O jednom starém filmu
Následující text napsal Jakub S. jako reakci na Pergilovo upozornění, že se budeme brzy nuceni opravdu zabývat situací ve stárnoucí a stále slábnoucí Evropě, která už dokonce pomalu přirozenou cestou vymírá - nastává stálý pokles natality u rodilých Evropanů, většímu demografickému propadu zabraňuje jen vysoká natalita přistěhovalců - hlavně těch z Blízkého východu. Muslimů. My "bílí mužové a ženy" máme raději svou kariéru, svůj majetek a zajištěnou budoucnost. Na plození dětí, jediný reálný způsob, jak zajistit pokračování rodiny, kultury v tom našem světě nějak nezbývá místo.
Jakub napsal ASP toto: S tak obrovskou, sebevědomou, všude infiltrovavší diasporou byste si hravě poradil? No tak. Jo vy řeknete: ale jenom s militanty, zastrašená většina by... by co, Asp? A jak by se s ní, s nimi, s celými velkými čtvrtěmi (a la Harlem) skoro všech velkých měst. vycházelo, v denním životě, ve firmách, v organizacích, společenstvích? Byli by jasně a výslovně a jednoznačně druhou kategorií? A výslovně by to a ono nesměli? No to nechci už ve druhé generaci vidět. A ta zničující povstání, revolty,útoky atp. za pár let či desetiletí...
Jenže na druhé straně: Budeme pořád "demokraticky" a slušně ustupovat? Nechávat se tlačit ke zdi? Viděl jsem nedávno jeden starý film: Larry Pearce natočil černobílý syrový příběh dvou grázlíků, kteří zablokují dveře vagonu nočního newyorkského metra a terorizují jednotlivé cestující, mladší, starší, bílé, černé, páry i jednotlivce, muže i ženy.
Ukazuje se zde odcizená společnost jednotlivců, fragmentovaná, neschopná, bojící se nebo neochotná spojit se proti násilí a jednotlivě snadno ovládnutelná. Každý doufá, že právě jemu se nestane nic a postupně se dostávají do situace, kdy jsou ochotni přijmout větší a větší míru ponížení. Incident má přesah a nadčasovost; ukazuje, že se zlem se dobrem bojovat nedá a že "civilizovaný" člověk má v mezní situaci nad primitivním agresorem jen velmi pofidérní výhody. Ten film se jmenuje Incident, je černobílý v klasickém formátu 4:3 a nepoužívá žádných filmových triků. Ten příběh by se bez jakýchkoliv problémů dal hrát na divadle.
Na mě filmy moc nepůsobí, ruší mě, že si uvědomuji prostředky, jakými se dosahuje žádoucího účinku na diváka - takže spíše hodnotím, jak chytře jich režisér používá než že bych film nerušeně prožíval. Horší jsou to některé knihy, které nemůžu číst před spaním.
Dokonce jsou knihy, na které před spaním nesmím ani pomyslet. Příliš "silné" knihy pro mě. Ale tady stačilo jedno prostředí, jeden vagon metra a, i když se toho vlastně děje málo a krev neteče proudem, silný příběh. Možná ne pro každého, mě ale rozhodně "oslovil silným hlasem."
Dvě noci po jeho náhodném shlédnutí v televizi jsem špatně usínal a přemýšlel, jestli bych se já sám dokázal takovému nátlaku bránit. To ale nevím - a děsí mě to. Ten nátlak byl vlastně téměř jen psychický - a stejně dokonale rozložil vztahy mezi lidmi, udělal z nich neschopné zbabělce. A egoisty - každý se nakonec staral jen a jen o sebe.
A přesně taková je situace naší židovsko-křesťanské kultury v zatím spíše jen psychickém nátlaku expandujícího islámu. Požadavky na náboženské a občanské svobody, které u nás nejsou běžné ani akceptovatelné (právo šaríja), ohrazování se, když je sebeméně dotčena jejich "muslimská čest". A stálé vyhrožování. Neschopnost a neochota muslimské populace přijmout "pravidla moštárny", Všechny jejich teroristické činy vlastně (snad kromě Dvojčat v USA) nemají mnoho obětí - za každý víkend se na silnicích zabije mnohem více lidí, než jich za rok zahyne při teroristických akcích islamistů.
Stejně jako v tom filmu každý: stát, národ, společenská třída dneska v Evropě doufá, že když nebude provokovat, zájem islámu se obrátí jinam, že nechá právě "naši" skupinu na pokoji. A stejně jako v té modelové situaci v podzemní dráze za krátký čas zjistíme, že to není pravda - náš protivník si nás totiž neváží, považuje nás - a nevím, do jaké míry právem - za lidi slabé, za zbabělce. Za lenochy, kteří se ani nezmohou na prostou reprodukci své populace. Zase - nejsem si jist, do jaké míry je tato jejich úvaha správná.
A islám se snaží udělat to samé, co ti chuligáni ve vagónu - rozdělit společnost na jednotlivce a skupinky a ty ovládat separátně. Donutit je k sólovému, egoistickému přístupu k problému. Protože kdyby se zdvihli všichni muži tam v tom voze, museli by si s hajzlíky poradit za půl minuty. Jenže každý z nich doufal, že to "nebude muset řešit" právě on. A jejich partnerky je ještě zadržovaly, aby se nemíchali do problému někoho jiného. Takže se nezdvihli a doufali, že právě je to mine.
Tohle přece musel už někdy zažít každý z vás - někde na kraji chodníku leží špinavý chlap, asi je to opilec. SPí, nebo tak vypadá. Bude lépe se tvářit, že jsem ho přehlédl. Protože - co s ním? Mám zavolat policistu, ať to dá do pořádku? Nebo mu tím uškodím? Mluvím na něj a on jenom mručí. Ale co když umírá? Neobviní mě nakonec okolí, že jsem mu svým zásahem ublížil? Nebo, když se k němu skloním, mě chytne za šaty a bude chtít peníze? Tak se stává, že devatenáct kolemjdoucích z dvaceti se "nenápadně" tváří, že tam nikoho nevidí - dívají se raději na druhou stranu. Nebo na displej svého mobilu. Viděl jsem snímky takové nahrané situace snímané skrytou kamerou. Když o kus dál ty "procházející" zastavovali, aby se jich zeptali, proč nějak na onu situaci nějak nereagovali, byly reakce dvojí. Jednak tvrdé zapírání, že on "opravdu, ale opravdu" nikoho nevšiml - a to dokonce i v případě, že se figurant skácel na zem pár metrů před nimi a předstíral epileptický záchvat. Reakce těch bohatějších nebo známějších byla ta, že hned vyhrožovali televizním pracovníkům žalobami na ochranu osobnosti. Své osobnosti. Jistěže takoví lidé negativní publicitu nepotřebují - a náš současný zákon jim tu ochranu poskytne. A v pořadu nakonec o nich byla jen zmínka, protože než se to sestříhalo, už ležely na stole pana ředitele TV návrhy předběžných opatření pro případ, že by bylo jejich "samaritánství" nějak publikováno.
Ano, takoví jsme v převážné většině případů. My, čestní, spravedliví a vzdělaní občané, někdy i věřící - a je jedno v co věřící - jestli v Boha nebo ve "spravedlivé zítřky" poněkud narudlé barvy. Kteří milujeme svou rodinu a vlast a ctíme své nadřízené.
Tohle všechno islamisté vědí. Svými stupňujícími se požadavky v prosteřdí, které jim v žádném případě nepatří, na jehož dějinách se nepodíleli, leda jako dávní nájezdníci se pokoušejí hlasitým křikem vytviřit dojem, že jsou to oni, kterým je ubližováno, kterými ostatní pohrdají a kteří se nemohou domoci svých práv.
Podobně jako kdyby někdo přišel na návštěvu k nekuřákům a začal vykřikovat, že je jeho právo si zakouřit všude, kde se mu to zlíbí. Protože - "tady přece není explicitně vyvěšen žádný zákaz kouření". Nebo začal hostiteli osahávat dceru s tvrzením, že nikde není dáno, že se tohle nesmí a "u nich doma" je to běžné.
Tady musím polemizovat s Šamanovým článkem, kde tvrdí, že nikdo nesmí zabraňovat muslimským ženám chodit se zakrytým obličejem nebo zakazovat obřízku malých chlapců, jak je to zvykem u muslimů a židů. Abych příliš neměnil téma - všichni snad ví, že se v Africe provádí i takzvaná ženská obřízka, kdy se, často za příšerných hygienických podmínek a bez jakéhokoliv umrtvení vyřízne mladé dívce klitoris, aby už nikdy nepocítila
rozkoš z fyzického milování. Bude tak prý povolnější ke svému budoucímu muži a nebude se mu "kurvit" s jinými.
Takže jak: tahle obřízka je taky zahrnuta do práv, která musíme přistěhovalcům zajistit? Co všechno ještě musíme? Jakým dalším způsobem dáme přistěhovalcům, současným i budoucím na vědomí, že si nevážíme sami sebe? Že si tady mohou dělat co chtějí, okud si to vyřvoiu nebo až nás nakonec přečíslí demokraticky odhlasují? Co takhle právo na vraždu ze cti? Když se muslimská dcera zamiluje do nemuslima - opravdu přistoupíme na to, že ji její otec nebo bratři mohou nebo dokonce musí zabít, aby neutrpěla "rodinná čest"? Má vůbec taková kultura nebo chcete-li, civilizace, která si neváží svých vlastních tradic na svou existenci? Snad teď máte pocit milí útulníci, že dneska velmi přeháním. Možná trochu, dneska - ale zítra už to vše může být realita. Vidím, jak se levice pomalu bratří s islámem (oba systémy jsou založeny na tuhých dogmatech a jisté "rovnosti" mezi lidmi) v domnění, že se ji podaří islám použít ke svému "konečnému řešení". Mezitím průměrný občan podepisuje petice proti amnestii a hodlá obžalovat končícího presidenta z velezrady. Ví někdo, jak trest by V. Klauze čekal, kdyby mu někdo tu velezradu opravdu "přišil"? Byl by prý okamžitě zbaven funkce presidenta. Což za tři týdny bude tak jak tak. Končí. Čili horujeme pro popravu mrtvoly. To za těch pár dní prostě tu "velezradu" nemůžeme stihnout. Ale petici podepisujeme. Na o jsme kabrňáci a rázní hoši.
Ale možná je to právě islám, který si pomocí nablblých "levých" intelektuálů, opakováním jakýchsi manter o svobodě a rovnosti pomalu razí cestu do Evropy. Když mají (aspoň na oko) všichni stejně, je mezi lidmi méně závisti.
A co my?
Měli bychom vzít v úvahu údaje, které nám předkládají demografové, ekonomové a politologové, jako Nicholas Eberstadt a Apoorva Shah z American Enterprise Institute nebo David Goldman (píše pod pseudonymem Oswald Spengler). Všichni hovoří o významném poklesu porodnosti v islámském světě. Za posledních 30 let v Omanu, arabských Emirátech, Alžírsku, Tunisku, Libyji. Albánii, Qataru porodnost poklesla o 60 procent, v Iránu dokonce o 70. Což je významný údaj v porovnání s celkovým světovým poklesem natality o 33 procenta.
OdpovědětVymazatMůžete si přečíst paper pracovní skupiny Eberstadta: Fertility Decline in the Muslim World: A Veritable Sea-Change, Still Curiously Unnoticed (Pokles porodnosti v muslimském světě. Skutečná radikální změna, dosud nebraná v úvahu)
http://probeinternational.org/library/wp-content/uploads/2012/12/fertility-decline-in-the-muslim-world-a-veritable-seachange-still-curiously-unnoticed_1037314776281.pdf
David Goldman vydává v r. 2011 knihu How Civilizations Die (and Why Islam is Dying, Too) (Jak civilizace vymírají a proč vymírá také islám). Zajímavá je I. kapitola The closing of the muslim Womb (Muslimské dělohy se zavírají). Knihu najdete on line na
http://www.amazon.com/dp/159698273X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1354054572&sr=8-1&keywords=Injustice+j+christian+adams
Nedávno na toto téma byla opublikována v západních mediích řada článků, kde se uvažuje o příčinách poklesu natality a rapidního stárnutí obyvatelstva v islámských zemích. Upozorňuji na článek D. Goldmana Fertility, Faith, and the Decline of Islam: Strategic Implications (Plodnost, víra a úpadek islámu. Strategické implikace) http://pjmedia.com/spengler/2013/02/11/fertility-faith-and-the-decline-of-islam-strategic-implications/
Jistě ty studie mají pravdu, Informace.
OdpovědětVymazatPřed chvilkou jsem zavřel krásnou barevnou propagační slide-show (v češtině!), pocházející od amerických muslimů. Kdyby nebylo jiných zpráv, dal bych se k muslimům snad ještě dneska. Nádherný svět, smířlivý, kulturní, spravedlivý ke všem - hlavně k chudým. Lepší než judaismus, lepší než křesťanství. (Jak to, že takový spravedlivý svět předem počítá s tím, že někdo může být chudý?!)
Ale i komunismus je přece zvenku nádhernou ideologií! Nehledě na magickou přitažlivost teorií o vyvolených národech a rasách. Proč měl takový úspěch třeba Hitler? Mao Ce-tung? Nebo Gottwald u nás? Protože neřekli celou pravdu. A to, co zatajili, bylo právě to podstatné. A co řekli, naopak pravda nebyla.
Muslimové dělají totéž. Nečetl jsem všechny studie. nedělám vědeckou rešerši ale píšu názor. A teď tedy jen pár faktů:
- Egypt (98% muslimů) měl v roce 1975 39,6 miliónů obyvatel. Před třemi lety, 2009 to už bylo 83 miliónů.
- V Persii porostlo obyvatelstvo za 30 let asi jen necelých 20% (údaje se liší), ale je třeba si uvědomit, že v Iránu žije 71,2 miliónů lidí - ale třikrá tolik, přes 200 miliónů Iránců žije jinde ve světě! A jejich natalita stoupá daleko, daleko víc.
===
Nicméně to není přesně ten problém, který mi připomněl ten jeden starý dobrý film.
To, na co jsem chtěl upozornit je fakt, že "slušňáci" a "pohodáři" (hobitové našich dnů) vždy(!) prohrají s agresí zvenku i zevnitř, protože se nedokáží účinně bránit ani jako individua a už vůbec ne jako skupina. Jsou ve "volné soutěži ideí", demokracii totiž vychováváni k individualismu (postarej se sám o sebe), potažmo egoismu.
Demokracie a "svoboda" (často jen mediální manipulace) opět bude nahrazena nějakým kolektivním řádem. Jestli to bude neokomunismus nebo islám, případně nějaká jiná ideologie je celkem jedno.
Demokracie, jako už tolikrát v dějinách, opět "dostane přes hubu".
Pracovat s demografickou statistikou není snadné, jak jsem se právě dozvěděla z knihy Luciana Petrioli "Demografia fatti e metodi di studio della popolazione" (Demografie, fakta a metody studia obyvatelstva). Existují totiž různé metody, jak postupovat a samozřejmě se pak různí i výsledky. Tak pro studium ukazatelů plodnosti existuje 12 programů. Rovněž tak pro další ukazatele jako "strom" složení obyvatelstva podle věku, atd. Při tom, jak upozorňuje Petrioli, značná část studií OSN a Světové banky se zakládají na nepřesných údajích sčítání obyvatelstva.
OdpovědětVymazatŘeknete mi, co to má společného s Vaším tématem. Myslím že moc. Příliv imigrantů do Evropy ze severní Afriky a Azie může být tím rozhodujícím faktorem k podstatným změnám v naší civilizaci.
Na druhé straně, klesne-li porodnost v těchto zemích, bude se sem vypravovat stále méně lidí. Snad samy vlády sveroafrických států si uvědomí, že ztrácejí pracovní síly v nejvýkonnějším věku a zůstávají tam jen staří. A o ty se bude muset někdo postarat. Kdo, stát anebo jejich děti?
Ze severní Afriky, jak bylo možno vidět v televizních novinách o imigrantech, přijížděli lidi nejen mladí, ale i s jistým vzděláním a odbornou přípravou. A to pro země původu je zase ochuzením.
Hysterické výkřiky Kaddáfiho - utlučeme vás dělohami našich žen - už nejsou aktuální. Zústává ale aktuální problém jak integrovat ty menšiny, co tu už jsou. Hrozbou, že je pošleme zas zpátky, odkud přišli? Na Lampeduze to fungovalo.
Obávám se Informace,
OdpovědětVymazatže snížení přílivu nových muslimských (i jiných) emigrantů nevyřeší problém, o kterém píšu. To je problém jakékoliv menšiny s jinou mentalitou a jiným způsobem života. Jde tu o neschopnost integrace neboli zařazení a lpění na zdánlivém "právu" žít si podle svých pravidel v cizí (hostitelské) zemi, nebo v zemi, kde nejsou většinou. A je jedno, jak se sem dostali - jestli sem dojeli lodí nebo se tu narodili. Tohle řekl o židovské (!!) diaspoře Chana Seneš: Není pravda, že jsme se v diaspoře stali učiteli a vůdci národů. Naopak. Stali se z nás napodobitelé, sluhové, obětní beránek hříchů a chyb těch, mezi nimiž žijeme. Ztratili jsme naši individualitu a vzdali se nejzákladnějších podmínek života.
Mohl bych psát třeba o Cikánech, kteří mi tady v létě řvou pod okny* - ale muslimové jsou mnohem zřetelnější příklad a taky jsou agresivnější. Nehledě na to, že jejich kultura/ideologie je odlišnější od té naší, než ta romská. Cikáni taky tvoří diasporu, stále vykřikují a útlaku (a dokonce ani někdy o tom nelžou**).
JENŽE: Ti z nich, kteří si netrvají na tom, že jejich životní partner musí být ze stejného etnika a dokáží se asimilovat svými zvyky a morálkou do majority se stávají "Čechy" nejen podle příslušnosti nebo řeči. (Málo Cikánů umí romštinu. Ona taky romština ještě není obecně kodifikovaná, je mnoho nářečí. A pokud se chtějí domluvit v obchodě nebo u lékaře, česky prostě umět musí.) Přestávají být problémem, málokdo si všimne jejich odlišného vzhledu. Jenže - vírou jsou to křesťané. Dokonce je mezi nimi vyšší procento věřících, než v ostatní populaci. Takže proto (myslím si já) nejsou tak velkou hrozbou pro stabilitu Evropy a potažmo i světa. U muslimů je tomu jinak. U Cikánů jsem se nesetkal s hrozbou atentáty, s násilným "obracením na víru" jako v Afganistanu nebo v Africe. Diference je prostě mnohem menší, protože není tak velký rozdíl v ideologii / náboženství / kultuře.
Takže nějaké zpřesňování odhadů počtů je sice vědecké, ale bohužel nepodstatné.
A ještě něco: Vzdělaný muslim není o nic menším muslimem, stejně jako vzdělaný marxista je nebezpečnějším protivníkem, než marxista "prostý".
*/ Vedle domu mám kostel, který patří Salesiánům. To jsou jediní, kteří pro Cikány skutečně něco dělají. Někdy o tom napíšu, je to obdivuhodné počínání. Takže ti Naši" Cikáni jsou mnohem civilizovanější, než ti ostatní. Je to vidět, slyšet, cítit. A přístup k životu tak, aby byl slučitelný s majoritním se kupodivu pak šíří samovolně, mezi Cikány samými. Zajímavé dění!
**/ Předsudky - a novináři (a mladí, hlavně "leví" intelektuálové), kteří v předsudcích vidí rasismus celý problém nejen mnohem zhoršují, protože se používá silných, ale hodně významově posunutých slov, ale hlavně stálým opakováním terminologie vlastně petrifikují. Je zbytečné psát (i do romských periodik, zkoušel jsem), že to není rasismus, ale opakované špatné zkušenosti. Otázka více sociální a vzdělanostní. Romové - ti normální tohle slovo, rovněž špatně používané i když se na něm Cikáni dohodli na jakési mezinárodní konferenci nemají rádi - si stálým opakováním, že jsou "utlačovaná menšina s výrazně odlišnými kulturnímu zvyky" zavírají cestu k pochopení a přijmutí většinovou populací. Z původu se stává ideologie.
Víceméně z tohoto důvodu jsem dal hlas raději prostořekému Zemanovi s jeho islámskou anticivilizací, než "soudruhovi knížeti", vždy ochotnému poskytnout muslimům svůj jazyk coby toaletní papír.
OdpovědětVymazatInformace:
Nejlepší nástroj redukci porodnosti vyzkoušely USA na konci WW2 - v Hirošimě a Nagasaki.
Pergille,
OdpovědětVymazatjistě víte, že podobné návrhy můžete propagovat jen ůzkému kruhu přátel. Jenže my je už známe a tak nás nešokujete. Ale na veřejnosti se s nimi raději neproducírujte.
StK,
"z původu se stává ideologie". To je právě to. Nynější doba je líhní ideologií. Multikulturalizmus, interkulturalizmus, nadnárodní kulturalizmus, transkulturalita, transkulturalizmus, nadstátní kulturní identita atd. Kde jsou problémy, tam se vrhnou ideologové, aby vymýšleli, jak je řešit. Že to mohou být návrhy víc jak škodlivé nebo dokonce zhoubné, to je nezajímá, jak jsme již poznali z minulosti. Nikdy nedomýšlejí možné negativní implikace. Formulují utopie.
Nemám nic proti myslitelům, jenže když jsou ty návrhy pak převzaty politiky a prosazovány v praxi, často jen pro získání obliby u veřejnosti, začíná malér.
Jak se financují tito myslitelé nebo různé studijní skupiny, které pak předkládají své návrhy na "řešení" problémů nebo dokonce nového uspořádání společnosti? Ze specifických fondů EU, jak jsem viděla na webu. Stačí vypracovat studijní program pokud možno věrohodný a poslat ho příslušné komisi. http://affaritaliani.libero.it/europa/ Někde přispívají i městské nebo regionální správy státu.
Pak zase vzniknou skupiny nebo organizace, které tyto ideje uvádějí do praxe. Totiž bombardují pak příslušné orgány EU žalobami a žádostmi, aby zakročily proti orgánům toho kterého státu, protože jednají v rozporu s humanitárními zásadami. To jsem mohla pozorovat na př., pokud jde o činnost různých organizací na obranu práv romů. http://nazionerom.blogspot.it/
Ale když se přitáhnou kohoutky penězovodů, činnost těchto institucí značně ochabne. Mám nastavený Google na každodenní zpravodajství o multikulturalizmu. Zatímco před současnou finanční krizí docházely zprávy každodenně, nyní se objeví tak jednou za měsíc. Cožpak ideologové nevypracovávají nové projekty, nepořádají konference, diskuze?
Když dojdou peníze, přestane se EU zabývat i problémem emigrace, totiž "důstojného" a "humanitárního" přijímání ilegálních imigrantů. Došly peníze na udržování centra pro imigranty na Lampeduse, zmizeli funkcionáři EU a OSN, co tam dohlíželi, a teď se, Lampedusané, starejte sami, dejte jim najíst, přespat. A ani vláda na financování nemá peníze, musí za italské daně zachraňovat euro a evropské banky.
Pro ASP: Možná už raději ne. Málokdo má smysl pro sarkasmus - jak s lítostí zjišťuji. Ten měl ještě VV - než zešílel. Souvisí to i s poznámkou Informace: Politická hyperkorektnost, která kolem nás zuří je už horší, než bigótní křesťanství nebo ortodoxní islám. Připomíná mi to už doby, kdy děti komunistů udávaly své rodiče. Bude se asi zase upalovat...
OdpovědětVymazat===
Pro Info: Ano, dávám palec nahoru! Přesně to samé vidím i já a to jako pr.důch. nemám čas "sledovat problematiku". Přebytek malých intelektuálů. Nic praktického neumí, tak se přisávají ke státním i evropským ceckům. Když potrava dojde, hledají jiné struky. A navíc je tohle počínání poměrně spolehlivý výtah ke zvýšení vlastní "politické ceny" v budoucnu*. Občas slyším pláč, že tu nejsou "profesionální politici", kteří se na svou kariéru připravují od mládí. Bože, ještě tohle! Už tak jsou mnozí dnešní politici "poněkud" odtržení od reality.
*/ viz minulost mnohých "evropských politiků" v EU. Levicoví intoši převládají. Poslal bych je do výroby jak bývávalo zvykem v Kotlice v padesátých letech.
Situace je těžko řešitelná, jedině muslimskou otázku v Evropě řešit jako kdysi v Číně, jedno dítě a dost! Tedy, aby mi bylo rozuměno, muslimská matka by dostala mateřskou podporu POUZE NA 1 DÍTĚ, pokud by muslimové chtěli mít více dětí, jako že chtějí tak ať si všechny zbývající děti zaplatí, EU by na další muslimské děti NEMĚLA přispět ani cent a přispívat nám, Evropankám, my Evropané jsme tady doma, ne muslimové, kteří jsou přivandrovalci z oblasti anticivilizace.
OdpovědětVymazatK tomu filmu:
OdpovědětVymazatTady je jedno obrovské nedorozumění: Takto reaguje neorganizovaný dav (a definice praví, že dav je právě tak chytrý, jako je nejblbější jeho člen). A, obávám se, právě tak statečný. Stát je organizovaný a měl by reagovat organizovaně, kde platí +- pravý opak.
Děje se tak třeba v Rusku, pochopitelně za šíleného řevu obhájců lidských práv:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=771311
kterým tak nějak nedochází, že tím jen dál a víc diskreditují předmět svého zájmu (tedy, pokud právě tohle není jejich cílem).
Jinak se mi původně vybavil jiný film (jmenoval se nějak jako "Stalo se jedné noci"), kde parta chuligánů (dnes by to nejspíš byli multikulturně obohacující imigranti) přepadne na ulici (ve Francii?) starší manželský pár, dlouho je terorizuje a paní jejich útok nepřežije. A celé se to rozplizne, až je pochytají, na tom, která rána byla smrtelná, kdo konkrétně ji zasadil atd., takže nakonec vyvázli s naprosto směšnými tresty (dlužno dodat, že v socialistickém právním systému by dopadli mnohem hůř, protože tam za určitých okolností bylo jedno, kdo konkrétně jakou ránu zasadil).
K tomu zmiňovanému Šamanovi:
OdpovědětVymazatJá se velice obávám, že druhý odstavec jeho povídání je explicitním důkazem, jak autor naprosto nechápe ani ten citovaný Kristův výrok (navíc ještě vyslovený v situaci, která ho poněkud významově modifikuje - o čemž se mohou vést a vedou spory), ani podstatu demokracie.
Já jsem toho názoru, že nemůže existovat demokratická společnost (ale dokonce ani některé nedemokratické modely společnosti) v situaci, kdy některé skupiny mají významné výjimky z obecně platných zákonů.
1. V situaci, kdy nám umírá řádově několik stovek lidí ročně na následky tlumení medicínského výzkumu kvůli ochraně práv zvířat (a roční počty mrtvol rostou +- exponenciálně) je naprosto nepřijatelné, aby nějaká skupina / skupiny mohla provádět porážku sadistickým týráním zvířat z iracionálních důvodů. V podstatě každý, komu v rodině někdo zemřel, např. na onkologické onemocnění, se musí nutně stát snadno zagitovatelným na odpůrce těchto skupin.
2. (Rekapitulace pro přespolňáky: Nedávno Českem otřásla aféra pedofilního policisty, který si pronajímal dítka kojeneckého a batolivého věku k orálnímu sexu - něco podobného provozoval podle Suetonia i Tiberius. Byl relativně úspěšný jak v nalézání ochotných pronajímatelek, tak i těch, co sice transakci odmítly, ale neudaly ho.)
Jsem přesvědčen (a toto přesvědčení se mnou sdílí spousta lidí, včetně odborníků na pediatrii, dětskou psychologii apod., že to pedofilní zneužití zanechává daleko menší psychické (a vůbec žádné fyzické) následky oproti genitální mutilaci, prováděné náboženskými fanatiky. Přitom to první je trestné (a ječící dav na diskusních fórech se dožadoval krve i těch pronajímatelek), za beztrestnost toho druhého se Šaman přimlouvá a výjimka ze zákona na některé z těch praktik existuje i u nás, bohužel.
3. Podobné je to i s těmi šátky: Pokud má někdo v dokladech foto, které by stejně tak dobře mohlo náležet čerstvě exhumované mumii jako mírně vycvičené opici, tak ten doklad pozbývá jakoukoli hodnotu. A neexistuje sebemenší důvod, aby takovéto doklady byly vydávány.
A snad to nejdůležitější:
Všichni ti, kdo se dožadují nějakých výjimek, tak jednak otevírají cestu výjimkám dalším, ještě více obecně obtěžujícím a ještě méně obecně přijatelným (proč nepovolit např. některým etnickým skupinám některé druhy trestné činnosti - loupeže, incest, vraždy ..., když je to jejich etnická tradice?) přispívají k desorganizaci společnosti a její degradaci z +- fungující státní struktury na konglomerát vzájemně se nenávidějících minorit s různými právy a povinnostmi (asi jako byl stav společnosti ve středověku). Je jasné, že takto degradovaná společnosdt bude reálně nehájitelná, např. vůči imigrantům, o což možná některým výjimkářům jde.
A pokud se tohle desorganizátorům povede, tak, obávám se, jediná cesta zpět k civilizované společnosti povede přes svištící gilotiny na náměstích a vodoteče naplněné krví (něco jako Francouzská revoluce, ale v drsnější variantě).
Jen krátce k názoru Pergillovu:
OdpovědětVymazatK rituálním porážkám bych se raději nevyjadřoval, pokud někdo byl na exkurzi v průmyslových jatkách tak ví, že tamní zabíjení je stejně nehumánní jako to rituální. A je ho mnohem více. Ostatně gazela stržená kdesi v Africe gepardem nebo lvem taky většinou neumírá rychle a bezbolestně. Pokud umírá na nedostatek potravy nebo vody, je to z hlediska Homo Sapiens ještě krušnější smrt. Takže tohle bych možná raději nechal být.
Co se týče obřízky - kromě chlapecké je přece taky ženská obřízka. Podstatně kt¨rutější - leč v Africe stále ptraktikovaná. Povolíme** obě nebo obě zakážeme? A co rituální lámání nártových kůstek u malých Japonek, aby měly "malou nožku"? Nebo bronzové obruče*, nasazované v Africe mladým dívkám, aby měly dlouhý krk? )
Tady, když řekneme "tohle se ještě může", těžko najdeme hranici, která mrzačení oddělí od "tohle už se nesmí". Mezi námi - když se "zdobí" mladé dívky nerezovými cvočky v nose, tvářích , pupíku i jinde, jsou už svéprávné. Nelze jim to zakázat - jen v případě, že si vážně poškodí zdraví bych jim odepřel úhradu zdravotní pojišťovnou - ale to je na delší debatu - jak velká může být ingerence státu do "soukromého sebepoškozování". A to včetně: kouření, alkoholu, nezdravého stravování a vůbec způsobu života atd.
Docela provokativní a nelehká otázka, kde se taky budou těžko hledat hranice. [;>)
**/ myslím tím tady, v Evropě. Co si dělají v Africe by nás zas tak moc pálit nemělo. Nejsme přece "globáln policajt" - i když se tak někdy chováme.
To STK:
OdpovědětVymazatRozdíl u porážek je následující: Pokud vzniká u zvířat nějaký stras při standardní porážce, tak je to chyba, odklon od nějakého ideálního stavu, k němuž se proces snaží přiblížit (včetně např. pracovně právního postihu těch pracovníků, kteří by se svévolně odklonili od předepsané technologie - vypracované mj. na co nejmenší dyskomfort zvířat). Naopak v případě rituální porážky je bolest a strach zvířete cílem (jedním z cílů) celého procesu, protože v primitivních podmínkách (které tento způsob porážky reflektuje) to poněkud prodlužuje údržnost masa (maso vystresovaných zvířat se naopak ve standardní porážce považuje za vadné - je na seznamu vad masa, snižujících jeho cenu, což je asi větší motivace pracovníků než ryzí etika).
U jiných národů se v dávné či méně dávné historii vyskytovaly podobné praktiky, např.:
London (Jerry z ostrovů) popisuje praktiku, při které byly lidským obětem přeráženy kosti a následně byly delší dobu máčeny ve studené vodě, nikoli z důvodů krutosti, ale maso následně lépe chutnalo. Domnívám sde, že podstatou mohla být tuková embolie, která mohla ovlivnit chuť svaloviny (srovnat to lze s játry překrmené husy).
V německy mluvících zemích je doložena ještě z počátku novověku speciální příprava husy, spočívající v jejím oškubání a pečení zaživa (byly na to speciální pekáče s poklicí s otvorem na husí hlavu, protože husa dostávala vodu ad libidum, aby se udržela co nejdéle naživu). Až uhynula, vykuchala se a dopekla (informaci, o co tam asi šlo, bychom nalezli v učebnicích soudního lékařství, kdy lze u obětí autonehod, pokud se je podaří uhasit před úplným shořením, na svalovině poznat, kdo zemřel už při nehodě a kdo hořel zaživa - na frontieru tepelné nekrózy běží krevní oběh a maso je "šťavnatější").
Nicméně ani Němci tu přípravu husy, ani ti domorodci tu speciální přípravu "dlouhého vepřového" neprohlašují za součást své národní / duchovní či jiné podobné identity a nedožadují se výjimek pro další provozování. A neobviňují (a neobviňovali) potlačování těchto věcí za "antiněmciznus" nebo "antidomorodismus".
Pokud se týká té genitální mutilace:
- doma ať si dělají, co chtějí; souhlas
- zde žádné výjimky
- nelze tolerovat ani to, aby to odjeli udělat někam do barbaristánu a pak se v pořádku vrátili (podobně netolerujeme našim občanům pedofílii, a to ani v zemích, kde je podle místních zákonů legální, nebo ji místní zákony neřeší).
Ke cvočkům: Tam je hlavní problém riziko infekce, včetně přenosu žloutenek instrumentáriem, takže je lépe to mít pod oficiálním dohledem. Totéž tetování. Navíc, až na pár lokalizací, jsou tyhle zásahy vratné (pírsing vratnější než tetování); na rozdíl od toho mrzačení genitálu.
Rubrika Poslední komentáře zavedena! Další rána válečným štváčům. A tak neodvratně dál od vítězství k vítězství až po - dosaďte si co chcete, ale TAH NA BRANKU pan domácí má, co? (Tohle úděsné rčení nesnáším od doby, co to 93 použil primitivní namyšlený úlisný bývalý funkcionář ROH, poté senior-majitel firmy, co si mě najala na Sprachmittlung s ním kdesi u Hamburku a měl jsem převádět tah na branku, "dotáhnout to až do téj koncovky, áno - ?", "tož mu řeknite, že šak my taky nejzme včerejší, né?" a takové špečky. Reakce na mé výhrady: Tož řeknite rovnou, že toto neumíte řéct, no. Asi nejste tak dobrý, jak zme mysléli! Oněměl jsem nad tou urážkou. Ale jsem profi. V cizině se zákazník nenechává sám za žádných okolností. Dojel jsem s ním bez komentáře za dva dny domů do UH, studeně se rozloučil a odešel. Fakturu jsem jim neposlal. Su grand. Čti blb.)
OdpovědětVymazatŽe u nich významně začala klesat porodnost, relevantně, jsem nevěděl. No vida. Příliv naděje! Sociologové a politologové to už nějak řádně podchytili a vyhodnotili? A trendy v konkrétních zemích/oblastech? (Možná je to už víceméně výše - přelítl jsem to letem světem!)
OdpovědětVymazatMožná, že porodnost klesá v krajinách původu blízkovýchodních běženců. O tom, že by se demografická houpačka zastavila v Německu, Španělsku nebo v severských zemích jsem ještě neslyšel. Existují alespoň dva nezávislé údaje na tohle téma které nejsou opsané jeden od druhého?? Pochopitelně aspoň jedem by měl být "státní".
OdpovědětVymazatS tím pečením husy zaživa - to je šílené. Co jsem to četl, usadilo se mi v hlavě. I ve spojitosti s tím, že poslední dny jsem zase byl se společenstvím lidí, co skoro totéž zažívali s týmž národem. Je to šikovný, vynalézavý, schopný národ. V nápaditých různorodých metodách jakéhokoliv zabíjení čehokoliv se mu v naší sféře nikdo nevyrovná. Inu - ýbrmenšen, nisch´wá´?
OdpovědětVymazatJeště tu doplním dnes zveřejněný incident v pražské podzemní dráze. Jak vidíte, S.T.K., realita je vždycky pestřejší a tentokrát to dopadlo čítankově dobře:
OdpovědětVymazathttp://www.novinky.cz/krimi/294358-cestujici-se-vrhli-na-lupice-ktery-v-prazskem-metru-okradl-mladou-zenu.html
Občas se to stává. Ale jsou to spíše jednotlivé výjimky, potvrzující pravidlo. Ale aspoň někdy se lidi chovají tak, jak by měli.
OdpovědětVymazat