kvůli tomu, aby se posléze při malbě nějaké hlavy vědělo, jaké že hlava má proporce a kde je co, a vzdáenosti od něčeho k něčemu jinému atp.Lebku jsem z etických důvodů kreslit nechtěla a tak mi Filip, chlapec, co nás to učí, nabídnul...svoje vlastní tenisky, co je sundal z nohou a vystavil.Pravila jsem, že pro to jsem se ráno nevoněla šanelem, ale on je kuliferda, odvětil že snad právě proto.Tenisky sice neohrožovaly odérem, ale spíš spletitostí šněrování a tak jsem pohrdla uhlem a vzala pouhou tužku značky HB. Ta se dobře gumuje. A začalo martýrium.

    Na obrovské čtvrtce vznikaly a zanikaly tenisky - začalo to jakoby středověkými škorněmi až jsem se propracovala k jedné tenisce jakžtakž. Přišel Filip, vysvětlil mi ohleduplně, že jsem trdlo, nastínil další představu a já začala znovu, to se stalo asi třikrát, musela jsem čtvrtku otočit a nanovo. Vedle mě v místnosti vznikaly lebky jedna za druhou, a tenisky taky. Jak u Bati.
    Konečný výsledek - jedna divná teniska, na druhou už nedošlo, protože její podivnou perspektivu jsem prostě neuchopila. Filip to rozetnul - pravil, že ať si příště přinesu to, čím se mi maluje nejlíp (jsou to kupodivu pastelky) a že si budu malovat to, co chci.Z toho mě potom odvede po mojí cestě dál k mým lepším malovacím zítřkům. Je to chytrý chlapec, snadno poznal, že perspektiva není moje doména.

    Obrázek tenisky mám, ale neposílám, není o co stát.

    Dík za pozornost, některé zdejší něžné duše pochopí určtě, že dělat umění je šílená makačka! Na vánoce vám za to jako dáreček napíšu příhodu o tom, jak jsem přemalovala Ženíška. Zatím nechám balíček zavřený, na dárečky se lidi mají těšit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stella
      Astro,
      pobavila jsi mě! Tvůj umělecký úděl je jiný, než Filip myslí! Kdo je zrozen pro překračování nebo rušení perpspektiv, nemůže se nazouvat ani tužkou do něčeho tak přízemního (doslova). Přehlídla jsem: ten chlapec zůstal bos?
      Vůbec ale myslím, že na kursu tohoto typu by účastníci měli kreslit
      a malovat jen s nenápadným usměrňováním, nechystají se na akademii!
      "Vznikaly a zanikaly tenisky..."
      Bezva odstup!

      Víš, že znám paní, které se velice vážně chlubí svým momentálním
      (a opětným, častým) vzděláváním?
      Mají malíři nějaký svůj pozdrav? Nosíš plášť? Čepičku? A co dýmka?

      Vymazat
    2. Ano. Bos, Stello, Zapomněla jsem to dodat. Tedy měl ponožky, abych nelhala. Varovala jsem ho, že nastydne. Bylo mu to fuk.Odpověděl, že rád chodí v trávě. Na plášť a čepičku možná dojde, ale fajfku ne, to nemám ráda.
      Akorát ti matlalové, co chodí po nás a už toho uměj i na fajfku - tak strašně vždycky zasviní židle olejovou barvou, že potom máme doma co dělat, abychom se těch fleků zbavili.

      Vymazat
  14. Astro, těším.
    Zkus tenisku jak by ji vymaloval Filla....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak Filla, SCHU, ale pikasová-a teniska - to by byly perspektivy, z toho by se asi Filip nezmátořil. :-)

      Vymazat
    2. Astro, zkus Dalího tenisku tekoucí po schodech... Velkou tenisku tekoucí po schodech.
      Jako recesi.

      Vymazat
    3. Dalí měl smysl pro srandu. Jacques Cousteau kdysi vyprávěl, že se setkal s Dalím a ten mu vyprávěl, že čtení knih a shlédnutí filmů o Cousteauových expedicích ho inspirovaly k pokusu namalovat potápěče. I ho tedy namaloval a kritici se pak hádali, zda je to svržení archanděla Gabriela z nebes, nebo zda je to ještě cosi dalšího, variant bylo víc a jedna byla debilnější, než druhá, to měly společné. Potápěče v tom ale nepoznal ani jeden. Takže Astro, nenech se čímkoliv ani kýmkoliv odradit, a rozhodně maluj dál, nevidím v tom problém :-)

      Vymazat
    4. A Dalí pak neměl srdce těm kritikům vysvětlovat, co a jak, jen se na ně mnohovýznamně usmíval a mlčel. V duchu se nejspíš dobře bavil :-)

      Vymazat
  15. I mne (dokonce) zajímá teniska.
    Zde návod jak ji prověřím : IVAN TURNOVEC
    Kritické myšlení je „pečlivé a uvážené rozhodnutí o tom, zda nějaké tvrzení přijmeme, odmítneme, nebo se o něm zřekneme úsudku. Součástí tohoto myšlení je stupeň jistoty, se kterou nějaké tvrzení přijmeme nebo odmítneme.“ Rozdíl mezi kritickým a nekritickým myšlením bývá v lepším případě rozdílem mezi skutečností a iluzí, v horším případě rozdílem mezi existencí a zánikem. Proč?
    Proto mi ten odér bude chybět, co zaslat faxem pachovou stopu otiskem na papír?? Nebo ASTÁLNÍM paprskem, aspoň.
    4P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EKODETAILISTO, citlivá povaha zaznamená jakoukoliv nerovnováhu. Proč? Protože je citlivá. Odér se nakonal, to bych protestovala hned namístě, naopak jsem se pokusila vyjádřit neviditelně viditelně. Bylo mi předem řečeno, že při malbě vidí malíř i to, co není vidět natož cítit. Např. kdo je ten člověk, co sundal tenisky. Jaký je atp. Nevím, jestli to náhodou spíš nebyl bujarý pokus mladíka o nevšední bližší seznámení,

      Fax tady mám zahrabaný někde v almaře, to už je spíš na muzeum než na použivání. Nemá ti co chybět, když nic nevidíš.

      Astrální paprsek je nesmírně drahá záležitost na výdej energie, momentálně na jakékoliv vydání nemám! :-)

      Vymazat
  16. Jeden dotaz zcela mimo téma: nevíte náhodou někdo, zda

    "Což ten mladý mnich v tom křesle
    čelo v ruku pravou kloní,
    dvě hořké, žhavé slzy
    po bledých lících se roní...

    Dál to neumím," pokračoval Švejk. "Jestli chcete, tak vám zazpívám:

    Jak je mi teskno okolo srdce,
    co těžce, bolně zdvíhá ňádra má,
    když tiše sedím, do dálky hledím,
    tam, tam do dálky touha má . . .

    jsou parafráze na nějaké existující písně?

    OdpovědětVymazat
  17. Vidím,
    že je tu mnohem lepší diskuse když tu nejsem a v Sudetech se mimo jiné starám o šest koček. Jednu "starou" a pět jejich mladých.
    To Stella: Učitel výtvarna pak byl bos! To byla dost velká oběť Umění, ne? [;>)

    OdpovědětVymazat
  18. Dnes fortil. Vypuštěný rybník a výlov. Spousta volavek. Nebyl upozorněn, že ve výletním programu bude výlov, nevzal dlouhé sklo. Brblal jsem, byl označen za protivného, a že závislost je jenom jedna. Tím lehce naznačeno, že aktuálně focení. Něco napráskal zrcadlovkou s kratším sklem a kompaktem s trochu delším. Nic moc. Tak několik fotek ze sta. Zatracený horizont, musím koupit či udělat pro foťák vodováhu. Stáhnul, prohlédnul, nějaké náladovky jsou. Jo, měl bych ze stativu. To by se mnou bylo už tuplem k nevydržení, protože nežijeme abychom fotili. No někdo třeba jo... Alespoň odměněn kapřími hranolky a grilovaným candátem a amurem. Poprvé fotil v RAW, jsem zvědavý co z něho vytáhnu, jestli najdu fotky stojící za tu práci. Tuze to žere kartu, co snímek to osmnáct mega. Asi u toho zůstanu, možná že mě to zuvážliví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm...
      ...a co tak narovnat snímek v editoru? Aha? O starost míň při snímání. Horizont mám ve všech foťácích - a vypnutý. Nechci mít displej zasviněný všelikými hlášeními - pak není ani vidět, co vlastně fotíš.

      Některá kategorie fotek si rozvážlivost vynucuje, některá ji umožňuje a jiná vylučuje.
      Stativy mám tři - a prakticky je téměř nepoužívám. To raději zvýším ISO a smířím se se šumákem. I u krajiny - než tu uhlíkově kompozitní věc rozložím, bývá už světlo často jiné - většinou blbější. Takže jenom noční fotky nebo jeskyně.

      Rychlá zvířátka fotím "kulometem". Nemám tak rychlé reakce. Hodně se sice maže ale nepropásne se ten správný moment. Potřeboval bych, aby foťák exponoval tak jednu sekundu před(!) stisknutím spouště. Naše TV kamera CANON to má. I audio karťák ZOOM. To je pak pracuje... [;>))

      Vymazat
    2. No jo, to jo, to je všechno strašně krásný. ALE KDE JSOU TY FOTKY????? To, že se naučím mnohá nová technická fotografická slova -jako je kulomet, ISO, audiokarťák, RAW - to všecho je na oytel, pane učitel.FOTKY JSOU VÝSLEDEK - a ty tu nejsou.

      Vymazat
    3. Bude, všechno bude.
      Ale musím to dát do článku, dělat odkazy v diskuzi by sice taky šlo, ale je to prudce neelegantní a pracné. O audiokarťáku, digitálním nahrávátku jsem už tu kdysi psal, když jsem se podivoval, kam nás technika zavedla. A fotky je třeba vybrat, upravit tónově, oříznout...
      Můj den má 24 hodin jako u všech ostatních a i když jsem už starý, pořád musím aspoň těch šest hodin spát. [;>))

      Vymazat
    4. Fakt je to potom taková dřina? Já myslela, že se to umělecky cvakne a je hotovo. Jde přece o obsah, ten je nejdůležitější. Rozhodně tě nemíním svým uháněním nějak vysilovat, kocoure, to bych si nedovolila. Ale těším se na výsledky, právě tak i na to, co stvoří SCHU nebo Dráček. :-)

      Vymazat
    5. Dřina? Ani ne, většinou to dělám zcela dobrovolně a rád. Baví mě to. Ale čas to žere. Obrázek (malovaný) se taky musí sundat ze štaflí, dát mu patřičný rám atd. A hlavně - vybrat ten nejvhodnější ze všech, které malíř v rauši namaloval. Vlastní "cvak" trvá třeba jen tisícínu sekundy.
      To je jeden ze dvou rozdílů od malování. Ten druhý, podstatnější, je ten, že na namalování obrazu člověk potřebuje značnou řemeslnou zručnost. U focení ji nepotřebuje, stačí "umělecké" cítění. Ruce stačí "olšový", obyčejný. Aby neupustil foťák na zem nebo do propasti.

      Ale já teď musím vzít do editoru záznam baletu a zpracovat ho tak, aby podle něho mohli baleťáci trénovat. Já tomu říkám "rozpumprlíkovat" ho na jednotlivé tance. K odevzdání: dneska večer. Takže se omlouvám.

      Vymazat
    6. Vodováha k fotaparátu:

      Obuvníku, hlava mého stativu má vodováhu a když jsem svého času fotil z balonu a musel to pak rovnat v tom editoru až příliš a něco ani narovnat nešlo, tak jsem si pořídil tuto vodováhu do sáněk blesku:

      http://www.hama.cz/hama-foto-vodovaha-2-libely/

      Vypadá roztomile a je to docela funkční. Rozhodně parktičtěji a rychleji k použití, nežli umělý horizont z meníčka. Kdyby šel vyvolat jedním tlačítkem, tak snad, možná to i jde nastavit, ale tohle je jednodušší, rychlejší a má to obě osy.

      Dřina s fotkami:

      Astro, je to dřina a emoční vypětí. Musíš to stáhnout, prohlédnout, setřídit a promazat. To promazávání je intelektuálně i emočně náročné, protože častokrát musíš vymaat záběry, které by si jinak člověk nechal, kdyby se povedly, jenomže ne a na skladování nepovedeností škoda místa. No a po setřídění ti pak musíš případně zpracovat, odstranit prach, když se dostal na čip, což se většinou dostal, odstranit vady objektivu z perspektivy i barevného podání, ořezat pořešit barvy, atd, atp, je to docela piplačka. Je to hezká a příjemná práce, ale potřebuješ na to čas, klid správné rozpoložení ducha. Tyto 3 věci se málokdy sejdou v jeden okamžik, největší problém ale bývá bohužel s tím časem.

      Vymazat
  19. Od toho editor je. Jenže, včera nainstaloval a učil se pracovat s programem Raw therapee, a potvrdil si, že základem je kvalitní, nejkvalitnější fotka z foťáku. Dobrý snímek nevyžaduje mnoho úprav. Nejlépe žádné. Jestliže nejde o výjimky za obtížných podmínek. Ne nafotit v poklusu a pak si s tím hrát celý večer. Na to musí být člověk sám nebo se stejně postiženými nadšenými s čekání až sluníčko doputuje kam třeba, až mraky se pěkně seskupí, až se hladina rybníka začne správně lesknout, ptactvo začne roztahovat křídla a přelétávat. Jenže když není sám, musí brát ohled na to že není sám, protože jsou nějaké priority a je rád, že není sám. Tak je vděčný za to, že je na chvíli odložen a ponechán své fotografické závislosti. Koukám na nakropené snímky a říkám si "no a co..."

    OdpovědětVymazat
  20. "Fakt je to potom taková dřina? Já myslela, že se to umělecky cvakne a je hotovo"...
    Astro, v tom souzníš s mojí manželkou. Ja hluboce se obě mýlíte.....

    Radši bych uměl malovat. To bych se upsal i čertu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z blbého snímku dobrý neuděláš, zato dobrý můžeš editací naprosto poku... pokazit. Mluvím ze zkušenosti.
      I když - některé drobné vady editorem odstraníš a někdy už dokonce fotíš s vědomím, že něco budeš muset dotáhnout v editoru.
      Oko vidí jinak než objektiv. A má obrovskou expoziční pružnost. Dokáže si samo "narovnat" padající linie atd., atp.
      Je to stejné jako s uchem. Kdyby toho paradoxu nebylo, byl bych skoro bez práce.

      Vymazat
    2. Nojo, já vím, SCHU. Ale ženy uvažují jinak. Sice si dovedu přestavit fotografova sladká muka, ale ty pocity mužů, přeneseme-li je do běžného života - my, ženy, žádáme za zcela jiných okolností. Abych předešla úvaze, která se nabízí na první dobrou - nastíním třeba příklad...nějak mě nic vhodného nenapadá . ale snad jen myšlenka ženy = kdyby se tak detailně věnoval mně, jako těm fotkám, to by byl život. :-)

      Uč se malovat, SCHU, co ti v tom brání. Možná čas, já vím. Když jsem dostala od Filipa povolení, že si budu moct čmárat, co chci, vymyslela jsem si celou koncepci obrazu. Pokud to s jeho pomocí zvládnu, zvítězím sama nad sebou. Už se hrozně těším na úterý, mám dokonce už zabalená fidlátka v úhledné taštičce, všechno nabroušené, a připadám si, jakože začínám pracovat na doktorandské práci. Jen aby mi ta bobtnající invence nesplaskla při prvních tazích tužkou.

      Dnes ráno jsem v kuchyni přehazovala na hodinách čas. A co se nestalo...vyrvala jsem skobičku, hodiny spadly (vydržely to), ale shodily můj nejmilejší obrázek. Vydržel i ten, ani sklo neprasklo. Ale aby to nebylo nějaké memento, vysílané do prostoru mými výtvory, které zdobí stěnu mé kuchyně - holka, nevytahuj si kšandy, my jsme tady nejkrásnější.Bude to asi nějaká obrázková žárlivost či co. Ne, nenechám se uťápnout! :-)

      Vymazat
    3. Nojo, vy to berete jako umění, já beru fotku jako nějaké sdělení.
      Bonmot, chcete-li.

      Co se týče péče při práci: Je to zacházení s danými předměty a vztahy. Chci-li například, aby mi žena upekla třenou buchtu, tak ji něčím polichotím a mezi řečí se zmíním o své neodolatelné chuti na bábovku. Pokud to nepomáhá, nevinně se zeptám, zda je taková věc k dostání třeba v Kauflandu. Funguje to - a moje žena tohle dělá také, když ode mě potřebuje něco s počítačem nebo kulmou na vlasy.
      Manipulujeme, ale víme, že se o manipulaci jedná.
      Jedná se tedy o "přátelskou manipulaci". [;>)

      Vymazat
    4. Kvalita snímků:

      Kocoure, přesně tak, je třeba se snažit, aby snímek byl už v moment jeho pořízení co nejlepší a aby s ním pak bylo co nejméně práce a i ta aby byla pokud možno jen rutinní. Takové snímky mám nejraději, protože ty mi poskytují to největší uspokojení.

      Manipulace:

      Pokud možno nemanipuluji a rovnou si řeknu o to, co bych rád. Jen to řeknu příjemným hlasem a s příjemným úsměvem na rtech. Moje paní je naprosto úžasná bytost a tudíž toho nemám zapotřebí, což je docela klika, když je například jeden utahaný tak, že už nemá ani sílu ani náladu, vymýšlet jak na tu přátelskou manipulaci :-) Nicméně není mi úplně cizí ani myšlenka, že určitá, jak říká Kocour přátelská manipulace, může být za určitých okolností i docela hezkým a nevinným domácím rituálem.

      Vymazat
  21. "Čím déle studuji náboženství, tím více jsem přesvědčen, že člověk ve skutečnosti vždy uctíval jen sám sebe."

    "Největší ambicí otroka není svoboda, ale touha mít svého vlastního otroka."

    Richard F. Burton, (dobrodruh a vyvrhel)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta věta s tím otrokem mi připomněla to, co mi na naší celospolečensky blbé náladě štve ze všeho nejvíc. To je to, že těm největším řvounům nevadí sám fakt, že se krade jako o závod, ale že nejvíc ze všeho jim vadí, že tím úspěšným „privatisátorem“ obecných statků či peněz nebyli oni sami, ale někdo jiný. Blbé je, že tímto debilním způsobem se z toho marasmu nevyhrabeme, ale zůstaneme navěky mezi rozhádanými zlodějskými tlupami a klany.

      Náboženství je ta největší a nehnusnější masová manipulace a oblbování pod sluncem.

      Vymazat
    2. Dráčku, mám to s náboženstvím stejně, jako ty!

      ALE - k těm rituálům v rodině. Prozradím jeden, který jsme používali zamlada, je ovšem použitelný snad skoro v každém věku. Kdo si šel první lehnout a očekával v noci od toho druhého souzvuk nejen duší, řekl - dobrou noc. Drahá polovička odvětila stejně a bylo jasno. Pokud neopověděla, byla jasno též. Ta jedna polovička, co šla spát první, mohla s klidem usnout. Vzniklo to proto, že jsme jednu dobu bydleli s tchyní a ta měla ucha i oka úplně všude.
      :-)
      A když už jsme potom bydleli sami, ten zvyk jsme si nechali, líbilo se nám to spiklenectví.

      Vymazat
    3. Astro, to nevinně spiklenecké souznění je nutnou součástí krásného vztahu dvou lidí není-li rovnou nutnou podmínkou toho, aby se ten vztah vůbec dal považovat za krásný.

      Vymazat
  22. Nojo, jenže to, co pokrokáři všech barev přinesli namísto náboženství napáchalo během několika (maximálně desítek) let ještě daleko větší zlo, než jaké přisuzovali náboženství za celou jeho historii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou poněkud unáhlené záběry kapitáne, jednak tu ty náhrady nejsou zrovna dlouho a také se stalo, že až teprve zhruba posledních sto let se umíme vraždit ve velkém a průmyslovým způsobem. To se zrovna náhodou časově kryje s tím odchodem toho náboženství, nicméně nepochybuji o tom, že to samé bychom dělali i v rámci náboženství, jen bychom si ty kanóny nechali posvětit, podobně jako se to dělo během obou světových válek a podobně, jako nám to dnes předvádějí islamističtí magoři. Když už jsme je zmínili, tak ona se větší část planety těch manipulativních oblbovaček pořád ještě nedokázala zbavit, takže zrovna ve jménu Alláha a jiných bludů vraždí a zotročuje ve velkém neustále a vesele pořád dál, takže mnohdy těžko rozlišit co je čeho příčinou. Podle mého to ty agresivní olysalé opice mají v povaze a když dojde k přemnožení, tak se prostě čas od času ty nadbytečné kusy vymlátí. Agresivita uvnitř společnosti i obecně po planetě roste a ty náznaky nejde nevidět. No a ty manipulované a oblbované opice s množí jako o závod, takže už není otázkou zda se to pořádně serve, ale jenom kdy, kde a za jakých okolností to bude a jak moc si to odskáčeme když jsme tak pitomí, že si dovolíme promrhat čas i prostředky, které ještě zbývají, abychom se na to aspoň trochu připravili.

      Vymazat
  23. Draku, náboženství.... Ano. Jenže jak bychom na tom byli bez něj? Je příčinou mnoha zlého i mnoha dobrého. Lidské dějiny jsou dějinami náboženství (víry). Spojujících rituálů majících iracionální základ, které jsou součástí kultury. O vymýcení náboženství se snažili osvícení materialisté (či materiální osvícenci). Dopadlo a dopadá to nevalně. Sami ho začali nahrazovat svými rituály. Inspirovanými...náboženstvím, které potlačovali. Ruští komunisté despotickým byzantinismem. Nacisté oprášili starou mytologii. Jinde, třebaže tomu říkají jinak, mají "boha na trůně" jako v Severní Korei. K tomu příslušné rituály. Klanění, pochodování, řvaní, ohně... Když jim to rozkopeš, uplácejí si nové tele aby se mu klaněli. Pár procent lidí, dejme tomu, dobrého rozumu se jakžtakž obejde. Třebaže i v tom jsem skeptický, rozum jako spojovatel lidské pospolitosti nestačí, a cit v nějž je transformován zachovávající pud jako spojovník funguje v nukleární a nanejvýš nejbližší rodině. A co se zbylou většinou? Vždyť je znáš. Jak s nimi chceš pohnout, jak se chceš dovolávat jejich rozumu, kterého se jim nedostává? Bez kterých se neobejdeš? Nakonec sám pro ně vymyslíš náboženství, víru. Protože rozumem s nimi nepohneš, nepropojíš je. Proti svému nejlepšímu vědomí a svědomí se staneš jejich veleknězem. Jinak nemohou fungovat. A v té víře kterou jim dáš je budeš udržovat aby šlapali dopředu. A aby Tě neumlátili klackama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..."Pán much" ..."Malevil" ..."Farma zvířat" atd., atp.

      Vymazat
    2. Nechci otroky, chi rovnocenné, spolehlivé a slušné partnery. Já vím chci toho moc a je to sci-fi...

      Vymazat
  24. Kapitáne,
    Já počítám komunismus, nacismus a jiné "totalitní" ideologie mezi náboženství. Pokud si pamatuješ na slavné sjezdy KSČ, KSSS i nacistické sjezdy, tak podobnost s církevními obřady je naprosto nepřehlédnutelná. Kněžiště, oltář, symboly i světci, celebrující kněží. Sborové zpěvy věřících. SWvaté knihy. Desatero přikázání. Odpadlíci od víry. Nevidím v tom všem nějaký podstatný rozdíl.

    A události roku 1989? Třeba tenkrát na Letné i jinde? V menším třeba i v Ostravě - vzpomínám přesně - zajišťoval jsem ozvučení. Když se člověk dostane k popisu "táboru lidu" ve středověku i později, obrozenectví a pak vznik první republiky, tak to bylo režijně vlastně úplně stejné.

    A jak to bude v současnosti při pokusech vyvolat "Pražský Majdan"? Síla těch mocichtivých, podpora někjaým jiným "lidem" než Pražáky by se nutně projevila při "diskuzních večerech" třeba v divadlech. (Taky jsem v 1989 zajišťoval.)
    Myslím, že se do toho páni umělečtí ředitelé divadel neopustí. Nejsou sebevrazi. Už tak je v hledištích málo lidí. Náš Ústav realizuje cca polovinu představení než v roce 1990. Na benefici Jana Kačera došlo cca 1/3 diváků. Vstup byl zdarma.

    Ono to mimo "stověžatou" vypadá trochu jinak. "Kavárna" je v Praze. U nás, na Vystrkově nějaký Halík, Ruml či Bartoška náměstí nenaplní. Nezájem.

    Likvidace OKD a VŽ je to, co naše lidi zajímá. A Bakalou ukradené byty RPG. Kdepak na nás s kandidaturou miliardáře Horáčka, šíleného Kohouta, amerického občana Švejnara.
    Praha je pro nás prostě moc daleko a "pánbůh" (chápaný jako vyšší moc) bohužel už příliš vysoko.

    A to jsme třetí největší město v Kotlince.

    [;>/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kocoure,
      Já ty pokrokářské parodie, byť při dostatečném odstupu to vypadá že jejich rituály vypadají podobně, za náboženství považovat nemohu, ale to nevadí.

      Problém je, že aby společnost nebyla jen hejno vyděšených malých kuřat potřebuje nějakou společnou ideu, nějaký společně sdílený systém hodnot. Něco s čím se jednotlivec (alespoň částečně) ztotožní, je ochoten tomu něco obětovat a na oplátku dostane smysl života a systém hodnot a pravidel podle kterých společnost může fungovat a rozvíjet se s minimem vnitřních pnutí a jedinec v nich má jistou míru svobody (ohraničenou rámcovými pravidly).

      Tohle většina radičních náboženství více méně splňuje.
      Nesplňují to ale pokrokářské parodie a nesplňují to sekty. Sekty vyžadují slepou bezduchou poslušnost.
      Pokrokářské parodie fungují buď jako letadlo a jejich palivo jsou nepřátelé. A palivo buď jednou dojde, potom parodie začne bojovat s vnitřním nepřítelem a skončí jako sekta anebo narazí na nepřítele kterého nezvládnou.
      Anebo se pokrokářské parodie zvrhnou do systému okamžitého prospěchu pro vyvolenou vrstvu, která aby mohla ovládat zbytek společnosti si vybere pro ni vhodné náboženské ideály, které ale začne uplatňovat a vynucovat sebedestruktivním fundamentalistickým způsobem.

      Zkrátka a dobře, Ač se o to mnozí snažili (a někteří možná i upřímně), zatím nikdo nic co by společnost stabilizovalo líp než náboženství nevymyslel a ve jménu pokroku se děly ty největší hrůzy.

      Vymazat
    2. Kocoure,
      lid potřebuje něčemu věřit, pokud možno spontánně. Vzpomínáš co se po plyšáku vyrojilo za spoustu propagátorů východních nauk, samozvaných spasitelů, léčitelů a šarlatánů od senzibilů až po politické podnikatele? Babiš (v politice) není nic jiného než jeden z moderních samozvaných spasitelů.

      Vymazat
    3. No právě, Kapitáne.
      Když se masám vezme idea, tak si nějakou nauku samy vytvoří. Proto nevěřím na "anarcho-" cokoliv. Lidi se odjakživa sdružují do tlup (ať už to nazveme jakkoli) a ty si vytváří jistou hierarchii. A ve společnosti vznikne jakási idea. Ať už komunismus nebo islám nebo cokoliv jiného. Ostatně Obuvník si to myslí taky.

      Absolutní svobodu může mít jen Robinson. Když se na ostrově objeví Pátek, začne boj nebo kooperace. Vzniknou Pravidla. Někdo je začne stanovovat. Do určitého stavu se lze domluvit. Pak už ne, názorů je mnoho a začne se uplatňovat "vůdčí idea". No a jsme v tom.

      Vymazat
    4. Potřebuje-li většina lidsva k uspokojení jakýchsi iracionálních potřeb mlátit 5 x denně palicí o zem, nebo provozovat jiné, podobně debilní úkony, vnucuje se myšlenka, má-li něco tak chudého duchem a inteligencí vůbec šanci na přežití. Já si myslím, že je to spíš velice nadějný adept na Darwinovu cenu.

      Je zapotřebí nalézt rozumnou rovnováhu mezi právy jednotlivce uvnitř celku, jeho povinnostmi vůči tomu celku a případným dokopáním toho jednotlivce k plnění si povinností, když na ně kašle a také aby se těch práv domohl, když mu na ně bude kašlat někdo jiný, nebo jich bude víc. Mít povinnosti a práva obyčejných čínských lidiček by asi nikdo z nás nechtěl, povinností je přespříliš a práv poměrně málo. Na druhou stranu náš současný stav, kdy právo je kolikrát prakticky nevymahatelné a nevymožitelné, také těžko nazvat uspokojivým, protože to spěje k pádu na držku a to v dohledné době. Jakž takž to fungovalo kdysi ve starém Řecku, slušné to je poměrně v Izraeli a dobře to funguje ve Švýcarsku. U nás, jakkoliv to spěje ke kolapsu, to ve srovnání s mnoha zeměmi kolem nás ani zdaleka není nejhorší. Izrael je ale pro nás velmi netypický, byť určité prvky by se snad napodobit a importovat asi daly. Staré Řecko je dávno pryč a nové napodobovat rozhodně netřeba. To Švýcarsko by napodobit bylo žádoucí, ale nebude to hned a muselo by to chtít nadkritické množství lidí. Padouchům by se to určitě nelíbilo a udělají vše pro to, aby to nedopadlo a oni nepřišli o vliv a moc.

      Vymazat
    5. Kocoure, v Řecku měli bohy na Olympu, Izrael je mix theokracie a demokracie, ve Švýcarsku kalvíni...

      "Potřebuje-li většina lidsva k uspokojení jakýchsi iracionálních potřeb mlátit 5 x denně palicí o zem, nebo provozovat jiné, podobně debilní úkony..." Ano, Tvé alterego je stejného názoru.
      Jenže je to tak. A díky tomu, nebo i přes to, záleží na úhlu pohledu, máme to co máme, žijeme tak jak žijeme a máme ten luxus, že se takhle na dálku můžeme vykecávat a říkat co a kdo všechno byli a jsou hloupí. Jenže nebýt těch "hloupých" které jejich či jim daná víra určovala způsob života, motivovala i těšila v těžkém údělu, nebylo by ani nás. Tak jako že "Česká otázka jest především otázkou náboženskou," tak jí je i obecná lidská otázka.

      Ano, lecos co začalo jako "rozumné" bylo přeměněno ve víru. Například ekologiocké snahy. Rozličné rozumné osvícené nápady se zvrhávají ve tmu. Dobré se stává zhoubou.
      "Nebudeš vařit kůzle v mléce jeho matky." ...

      Kocoure, ano, nově vznikající rituály hnutí a stran jsou příznačné. Tak jako spolkové rituály. Toto společné vědomí s e ukázalo nutným a obecně užitečným. Že neznámý vykazující nějaké komplikované vnější znaky a chování, mě nevezme klackem po hlavě a nesežere. Že má stejný nebo velmi podobný hodnotový systém. Čím komplikovanější, tím větší jistotu dávající. Jako ochranné prvky na pěnězích a podobném.

      Vymazat
    6. Obuvníku, nejhnusnější ze všeho, co je momentálně na světě k vidění, je islám, protože jednak je horší než nacismus a komunismus oba i každý zvlášť dohromady a bohužel je o dost „trvanlivější“, což je vzhledem k tomu, jak je odporný velice nebezpečná kombinace.

      Asii nehodlám komentovat, protože jí příliš neznám a nic mi neříká a nikterak mi neoslovuje, krom některých jejích současných projevů, jako je velmi racionální přístup k řešení současných problémů, které se na planetě projevují a které dávají jasně najevo, komu že, na rozdíl od nás, patří nejbližší budoucnost, pakliže se z té demence, která nás momentálně uchvátila a paralyzovala, nevzpamatujeme včas. Tou demencí mám na mysli genderasistické teorie, boj s vlastní kulturou a obyvatelstvem pod multikulturní záminkou a zlodějské drancování veřejných financí pod zelenou záminkou záchrany planety, ačkoliv je jasné, že prakticky není v lidských silách s tím jakkoliv významně hnout, krom jaderného zničení celé planety, což doufám nikdo myslící nechce. Možná se toho ale díky soudružce Killary dočkáme a dáme tak šanci jinému, nadějnějšímu biologickému druhu.

      Obuvníku, to co máme a v čem teď žijeme, rozhodně není zásluhou náboženství, katolického určitě ne. Být to na něm, máme tu pořád středověk. Jestli žijeme v něčem snesitelnějším, je to spíš zásluhou lidí, co se mu dokázali vzepřít a žít si ve svém vlastním a krásném duchovním světě. Za vše krásné kolem nás vděčíme postupně holandským mistrům, kteří přestali malovat do té doby výlučně dostupné náboženské patlaniny a začali malovat i něco jiného a velice hezkého. Pak za to vděčíme francouzským osvícencům a tomu, co následovalo. Co se křesťanských směrů týče, nejlépe na tom jsou protestanté obecně, kteří preferují skromnost, pracovitost a spolehlivost. To byl ten motor, co popostrčil kapitalismus vpřed. Rozhodně to ale nebylo katolické zahnívání a křivení morálky, to nás spíš dostávalo do problémů podobných těm dnešním a šířilo to blbou náladu a chuť všechno kolem rozbourat. Projevem toho, co mi na těch zmetcích vadí, jsou například pokus o naprostý zákaz potratů v Polsku, nebo zavírání marketů o nejdříve o svátcích zde a když to projde, tak pak i o nedělích... Že je to mimo jiné tvrdý konkureční boj vedený ze zahraničí na naší politické půdě a námi placenými a jimi podplacenými politiky, to nikdo nevidí? To jsme opravdu tak blbí? Někteří osli zde tomu ještě nadšeně tleskají a hýkají blahem...

      A Obuvníku, jezdím do Švýcarska poměrně často a vidím, protože koukám a slyším, protože poslouchám a vnímám, doufám, že i chápu a rozumím. Švýcaři tam mají to kalvínství, ne, že ne, ale jak já to vnímám, je to součástí tamní reality, ale není to jejím motorem a rozhodujícím činitelem. Oni především prostě pochopili, že individualismus nikam nevede a oni se prostě rozumně a dostatečně ztotožňují s jejich okolím, obcí, městem státem, jeho úředníky, policisty a vojáky angažují se ve prospěch celku a toho, aby to fungovalo tak, jak to fungovat má a dohodnutá pravidla se dodržovala. Špatně se to popisuje, to tam musíte jezdit, být někde na nějakém větším shromáždění a pozorovat, poslouchat, vidět a vnímat řeč těl kolem sebe, nedá se to jednoduše předat. Také je třeba dobré a velice poučné vidět tam školní třídu na výletě, co dělá učitel, jak s nimi hovoří, jak na něj ty děti reagují. Je třeba krásné vidět „kravaťáka“ z luxusního Audi, jak na zastávce u dálnice, jak po nějakých anonymních čuňatech posbírá odpadky a dá je do koše. To, co zde, že vás někdo při parkování omlátí a statečně ujede, se vám tam nestane. Buď se vám ten člověk přihlásí sám, pak je vše v pořádku, nebo ho někdo z kolemjdoucích nahlásí policajtům a pak ja také vše v pořádku, spustí se jiná větev procesu. Ten stav, ve kterém jsou teď, je ale výsledkem určitého vývoje a došli k němu ne hned a ne snadno, ale došli, měli to štěstí. Na rozdíl od nás, podotýkám já.

      Vymazat
    7. Když už jsme u toho starého Řecka a jeho mytologie, filosofie a dalšího. Myslím, že jeden z nejpovolanějších, kdo umí opravdu zasvěceně hovořit a psát na tato témata, je Zdeněk Kratochvíl, zde je jeho web:

      http://www.fysis.cz

      Stojí jak za návštěvu, tak i za přečtení a zamyšlení. Nějak mi ti olympští kolikrát připadli takoví nějací lidštější a přijatelnější, nežli všechno to potrhlé, monoteistické běsnění posledních zhruba 2 tisíciletí.

      Vymazat
    8. Jenže bez onoho potrhlého monoteistického běsnění navíc nejen poslední dvě tisíciletí, protože Ámón...by Švýcaři nebyli. Vše se vyvíjí, Kalvín, z našeho pohledu, byl nesnesitelný.
      Ano ti olympští připadli nějací lidštější. Protože byli stvořeni člověkem k obrazu jeho. Ne člověk k obrazu toho který ústy svých mluvčích prostřednictvím kterých je, říká "Jsem Bůh žárlivě milující".

      Evropská kultura...křesťanství je její neoddělitelnou součástí. Je jejím hlavním základěm, ano i ono je přenosovám substrátem řecké filosofie. Bez toho by nebyl Rembrandt. Ani osvícenci agnostikové. Samo křestanské náboženství se stalo nositelem vzdělání počínaje základní gramotností, které umožnilo je vyvracet. V tom se různé jeho kofese projevovaly a projevují různě a jimi je evropská kutlura rozdělena. My máme ten kříž, že jsme na křižovatce mezi katolickým jihozápadem a severovýchodem, protestantským severozápadem (a oblastmi s drsnějšími podmínkami vyžadujícími pro přežití více kooperace, soudržnosti a horizontální sturktury) a byzantským jihovýchodem. Praktické důsledky jsou pozorovatelné.

      Ještěže v důsledku okoností a snad i z vnitřních příčin se technologicky nerozvinula aztécká kultura a Aztékové se nevylodili v Evropě. Ne, že bych to lidskoprávníkům nepřál, aby si užili alternativní kultury.

      Každá kutlura a tak každé náboženství či "filosofický" koncept (memetický komplex) podléhá evolučnímu tlaku. Těm podléhá i islám. akorát máme smůlu, že má svůj středověk, bohužel s nynějšími technologiemi, které mu ochotně předáváme. Co bychom neudělali pro prachy. Špatné je, že tak jako v jiném, i v případě islámu oslabujeme evoluční tlak. V tom smyslu, že umožňujeme jeho nositelům přežití aniž by byli nuceni (naopak naší lidskoprávní povinností je pečovat o ně a sami se přizpůsobovat aby je nemuseli měnit) měnit své zvyklosti, které jsou neslučitelné s kulturou schopnoou produkovat užitečné statky po nichž touží. Včetně technologií a zbraní, kterými nás ohrožují.

      Kdyby pod takovým tlakem nebyla "křesťanská civilizace", ze středověku by se nevyhrabala. Země by se ani dnes netočila.

      Jenže co bychom neudělali pro prachy. Protože co nesežereme teď, po smrti už nedoženeme. Protože "vše je dovoleno" a "po nás potopa".

      "Hej, vy lidé, prodávejte nám své výbušniny...Hory budeme bourat až nakonec. Chief Salamander speaking...."
      Nebo Ali Muhammad?

      Jenomže to co píšu a co z toho plyne je pchíšechrrrnééé porrrrušššováááánííí lííídssskýýýých prrrrávvv, chrmmmmm.

      Protože každý má právo žít jak se mu chce a nenést důsledky. Samozřejmě, že každý kromě nás. Protože neseme dědičný hřích. Když na to přijde, tak i za vyhynutí dinosaurů. Přinejmenším proto, že jsme je přežili.

      Sněžím se poznávat ve všech souvislostech a nahlížet různými pohledy. Když si ten luxus mohu dovolit. Tedy tak se zabývat i islámem.

      Ovšem, to je akademická záležitost. Jestliže by mi lhostejno kdo usiloval o svobodu, živobytí nebo dokonce o život, nebudu ztrácet čas úvahami kterak že k tomu došel, co je toho příčinou, jak se to má s jeho vírou, za jak moc spravedlivé to ze své strany považuje a že bych pro něj měl mít pochopení. Zabiju ho.

      Vymazat
    9. Ano, ten stav ve Švýcarsku je výsledkem určitého vývoje. Vývoji většinou prospívá stabilní prostředí a čas. To ve Švýcarsku měli a poctivě si tím vývojem prošli. A navíc nejsou tak velcí aby měli ideu o předurčenosti vládnout světu a svoje dobro do světa natlouci klackem jako Němci. A nebloudili ve zkratkách osvícenství (jehož jedním z výhonků byla i gilotina a vzájemné požírání se), národního socialismu který potřebou životního prostoru odstartoval válku anebo komunismu, který také věděl jak vytvořit ráj na zemi vědecky snadno a rychle. A teď nepotřebují zpytovat svědomí a bloudit zkratkami multikulturalismu, ekologismu případně jinými.

      Draku,
      člověk není jen rozum a logika, ale taky, dokonce možná především ulíček emocí. A podle toho, jak a čím emoce nakrmíš, případně trošičku znásilníš, takový dostaneš výsledek. A emoce vlastnit a ovládat je hooodně silná. Jediná brzda, která na ni funguje je TABU. Jenže co se dá čekat od ideologiíí, která tabu fungující stovky nebo tisíce let ruší? Byť se potom třeba snaží zavést tabu vlasní? Jenže to už nejsou tabu která ze společnosti odstraňují třecí plochy, ale tabu konstruovaná tak, aby zakonzervovala, případně posílila moc těch kteří si ji po zbourání tabu urpovali.

      Vymazat
    10. Kocoure, také nevěřím na anarchocokoliv
      A také nevěřím na náhle prozřevší spasitele, rychlé zkratky a nevěřím novým hlasatelům dobra.
      To všechno jsou jen cesty do bezedných močálů

      Vymazat
    11. Obuvníku, jsem rád, že se shodneme na tom důležitém a to je ta jednoduchá věc, že když nás někdo existenčně ohrožuje, že je nejprve zapotřebí tu hrozbu odvrátit třeba i jeho zabitím a pak až teprve, zbyde-li čas, se zabývat tím, proč a jak došel k tomu, že si debil myslel, že má důvod nás ohrozit a napadnout. I to má ale cenu jen v případě, že to není zbytečné mrhání časem, energií a prostředky. Podle mě je.

      Obuvníku, nebudu popírat, že křesťanství není součástí naší historie a tradic, protože by to byla nereálná blbost. Jen odmítám přeceňovat jeho význam. Ono totiž mělo jak projevy jak prospěšné, tak i velice škodlivé a ošklivé. Hodnotil bych to obšírněji jenom velice nerad, protože je to tuze dlouhá historie. Nedá se ale přehlédnout, že čím blíže k moderní době, tím víc je to spíš k zlosti a na škodu.

      Kapitáne, zkratky obvykle nikam nevedou, krom zrychlené cesty do průšvihu.

      Kapitáne emoce a rozum se dají tak trochu přirovnat ke klacku se dvěma konci. Když se kupříkladu dostanete pod vodou do situace, že se zamotáte do rostlin, máte v podstatě 2 možnosti:

      1) Podlehnete emocím, strachu, následkem čehož sebou začnete nesmyslně škubat, což způsobí, že se zamotáte ještě víc. Nakonec vám dojde kyslík a budete po smrti.

      2) Ovládnete emoce, tedy strach rozumem a buď rukama, nebo pomocí nástrojů, například nože, se z té situace dostanete dřív, než vám ten kyslík dojde.

      Člověk bez citů a emocí je v tom lepším případě cosi jako bezduchý robot, v tom horším buď psychopat, nebo sociopat, ale většinou nic dobrého a nikdo, s kým byste se chteli přátelit či být v kontaktu. Na druhou stranu chi zdůraznit, že ti, co příliš podléhají emocím, málokdy skončí dobře. člověk potřebuje emoce a city a stejně tak potřebuje i zdravý rozum. Ten zdravý rozum by měl mít přece jenom trochu navrch, aby v kritických okamžicích dokázal tu city a emoce udržet na uzdě a v rámci možností se zachovat racionálně a přežít, nebo aspoň minimalisovat případné nevyhnutelné škody.

      Nemám rád ani zanícené spasitele, ani anarchisty, institucionalisované a povinné náboženství a ještě méně vlezlé otrapy, jako jsou třeba ekoteroristi, ekozlodějové a jehovisté. Fungující občanská společnost a stát, jako mají Švýcaři, by mi ke štěstí docela postačily. Já vím, že má přání jsou neskromná. No a? Jiná totiž nemají cenu.

      Vymazat
    12. Re: "počítám komunismus, nacismus a jiné "totalitní" ideologie mezi náboženství."
      Není to náboženství, ale je to víra - a to je na tom to podstatné. Náboženství bez víry škodlivé není - například takové jaké mají Pluchchové. Jestli takové existuje i naší planetě, to je otevřená otázka.

      Vymazat
    13. No právě, Zdenku.
      Myslím, že ty dva jevy jdou spolu ruku v ruce. U některých, tady, na Zemi. Jiní to dovedou rozlišovat - ale pak obvykle přestanou s náboženstvím. Nemá smysl.

      Vymazat
  25. In God we trust, v toho jediného, svého, a šlůs!
    4P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EK, máte-li na mysli britské a americké opice, tak ty věří v boha neomezeného ekonomického růstu, což je tak trochu sci-fi a neuvěřitelná pitomost zároveň.

      Vymazat
  26. Existuje jeden plytkomyselný vtip, ktorý takto ukončuje príbeh o troch sitách: "A tak sa Sokrates nikdy nedozvedel, že s tým priateľom mu zahýba žena." :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dotyčný nevěděl, zda je informace pravdivá, nebo ne, tudíž byla její hodnota velmi pochybná a možná i záporná. Je tudíž docela správné, že sítem neprošla a označení vtipu z „plytkomyselný“, je zcela na místě.

      Vymazat
    2. ... A tak se Sokrates dožil (i se svou ženou) požehnaného věku, aniž by si zkazil zbytek života.
      KONEC PLYKOMYSLNÉHO VTIPU.

      Vymazat
    3. Nevím jak Sokratova žena, ale po té dlouhé době to těžko zjistit, když cestování časem zatím ještě nemáme, ale Sokratés se prý zrovna nerozpakoval, když šlo o prohánění sukní po večírcích s přáteli. A když mohl on, proč by nemohla ona a proč by mu to mělo kazit zbytek života? Člověk má chtít od druhý chtít jen to, čeho je schopen, nebo aspoň ochoten sám.

      Vymazat
    4. Já Ti nevím Draku. Už si to moc nepamatuji, je to strašně dávno...
      A noviny i dějepisci strašně lžou. [;>))

      Vymazat
    5. Především to byla jejich soukromá záležitost a nám je po tom Kocoure houby, ať už to bylo jak chtělo :-)

      Vymazat
    6. Kecat je svým zvláštním způsobem lidská přirozenost. Má to mimo jiné i fysiologické důvody, souvisí to s tím, jak lidská paměť funguje. Co si nezapamatuje, to si pohotově „dobásní“.

      Vymazat
    7. I neověřená informace je užitečná. Je to prostě hypotéza, kterou je možno ověřovat.

      Vymazat
    8. ZŽ, pakliže existuje věrohodný způsob, jak hypotézu ověřit, tak určitě má svou hodnotu vymýšlet hypotézy, které mají šanci na to, aby byly úspěšně ověřeny. Jinak jsou to jen spekulace, ale i vymýšlet ty spekulace může být někdy docela zábavné, ale o moc větší reálnou hodnotu to nemá.

      Víme-li, že se zhruba polovina partnrských vztahů rozpadne a při těch rozpadech hraje skoro vždy aspoň nějakou významnější roli nevěra někoho z partnerů, častěji pánů, ale nezřídka obou, je dost pravděpodobné, že to mohl být i Sokratův případ. Vztah se konec konců ani rozpadnout nemusel, to se tenkrát nenosilo, mohl tím jen trpět. Lidé jsou zhruba pořád stejní, mění se jen jejich nástroje a úroveň poznání okolního světa, co se mezilidských vztahů týče, je ten vývoj strašně pomalý, skoro neznatelný. Jen ty vyloženě ošklivé věci se postupně zahalují do čím dál tím víc přijatelnějšího balení zatímco jejich ošklivá podstata se nemění.

      Vymazat
  27. Draku, chápu. Jsem zvědavý co jak funguje. Ovšem rozumím limitům. každý je máme nějak nastavené. Naleznu-li nevybuchlou munici, nebudu ji rozebírat.

    Jestliže něco nefunguje, zvážím, jestli se mi vyplatí zkoumat proč nefunguje, jestli opravit nebo zahodit. Nebo jestliže mi něco nechutná, nezkoumat proč mi nechutná, proč to chutná jinému, co udělat aby mi to chutnalo, projevovat pochopení pro toho kdo mi to vnucuje nebo dokonce hledat chybu v sobě proč mi to nechutná. Mít pocit viny, že mi to nechutná. Prostě to nejíst. Odmítnout. Bez pocitu viny, že odmítnutí přinejmenším je neslušné. To chápu. To je rozumné. Ne "sice mě chtějí zabít, mučit, rozřezat zaživa, ale jejich víra je tuze zajímavá a měl bych jí zkoumat, než to všechno se mnou provedou, protože jejich víra si to zaslouží i oni sami, je výrazem jejich práva na identitu, svébytnost, a že to měli a mají těžké a občas ně někdo byl i je ošklivý." To chápu. A tak jak moc to chápu tak je náročné abych se nenasíral a nepřidával si. V pokračujících úvahách vynadal urbi et orbi i těm co se v lidožroutském rituálu za nadšení státoprávního publika producírují s korunovanou lebkou. A ocitl se na šikmé ploše páchaje ideozločin, neboť ten soubor morbidních debilit je chráněný debilním zákonem odhlasovaným debily zvolenými debily. V jedenadvacátém století u nás máme zákon trestající kacířství a povyšující lidožroutský rituál na součást státní ideologie. Kteří tudíž mají co chtějí. A dobře jim tak. Stejně tak těm, kteří celý měsíc nežerou, pak nebo před tím, to je fuk, obcházejí černý šutr schovaný v baráku, navzájem se ušlapávají, ženským dělají ošklivé věci a v cizině se domáhají svobody, kterou sami u nich neposkytují. I těm, kteří si myslí, že pravidelným skučením si u Všemohoucího něco vymůžou. Akorát co s těmi formálně inteligentními a vzdělanými blby určujícími pravidla "svobodné" ideosoutěže, v níž vítěz je zruší a zavede jedinou správnou ideovíru, a píšící traktáty o významu a užitečnosti vlků v našem ovčinci?

    Tak, když dojde na rozum, ne že bych nechápal. Když na to přijde, v rámci čisté logiky, pragmatičnosti a pudu sebezáchovy, v tomhle horizontu, v téhle rovině problému jsem s tám hotov rychle. Padni komu padni. Urbi et orbi.
    Záleží na vrstvě, úrovni v níž je záležitost řešena. Jsem-li v dobrém rozmaru a náladě na akademickou diskusi a nebo bojím-li se o život. Dávám přednost být v dobrém rozmaru. Ovšem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku, není nad situace, umožňující lidem být v dobrém rozmaru a dlouho v něm i zůstat, ale známý před nějakou dobou vzpomínal na studentské doby, kdy jeden z profesorů vyučujících jakýsi těžký předmět, uvedl svou první přednášku přibližně těmito slovy:

      „Děvčata a chlapci, všichni bychom se ze všech sil měli snažit, aby bylo lépe, ale já jsem přesvědčen, že dobře už bylo.“

      Dnes mu musím dát za pravdu. Dobře už v mnoha ohledech jenom a pouze bylo, odně věcí kolem nás se se horší a světlo na konci tunelu spíš není k vidění a dokonce ani k tušení ne.

      Vymazat
    2. AAAA nezdá se Vám pánové, že jde jen o úhel pohledu. U mne jistě, čím jsem starší, tím to světlo za tunelem je dál a dál. Také: "chápu. Jsem zvědavý co jak funguje. Ovšem rozumím limitům. každý je máme nějak nastavené." Avšak pokud naleznu nevybuchlou munici, budu ji rozebírat za použití všech dostupných postupů a prostředků, pokud nevyhodnotím že je nerozebratelná. Pak ji bez milosti zničím. Jak prosté, myslíte, že by se to dalo aplikovat obecně?
      4P

      Vymazat
    3. EK, universální postup neexistuje. Vždy to závisí na okolnostech každého jednotlivého případu a osobních dovednostech a zkušenostech toho, kdo ho zrovna má za úkol vyřešit. Určitá zobecnění, které se musí dodržovat, lze nalézt v předpisech, třeba dopravních. V případech, kdy jde zjevně o krk, chce-li člověk přežít, měl by si ve vlastním zájmu i zájmu okolí, vybírat tu bezpečnější variantu.

      Naleznu-li nevybuchlou munici, moderní a v dobrém stavu, mohu jí zkusit rozebrat a zneškodnit. Kdybych se ale dostal k munici z 2., nebo nedej bože 1. světové války, která ležela desítky let v zemi a je zjevné, že její kovové součásti jsou už prakticky rozežrány korozí, nejspíš s ní ani nebudu hýbat, Pokusím se nedýchat, nekýchat a odejít po špičkách a potichu a jen jí poté pomocí robota odpálím rovnou na místě a z uctivé vzdálenosti. Není nad to, když se jeden dočká večera živ, zdráv a se všemi končetinami, hlavou, prsty a dalšími výčnělky tam, kde mají být...

      Vymazat
  28. A ještě kdes opsaná myšlenka " „V naší zemi žijí pouze dva druhy lidí - věrní budovatelé, to jsou dobří herci, a zavrženíhodní reakcionáři, nepřátelé, což jsou ti špatní herci.“ co dodat?
    4P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. BLUDOVATELÉ A VĚRNÍ? NO FUUUJTAJFL, to už známe, to už tady bylo. To raději ten reakcionář ;-)

      Vymazat
  29. Neustále vzdalující se světlo na konci tunelu není nic jiného než hlávka zelí zavěšená před osla.

    Strojvedoucí nadává: "Zas nějací debilové na trati."

    Účelem munice je vybuchnout. Úkolem pyrotechnika je aby vybuchla beze škody.
    Účelem vybuchovatele je vybuchnout. Úkolem pyrotechnika je aby vybuchovatel vybuchl beze škody. Za tímž účelem budiž deaktivován, přemístěn do vhodného prostoru a tam mu bylo dopomoženo k vybuchnutí. Nejlepší je použití pole spravedlnosti v němž se účinek výbuchu omezí jen na vybuchovatele. Tím je zachována svoboda vybuchovatele vybuchnout i svoboda všech ostatních, kteří si nepřejí být vybuchnuti spolu s ním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obuvníku, to s tou hlávkou zelí zavěšenou před oslí tlamu, to je ve statisticky významné většině případů pravda. Není to ale pravda úplně vždy a dokonce to není ani tak zlé, jako vyhazování peněz oknem sázením do lotynky. Je ale velmi vhodné a žádoucí umět to od sebe rozeznat, aby jeden nebyl za osla co z blbosti táhne jen v bláhové naděli, ale bez jakékoliv šance na odměnu, kolikrát víc než zaslouženou. No a když už za toho osla bude, i to se stává, tak aby to aspoň nebylo nepřiměřeně často.

      Strojvedoucího chápu, ale na rozdíl od debilů na trati má obvykle o dost větší šance na přežití....

      Pole spravedlnosti? Krásné sci-fi :-)

      Vymazat
    2. Tak mi vrtá hlavou, jakého rodu je složení slov science fiction. Drak píše rod střední. Podle mě je to rod ženský. Např. science books = je populárně naučná TA literatura. Ve složení science fiction je to tedy TA literatura-smyšlenka. Střední rod se často používá. Slyšela jsem i mužský. Kdo ví, jak to tedy ve složení sci-fi má správně být?

      Vymazat
    3. Astro, v angličtině existuje rod ženský, mužský a neživotný. Sci-fi, neb nemá hlavičku, ručičky, ani nožičky, patří v angličtině do rodu neživotného. Ten si nápomocně v češtině uchopujeme často pomocí zájmen to, nebo ono.

      Ale v našem případě pravděpodobně mělo být napsáno, že je to krásná sci-fi, neboť proces přijetí termínu do češtiny už proběhl a u nás se po přijetí do češtiny ustálila sci-fi rodu ženského. Nikdo zkrátka nejsme dokonalý ani vždy, ani za všech okolností ;-)

      Vymazat
    4. Nojo, já vím, ale v podstatě je to fuk. Tuhle jsem zaslechla v televizi - šlo o nějakou detektivku, a slyšela jsem slova - misto "on má amnézii" - bylo řečeno "on má anamnézu" - šlo o pacienta co, zapomněl, co bylo.

      Vymazat
    5. Ač se to nezdá Astro, i tohle souvisí s tématem. I základní vzdělanost klesá kamsi do spodních pater z dob "dělnických ředitelů". Hlavně, že "katujeme kosty"...

      Dalmácie - decimálka, hodinky - holinky alles gleich! Prostě odbordelné termity!

      Vymazat
  30. Pole spravedlnosti ne moje vymyšlenost, ale z Červeného trpaslíka.
    Miluju tu posádku. Má všechny mé chyby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho mám docela rád, mně zase utkvěl nejvíc v paměti ten Kocour s tím značkovacím sprejem :-) Pamatuji si tam ale stázové pole, kde jsou bytosti předměty úplně mimo normální čas a prostor. Pole spravedlnosti si nepamatuji, ale mám celého trpaslíka kdesi na discích i plackách a chystám se na to podívat, příležitostně. Když člověk čeká i desítky minut na zatracený podělaný Wokna, než doběhnou aktualisace a než to, nebo ono, je dost času přečíst si, nebo podívat se na ne ledacos, bohužel přerušovaně, což není ideální, ale co, nakonec pořád lepší přerušovaně, než vůbec ne :-)

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)