úterý 1. září 2015

O české nenávisti

Matka Vlast volá!








   Stále mě udivuje zaťatá nenávist i k těm, kteří už nemají vlastně žádnou moc. Sice se, byť ne osobně provinili, ale většinou je jejich vina už promlčená. Často promlčená  jejich smrtí. Je to tedy vina jejich a našich otců a dědů. Ale my dále plodíme nenávistné statě, články, knihy jako bychom dokázali změnit minulost. Nedokážeme s minulostí udělat nic, dokážeme jen rozdmýchávat podobné pocity na druhém břehu. Snažíme se vykládat dějiny jen z našeho pohledu. Z pohledu jedné strany. Divíme se pak, že nás "ti druzí" nemají rádi. Třeba ony "žžžidy" nebo Čechy, Poláky atd.


   Asi je to v lidech. Potřebují svého nepřítele, na kterém si mohou vybít svoji vlastní frustraci. A udržují tak spor v běhu, který nemá cíl. A mezitím se chystají jiné, horší zítřky a těm, kteří je chystají se tyhle "rodové nenávisti" moc dobře hodí. Zabaví aktéry natolik, že nemjí čas se zabývat tím, co přijde. Nebo může přijít, nebudeme-li ostražití. Trefujeme se do svého řádně zvoleného presidenta, do Sudeťáků, do komunistů, hádáme se o těchto vinách - a mezitím se podepisují "Lisabonské smlouvy" a určují kvóty pro běžence. Jsou to opravdu uprchlíci? Nebo krysy, které jdou za dobrou stravou? Co bude následovat, až jich tu bude hodně? Těch uprchlíků, kteří zaplatili převáděčům deseti až sta tisíce korun, aby se se značným rizikem dostali "do ráje", do země zaslíbené, do Evropy? A jak říká jeden z imámů ji "dobyli pomocí děloh muslimských žen"?

   "Komunisté jsou živou hrozbou" napsal kdosi kdesi. Nejsou, pokud nedostanou dostatečnou podporu od voličů - puč jako v roce 1948 rozhodně nehrozí. Ani "Noční vlci" nevytáhnou ze sedlových brašen svých Harleyů pušky a neudělají tady novou revoluci. Pokud tady vznikne revoluce - v což nedoufám, ale pokud, bude to proto, že situace se stane neřešitelnou. Vnitřní situace, vnitřní nenávisti. Pokud se národ nerozdělí na dvě nebo tři skupiny a nezačne se mezi sebou bít. Tzv. občanská válka. Zákazem hloupých řečí komunistů / neonacistů / zelených to rozhodně nezastavíme.

___________________________________


  Vzpomínám vždycky na to, jak slušně se můj táta i děda chovali k Němcům. I sudetským. A oni k nim také. Táta přitom jen tak-tak přežil koncentrák, ale když jsem se ho jako kluk ptal, jak se může tak klidně bavit s Němci, uzemni mě třemi slovy: "Tihle to nebyli!"  
  Po několika diskuzních příspěvcích od lidí, kteří jsou jinak docela fajn jsem  usoudil, že jsme asi divná rodina. Že nejsme schopni té "zdravé nenávisti" - vůči Němcům nebo i Rusům. Případně Polákům, kteří dědu vyhodili z Polska, což způsobilo, že nejsem Polák, ale Čech.
A náhodou jsem narazil na tenhle článek. Pro mě to bylo jak pohlazení na duši. Jde to. Je to jen o kvalitě lidí - na obou stranách. Na všech stranách.

___________________________________


   Naše "média" nevidí, co nechtějí. Nebo snad nesmějí vidět. Plédují pro "svobodnou Ukrajinu" i když jsou tam u moci oligarchové, které podporují nacionalisté stejného typu, jako ti, kteří jsou u nás zakazováni a trestáni. Bagatelizují uprchlicko-imigrační problém, kdy se sem valí řeka běženců - a z nichž je nejméně polovina migrantů, kteří jdou "za lepším" - do zemí, kde se přistěhovalectví podporuje finančně tak, že jim to stojí za riziko během cesty. Nechtějí se "zapojit", integrovat nebo dokonce asimilovat. Většinou je jejich vzdělání ubohé nebo žádné a nemají tendence se ani naučit jazyk země, do které se chtějí vetřít natož aby se chtěli vzdělávat tak, aby byli platní i jinak než metaři či umývači nádobí.Sestěhují se k sobě do ghet, kde se alespoň domluví vzájemně - a za čas si začnou si vynucovat různá privilegia bez toho, že by se o ně jakkoliv zasloužili. Žijí v permanentním, byť někdy latentním pocitu ublíženosti, zbytečnosti a tedy i nenávisti k těm, kteří je přijali a živí.
    Tvrdí, že za propašování do EU zaplatili i čtvrt milionu korun za osobu. To je u malé rodiny se dvěma dětmi milion. Je mi záhadou, kde takové množství peněz ve své válkou zmítané zemi sehnali. Mají na sobě značkové džíny i boty, po kapsách chytré telefony s předplacenými kartami, fungujícími i v EU, pod paží  občas laptop. Prostě typický obrázek lidí, kteří si zachraňují holý život. Jenže o tom se nemluví - to musíte sami vypozorovat ze záběrů v TV.
   A francouzský ministr zahraničí Laurent Fabius velkopansky poučuje země visegrádské čtyřky o jejich trestuhodné xenofobii a nechuti  přijmout běžence, jejichž úprk do EU odstartovaly hlavně země s nesmyslně vstřícnou politikou pro přistěhovalce a nyní by se o problém rády "podělily formou kvót. 
  Ministr té Francie, která má za sebou aféru s muslimskou střelbou v židovském muzeu, vyvraždění redakce časopisu Charlie Hebdo, pouliční bouře v okrajových částech mnohých měst se zapalováním aut a rabováním obchodů. Země, která dokázala zmírnit tlak "ubohých běženců" vstup do tunelu  pod La Manche až po hrozbě za strany Velké Británie, že ho na své straně uzavře. Francie, která uspořádala ono trapné divadlo s pochodem politiků EU, kteří neměli dost odvahy jít v čele "prostého lidu", ale média to pak "patřičně sestříhala". (O téhle trapárně nebylo v mainstreamových médiích slyšet vůbec nic.) 
   Ministr země, která se spolu s USA podílela na destabilizaci Libye a Sýrie svými vojenskými zásahy, pro které neměla žádný důvod kromě "vývozu demokracie" a nových trhů pro vývoz zbraní.  Chucpe!

___________________________________



Martin C. Putna, literární historik
profesor a homosexuál, který rád provokuje svou deviací. Nenávidí presidenta Zemana, protože jej nechtěl pro jeho výstřelky jmenovat profesorem. Jak se sám Putna nazval je "katolická buzna".


Martin Bursík, exministr, předseda LES
„Miloš Zeman doslova vygumoval z české zahraniční politiky morální a etický rozměr". Pan Bursík si zajistil pohodlný život podporou zákona o alternativních zdrojích - slunečních elektráren, které jsou bohatě dotovány všemi, kdož používají elektřinu - a budou ještě dlouho.


Ladislav Špaček, bývalý mluvčí Václava Havla
„Miloš Zeman vnesl do zahraniční politiky ryzí pragmatismus a utilitarismus - to znamená preference hmotných zisků před principiálními postoji, díky kterým v zahraniční politice proslul Václav Havel."
Normalizační komunista v někdejší ČS TV. Jediný, který v téhle sestavě trochu připomíná osobnost.


Karel Schwarzenberg, exministr zahraničí, neúspěšný protikandidát Miloše Zemana.
Člověk, který prohrál. "Jediné, co je teď určující, je možnost navýšení českého exportu nebo navýšení prestiže prezidenta státní návštěvou. V tomto případě jsme připraveni lézt do řiti nejrůznějším diktátorům a totalitním režimům na tomto světě." 
Karle, Karle, kampak se poděl ten slavný "šlechtický odér"?  Kdyby to bývalo bylo dopadlo jinak - komu a kam bys lezl Ty sám?  


David Černý, umělec, slavný ex-natěrač tanků na růžovo
"Myslím, že svoji zahraniční politiku vtiskl mezi půlky Vladimírovy zadnice. Takže směr je jednotný - do řitě Ruska.“
Jistě Davide, jak myslíš.. Běž raději zas něco nebo někomu  natřít....


Alexandr Vondra, exministr obrany
"Nejen slovy, ale i činy ukazuje Miloš Zeman, že nejde ve stopách Václava Havla."
Ale Miloš Zeman tvrdí totéž, Sašo! On sledovat Havlovu stopu opravdu nechce.

Jak jste si všimli, je to tu samý "ex-", bývalý.

___________________________________


  Jana Machalická píše o postoji valné většiny obyvatelstva Kotlinky k muslimským přistěhovalcům.

  Vezme si snad paní Machalická nějaké uprchlíky domů? Aha - ona tu není od toho. Ona tu je jenom od moralizování. 
   A ještě něco. Stydí se za ty, kteří  nediplomaticky vyjadřují svůj strach, že jejich svět bude brzy pohlcen tím islámským. Že jejich děti už budou žít  v jiné, podřadné kultuře. Která má ve svém jádru hlavně nenávist a touhu po světovládě. Která podřezává zajatce jak dobytčata, upaluje je, kamenuje cizoložnice jak to před dvěma tisíci let dělali i křesťané. Která vyhazuje do povětří starobylé chrámy v domnění, že tak minulost přestane existovat. "Kultura" nanejvýš barbarská.

   Paní Jana M. se tedy stydí se za své spoluobčany, za svůj národ. Asi by ten národ měla včas vyměnit. Nebo by národ měl vyměnit paní Machalickou. Za cokoliv, třeba za 72 kilo vepřových párků. Pravděpodobně nikdy neuvážila, co by si mohla dovolit, kdyby tu už islám byl. Psát na internet něco nesouhlasného určitě ne a když, tak ne dlouho. Do prvního čtení. Stále si pleteme rizika a vendety. Řetězení nenávistí, nenávist až za hrob  je něco úplně jiného, než ostražitost před věcmi budoucími. Plakat nad rozlitým mlékem je k ničemu. Dát si pozor, aby nám někdo nepošlapal zahrádku je podle některých sice předpos_anost, ale jen budoucnost ukáže, zda byla zbytečná. Dívejme se raději dopředu, pohled do zpětného zrcátka může být (bývá) velmi poučný, ale pokud zrovna necouváme, je to minulost. To už se přece stalo a odestát se nemůže.

___________________________________


Že už jsem tu o těch věcech psal? Jistě, mockrát. 
Nepřestavují mě udivovat a frustrovat.  
Nenávist. Povyšování se. Poručníkování. Sobeckost.
Nadhled by to možná částečně zmírnil - ale nadhledu jsou schopni jen málokteří. 





Tak se motá prodlužovačka... 
(Pozor, video je rasistické!)


23 komentářů:

  1. Kocoure, nekaž nám to. Vźdyť nemít své Lipany, co bychom měli? Kdybychom nemohli rozebírat kdy a jestli se mělo vyrazit z vozové hradby, co Jan Čapek ze Sán...

    OdpovědětVymazat
  2. Vrtí, vrtí se psem. Pozornost je třeba vždy odvést jinam, proto také největší zloděj křičí chyťte zloděje, pro neznalé "Bureš- Nebureš živnostníky, ČSSD Spejbl s Hurvínkem arabáky, Parazit Mládek se Středulou malé a střední, ty velké nechají na ty nemaj "koule",BUneBU by na ně mohl poslat "KOBRU", celníky nebo stejtzástupce jako na Nečesanýho. Spěje to k velkému průs... , to že příjde je jisté, jen time je nejistý. Obrana je tech. i takt. známa, napsat sem ozbrojte se je už pomalu nebezpečné. Jo, a nemám nic proti krasoduchům a jejich snění, patří to k věci, i když jsou pro věc neproduktivní až kontraproduktivní. Hlavně když v lejnu nehledají semínka a pecky.
    Takže tak
    4P

    OdpovědětVymazat
  3. Když se chce Schumachere
    člověk něco dozvědět o bitvě, musí si vylézt na nejbližší kopeček, aby měl aspoň trochu přehled. O to se snažím, o nic víc.

    OdpovědětVymazat
  4. Kocoure zapomněl jsem na uvozovky "nám". Co mě se týče, souhlasím.
    K úvaze, jak bychom události posledních let vnímali z pozice součásti východního avšak reformovaného bloku...

    OdpovědětVymazat
  5. "Hlavně když v lejnu nehledají semínka a pecky"...
    EK ty nepiješ cibetkové kafe? No já také ne...
    Nepiju cibetkové kafe, při pití obyčejného kafe či čaje nedržím malíček "takhle", ba ani nemám šnekací příbor natož abych ovládal haute couture vysokého stolničení.

    OdpovědětVymazat
  6. Obávám se, že bychom to považovali za "trest Boží". A ono to jsou prachy - jejich, našich "přátel" i našich "nepřátel".
    ===
    Brzy už asi začnu psát jen v náznacích. Odsoudili komunistu za názor. Blbý a zlý názor. Ale odsoudili.
    Vyšší princip mravní...

    Pak přijdeme na řadu i my, nekomunisti. Pokud náš názor nebude kompatibilní s tím oficiálním.

    OdpovědětVymazat
  7. odsoudili komunistu...jako bych četl někdejší argumenty v komunistických rozsudcích. Stejný styl myšlení, stejné překrucování a dezinterpretace. Podobná hantýrka, jen socialismus a socialistický a proletářský internacionalismus vyměnili za jiná slova. Mají v hlavě ovladač s nápisem : "Při změně režimu přepni".

    Podobně jako měly tramvaje přepínač "na konečné přepni" aby se předešlo poruše osvětlení (protože zářivkám nedělá dobře stejnosměrný proud, byl přepínač polarity).

    OdpovědětVymazat
  8. Ano Schumachere,
    právě ta neměnná myšlenková kostra, pevný model společenského chování mě děsí.
    ===
    K přepínání zářivek na konečné: rozdíl nepoznáš. Plus nebo mínus, funguje to stejně,. Navíc není naděje, že bychom brzy dorazili na konečnou. Něco se opravdu změní, až v remíze definitivně vypnou proud. Kdo ho ale vypne? Nebo prasknou pojistky?

    OdpovědětVymazat
  9. Kocoure, s tím se nedá nic dělat. Pevně zadrátováno do neuronové matrice. Jako u recidivisty páchajícího jen tak mimochodem jak je příležitost. Je pro to odborný termín : zločinec ze zvyku. To by nebylo tak zlé, jenže problém je v tom, že tohle kurvení přenášejí na další generaci.

    OdpovědětVymazat
  10. Poslat k soudu za názor je samozřejmě velmi sporné a delikátní. Nutno vážit na nejjemnějších vážkách, kdy začíná a přestává n á z o r a počíná něco jiného.
    A další fazeta: dostane-li prostomyslný nevzdělaný trouba od někoho (partaje ap.) prostor a využívá jej tak, jak ani jinak nemůže, v kvalitě, na jakou má, zostudí a ztrapní jak sebe, tak onu množinu. V extrémní poloze je to dokonce zábavná vložka. Proto říkám: Více Se**lových - jen houšť! Nic lepšího si my normální vše si pamatující Češi nemůžeme přát.
    A: pí Astra má krásný, h ř e j i v ý poslední přípodotek na Tabuli 2. Nechť nezapadne!

    OdpovědětVymazat
  11. Jisté je Jakube,
    že nelze objektivně stanovit hranici mezi názorem povoleným (názor) a nepovoleným (propagandou, propagací). Každý ji vidí jinak - podle toho, zda je to názor jeho uším milý nebo ne. I za kominosm,u jsme mohli scvobodně vyjádřit svůj názor - pokud se shodoval s názorem oficiálním. Takže nemohu souhlasit, že je "určitá hranice" mezi názorem a propagací/propagandou.
    Vidíme to na příkladu, kdy se okolní země, kterým současný exodus poněkud přerůstá přes hlavu, protože je oficiální názor, multikulturalismus vede (zatím) k částečnému popření práv místních občanů. A tak se ozývají a přisuzují "nacistické metody" i našim policistů. Viděl bych v tom závist, že u nás jsou (zatím) problémy s přistěhovalectvím vlastně zanedbatelné a pokus odpoutat pozornost od problémů, kterými oni sami díky své nerealistické imigrační politice teď čelí.
    Relativita názoru je vidět třeba i kolem humbuk, který židovské organizace rozpoutaly kolem vodních trysek v prostoru koncentračního tábora Osvětim aby aspoň trochu eliminovali vliv veder na návštěvníky tohoto především židovského památníku. Tam žádná souvislost s falešnými sprchami v plynových komorách není. V plynové troubě ve vaší kuchyni se dá najít souvislost mnohem větší. Jenom židovská přecitlivělost, vlastně stejná jako u muslimů, když zakazují vánoční stromky nebo kříže na věžích kostelů.
    Je tam naštěstí propastný rozdíl: židé nemají ve zvyku opásat se dynamitem a jít se odpálit někam mezi nic netušící lidi. Nicméně tím ublíženým křikem nahrávají těm, kteří je házejí do jednoho pytle s islamisty.
    A jsme zpátky u svobody slova. Tak jak pitomý komunista z Ostravy píše hovadiny na Facebook, tak se ozývají islamisté, židé atd. Pokud zůstává něčí názor nebo pocit v rovině slovní, neměl by být kriminalizován.
    Pokud se hlasatel takových neoficiálních názorů dopustí lži (popírači holokaustu), měl by být veřejně a nahlas odsouzen a přinucen k veřejné omluvě, ale nikoliv trestán. Jinak se dostáváme do pozice kostnického koncilu a oni "nestandardní myslitelé" do pozice Jana Husa.
    Protože jiným se svoboda slova neupírá. Stejně jako ten pitomec Michal Kesudis by měl být zažalován i Muhamed Abbás, který své názory pronáší ve veřejném sdělovacím prostředku. A spousta jiných.

    Svoboda je jen jedna. I svoboda slova. Částečná svoboda slova je totéž jako částečné těhotenství.

    BUĎ JE, NEBO NENÍ.

    OdpovědětVymazat
  12. EKoreaktivacilubrikace4. září 2015 7:07:00 SELČ

    A tak se ptám........ "dostane-li prostomyslný nevzdělaný trouba od někoho (partaje, blogu ap.) prostor a využívá jej tak, jak ani...." kdo jsou hluboceobmyslní, vzdělaní chytráci(NO?) využívající prostor tak jak je správné, může (má?) mi do první skupiny (zaplať a..áh), může ukázat (kázat) správnou cestu ke sluníčku poznání loukou plnou "kytiček a broučků?

    Toužím říci H....! Ale to až přítě, příšte přijedeš........
    4P

    OdpovědětVymazat
  13. Zaplétačum krasodušnýmslunečnokytečným na just schvaluji : Svoboda je jen jedna. I svoboda slova. Částečná svoboda slova je totéž jako částečné těhotenství.

    BUĎ JE, NEBO NENÍ.

    Pěkně jsem se po ránu v chladné Hale rozehřál, děkuji.
    4P

    OdpovědětVymazat
  14. Kocoure, kromě obecného to má i právní stránku. Trestné je schvalování trestného činu. V tomhle případě vraždy. Ti vojáci tam byli na dovolené? Nebyli. Byli tam vysláni tak jako například kdysi němečtí vojáci do ciziny...Ti kteří padli u Stalingradu byli zavražděni? Zajisté ne. Padli v boji. Aha, a co ti, kteří byli zabiti partyzány, z německého pohledu ne vojáky "regulérní armády", ale teroristy v civilu? Z německého pohledu byli zavražděni, z jiného, našeho pohledu byli zabiti v boji... Naši vojáci vyslaní do Afghanistánu byli zabiti tamními partyzány, které my nazýváme teroristy. V čem je tedy rozdíl?
    V tom, že jedni bojovali proti nacistickým uchvatitelům a vrahům kdežto druzí bojují proti nositelům "svobody, demokracie a lidských práv"? Kdo byli Gabčík, Kubiš.....Morávek...
    Jedny nazýváme bojovníky za svobodu, kdežto jiné nazýváme vrahy, podle čeho? Podle toho na čí straně jsou? Podle našich zájmů, podle kterých jedni jsou bojovníky za naše hodnoty, kdežto druzí jsou teroristé a vrazi? A co třeba Husité? Co dezertéři z Rakousko Uherské armády vytvořivší Legie v Rusku? Z pohledu té či oné strany? Ti či oni kdykoli a kdekoli v historii?
    V praxi to znamená, že o tom, jestli zabití je vražda či nikoli rozhodují ne objektivní kriteria (bylo by naivní je vyžadovat), ale to na čí straně je a jaké zájmy representuje hodnotící autorita. Tak je to i v tomto případě.

    OdpovědětVymazat
  15. Naprosto přesně, Schumachere!
    Není co dodat. Budu muset prokrátit rozepsaný článek - A.S.Pergill mi vzal téma "kultovních fotorafií" a Ty zase (již mnou nejednou inzerovaného) "úhlu pohledu".

    No, aspoň se budu zabývat nepolitickými tématy. Třeba focením. [;>))
    Střídal jsem aparáty v ZOO. Asi si pořídím nosiče - ale hodí se oba. Každý na něco. Skončím jako šílenec s batohem plným vybavení.

    OdpovědětVymazat
  16. Ještě k výše uvedenému: Právě neslučitelný postoj veřejnosti k bratrům Mašínovým - to je pravá filosoficko-právní lahůdka.

    A nakonec - Když někdo v rozčilení prohlásí "Já toho spratka snad zabiju!" bude úspěšně žalovatelný?

    OdpovědětVymazat
  17. Kocoure, chi chi. Proč jen já se mám tahat se zrcadlem a objektivy. Ten světelný je kurevsky těžký.... Podařily se mi použitelné snímky vážek a šířící se mrak nad Prahou z požáru ve Vysočanech. Dám dohromady s povídáním, tak je na co se těšit. Akorát se musím dokopat.

    OdpovědětVymazat
  18. K netechnická poznámka k netechnické poznámce "ad personam" z technického koutku:
    Co se ženskejch týče, většinou jsou "sociální", kdežto my jsme "předmětní". To je dáno geneticky. Sběr x lov. Zatím co my řekneme "oštěp", očekáváme oštěp a kámoš podá oštěp, tam ženská spustí lamentací jak dlouho má čekat, a co všechno musí sama, a jaký je otrok... a když má podat oštěp, zase spustí lamentací... Náš svět je přímý, přehledný, srozumitelný a logický. Závisí na tom naše životy. V ženském světě je často nutno se dovtipovat, vciťovat a zachovávat se. Což pro našince je někdy očistec. Tak je to i s rozdílným důrazem na "kdo" a na "co". Ovšem neplatí to stoprocentně. Zatímco více předmětného myšlení u ženské je přínosem, u našince orientace onoho specifického "sociálního" zaměřeného na "kdo" místo na "co" je někdy katastrofa. Ono je to složitější, protože některé profese deformují. Komunikace s takovým exemplářem je tristní, protože neustále místo "co" řeší "kdo". Na druhou stranu našinci je vytýkán nedostatek empatie, vcítění, dovtipu, že nutno jak pro blbé... No, ano.
    A tak je to i tady. Třeba EK neznám, možná, že u táborového ohně je protivný bručoun, smrdí mu z kuby, hlasitě mlaská, krká, prdí a škrábe se na zadku (ostatně se stejným potěšením jako my všichni) jenže troufám si předpokládat, že když zařvu "Oštěp!", že mi sofort podá oštěp. A recipročně naopak. Budu ho znát jako chlápka, kterej mi podal oštěp. A budu si ho pamatovat jako "Ten kterej mi podal oštěp" (ostatně tak vznikala jména). Třebaže mu doma říkají "Silný bobr. Či jinak.

    OdpovědětVymazat
  19. Sousluníčková soudržka Machalická:

    Dokud si ta soudržka nevezme 5-6 vícečlenných rodin k sobě osobně domů na dlouhodobé ubytování, takových těch „skvostných dárků“, co tam v Maďarsku kopaly do jídla a pití a nebude s nimi žít, neberte jí vážně a nevěřte jí ani slovo. Berte to jen jako provokativní propagandu. Kdyby blbost nadnášela, už dávno by byla za hranicemi Sluneční soustavy.

    Držkatý bolševik Kesudis:

    Nemám rád držkaté bolševiky, ale to neznamená, že jim budu upírat svobodu slova. Nerad bych totiž, aby jí někdo upíral mně. Domnívám se, že to měl hnát třeba až k Ústavnímu soudu a kdyby to projel, tak až do Štrasburku, k tomu Evropskému. Kdyby to „projel“ i tam, byl by to velice špatný signál pro nás pro všechny. Takhle tak úplně nevíme, na čem vlastně jsme. I mezi soudci bývají totiž žalostné existence, snažící se zavděčit těm nahoře. Na prvním i druhém druhém stupni se na druhou stranu s trochou kliky dají potkat i slušné a myslící bytosti, podstatné je nevzdávat se. Na druhou stranu, žijeme ve světě, kdy stará dobrá civilisace jde tak nějak do hajzlu a kde například:

    * V Austrálii je protizákonné nadávat na uhlíkovou daň, neboli ekologická totalita?
    * V Austrálii je celý jejich internet za centrálním firewallem, neboli censura a totalita proti pornu a nepohodlným názorům?
    * V USA se nesmíte „otřít“ o černou menšinu, neboli totalita sluníčkářská a multikulturní?
    * Ve Švédsku je protizákonné nadávat na přistěhovalce a uprchlíky, neboli sluníčkářská censura a totalita?
    * Ve Velké Británii na lokální úrovni tiše, zato ale účinně „potírali“ stranu UKIP, pravda „ruplo“ to a byl skandál, ale zase, pokus o nastolení totality sluníčkářské a multikulturní?

    Co bychom tedy měli chtít od našich „přepnutých“ a překabátěných neobolševiků, když mají tak krásnou inspiriaci od osmašedesátníků ze západní Evropy a totalitních mamlasů a Austrálie a USA?

    Obávám se, že ti, kdož říkají, že se v brzkém budoucnu servou o Evropu dvě totality, ta islámská a s tou islámskou se serve ten pán s patkou a knírkem, kterého nemístným tlakem zrodí a dokope k moci ta totalita ekologická, sluníčkářská a multikulturní, tak ten, že má pravdu. Ono se to v hrubých rysech začíná rýsovat už dnes.

    OdpovědětVymazat
  20. Zdeněk Žíkovecký9. září 2015 18:21:00 SELČ

    Re: "nenávistné statě, články, knihy"
    - o které jde? Kromě sluníčnkové a hatefree propagandy jsem si něčeho podobného nevšiml.

    Re: "Vezme si snad ... nějaké uprchlíky domů?"
    - Já bych doporučoval se jich na to raději pořád neptat, protože není vyloučeno, že část z nich to je skutečně schopna udělat. Vzpomínáte si, jak před časem někteří dobrodějové vozili z Balkánu toulavé psy (s rizikem dovozu vztekliny, která je u nás už vymcena)?

    Re: "(co) se stalo(,) ... odestát se nemůže"
    - ale pokud si to budeme pamatovat, máme větší šancí se postarat, aby se to neopakovalo.

    Re: "Když někdo v rozčilení prohlásí 'Já toho spratka snad zabiju!' bude úspěšně žalovatelný?"
    - Mnedle by bylo lepší, kdyby byl. Teď jsem zrovna zahlédl nějaký článek o vrahovi, kterého pustili z blázince, protože nevěřili, že ty řeči o zabíjení myslí vážně.

    OdpovědětVymazat
  21. Pro Z.Ž., jen k dvěma posledním "Re:"

    - Když si budeme jen pamatovat, budeme žít v minulosti, dopředu se nepohneme. Neříkám, že se nemáme poučit z chyb předků. Ale to samo o sobě je hodně málo. A historie se dá přetvářet (falšovat) podle potřeby. Nebo podle "úhlu pohledu". To přece známe z doby před čtvrtstoletím, ne?

    - Tak tady mi selhává představivost. Při každém nadsazeném výroku se budeme soudit? "Vlezte mi na záda?" nebo "Jděte do Prčic, člověče!"?

    OdpovědětVymazat
  22. Re: "Vlezte mi na záda?"

    Tak na to si dejme obzváště pozor, na to už dojela civilizace na jedné planetě. Naštvaný technik v centrálním velíně robotů řekl do mikrofonu "Vlezte nám na záda!", a naše expedice je pak našla zavalené vlastními stroji. (Asi Lem, pokud se dobře pamatuju.)

    "Jděte do Prčic, člověče!"?

    Na tom není nic negativního, jednou jsem to šel a byl to pěkný pochod.

    Re: To přece známe z doby před čtvrtstoletím, ne?

    Bohužel nejen z doby před čtvrtstoletím...

    OdpovědětVymazat
  23. "Vlezte nám na záda!" - přesně tuhle Lemovu povídku (spíše zmínku) jsem měl na mysli. [;>))

    OdpovědětVymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)