Takový docela potřebný stroj. Rozmetač chlévské mrvy. Připojí se za vůz naložený patřičně páchnoucí biomasou a vyjede na pole. A půda tak dostává svou pravidelně rozmetanou dávku živin, aby dobře rodila. Pravda, trochu to páchne.
O hnoji tu řeč bude, ale stroje na jeho rozmetávání jsou jiné. Rádio, televize, internet i papírové noviny. Jsou plné úvah a článků "nezávislých" komentátorů na to, jak si vede ta nebo ona politická strana před předčasnými volbami. Tak se dozvíme, jak je zpozdilé volit "populistu Tómia Okamuru" nebo nepřirozeně rychle zbohatlého Babiše. Navíc jsou to "cizinci" - jeden je Čech česko-japonského původu a druhý dokonce Slovák. Už to je samosebou diskvalifikuje. Navíc - jak si mohou dovolit kandidovat do parlamentu, když v něm nikdy nepracovali? Copak to jde, takhle z ulice? Bez praxe? Bez politické praxe? O Janě Bobošíkové ani nemluvě. Chtěla se přece stát presidentkou, ta drzá osoba a přišla k volbám v rudém kostýmku. (V jakém jiném by asi měla přijít, když kandidovala za komunisty?¨V zeleném? Nebo modrém?) A teď tvrdí, že je šéfkou pravicové strany s hlavou vyvrácenou vzhůru, k nebi. Svobodní mají sice napsaný program, ale zdá se, že naprosto neznají způsob, jak ten program aplikovat. To by snad nedovedli ani v případě, že by získali 67% míst ve sněmovně. SPOZ spoléhá, že je k úspěchu ve volbách vytáhne popularita našeho nového a prostořekého presidenta - a jak se zdá i částečně oprávněně. Ale jak pravil jeden politolog, jsou to strany jednoho muže (ženy) a kdybychom je odstranili, zbude po nich jen pár slouhů, kteří nemají ani nápady, ani popularitu a ani sílu je jakkoliv prosazovat. Asi má pravdu.
Pak jsou tu strany zavedené, které v parlamentu jsou snad od jeho počátku. Většinou strany, které se "k lizu" už několikrát dostaly a tak jsou už i docela "provařené". Na vedoucích místech je tam více tváří a derou se tam další - nejčastěji pomocí podrazů ve vlastní straně. To jsou strany "mnoha tváří" - tváří většinou zřetelně odulých od plnění svých politických povinností. Inu, těch "pracovních obědů a večeří". To je na jednoho člověka až až. Ví, jak si říct o úplatek, aby je přitom ani potom nikdo nenachytal - komunistický poslanec, který nalítl novinářskému provokatérovi v hostinci nižší cenové skupiny je výjimkou. Zavedené strany mají pocit, že to, co dělají ony nikdo nezvládne a občanovi nezbude nic jiného, než je opět zvolit.
Pro jistotu, aby někoho nenapadlo udělat tu hloupost a zvolit lidi, kteří v parlamentu nestrávili většinu svého života se použije obvyklá metoda - "tohle přece nejsou politici, to je jen takové populistické hnutí". A hned se použije hnojometu. Pomluvit, zesměšnit, něco hodně škaredého, pejorativního a těžko dokazatelného vymrštit do veřejného prostoru. Ono něco ulpí.
Neuvědomují si, chlapci a děvčata, že bez jakékoliv dlouhodobější paměti přežívají pouze lidé nižší inteligence, kteří stejně budou volit toho, kdo jim slíbí nejvíc. Ti neuvažují, zda jsou sliby politiků reálné a těší se jak malé děti, že konečně ti hnusní pragmatici jako Kalousek a spol. konečně spadnou do propadliště dějin a nastane ráj. "Vytrestáme je, zločince!" Jenže tentokrát asi budou mít úspěch, protože zpupnost etablovaných stran už dosáhla meze, kdy to i tolerantní člověk přestane snášet.
Pro člověka, který uvažuje spíše pravicově nebo lépe řečeno liberálně, nastává problém. Koho volit? A jít k vůbec volbám, nebo si dát raději café laté a přečíst si dobrou knížku? Ten poklid u knížky láká - ale levostranní ovčané k volbám půjdou, už proto, aby se konečně Kalouskovi pomstili za to jedno procento DPH navíc a taky je třeba vytrestat Nečase, který se přece pelešil (za dělnické peníze!) s Janou Nagyovou, které měla takový plat*, že by uživil několik alkoholiků a ještě by i na chleba zůstalo.
Závist je mocný, byť ne příliš racionální pocit. A v Kotlince je po staletí známý fakt, že když nemohu mít stejně tučnou krávu jako soused, tak mu aspoň přeji, aby mu praskla, místo abych se snažil si taky tak dobrou dojnici pořídit. (Zdá se mi, že nejen v Kotlince.) Z toho vyplývá, že se k moci dostanou lidé s uvažováním: za čtyři roky si co nejvíc nakrást (nebo nadělat dostatek užitečných známostí) a pak - pokud nás vypískají si nakřečkované prostředky někde tiše užívat. Tiše, protože už kdysi se přece říkalo: "Když se dostaneš ke korytu tak žer, bůhví jak dlouho bude koryto ještě plné - ale proboha - nemlaskej při tom moc nahlas!" ODS a TOP 09 se v mnoha případech tak nechovaly. Mlaskaly. Nahlas. A mlaskají stále.
TOP 09 je na tom o cosi lépe, ale Kalousek naštval tolik lidí, že volební výsledky budou rovněž tristní.
Ani ČSSD už není pevnost jako bývala, nynější "dvojhlavost" Hašek / Sobotka a ingerence presidenta Zemana oslabuje i tuhle, vedoucí levostranu. Tupost voličů a jejich krátká paměť umožňuje i bezpečný život KSČM, která dneska funguje systémem "kdo nic nedělá, nic nezkazí" a svá procenta má jistá. Alespoň do té doby, než získá podíl na moci a "omočí se". Pak bude jasné i mladým a plným ideálů, že chlapci s rudými hvězdami v srdci jsou úplně, "lauter ganz" stejní, jako ti s modrými ptáky nebo jinými symboly. V srdci.
Nastupují noví vábitelé. (Nemůžu napsat pábitelé, Jakub by se zlobil.) Slibují spásu pomocí podobných slibů, jako ostatní, jenom k tomu dodávají, že jsou nezkorumpovaní. Zatím. Do doby, než se těsně před volbami rozběhnu hnojomety ostatních, tradičních stran. Tentokrát se ale antikampaň, ačkoliv se většina "soutěžících" zapřísahala, že tentokrát opravdu, ale opravdu nebudou metat hnůj, neboť volič je unavený a znechucený politikařením, odvíjí trochu jinak. Ony negativní zprávy, ten hnůj, který je tím účinnější, čím později je vhozen do ringu a oběť se nemá čas bránit letos šíří podplacení (nebo možná blbí) žurnalisté a najatí diskutéři na všech možných i nemožných internetových fórech. Podobnost argumentů proti té nebo oné strany je zarážející, protože se v nich často píše o věcech, které nejsou všeobecně známé. Podobnost slohu a výrazového aparátu by mohla odhalit Informace - kdyby na to měla dostatek chuti a času. Že je nemá je zcela pochopitelné - po dvou hodinách jsem průzkum vzdal i já - a to jsem zvyklý jednat i s velmi zvláštními lidmi. Ztráta času.
Takže co zbývá? Volit nějakou stranu, která nemá naději na úspěch v parlamentu a tak zvýšit počet hlasujících a snížit "drtivé vítězství" těch ostatních. Uvažuji o SSO nebo Pirátech. Piráti mají program značně nejasný, ale mimo jiné žádají zrušit OSA s čímž celkem souhlasím, protože... ...ale to je jedno. Pravděpodobně profesionální deformace. Moje. Nebo SSO, Strana svobodných občanů. Liberálové, kteří se ale k žádné otázce nedokáží vyjádřit jednoznačně. Pro případ volebního úspěchu by to byla ideální strana k jakémukoliv koaličnímu partnerovi. Od leva doprava. Naštěstí nevyhrají. A proto je možno "jim to hodit".
Jinak doporučuji zkusit tzv. volební kalkulačku. Možná se budete sami divit, ke komu ve skutečnosti inklinujete. Je to téměř jako test IQ. Ale nemusíte své hodnocení brát zase tak smrtelně vážně. Některé otázky testu jsou prostě zavádějící. A ONI ty své názory taky nemyslí smrtelně vážně. Já jsem např. po vyplnění testu zjistil, že bych měl volit nejlépe Úsvit Tómia Okamury.
No - nebudu, ani nápad!
Hnojomety ještě zdaleka nedosáhly maximálních obrátek - a už se někteří soudí. Hejtman Hašek například. Pro pravdu se přece lidé nejvíce hněvají.
P.S.: Jel jsem nedávno autobusem z Hlučína. Přistoupilo šest mladíků, pět Rómů a jeden gádžo. Patrně učni z učiliště. A pouštěli si v autobuse z přehrávače (trochu nahlas) cikánské rapery. To nedalo spát jedné postarší "gádžovce" a začala jim poslech zakazovat. Mladé Cikány to ovšem tak vydráždilo, že na přehrávači vytočili "volume" zcela doprava a začali kolem té ubohé paní házet papírky a jízdenky. Dělali zkrátka binec. Jeden starší pasažér, místo aby se paní zastal, si šel stěžovat řidiči - ten však náhle zcela ohluchl. Díval se upřeně dopředu a bedlivě sledoval provoz. Začal jsem se sbírat, že se vmísím do děje, ale autobus zastavil a mladíci, včetně toho bílého, hbitě vystoupili.
Takže zase nic. Jen jsem pak dlouho dumal, jestli by to kluci až tak eskalovali, kdyby na ně paní "hodila bobek". Kdyby si jich prostě nevšímala. A taky nakolik bylo důležité, že to byli většinou Cikáni. A uvědomil jsem si, že to s Araby, černochy nebo Číňany bude hodně podobné. Upoutat pozornost, provokovat. Zlobit jako malé dítě, kterého si nikdo nevšímá. Každý se přece nejde hned odpálit, aby tak zrušil svůj pocit bezvýznamnosti. Ale nakonec asi k tomu dojde. BUM! Pak si ho určitě všimnou.
*/ Domnívám se, že celou kauzu Nečas/Nagyová spustila obyčejná lidská závist spolu-úřednic "na vládě". Pokud si vzpomínám, první "vlaštovka" celého dominového pádu byla zveřejněná kopie výplatního lístku Velké Jany. Brala o polovinu víc, než její předchůdce! No to přece nejde, taková lumpárna!
Až pak se začala hledat její nějaká další provinění. Nakonec se toho ujala naše vzdělaná policie. A byl to konec Jany Nagyové i konec nejpředpo***nějšího premiéra v novodobé historii Kotlinky. A taky historicky první "sebevražda" parlamentu. Budiž mu veřejné mínění lehké!
Pro jistotu, aby někoho nenapadlo udělat tu hloupost a zvolit lidi, kteří v parlamentu nestrávili většinu svého života se použije obvyklá metoda - "tohle přece nejsou politici, to je jen takové populistické hnutí". A hned se použije hnojometu. Pomluvit, zesměšnit, něco hodně škaredého, pejorativního a těžko dokazatelného vymrštit do veřejného prostoru. Ono něco ulpí.
Pro člověka, který uvažuje spíše pravicově nebo lépe řečeno liberálně, nastává problém. Koho volit? A jít k vůbec volbám, nebo si dát raději café laté a přečíst si dobrou knížku? Ten poklid u knížky láká - ale levostranní ovčané k volbám půjdou, už proto, aby se konečně Kalouskovi pomstili za to jedno procento DPH navíc a taky je třeba vytrestat Nečase, který se přece pelešil (za dělnické peníze!) s Janou Nagyovou, které měla takový plat*, že by uživil několik alkoholiků a ještě by i na chleba zůstalo.
Závist je mocný, byť ne příliš racionální pocit. A v Kotlince je po staletí známý fakt, že když nemohu mít stejně tučnou krávu jako soused, tak mu aspoň přeji, aby mu praskla, místo abych se snažil si taky tak dobrou dojnici pořídit. (Zdá se mi, že nejen v Kotlince.) Z toho vyplývá, že se k moci dostanou lidé s uvažováním: za čtyři roky si co nejvíc nakrást (nebo nadělat dostatek užitečných známostí) a pak - pokud nás vypískají si nakřečkované prostředky někde tiše užívat. Tiše, protože už kdysi se přece říkalo: "Když se dostaneš ke korytu tak žer, bůhví jak dlouho bude koryto ještě plné - ale proboha - nemlaskej při tom moc nahlas!" ODS a TOP 09 se v mnoha případech tak nechovaly. Mlaskaly. Nahlas. A mlaskají stále.
Už jenom ta bombastická kampaň ODS, která se prezentuje na střeše nějakého domu nad Prahou a má představovat příď mocné zaoceánské lodi, která stále pluje. Myslím, že každého člověka napadne asociace, že ta mocná loď je - Titanic. A na palubě hraje hudba a společenská smetánka stále tančí. Ale ledovec číhá nedaleko, jen pár dní plavby odtud. Kapitáni už to asi tuší, takže na můstek vystrčili statečnou knihovnici - snad aby ledovou horu trochu obměkčila. Pozdě kamarádi, příliš pozdě.
TOP 09 je na tom o cosi lépe, ale Kalousek naštval tolik lidí, že volební výsledky budou rovněž tristní.
Ani ČSSD už není pevnost jako bývala, nynější "dvojhlavost" Hašek / Sobotka a ingerence presidenta Zemana oslabuje i tuhle, vedoucí levostranu. Tupost voličů a jejich krátká paměť umožňuje i bezpečný život KSČM, která dneska funguje systémem "kdo nic nedělá, nic nezkazí" a svá procenta má jistá. Alespoň do té doby, než získá podíl na moci a "omočí se". Pak bude jasné i mladým a plným ideálů, že chlapci s rudými hvězdami v srdci jsou úplně, "lauter ganz" stejní, jako ti s modrými ptáky nebo jinými symboly. V srdci.
Nastupují noví vábitelé. (Nemůžu napsat pábitelé, Jakub by se zlobil.) Slibují spásu pomocí podobných slibů, jako ostatní, jenom k tomu dodávají, že jsou nezkorumpovaní. Zatím. Do doby, než se těsně před volbami rozběhnu hnojomety ostatních, tradičních stran. Tentokrát se ale antikampaň, ačkoliv se většina "soutěžících" zapřísahala, že tentokrát opravdu, ale opravdu nebudou metat hnůj, neboť volič je unavený a znechucený politikařením, odvíjí trochu jinak. Ony negativní zprávy, ten hnůj, který je tím účinnější, čím později je vhozen do ringu a oběť se nemá čas bránit letos šíří podplacení (nebo možná blbí) žurnalisté a najatí diskutéři na všech možných i nemožných internetových fórech. Podobnost argumentů proti té nebo oné strany je zarážející, protože se v nich často píše o věcech, které nejsou všeobecně známé. Podobnost slohu a výrazového aparátu by mohla odhalit Informace - kdyby na to měla dostatek chuti a času. Že je nemá je zcela pochopitelné - po dvou hodinách jsem průzkum vzdal i já - a to jsem zvyklý jednat i s velmi zvláštními lidmi. Ztráta času.
Takže co zbývá? Volit nějakou stranu, která nemá naději na úspěch v parlamentu a tak zvýšit počet hlasujících a snížit "drtivé vítězství" těch ostatních. Uvažuji o SSO nebo Pirátech. Piráti mají program značně nejasný, ale mimo jiné žádají zrušit OSA s čímž celkem souhlasím, protože... ...ale to je jedno. Pravděpodobně profesionální deformace. Moje. Nebo SSO, Strana svobodných občanů. Liberálové, kteří se ale k žádné otázce nedokáží vyjádřit jednoznačně. Pro případ volebního úspěchu by to byla ideální strana k jakémukoliv koaličnímu partnerovi. Od leva doprava. Naštěstí nevyhrají. A proto je možno "jim to hodit".
Jinak doporučuji zkusit tzv. volební kalkulačku. Možná se budete sami divit, ke komu ve skutečnosti inklinujete. Je to téměř jako test IQ. Ale nemusíte své hodnocení brát zase tak smrtelně vážně. Některé otázky testu jsou prostě zavádějící. A ONI ty své názory taky nemyslí smrtelně vážně. Já jsem např. po vyplnění testu zjistil, že bych měl volit nejlépe Úsvit Tómia Okamury.
No - nebudu, ani nápad!
Hnojomety ještě zdaleka nedosáhly maximálních obrátek - a už se někteří soudí. Hejtman Hašek například. Pro pravdu se přece lidé nejvíce hněvají.
P.S.: Jel jsem nedávno autobusem z Hlučína. Přistoupilo šest mladíků, pět Rómů a jeden gádžo. Patrně učni z učiliště. A pouštěli si v autobuse z přehrávače (trochu nahlas) cikánské rapery. To nedalo spát jedné postarší "gádžovce" a začala jim poslech zakazovat. Mladé Cikány to ovšem tak vydráždilo, že na přehrávači vytočili "volume" zcela doprava a začali kolem té ubohé paní házet papírky a jízdenky. Dělali zkrátka binec. Jeden starší pasažér, místo aby se paní zastal, si šel stěžovat řidiči - ten však náhle zcela ohluchl. Díval se upřeně dopředu a bedlivě sledoval provoz. Začal jsem se sbírat, že se vmísím do děje, ale autobus zastavil a mladíci, včetně toho bílého, hbitě vystoupili.
Takže zase nic. Jen jsem pak dlouho dumal, jestli by to kluci až tak eskalovali, kdyby na ně paní "hodila bobek". Kdyby si jich prostě nevšímala. A taky nakolik bylo důležité, že to byli většinou Cikáni. A uvědomil jsem si, že to s Araby, černochy nebo Číňany bude hodně podobné. Upoutat pozornost, provokovat. Zlobit jako malé dítě, kterého si nikdo nevšímá. Každý se přece nejde hned odpálit, aby tak zrušil svůj pocit bezvýznamnosti. Ale nakonec asi k tomu dojde. BUM! Pak si ho určitě všimnou.
*/ Domnívám se, že celou kauzu Nečas/Nagyová spustila obyčejná lidská závist spolu-úřednic "na vládě". Pokud si vzpomínám, první "vlaštovka" celého dominového pádu byla zveřejněná kopie výplatního lístku Velké Jany. Brala o polovinu víc, než její předchůdce! No to přece nejde, taková lumpárna!
Až pak se začala hledat její nějaká další provinění. Nakonec se toho ujala naše vzdělaná policie. A byl to konec Jany Nagyové i konec nejpředpo***nějšího premiéra v novodobé historii Kotlinky. A taky historicky první "sebevražda" parlamentu. Budiž mu veřejné mínění lehké!
Brouk, lidově zvaný hovnivál valí svou kuličku... |
Vystrčte taky trochu nos z domu a podívejte se po světě, co na nás čeká. Na jaře příštího roku budou volby do evropského parlamentu a sociální demokraté už vybrali za svého kandidáta Martina Schultze, nynějšího předsedu parlamentu. Jestliže vyhrají, bude Schultz presidentem EK.
OdpovědětVymazatVčera byl na oficiální návštěvě ve Vatikánu, kde byl přijat vřele papežem,a kde se oba představitelé shodli, že Evropa nic nedělá proti chudobě jak v Evropě tak ve světě. Musí se také víc angažovat v pomoci migrantům, co připlouvají každodenně ke břehům jižní Evropy.
Ti dva si tak dobře rozuměli, že Schultz pozval papeže na návštěvu do europarlamentu.
http://www.catholic.org/video/watch.php?v=8839
Pro koho budete hlasovat vy?
Itaalský ministerský předseda oznámil, že od pondělka zvláštní útvar pobřežní hlídky - vojenské čluny a letadla - bude pomáhat migrantům při jejich cestě do Evropy v případě nesnází. Aby se víc netopili.
Co vy na to?
Já???
OdpovědětVymazatJá nic. Nemohu mít starost o svět a jako nevěřící (agnostik) není papež můj šéf. (A nevolil jsem ho!) Pro mě je papa Franta herec, stejný jako mnoho jiných. Má svou roli, svůj text a občas mu dovolí nějaké mírné extempore - jako například se "nenápadně vplížit" do kostela a sednout si někam dozadu. Jako divadelník vím, že "náhodný divák", sedící poblíž pódia se používá ve hrách docela často. Nejčastěji při vystupování iluzionistů. A politiků.
Budu se starat, až nás začnou zaplavovat Palestinci, Alžířani, Egypťani, Libyjci či Syřani. Až se EU rozhodne zachránit Afriku to bode "opravdu veliké"! Je to stejné, jako krmit ptáčky. Bude se jich sem slétat víc a víc. A k tomu, aby je naložili do lodí a posílali zpátky odkud přišli nikdo nenajde odvahu. Ten strašný řev multikulturalistů by nepřežil.
A to celé se dá zachránit jedině rychlým úprkem z EU. Protože "Právo veta je na nic, poslouchej zdravý rozum!" jak říká upravený reklamní slogan. Vlezli jsme kamsi a teď zjišťujeme, že jsme jen malinkým kolečkem v mechanismu, který se stará o blaho těch velkých. Kolečkem, které je promazáváno dotacemi, takže se "nemá právo" zadřít. (Naši zástupci v EU - to je jedna kompletní ostuda.)
Ostatně - Italsko na tom bude podobně. Už asi je, jenom se o tom nemluví. Bez pomoci EU - penězovodu z EU (a je jedno, že peníze nejsou kryté ani zlatem, ani ničím jiným) by nevydrželo snad ani do konce letošního roku. Navíc je mnohem blíž k Africe.
Takže hlavně nezvolit Eurohujery! (Což se asi tentokrát nepodaří.* Snad příště...)
*/ Nepodaří, protože na principu rozdělování dotací (nebo jakýchkoliv jiných peněz) je založeno "vládnutí". Mít ruku na kohoutcích. I tak lze vysvětlit okřídlený výrok: Divide et impera!
Jenomže byste se měl zajímat o to, že tradiční kruhy katolické cíkve se obávají, že nynější papež svým vystupováním a populizmem ničí katolickou doktrinu a že by tak mohlo dojít k rozpadu církve.
OdpovědětVymazathttp://www.ilfoglio.it/soloqui/20162
Teď si přesně nepamatuju, ale nebyl to zrovna Nostradamus, co předpověděl, že přijde černý papež, a že za něj dojde ke konci světa, Řím bude zbořen a svatý Petr si přijde znovu pro své klíče?
No a František sice není černý pletí, ale je jezuita a vedoucí jejich řádu je právě nazýván černým papežem.
http://mondomisteri.altervista.org/Profezie/Malachia.php
A teď to jsou právě jezuiti, co mají z populizmu nového papeže obavy.
Tak tohle bude opravdu zajímavá diskuze - pochopitelně nejen tady. Nevím o tom skoro nic, ale Rádio María, jak jsem se dočetl, podporuje konzervativní katolicismus (kterému valem ubývají věřící) a papa František zase chce církev pro všechny. Takový církevní revolucionář, skoro Lenin. Jsem zvědav, zda na tohle téma zareaguje. My, Čeští bratři asi podpoříme papa Frantu. A když ne, tak snad vystoupím z církve. Stejně jsem byl v "našem" kostele naposledy když se ženil můj syn. Jinak tam chodím jenom fotit. [;>)
OdpovědětVymazatNo, vidíte, a zrovna v radio Maria už začala čistka. Vyhodili dva novináře, odborníky v otázkách církve, protože zveřejnili v listu il Foglio článek Questo papa non ci piave (Tento papež se nám nelíbí), kde právě kritizují jeho populismus, kterým propaguje svou osobu a ne církev jako takovou.
OdpovědětVymazatPřečtěte si to, i když jen v kostrbatém překladu, stojí to za to.
http://www.ilfoglio.it/soloqui/20109
Proč by to katolíci měli mít jinak než komunisté? Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. A chceš li revoltovat, musíš počítat s následky...sledky... sledky... [;>))
OdpovědětVymazatTo, co se děje u katolíků, je naprosto nenormální až úchylné a hlavně naprosto mimo realitu všedního života už tak dlouho, že mi u nich nějaké ty variace na to, či ono téma, už dávno nedokážou ani překvapit, ani šokovat.
OdpovědětVymazatJá si myslím, že v Evropě máme ještě několik let na to, abychom si dali věci veřejné do pořádku zatím ještě po svém a zatím ještě pořád poměrně standardními prostředky. Pakliže je promarníme, dá si věci do pořádku po svém v tom lepší případě nový Adolf, co přijde, ten to srovná do latě u zdi, nebo další, tentokrát už vylepšené a výkonnější verzi plynových komor a pecí. V tom horším případě si to tu k obrazu svému uzpůsobí buď čínský bolševik, nebo vozembouchové. V každém případě ale, ten chcípající dotační hnojník, ve kterém se momentálně nacházíme, nemá před sebou ani moc dlouhou ani moc zářnou budoucnost. Existovat přírodním zákonům navzdory je možné jen krátkodobě a platí se za to dost draze.
Na to se musíte, vážení, dívat globálně.
OdpovědětVymazatProč si myslíte, že si to asi předseda evropského parlamentu Schultz štrykoval do Říma k papeži a vzdával mu hold?
Poněvadž se předvídá, že v příštích evropských volbách hodně postoupí euroskeptické strany a že to asi socdem projedou. A to kvůli imigrační politice a ekomice.
A tak socdem hledají spojence v papeži a doufají, že je levicoví katolíci zachrání.
Tak jsem to alespoň četla.
Na příklad 51 procento Němců se vyjádřilo, že další imigranty do Německa nechtějí.
OdpovědětVymazathttp://www.focus.de/politik/deutschland/nach-schiffsdrama-vor-lampedusa-deutsche-sprechen-sich-gegen-mehr-fluechtlinge-aus_aid_1126051.html
Při tom 70 procent euroskeptiků se vyjádřilo proti další imigraci, pro zase 72 procenta zelených.
Tím jsme potažmo a dokolečka zpátky u Anderse Breivika. Nebylo to jeho tnutí do vlastních řad, krokem tím správným směrem? Krokem zatím nedostatečně pochopeným, ale správným? Vždyť když se nad tím zamyslíme, tak on tnul konkrétně do těch řad, kterým jsou odmala vymývány mozky k tomu, aby jednali proti zájmům jejich vlastních voličů, tedy nás všech a navíc ještě ve prospěch jakési roztahovačné, panovačné a expansivní anticivilisace? A to oni považují za normální a ztotožňují se s tím? Praštili se do hlavy, nebo mezi těma ušima krom hygienických vycpávek nikdy nic moc neměli?
OdpovědětVymazatTa unie s těmi jejími dotacemi a přerozdělováním je trapná. Prachy si vezme od členských zemí, ty z nebe nespadnou a pak si o ně ty členské země musí škemrat a když dostanou, tak ještě se podřizovat buzeraci a hlavně povinně moc hezky poděkovat. No, děkuju pěkně jak se říká, ale tohle opravdu není tak úplně to, jak bych si společnou Evropu představoval, tohle k tomu má opravdu hodně daleko.
Jo, Draku, když tam u papeže Schultz právě mluvil o nutnosti sjednotit Evropu víc, tak aby měla společnou zahraniční a ekonomickou politiku.
OdpovědětVymazatTo bude teprv pošušňáníčko. Pro imigranty budeme posílat turistické lodě, aby si sem přijeli ve všem pohodlí, jejich dětem, co se tu narodí, dáme občanství a rodičům samozřejmě dávky.
To aby nemuseli postávat na rozích, žebrat anebo prodávat různé "souvenýry", z Číny, mimochodem.
http://aktualityzevropy.blog.respekt.ihned.cz/c1-60979000-tragedie-u-lampedusy-smrtici-cena-tvrdsich-hranicnich-kontrol
8. 10. 2013 22:12 - PRESSEUROP.EU Aktuality z Evropy, Hein de Haas, De Morgen,
Kalkukačka mi ukázala Úsvit, Pravý blok, SSO. Jenže jsem masochista a budu volit pragmatického Babiše, vycházejíc z toho, že v politice jsou jenom zlí lidé, jen na (v) různých stranách. Babiš alespoň není hloupý. Ví, že aby měl od krávy mlíko, že ji musí krmit, ne dát na jatka. Diskuse a cedule nesleduju, teledebilizátor nemám. Vybudoval Agrofert. Sice nejspíš ne moc čistě, stejně jako jiní v letech devadesátých. Ale vybudoval a rozšiřuje. Přestože lecjaké produkty jeho impéria jsou konzumovatelné jako nouzová dávka. Za ty peníze nelze čekat slaviččí jazýčky na lanýžích. Krom toho mě těší z něj podebranost těch zavedených, kteří to vedli od desíti k pěti. V politickém kinoautomatu ovládaném fundamentálními silami neočekávám zásadní systémové změny. Jsem zvědavý co Babiš a jeho tým bude provádět. Idea řízení politické strany, případně státu, jako firmy je zajímavá. Horší to nebude. A jestli bude, tak v důsledku něčeho jiného. Protože fundamentální otázka, proč to je jaké je, je otázka suveréna zřizujícího a organizujícího veřejnou moc - stát. Když se rozhlédnete, nějakého vidíte? Potěšující je, že už je sluníčko promítající pěkné barvy podzimu. Tohle nám žádný politik nevezme.
OdpovědětVymazatDraku, to jsou parazitní memy. Bohužel prakticky odstranitelné jen za cenu odstranění jejich biologického substrátu.
OdpovědětVymazatStK, "Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm." Byli jsme i za Rakouska a leckdy jindy. Já bych naformě vlády a na státoprávním uspořádání tak nelpěl. Důležité je prostě být. Bez ohledu jestli se vládne z Vídně, z Moskvy, z Berlína, z Brusele, z Prahy. Jedno jestli jak moc jsme suverénní. To jsme nebyli nikdy, za suverénní lze považovat velmoci. Významné je, že z nás nikdo nehodlá učinit stínítka na lampičky. To je minimum na jehož základě bychom mohli být v nynějším Protentokrátu spokojeni, absolutně se máme dobře jako nikdy. Do jaké míry si vládneme sami a do jaké míry je nám vládnuto, zásadně závisí na nás. Prakticky nikdy jsme si sami nevládli, třebaže to tak vypadalo. Vládnutí je fuška, rádi ho přenecháváme druhým. Je to u nás zavedená a osvěcčená dělba činností. "Vy nám budete vládnout za nás, my budeme remcat."
OdpovědětVymazatDraku,
OdpovědětVymazat"lekce Breivik" nějak zabrala a Norové zvolili pravici. Na vládě se budou podílet i "extrémisté" z Pokrokové strany, u nichž kdysi byl Breivik a odešel od nich pro malou radikálnost:
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/v-norsku-vznikne-nejpravicovejsi-vlada-v-povalecne-historii-1025777
Předpokládám, že multi-kulti půjde pěna od huby.
Největší gól je, že za to opravdu zřejmě může Breivik, protože po jeho činu se řada Norů začala zajímat o to, proč to udělal a o další souvislosti. Výsledkem byl nárůst negativních postojů vůči přistěhovalcům a zvýšená podpora protipřistěhovalecké Pokrokové strany.
Kocoure, hrozně moc se mi líbila Vaše úvaha o užitečnosti chlévské mrvy, která když se aplikuje, tak nevoní.
OdpovědětVymazatJá to vidím trošku jinak. Mrva se aplikuje na na pole po sklizni a orbou se zapraví do půdy, "půdní život" (žížaly a ostatní havěť) z ní potom uvolní a připraví živiny pro další sezónu. A o budoucí úroduje třeba pečovat a starat se.
Avšak ale.
Nelze volby spíše (z pohledu kandidujících) přirovnat ke sklizni? Setbou byly jejich ideje, hnojením a kultivací pak to, jak pečovali o blaho veřejné?
Nelze spíše mediální hnojomety před volbami přirovnat k velké vodě která vypláchla žumpy a septiky a zaplavila pole s narostlou úrodou? Či k šílenci, který těsně před sklizní kejdu z velkokapacitního vepřína vypouští na pole s úrodou kam mají nastoupit sběrači? Anebo k lemplovi, který se o setbu nestaral, jen na své pohodlí dbal a nyní chce barvou a puchem kejdy zakrýt to, že nic užitečného nenarostlo a pokud přece něco málo, je to shnilé?
To A.S.P.:
OdpovědětVymazatTakže Breivik může spokojeně sedět v báni - dokázal, co chtěl dokázat. Jako na zasloužené penzi...
(Škoda je těch mrtvých mladých. Jenže po dobrém to často nejde. Nikdy nešlo.)
Žádný šílenec, Kapitáne N.
OdpovědětVymazatJeden řecký hrdina jménem Herkules. Vyplavil Augiášovy chlévy na jeden ráz. Takový tu ale asi není.
Ševče, stínítka na lampičky z nás nedělal nikdo ani za minulého režimu...
OdpovědětVymazatJen si režim hlídal, aby každý ne-vyvolený držel hubu a krok a neříkal nahému císaři že je nahý
Ona svoboda i po projevu má taky svou cenu ...
Ta kalkulačka je nějaká divná... (asi jako ten hostinskej)
OdpovědětVymazatKoruna česká 87%
ODS 80%
Úsvit 76%
KAN 71%
A přitom VÍM že nic takového nechci volit
jen 5 stran mi hází pod 50%, i ti komanči dávají 42%, nejmíň Lev, 41%.
OdpovědětVymazatPo skutcích, ne po slovech poznáte je ...
Takže to bude lepší hodit podle osobních sympatií a momentální nálady
Gratuluju
Přátelé,
OdpovědětVymazatje to stejná logická hádanka, jako ta o dvou bratrech, z nichž jeden vytrvale lže a ten druhý mluví jen pravdu. Rozdíl je v tom, že těch bratrů je fůra a my máme poznat pravdu, aniž jim můžeme položit otázky. To za nás dělají moderátoři a ne moc dobře. Ne nadarmo znamená v hudbě "moderáto" mírně.
Takže volba bude spíš připomínat ruletu. Možná (trochu) i tu ruskou.
Schumacherovi:
OdpovědětVymazatAno, většina ovčanů takto opravdu soudí. "Vy za nás rozhodnete a my s vámi nebudeme spokojeni." Ale máme to na koho svést.
Jistě je to nad 70% národa. Ale: těch 15%, kteří chtějí mít vliv - velký na blízko a menší, když je problém dál - se to týká!
Počítám správně: cca 15% neví, co by chtělo neboi je jim to fuk...
informaci:
OdpovědětVymazatMyslím, že na spojení SocDem a katolíků, ještě ke všemu za účelem zvýšení importu a zlepšení podmínek imigrantů, zejména pak ze severní Afriky, nemůže ze svého úhlu pohledu "vydělat" ani jedna ze stran. Spíš se tím obě úspěšně propracují jedna ke ztrátě voličů, druhá ke ztrátě věřících. Podřezávat si větev pod zadkem nikdo ve skutečnosti nechce. No ale kdo chce kam...
Schumacherovi:
Myslím, že si to s tím Babišem malujete příliš do růžova. Firmu sice má a uřídí ji, ale za těch skleníkových podmínek, kdy vznikla a později sílila, by to snad ukočírovalo i malé dítě. Navíc se dnes podílí na třeštění kolem OZE a nestydatě výrobou bionafty a biolihu tuneluje veřejné peníze, bez uzardění. Zrovna tenhle člověk nemá co hovořit o morálce, on opravdu není Mirek Dušín, ale poměrně dobrý pokrytec. Nehovoříc o tom, že proti Babišovi mi Vítek Bárta připadne inteligenčně jako génius a vzorný gentleman. Zkrátka a dobře, je to jen další exponent do hodně levé a hodně populistické strany spektra. Asi nám bude dáno seznámit se s ním víc lépe, než by nám kdy bylo milo.
K těmto volbám obecně:
Nic si neslibuji vůbec od nikoho. Lidé dění kolem sebe většinou moc nepochopili a dali se strhnout hodně hloupými interpretacemi reality, aniž by zapojili rozum a úsudek. Máme tedy s velkou pravděpodobností nakročeno k tomu, aby se všechny stávající průšvihy spíš prohloubily. Naše setrvávání v roli levných montoven, je nadále dost bezperspektivní. Odliv tohoto kapitálu i investorů tedy dřív či později nastane. Protože politická scéna je ve značném rozkladu a její většina naprosto nechápe, co se kolem vlastně děje, tak ani neví, jak tomu čelit a jak tedy ovlivnit prostředí v zemi, abychom se z toho, co nás ekonomicky ohrožuje, uspokojivě dostali. Je tu určitá slušná, vlastně asi jediná šance, že když se ekonomicky přeorientujeme na odvětví s vyšší přidanou hodnotou, že to ekonomice prospěje, ale nikdo z politiků nemá potuchy, jak tomu napomoci. Když se tahle banda vyžírků do ničeho nemotá, obvykle to dopadne o řád dva lépe, než když se o něco pokoušejí, takže nevím, možná je to dobře, že netuší jak a tedy nic v té věci činit nebudou. Co je reálně horší je, že levice nic jiného, než z nás dělat levné montovny neumí a asi ani nechce. Když se jí podaří prosadit rasantní navýšení minimální mzdy, což asi opravdu nastane, způsobí to prohloubení stávající krize. Na druhou stranu, možná se to konečně stane dostatečným stimulem k tomu, aby se věci konečně daly do pohybu nějakým žádoucím a smysluplným směrem. Zatím ale hledím do budoucna spíš v očekávání horšího a s obavami. Ono reálně vzato, co taky čekat od lidí, co navrhují protahovat ekonomicky ztrátovou těžbu že? A tohle bude v různých variantách volit většina a ono to taky podle toho nakonec dopadne.
Pochopte, Draku.
OdpovědětVymazatOni se z té své pseudohumanitární, přerozdělovávací, multikulturální ideologie nemůžou vysvléct jako hadi z kůže. A při tom jim musí být jasné, že jim ta ideologie příznivce nezískává. A tak fatálně jdou pořád dál a dál, až se dostanou k bodu, kdy nebude cesta zpátky možná.
Dnes čtu, že Světová banka se reorganizovala za účelem vymýtit krajní bídu ze světa do r. 2030.
Zároveň hledí s obavami na USA, kde se republikáni a demokraté nemohou dohodnout, co dělat se státním rozpočtem, prý to může způsobit globální hospodářskou katastrofu.
Vzniká mi při tom otázka, kde bude brát Světová banka peníze na vymýcení bídy?
A není už ve vyspělých zemích té bídy taky víc než dost? V Řecku školáci prohrabávají odpadky, protože rodiče nemají na jídlo, doonce i z GB se ozývají hlasy o rostoucí bídě rodin.
Kdo bude financovat odstranění bídy v Africe nebo jižní Azii? Ti co už pomalu taky nemají co jíst?
Humanitárně naladěná italská vláda ode dneška bude zachraňovat imigranty, aby neutonuli na své dobrodružné pouti za štěstím do Evropy, za kterou zaplatili 3.000 euro na osobu. Neměly by se příslušné mezinárodní orgány spíš starat o kriminální organizace, co tyto "plavby smrti" pořádají - od převozu migrantů nákladními auty ze střední Afriky do Lybie, až po nalodění do vratkých starých plavidel, o kterých se už předem ví, že se potopí? Takže pak přispěchají italské nebo maltské záchranné čluny.
A co pak s těmi novými chudými v Evropě? Kteří zas tak chudí nejsou, když mohou zaplatit podobné sumy.
Situace není vůbec jednoduchá a levicové strany se v ní motají zcela nezodpovědně. jenže jak říct voličúm - pomýlili jsme se, budeme to dělat jinak?
Papež, aby si udělal větší popularitu, se teď mísí mezi věřící před Svatým Petrem, aby si na něj mohli sáhnout. Tím toho taky moc nespraví.
Draku, jsem realista a nemám přehnaná očekávání. K podpoře Babiše mi stačí pocit, že je pragmatik a koho všeho jeho úspěch nasere. Hlavně ty zavedené politické vyžírky, kteří neumějí nic užitečného a po léta předvádějí co předvádějí a v pravidelných intervalech křičí "Volte nás, ostatní jsou horší." Ano, takhle se dostal k moci Adolf Hitler, když to dovedli kam to dovedli. Žádné z čista jasna kde se vzal, ale z konkrétních poměrů Tak jako Vladimír Uljanov Lenin a další revolucionáři a diktátoři. Skutečnou příčinu poměrů, které nastaly za jejich vlády je třeba vidět ne v nich, ale v těch, kteří jsou příčinou poměrů, které jim předcházely a které je zdrodily. V těch "elitách" které když je po všem, vylezou z děr a zase se postaví do čela. Naštěstí poměry nejsou až tak zlé a Babiš není Hitler. Jen hbitá štika v rybníce. Nečekám, že budou padat zlaté držďky. Svobodní jsou mi sympatičtí, jenže jsou to akademici s velmi obecným programem a navíc pro zhruba dvě procenta lidí. Reálný pracovní bod pro stabilní uspořádání společnosti je mimo extrémní hodnoty na škále od individualismu ke kolektivismu. Zajišťuje spokojenost většiny. Nebo jinak, jde o tvar pyramidy. Při stejné základně je-li nízká, svědčí to pro všeobecnou chudobu, je-li vysoká, je nestabilní. Ideální uspořádání od nikoho nečekejme, je nereálné. Stačí aby poměry byly všeobecně přijatelné. Když zvážíš kvalitu všeobecné kultury zdejšího formálního suveréna, to jest lidu,nejsou špatné.
OdpovědětVymazatKapitáne, já myslel ještě ten předešlý, porovnávaje oba Protentokráty.
OdpovědětVymazatDraku, nemám iluze, pro zjednodušení úvah předpokládám, že v politice jsou jenom zlí lidé (Prachett). Co můžeme ovlivnit, je jejich rozmístění, aby se navzájem vyvažovali.
Pan Vetinari je mi velmi sympatický.
Pokrytectví se prohlubuje.
OdpovědětVymazatA o pokrytectví vlastně tu píšu pořád, na lepší témata zkrátka není čas. Další důkaz o tom, kdo ve skutečnosti vládne v Polsku.
Růžový tank u nás v Praze dopadl přece jen o něco lépe. Nemáme totiž tak aktivní a výkonné "policianty".
StK, hrozné. Opravdu hrozné. Když si vzpomenu na řádění Husitů nejen na Baltu...a nic. Vůbec nic. Jako by nebylo. Určitě je v tom spiknutí...Ilumináti, židobolševici, imperialisti, přátelé starých pořádků, temné sily a tuneláři.
OdpovědětVymazatStK,
OdpovědětVymazats tím pomníkem je to věc sporná.
Pomník rudoarmějcům je oficiální veřejná památka a jako taková nemá být znečišťována čmáráním nebo lepením nějakých plakátů, za to se platí pokuta, ať jde o pomník, historickou budovu nebo pod. a to z jakékoliv doby. Rovněž se tam nesmí stavět bez úředního dovolení něco jiného, protože je to veřejný pozemek.
Pomník rudoarmějcům zřejmě postavil bývalý komunistický režim jako výraz poděkování za osvobození v r. 1945.
Jestliže chtěl mladý sochaž proti přítomnosti pomníku protestovat, protože neznázorňuje celou pravdu, měl sebrat podpisy pod peticí, v níž by žádal jeho odstranění.
Že sochař tvrdí, že pomník nevyjadřuje celou realitu, tomu se nedivím. Za co má být Polsko vděčno Sov. svazu? Za to, že ho v 1939 r. napadl spolu s Němci a de facto paktem Stalina s Hitlerem Německu usnadnil cestu na východ?
Za ztrátu území po konci války anebo za zavedení komunistického režimu, který trval 40 let?
Na druhé straně, socha zásilňované ženy je soukromým vyjádřením pocitů umělce, měl ji tedy vystavit někde v galerii, anebo ji nabídnout představenstvu města, aby ji samo někde postavilo. Nechtěl se tím aktem tak trochu zveřejnit?
Pro Info:
OdpovědětVymazatZviditelnit? Určitě. Ostatně u nás to umělec David Černý provedl několikrát. I v Bruseli. Mě zaujala jenom ta rychlost, s jakou to odstranili. U nás by se o tom diskutovalo aspoň do oběda.
To by bylo, aby kdekdo vyjadřoval své názory na veřejném prostranství. To bychom ten kapitalismus nevybudovali nikdy! [;>)
Na jihu Francie vyhrála ve volbách ultrapravice
OdpovědětVymazatČtěte více na: http://www.denik.cz/ze_sveta/na-jihu-francie-vyhrala-ve-volbach-ultrapravice-20131014.html
Jde Evropa doprava?
"Evropa" neví kam jde ani když si myslí kam jde, protože nejen že neví kam jde, ale i bloudí v termitech nevěda co v pravo a co vlevo. Pro mě je důležité kam jdu já.
OdpovědětVymazatNojo - ale kam to vlastně jdeš, Ševče? [;>)
OdpovědětVymazatChtěl bych napsat něco k těm obratům v názorech lidí: "extrémisté" ve Francii, v Řecku, v Moskvě atd. a k důvodům, které k tomu, už viditelnému obratu, vedou.
OdpovědětVymazatAle mám dost naplněný program (za celý život jsem zatím nepochopil, jak je možné nemít co dělat) a tak to možná bude trvat trochu déle. Ale myslím, že promluvím hlasem, se kterým budou souhlasit téměř všichni Útulníci. Když si věrchuška stále mele svou (a hrabe pod sebe) a na "hlas lidu" nedbá, tak pak lid nedbá na věrchušku. Le Penová má podporu i těch, které původně chtěla vyhnat z Francie. To je teda rána...[;>)
Tak jsem včera odpoledne ještě byl v Brixenu. A po půlnoci v matičce a dnes odpoledne jsem přednášel v UH o Židech a Izraeli a jejich dějinách a teď už zas doma a spat. Za čtyry projety celé Jižní Tyroly, X hradů, Y kostelů, Z památníků a muzejíček a nádherných zahrad a skal (Andreas Hofer, R. Messner, Sissi) a mám nějak v nepořádku žebra. Niente. Lo migliorera. Anebo ne, uvidíme. Čtu zítra, pokud si mě neodvezou do špitálu. Vzájemné štychování se Tyroláků a usídlených Talyjánů v gastronomii je něco. Toto nejde ale dělat často. Člověk už má holt přes čtyrycet. Devo riposare. No a brání mi něco?
OdpovědětVymazatP.S. Taky jsem nikdy nechápal, že se někdo nudí a hledá, jak se proboha zabavit. Popouzelo a uráželo mě to. Jak vlastně taková dlouhá chvíle vypadá? Nedovedu si to totiž představit. Vypovídá to (nelichotivě) o tom subjektu. Ne? Ano.
OdpovědětVymazatTen článek o pohnutkách Švýcarů, na který se odkazuje vele by mohl být zajímavý, ale na čtení takhle pozdě večer mi už přišel dlouhý, takže jen zběžné přelousknutí.
OdpovědětVymazatMyslím že tam nezaznělo, že cca polovina zabaveného majetku propadne ve prospěch švýcarského státu. A několik miliard korun českých asi nejsou úplně malé peníze ani ve Švýcarsku . . . . . .
StK, sám nevím. Hlavně že jdu. Život je jen cesta, která má pro všechny stejný konec. Mou snahou je jít dlouho. Tak jako nikdo jiný, sám nevím co mě čeká při dalším kroku. Ale jsou to mé kroky. A má cesta.
OdpovědětVymazatStK je obecné pravidlo, že panovník by neměl tuze nasírat lid neb tím se vystavuje zvýšenému riziku, že přijde o hlavu.
OdpovědětVymazatKdyby to tak mohl říct každý...
OdpovědětVymazatJenže Ševče mysliteli:
OdpovědětVymazatPanovník nemůže dělat vše tak, jak by si LID přál. Protože LID je opravdu poněkud... rázovitý až hloupý. Proč? Protože každý jeden "lidek" myslí jen na sebe a ne na ostatní lidi. A: lepší vrabec v hrsti než holub na střeše, opadá do jam, které mu vykopali jiní a kdo chce kam, pomozme mu tam.
Právě na vhodné a včasné uplatňování lidových moudrostí je tu panovník.
Nemám nic proti imperátorovi. Starý, modrý člověk, který upozorňuje své milované ovčany na úskalí, která on ze své zkušenosti tuší nebo i zná a oni, žijící ve stádu, kde je kolem dokola vidět jen jiné ovčany, ani netuší.
StK, vždyť neříkám, že panovník má dělat vše jak by si lid přál.
OdpovědětVymazatZákladním pravidlem je nenasírat.
StK "oni, žijící ve stádu, kde je kolem dokola vidět jen jiné ovčany, ani netuší."
OdpovědětVymazatZajisté. Z té příčiny demokracie stojí za hovno. To, že funguje, zvána demokracií, je proto, že je "demokracií". Aby se dělaly boule za ušima, "svíčková" nemusí bát ze svíčkové. Dá rozum, že takovou "svíčkovou" by si mohl dopřát málokdo. S demokracií se to má tak, že málokdo je schopný být suverénem, který ji vytváří. Ale to nevadí, to co je a nějak funguje, je tak nazváno. Monarcha je přejmenován na prezidenta, je volený, byl zdrušen dynastický princip (až na nečetné výjimky jako např. Bush a Bush), mnohdy má pravomoci větší než pro čistě reprezentační účel vydržovaný panovník, třebaže právě proto se leckdy skrze jejich využívání prodraží. Poddaní jsou přejmenováni na občany, mají rozličná občanská práva včetně práva volebního, které většinou konzumují podle toho co jim ti, kteří skutečně rozhodují předloží na volebním lístku. I když ani to není přesné, protože o tom nerozhodují ti, kteří předkládají, ale ti, kteří připustí kdo smí být předložen. Ale ani ti v dnešním globalizovaném světě nemají hlavní slovo v pravidlech hry. Dá rozum, že jejich tváře se nezjevují na plakátech, a že mezi ně nepatří bába trafikantka, mistr zvuku ani prťák z Práglu. Pravda ovšem je taková, že moderní konstituční monarchie fungují lépe než formální republikánské demokracie. Nějak to souvisí s všeobecnou kulturou tam a onde. Zdejší lid je prodchnut touhou a současně leností vládnout si sám. Takže nemá ani viditelného stabilně vládnoucího monarchu ani svou vlastní vládu. Je mu vládnuto ze zákulisí všelijakými těmi, kteří být to kdysi, honosili by se tituly a erby. Místo nich mají loga a když se s motorovými kočáry vydají na cestu, poddaní, pardon, občané, jim uhýbají jako kdysi, když koně byli před kočárem a ne uvnitř. Mají své kejklíře i podvodné zlatoděje, na kažení peněz je nepotřebují okrajovat ani zlehčovat, ale jednoduše přeřadí rotačky na vyšší rychlost. A tak, třebaže lecos se nazývá jinak a vyvolalo by velké pohoršení bylo by nazýváno po staru, funguje v podstatě na stejném principu jako kdysi v době erbů a koní zapřažených před kočáry. Akorát poddaní býba trafikantka, mistr zvuku či prťák z Práglu každou chvíli vidí shůry shlížet jiné ksichty. A nevědí jak si počínat aby nešlápli do ošklivého, protože každou chvíli jsou jim předkládány jiné artikule víry, pořádku a práva. Ale mohou si zajuchat, že budou volby ve kterých si budou smět vybrat zástupce tak jako si vybírají jogurt či zubní pastu, náležitě hygienicky prověřené a schválené. Jeho ústy se budou nadšeně podílet na demokratické žranici. S daleko větším uspokojením než kdyby tak měli činit ústy nějakého feudála. Protože po třech staletích temna a desetiletích ještě většího temna mají vysněnou demokracii. Juch! Éch....
Schumachere,
OdpovědětVymazatjak rád bych teď napsal, že kecáte. Ale nemůžu. Nebyla by to pravda...
A vůbec: Proč si taky někdy neoblečete krátké kalhotky s kšandami a nezkusíte si roli prostořekého chlapečka na náměstí? Různí císaři jsou tam pořád! Rád Vám to vyvěsím!
(Můj mail najdete nahoře na stránce.)
StK, proč, no proč...Nechci bejt bacanej.
OdpovědětVymazatJakube, v Brixenu? S CK Dedera? Ta ještě funguje? Také měl státní polopenzi jako Karel Havlíček?
OdpovědětVymazat..jakpak se ti Brixen líbí? No úžasně. A vůbec jsem se neškaredil. Jojo... třista let jsme trpěli... ale pak nám na to přišli a zatesli nám to!
OdpovědětVymazatDyť naše širší vlast mohla sahat, jakože sahala po generace, až tam.
Ale zavtra, zavtra, nur nicht heute, nejsu dobrý.
MMCh jeden z mých idolů KHB tam dostával měsíčně víc než tehdy měl státní střední úředník plat. Dobrý?
Jsou tam dvě desky, na té německé stojí: - dali jeho přátelé Brixenští. No oni toho disidenta měli rádi, sedával s nima v hospodě či kavárně, chodil na vycházky - a TAKOVÉ okolí, jako tam, tak hned u nás nenajdete. To říkám jako vlastenec...
Jakube, říkávám si, jestli rozbití RU nebyla chyba. Jenže ne naše. Po krvavých válečných útrapách už nebylo možné zůstat. Kdyby nám bývalo bylo nabídnuto uspořádání jako ve vztahu k Uhrám a nebýt války, bylo by to přijato většinou s nadšením a RU by snad přetrvalo a Evropu by nepostihla druhá válka. FJI. byl slušný, poctivý, pracovitý, vycepovaný, ale nepříliš chytrý a nepříliš vzdělaný. A byl starý, v roce 1914 už byl mimo. Být mladší, možná, že by situaci řešil jinak. Jenže to je kdyby. I když, nikdo neví, válka by asi stejně byla. Jiná, jindy a z trochu jiných příčin. Těžké je předvídat mnohovětevnou budoucnost. Každopádně všechny ty události mají společné jedno. Dlouhodobé selhání vládnoucích elit. To je příčinou i nynějšího stavu.
OdpovědětVymazatJeště se vrátím ke svému předešlému příspěvku : Demokracie není. Demokracie nikdy nebyla (ne, nejsem ozářený jako v Ikarii XB1). Vidím se, jak s šílečným výrazem běžím ulicemi a řvu "Demokracie není! Demokracie nikdy nebyla!"
Je předstíráním. Pod její formální fasádou prosvítají feudální poměry. Nejen "Kníže z Hluboké", ale baroni, hrabata a podobní mocipáni kteří si tak neříkají. Ale mají faktickou moc. Lecos se nazývá jinak, ale funguje stejně jako v časech minulých. Pro dnešní uspořádání můžeme hledat rozličné názvy. Což například pseudodemokratický korporativní kryptofeudalismus...
V hlavě mi stále zní: Demokracie není, demokracie nikdy nebyla...
informaci:
OdpovědětVymazatPřesto, že Poláci opravdu nemají mnoho důvodů projevovat nějaký velký vděk rudoarmějcům, a důvodů k nevděku by se pravděpodobně našlo víc, tak stejně to není důvod k šaškování kolem pomníků. Ten mládenec se chtěl s největší pravděpodobností nějak zviditelnit a vyjádřit svůj názor. Akceschopnost polské policie mne mile překvapila, ta naše by nechytila ani šneka i kdyby o něm věděla 1/2 roku předem. Odstraňování pomníku by se protáhlo aspoň na 2-3 týdny, než by se dohodli a rozhodli co s tím a než by si spřátelená starostova firma milostivě ráčila udělat čas, nebo by si ho za nehorázný příplatek udělala tak o 2-3 dny dřív... Škoda slov.
Schumacherovi:
Nic proti Pratchetovi, zeměploše a jejím obyvatelům, ale my žijeme na zeměkouli a poměry zde jsou tvrdší a komplikovanější, než tam. Ti, co nahážou Babiše se budou zanedlouho divit pravděpodobně ještě víc než ti, co o minulých volbách naházeli VeVerky. Mnohem větší průšvih je, že z toho, co má reálnou šanci překonat 5%, si určitě nevyberu nic, co bych tam vhodil rád a dokonce i s výběrem nejmenšího zla, mám tentokrát docela problém. Ono totiž všechno, co se nabízí teď už tu v trochu jiných obměnách bylo, že to nikam nevedlo víme, jen ti naivnější z nás to nedovedou rozpoznat. A tak se mnohé bude opakovat do blba a mnohé ještě navíc i prohlubovat, včetně krize (ne)důvěry a politického systému, která nám postupně vrcholí. Asi začínáme dohánět Itálii rychleji, než jsme ochotni připustit a než bychom vůbec rádi. Myslím, že je na místě vzpomenout si na 5 hvězd tam a na grilovacího Pepka, je to podobnější, než by bylo zdrávo. K juchání není mnoho důvodů, ledaže by propukla defenestrace, to bych se připojil.
Jakubovi S.:
Vaši vitalitu i schopnost využít čas snad i něco přes maximum, upřímně obdivuji a rád bych někdy dosáhl podobné. Zatím se mi to přes veškerou snahu nedaří.
Draku,
OdpovědětVymazatJakub se vozil v autobusu, jen po těch pamětihodnostech musel chodit pěšky.
Chtěla jsem se zeptat, jestli ochutnal i tyrolské canederli. Což je jakási varianta knedlíků.
http://ricette.giallozafferano.it/Canederli-alla-Tirolese-Knodel.html
Mne tedy zrovna nelákají.
Jedno Havličkovo motto: Kdyby stáří dodávalo moudrosti, byl by dubový pařez největším mudrcem.
Našla jsem ho dneska ráno, když jsem hledala Tyrolské elegie.
Schumacherovi:
OdpovědětVymazatAno, demokracie není. Nejblíže k ní zde bylo před 2. světovou. A nejblíže k ní v Evropě mají dle mého názoru Švýcaři a většina konstitučních monarchií. Historie nezná kdyby, ale ano, existovat za slušných podmínek v rámci většího celku, má nesporně své značné výhody.
informaci:
Ohledně knedlí Vám to řekne Jakub sám. Ono ale i dlouhá nekonečná jízda autobusem může dát docela slušně "zabrat".
Co se moudrosti týče, tak stáří s ní až tak nesouvisí, ale není překážkou, nepřinese-li sebou stařeckou demenci či degradaci mozku. Pak už je to na leda tak na eutanásii...
Je to teď na Kocourovi, musím mazat.
Vrátím se k pojmu demokracie.
OdpovědětVymazatUž jsem to tu nedávno psal. Je třeba jít po smyslu slova. Tedy demo-kracie je lido-vláda. Lid se sestává z mnoha jedinců a každý má trochu jiné směřování, jiné priority, jiné cíle. Takže se hlasuje a většina je brána za "hlas lidu". Nemusí to být (a téměř vždy ani nebývá) rozumné rozhodnutí. Ale je demokratické.
A druhý problém - každý z jedinců, tvořících lid nemá přímý přístup k informacím, potřebným pro jeho rozhodování. A právě v tom sektoru
se odehrává největší deformace demokracie - informace se zkreslují, zamlčují nebo jsou vytvářeny informace zcela nové, lživé. A rozhodnutí "lidu" je pak poplatné tomuto stavu. I když je všichni mají šanci hlasovat.
Staří kocouři, kteří už toho podvádění za víc než kopu let mají dost, se snaží na tenhle stav alespoň upozorňovat. S plným vědomím, že ho nedokážou zvrátit nebo citelně ovlivnit. Ale pro to, aby mohli v klidu zesnout potřebují mít pocit, že pro to "něco" udělali.
Proto existuje tenhle blog.
Moudrost starců je klišé, Informace.
OdpovědětVymazatNejsou moudří - ale hodně toho pamatují a pamatují si tedy, jak to nebo ono nakonec dopadlo. Takže správně předpovídají budoucnost.
(Pokud ovšem nevyznávají nějaké náboženství nebo politickou víru. To brání liberálnímu uvažování.)
Stáří rozumu nepřidá, když člověk prožil život "blbě".
OdpovědětVymazatNěkdy tak blbě, že ho nechtějí ani pohřbít.
Před 6 dny zemřel v Římě ve stáří 100 let, bývalý důstojník SS Erich Priebke, který si odpykával doživotí.
Bližší najdete na Wikip., abych to nemusela shrnovat.
Teď se marně snaží Priebkeho pohřbít. Nikdo ho nechce, Řím ne, ani Argentina, kde se po léta schovával, ani Německo.
Podle úředního nařízení se měla pohřební bohoslužba konat v malé městečku Albanu u Říma. Tam tomu ale zabránila velká lidová manifestace, při níž se manifestanti střetli s neonacisty. Takže kněz sundal štolu a prohlásil, že bohoslužbu slouřit nebude. V noci pak nalložili rakev do helikoptíry a odvezli ji někam k moři.
http://roma.repubblica.it/cronaca/2013/10/15/news/i_funerali_di_priebke_alle_17_ad_albano-68643001/?rss
To toho člověka ani nepohřbí? Stal se symbolem zla a tedy nezaslouží ani pietní zahrabání do země?
Dívám se na to se smíšenými pocity. Když dav nedovolí ani soukromý pohřeb, znamená to, že stále cítí rozhořčení a bolest pro ty zastřelené německým komandem?
Anebo je to symbolický protest proti zlu? Anebo jen šílení davu, který někdo podněcoval?
Pro Info:
OdpovědětVymazatPíšu o té histo(e)rii poznámku v dalším článečku "Výkaz pozorování".
Sháním fotky Václaváku "Různá lidová shromážděmí od RU do dneška". To není politika. To je o ovčanech jako takových. Homo sapiens = nesnášenlivá tlupa opiček.
Do mrtvol se nekope!
OdpovědětVymazat...když už tedy nechci/nemohu říkat "O mrtvých jen dobré!"
Informace, nezaslouží. Ať "jeho kosti jsou rozneseny divokými šelmami" a jeho jméno je vymazáno a zapomenuto jako by se nikdy nenarodil. Třebaže to ex post nikomu nepomůže.
OdpovědětVymazatAno, StK, nechápu proč demokracii je automaticky přisuzována kvalita. Jako by demokracie ze své podstaty byla zdrojem všeobecného dobra. Což není. Je jen formou vlády a to nic nevypovídá o jejím obsahu, který je jí mylně přisuzován.
StK, jak bylo post mortem naloženo s Cromwellem? Podle mého názoru hanebně, neb byl velký osvícený a příkladný státník. No, drobet krutý, ale v rámci tehdejších poměrů a zvyklostí. Ano,pohřbeného mtrvého lze i vykopat. Jako v Abduladzeho "Pokání". Zdejší soudruzi z něj měli husí kůži, jenže jako sovětský film byl pro ně problém ho zakázat. Doporučuju ke shlédnutí, i dnes aktuální.
OdpovědětVymazatČetl teprv teď. Jen pár drobností:
OdpovědětVymazatx Ne knihovnice, nýbrž knihkupka, tedy zakladatelka knihkupectví. MMCh přímo od pramene, ze ŽnS, kde jsem před pár lety opakovaně pobýval, vím o velice kladném postoji místních k její osobě i podniku.
x Tak v postoji k těm mladinkým už tak sebevědomým cigánům, dovolujícím si sprostě, drze, s pocitem nepostihnutelnosti k někomu o generaci-dvě staršímu - v tom se tedy, a nemohu o tom diskutovat, neshodneme. Rada, že se nemám ozývat a být neviditelný - to snad není pravda. Je nás dost, co toho ani nejsou schopni, nemají na to nervy či povahu - a proč by měli být? Čí je v první řadě tento stát? Nás, co jsme celý život pracovali mj. i na daně, tj. na ně, nebo jejich? Co vědí, že stejně dalšího půl století budou každičký měsíc dostávat dáávky, tak vo co gou? A ten řidič byl p o v i n e n udržet či aspoň oznámit pořádek a klid ve voze. Hle - další důvod, proč přibývá zoufalců, podporujících Vandase a jiné ostré hochy.
X A proč bych měl být povinen jem se dívat, jak v mém městečku, na našem hřbitově, důstojně pohřbívají zvíře v lidské podobě? Že má sto let? Cosa e? Tak se aspoň takto (uboze nedostatečně, leč...) dočkáme určité satisfakce. Nikdo mu zásadně neupírá, ani nemůže nijak, pohřbení či obřad. Jenom jde o to, kdo a kde to připustí... (Pokud znám - moc ne - fakta.)
De mortuis nisi bene - ne, ne, ne.
Rámus kolem mrtvoly bývalého důtojníka SS Ericha Priebkeho neutichá. Rakev se zatím nachází na vojenském letišti v Pratica di Mare v očekávání, až se celá záležitost rozuzlí. Tělo Priebkeho nechtějí ani jeho dva synové, kteří žijí v Argentině a kteří ani nepřijeli na pohřeb. Pověřili jen advokáta, aby záležitost vyřídil a ten teď složil své pověření, že se o to víc starat nebude.
OdpovědětVymazatJedná se neoficielně s Německem, tam by ho snad pohřbili ale v hrobě beze jména, aby tam k němu neputovali neonacisti.
O celé záležitosi píší hlavní izraelské listy, pozastavují se hlavně nad výrokem jenoho ze synů, aby Italové předali mrtvolu židům v Izraeli, ať si s ní poradí.
Mezi tím italští neofašisté podali žálobu soudu proti demonstrantům, že znemožnili církevní pohřeb.
Bylo toho všeho rámusu zapotřebí? Nemohli ho někde pohřbít v klidu a tichu, bez manifestací?
Pro Jakuba:
OdpovědětVymazatJistě, je správné se ozvat, když někdo porušuje pravidla. Ovšem je třeba zvážit, jestli je to účelné*. Ale to je na letoře toho každého - vzpomínám si ještě docela živě na to, jak nám jako klukům vadilo napomínání a mentorování páprdů. Tož já bych chtěl být trochu jiný, snesitelnější páprda. A jistě: nezájem nebo bagatelizování nekompatibility kultur je hlavní důvod, proč se Francii, Řecku, Rusku atd. přiklánějí ke krajní pravici. K nacionalistům. K nacistům. A tady se - pozor! dostáváme k tomu, že někdo nechce pohřbít "nacistickou mrtvolu". A kruh se tím uzavírá. Nenávist až za hrob. Kopání do mrtvol. Tohle prostě zase nemohu pochopit já. "Mrtvý Němec - dobrý Němec". Tak se to přece říkalo. Ale kopat do mrtvol - nebo naopak hromady mrtvol shrnovat buldozerem, do společných hrobů? Jaký je v tom rozdíl Jakube? Jenom kvantitativní. "Spravedlivá pomsta" je strašné slovní spojení. To kvůli němu je lidstvo v tom stavu, v jakém je.
Nesnášenlivé tlupy opic, které si vzájemně a do nekonečna vyčítají banány, které si ukradli jejich prapředci. Oranžisté a katolíci, křesťani a muslimové atd., atd. Vůbec tím ovšem neobhajuji smířlivost vůči novým, současným křivdám. (Proto fandím Izraeli.) Ale rovněž tak nemohu pochopit nenávist k sudeťákům - zvláště proto, že už vlastně žádní neexistují. Vymřeli. Kromě B. Posselta a jeho "boys" a to jsou vlastně jen pohrobci - provokatéři. 95% Němců to nezajímá a těch 5% jen velmi vlažně. Jakmile se ale začneme vymezovat a skuhrat**, jak nám bylo ublíženo, začnou se bránit. Stejně stupidním způsobem - snaží se (jakkoliv) dokázat, že to byli oni, kdož byli první poníženi a komu bylo po válce ublíženo odsunem. A kolotoč se točí dál. Viz můj starý článek.
Kdo si připomínání starých křivd nedokáže odpustit, musí NUTNĚ počítat s tímtéž ze strany druhé.
*/ Když někomu jde o život nebo zdraví, případně o čest nebo majetek tak opravdu je třeba se ozvat. Ale většina našich ovčanů se raději "dívá na druhou stranu."
**/ Fyzikálně: Každá(!) akce budí reakci. Neboli - "nezadatelné právo na sebeobranu."
No já v tom prostě odevždy jasný hluboký rozdíl cítím, vidím, vnímám. Zde stojím a nemohu jinak. Sunt certi denique fines. Jsou prostě jisté meze.
OdpovědětVymazatDyť ho nechtějí ani synové!! A co vzkázali?!
Nemáme jiné starosti, než co s posledním senilním esesákem - hromadným vrahem? Ani u vás, I?
Ale jistě by bylo nejjednodušší, pohřbít ho anonymně někde nějak. A kdyby nijak? Co ty miliony? Ať vyletí někde komínem jak ony. A jestli někdo chce, tož prosím, klidně uznám, že se za to trošku stydím, no.
Chovat se katolicky a pronášet slavnostně Ego te absolvo k mrtvolám - to nechávám na nich, katolících. Já praktikující křesťan nejsem, i tak mám svých trablů dost...
Takže kolotoč pojede dál. Perpetuum mobile.
OdpovědětVymazatStK,
OdpovědětVymazatZlatá slova
Jestli se nemáme časem začít vzájemně zabíjet třeba za to, že ONI nám upálili Husa a MY (resp. husiti) JIM při tzv. spanilých jízdách loupili, drancovali a vypalovali města, je potřeba přestat živit nenávist až za hrob a přestat neustále roztáčet kolotoč vzájemných příkoří (určitě by šly dohledat i starší křivdy).
Ostatně, tohle je jeden z kořenů konfliktu na blízkém východě. Ale aby se to zadařilo musí alespoň jedna strana chtít a ta druhá musí být alespoň svolná.
Asi by tu takový rámus nebyl, kdyby pohřeb nacisty Priebkeho nekolidoval s výročím 16.října 1943, kdy SS vtrhli do římského ghetta a odvlekli odtud 1024 osob včetně 200 dětí a odvezli je v dobytčákách do Auschwitzu. Vrátilo se odtud jen 16 osob
OdpovědětVymazat"... 1024 persone, tra cui oltre 200 bambini. Due giorni dopo, alle 14.05 del 18 ottobre, diciotto vagoni piombati partiranno dalla stazione Tiburtina. Dopo sei giorni arriveranno al campo di concentramento di Auschwitz in territorio polacco. Solo quindici uomini e una donna (Settimia Spizzichino) ritorneranno a casa dalla Polonia. Nessuno dei duecento bambini è mai tornato."
http://www.16ottobre1943.it/
Dnes se konala v římské synagoze vzpomínková slavnost za účasti prezidenta republiky a starosty Říma.
Prezident oznámil při té příležitosti, že senát odhlasoval zákon o trestním stíhání negace shoa.
Předseda římské židovské obce se vyjádřil, že by měli Priebkeho kremovat a popel rozprášit v moři. Zároveň poděkoval Římanům za jejich solidaritu.
Ať ho někde v tichu pohřbí - nechce ho ani jeho rodná obec někde v blízkosti Berlína - a bude pokoj.
Ale jaký kolotoč. Jde o mrtvoly, jednu mrtvolu, o rituál pohřbení či spálení, ne? Je to Němec. Proč ho nevezmou a nepohřbí/nespálí v SRN? Proč v dobytých a obsazených zemích?
OdpovědětVymazatProč jsou na našich hřbitovech desítky (mj. aji tu) najednou vybudovaných hrobů (částečně asi symbolických?) něm. vojáků, co tu padli nebo jakkoliv zemřeli? Proč si je prostě nevezmou Němci?? Do své a jejich vlasti??? Proč když chodím na své hroby na Lesním hřbitově, musím (najednou, od 2004 asi) vidět o deset metrů dál impozantní trojkřídlé žulové důstojné COSI se jmény padesáti příslušníků wehrmachtu a SS? Ty otazníky nejsou řečnické! Já OPRAVDU nechápu, proč si pozůstalí nevezmou svého padlého/zemřelého děda/praděda/prastrýce k sobě. A vůbec už naše magistráty, že kvůli penízkům od Němců sklapnou paty a tajně (ano, nepsalo se o tom tady!) tu najednou je na konce našeho nádherného hřbitova u hlavní cesty Památník. On tady někdo uctívá památku německých vojáků? Ano? A jestli ne, jako že ne, jakou to má logiku?
Tož tak. Keď ste ma upiekli, nuž si ma aj zjedzte...
Nemá smysl dále o tomhle postoji diskutovat. Tedy: Se mnu diskutovat.
OdpovědětVymazatTenhle názor o "neodpustitelných vinách" jsem měl "silný" asi do svých dvanácti. Znovu se mi (sám) obnovil po osmašedesátém. A v devadesátých jsem si uvědomil, že je takový postoj úplná pitomost. A řekli mi to pánové William Shakespeare, Isaac Bashevis Singer a Šolom Alejchem. (A to dva z nich byli židi.) Já vím, asi poslouchám špatné rádce. Nebo jim vůbec nerozumím, nemaje patřičné vzdělání.
Nebo - a to prosím vezměte taky jako jednu z možností - ve mě prostě není ta zaťatá (židovská, německá, polská nebo cikánská) nenávist.
Z té nenávisti jsem jenom hodně smutný. Tu asi nikdo ze srdcí lidí nedokáže "vyčistit bez porušení podstaty látky".
Až si (snad, jednou) lidé uvědomí, že tohle je jedna z hlavních příčin nedobrého vývoje lidstva a druhou příčinou je názor, že "jen ten můj Bůh a můj způsob života je ten správný", teprve dospějí. Ale zatím se zdá, že tyhle nenávisti jsou trvalejší vypálených cejchů.
Já se - ať už se vám to bude líbit nebo nebude - budu nadále chovat podle příkladu svého táty. Když jsem se ho před půl stoletím ptal, jak se může tak přátelsky bavit s Němci, když ho právě Němci zavřeli do koncentráku a jen náhodou tam nezemřel, řekl mi tři slova: "Tenhle to nebyl!"
Asi si celou historku dám jako podnadpis svého blogu, aby každý věděl, s jakým podivínem "má tu čest".
Es tut mir leid.
Něco pro Garfielda: http://www.superhry.cz/games/2269/
OdpovědětVymazatA jinak: co Lasagne, já je nemusím, ale Cannelloni se špenátem to ano. O Tortellini, Casonsei a podobných ani nemluvě. Sušená rajčata jsou také dobrá.
Jdu nakoupit jídlo.
4P! Hladovci zdraví Garfielda.
znáte "tedesi" hodinky ? Piksla je chce 110krát.
Technická: ODS nevede knihovnice, ale knihkupkyně.
OdpovědětVymazatJsem proti jakékoli diskriminaci, tedy i diskriminaci positivní. Vzpomínáte si na film Nebožtíci přejí lásce? "Nikoho nediskriminujeme kvůli jeho zdravotnímu stavu," zní odpověď na podiv, jak mohou jmenovat nebožtíka vyslancem.
OdpovědětVymazatAgresoři nemají žádný nárok pobývat na území, které se snažili okupovat, a nevidím důvod, proč by mrtví měli mít nějakou výjimku.
Vylévání si zlosti na těch, kteří "to nebyli", je zcela něco jiného než pardonování těch, kdo "to byli".
Nenávist jako takovou bych sice nedoporučoval ani proti těm, kdo "to byli", neb zatemňuje mysl, ale to nijak nebrání tomu je klidně a bez emocí vykopnout.
Pomsta nemá žádného smyslu, neb poškozenému nijak nepomůže, ale něco jiného je trest, který odstrašuje od budoucích zločinů. A ještě něco jiného je náhrada způsobených škod, na kterou není možno resignovat ani v případech, kdy je trest odpuštěn. (V tom také spočívá nemorálnost amnestie, pokus se týká nejen prominutí trestu, ale také zbavuje poškozené nároku na odškodnění.)
----
Re: "nechápu proč demokracii je automaticky přisuzována kvalita"
Protože všeobecné a rovné volební právo minimalisuje nutkání k občanské válce. Mám-li možnost zvítězit ve volbách, nemusím chodit na barikády; a prohraji-li ve volbách, byla by blbost chodit na barikády, protože tam bych prohrál taky.
Dobrá, tamti to nebyli. Ale tenhle to byl. Nejen že vraždil a to i sám střílel do rukojmích, i když nemusel a sám se tím při procesu chlubil. Ale ani po 70 leteh se nekaje, nelituje toho, co učinil, naopak je na to hrdý.
OdpovědětVymazatNěkolik dní před smrtí Priebke odevzdal svému advokátovi svou duchovní závěť - 7 stránek, jím podepsaných s dodatkem "při příležitosti mých 100 narozenin a video, kde prohlašuje, že zústal věrný svým ideálům nacionalsocializmu, své minulosti, což je pro něj otázkou cti. Zároveň napadá spojence, že už za války vyráběli proti nacizmu falešné důkazy o holokaustu. Ve vyhlazovacích táborech nebyly kremační pece, ale jen velké kuchyně. Ty pece tam postavili Američani po válce na návod amerických židů. Židé vždycky vládli světem, protože byli finanční velmocí. I norimberský proces byl podle něj fraška, vybudovaná na falešných důkazech.
O té závěti se noviny nešířily, dala o něěm zprávu jen tisková kancelář AGI a pak list la Repubblica.
http://www.repubblica.it/cronaca/2013/10/11/news/morto_priebke-68378557/?rss
http://www.repubblica.it/cronaca/2013/10/11/news/morto_erich_priebke_l_intervista_testamento-68388767/?ref=HRER1-1
Priebke tam nehovoří o Ardeatinských jeskyních, ale již dříve se vyjádřil, že jsou jen malou epizodou ve srovnání s tím, co vytrpělo Německo na konci války a po ní.
Že svých zločinů nelitoval, je známo již dlouhou dobu. V r. 1996 dokonce žaloval předsedu římské židovské obce Riccarda Pacificiho e novináře z Tg2 Valtera Vecellia pro urážku na cti a znemožnění pohybu své osoby (sequestro di persona), protože hlasitě protestovali v síni vojenského soudu, který tenkrát prohlásil, že pro souzení Priebkeho vypršel termín. Ministr spravedlnosti tenkrát rozhodl, že Priebke zůstane dál ve vězení. V dalším procesu v 1998 r. byl odsouzen na doživotí.
http://roma.corriere.it/roma/notizie/cronaca/13_maggio_8/priebke-comunita-ebraica-spese-processo-2121042115341.shtml
Takže i křesťanské "když dostaneš facku, nastav i druhou tvář" v případě Priebkeho nesedí. Měli snad v Římě dovolit, aby mu neonacisti vypravili nějaký triumfální funus? Jak se už chystali, soudě podle ůmrtních parte, co vyvěsili na zdích. To by tedy byla pořádná rána po hubě.
Poražení nezapomínají a chtěli by předkládat své účty (značně zfingované). Ale ani jejich oběti nezapomínají.
Ad StK versus Jakub: Nikoli Nenávist až za hrob, ale spravedlnost až za hrob.
OdpovědětVymazatOdpuštění až po pokání a účinné lítosti.
Pokání po židovsku: Hříšník se musí vyrovnat s poškozeným. Upřímně se omluvit, nahradit újmu. To je nejdůležitější. Co se odpuštění od Boha tejče, to není pro ostatní podstatné – je to jen mezi nimi dvěma!
Ano, I a ZŽ. Jsme na jedné lodi.
OdpovědětVymazatJenže, naprosto nepochybuju, se Stk taky! Mluvíme jenom nešťastně o různých věcech.
Tenhle to BYL.
Napadl vás jistě taky už jistý hrdý mnohonásobný justiční vrah o něco později? Jistý Vaš?
Doporučuju velmi stanout před Fosse ardeatine. Já jsem tam stál.
MMCh Priebkeho spoluvraha (omluva češtině) Kepplera SRN odmítla mnohem později vydat. Dožil spokojeně ve svém domě tam. Žádné iluze.
Pro Šamana:
OdpovědětVymazatS knihkupkyní M.N. jsem asi před slabou hodinou mluvil na Kuřím rynku. Kvůli ní mě mrzí, že nemohu volit ODS. Sympatická paní. Ale je na lodi, která už léta jede špatným směrem. Tedy - podle mě špatným směrem. Jedna sympatická paní to nevyváží. Potkal jsem tam totiž i člověka, který se "spoluzasloužil" za prů... ...švih, ve kterém je nyní náš Ústav. Říkám mu v duchu Veležvanil Nadutý. Ještě se to neví, ale až "se to jednou spočítá", budou padat hlavy. Těch menších, jako obvykle. "Na městě" je to teď samý "Já(h)-ne!" Už jsem naštěstí mimo dosah katovské sekyry. Doufám. Ostatně myslím, že Šaman něco podobného zažil. Nebo že by to byl Moby D.? [;>)
Kdepak, Jakube,
OdpovědětVymazats Kapplerem to bylo docela jinak.
Přečtěte si o tom na it. Wikipedii, tam se dozvíte věci, že budete tepv kulit oči.
http://it.wikipedia.org/wiki/Herbert_Kappler
Nemůžu to tu shrnovat, je to moc zapletené a dlouhé.
Kapplera odsoudili na doživotí, ale podařilo se mu utéct z vězeňské nemocnice za pomoci manželky, která ho spustila z okna ve velkém kufru.
I ten jejich útěk byl rocamboleskní.
Prý do toho byly zapleteny i italské tajné služby a to jako protislužbu za velkou peněžní půjčku Německa Itálii.
Přečtěte si to, je to napínavé jako detektivka.
Jakube,
OdpovědětVymazatpřed časem o tom útěku natočila it. televize dokumentární film. Podívejte se, jestli se Vám video otevře. Trvá 50 min.
http://www.rai.tv/dl/RaiTV/programmi/media/ContentItem-8d43ac6a-b748-44ef-b9d4-88f336a66a05.html?refresh_ce
Roc. - odhadl jsem to dobře, slovník potvrdil: krkolomný. No jako nový hrabě Monte Christo!
OdpovědětVymazatOvšem je taky pravda, že pak dožil neobtěžován a chráněn západoněm. legislativou u nich, že.
Další a další kolem mne říkají: Paní N. - no to je tak sympatická, příjemná, důvěryhodná dáma na úrovni! (Já taky, léta!) Ále jendže...a che giova? K čemu by to bylo, v čí prospěch ve
skutečnosti? Můj jeden blízký kriminalista mi pořád říká: No jó, áno, je - ale co ona sama v tom vlčím světě kolem ní? Spravedlivá přímá čistá dušinka v čele - čeho? Koho...
Německo na konci války a po ní...
OdpovědětVymazatToť příklad superiorní drzosti. Německo by netrpělo kdyby nepáchalo. A to ostatní, no...
Nechť se mu v pekle dostane vrchovatě v souladu s jeho skutky a podle jeho přesvědčení.
ZŽ, také vladař omezuje nutkání k občanské válce. V krajním případě tím, že potenciálním aktérům včas nechá useknout hlavy.
OdpovědětVymazatAdvokát Priebkeho, který včera složil mandát, ale který mu byl rodinou P. dnes znovu obnoven, dal odpoledne mediím k dispozici Priebkeho video-závěť.
OdpovědětVymazatPriebke říká, že rozkaz zastřelit rukojmí u Ardeatinských jeskyní vydal sám Hitler a že nebylo možné neuposlechnout. Vinni jsou partyzáni, co napadli německý oddíl, protože dobře věděli, že po útoku budou následovat represálie.
Odkaz na video
http://www.ilsecoloxix.it/p/italia/2013/10/17/AQMDzRh-priebke_giallo_corpo.shtml
Nevím, jestli se vám otevře, mně na poprvé zablokovalo PC a teď mi říká, že momentálně není k dispozici, že to mám zkusit pozdějc.
Jinak je na you tube, ale tam je taky zablokované.
http://www.youtube.com/watch?v=9-PFBv22Jqc&feature=player_embedded
Informace,
OdpovědětVymazatživot tropí různé skopičiny, občas se stane, že musíte vycházet i s tím, kdo to byl. Typicky se to týkalo rodin sedláků, se kterými si místní vlivní komunisté vyřizovali v padesátých letech (domělé) křivdy a zavírali je do lágrů a do vězení.
Lidská spravedlnost tady na zemi končí smrtí. Pokud jde osobní nenávist až za hrob, v konečném důsledku poškozuje víc toho, kdo nenávidí. Osobně, mezi jednotlivými lidmi, je potřeba odpustit a zapomenout.
Nesmí se ale zapomenout "zvěrsta ideologie", jinak se odsuzujeme k tomu abychom si je prožili znovu (něco jako koloběh reinkarnací).
Tak tak, Kapitáne.
OdpovědětVymazatKdyž si lidé uvědomí, že uvažují jako "zuřivec Týbald", tak nejlepší způsob, jak z toho ven, je problém rozmělnit do detailů. Co, kdy přesně, kde přesně a s kým přesně. A co kdo o tom řekl nebo napsal. A co kdo napsal o tom , co o tom něco řekl.
A vlastní myšlenka diskuse se vytratí v detailních opravách skutečností, o
kterých víme jen a jen zprostředkovaně a přes propast času. Před téměř sedmdesáti lety. Za tu dobu už bylo asi hodně různých výkladů a diskutovat o detailu se dá do nekonečna. Ne, že bych téhle techniky občas nepoužil při své profesi. Je to technika obranná a funguje.
Prostě, jsou lidé, kteří se dívají už jenom do zpětného zrcátka. Dopředu moc ne, to už neumějí. A až/když narazí, děsně se diví: Vždyť jsem ty poslední křižovatky projel naprosto podle předpisů! Díval jsem se přece do zrcátka!
Jenže před nimi třeba trčel minaret. Nebo Stalinův pomník.
Víte Kapitáne,
OdpovědětVymazatřekla to hezky ta paní Settimia Spizzichino, jedna z těch 16, co se vrátili z Auschwitzu, kam odvlekla v 1943 r. římské židy komanda SS. Řekla, za sebe můžu odpustit, ale za ty ostatní, co tam zahynuli, odpustit nemohu.
Co nebo jak můžu já odpouštět Priebkemu. Byl to nacista, přesvědčný a věrný Hitlerovi až do poslední chvíle a nezměnil své názory, přesvědčení, že konal v právu, až do poslední chvíle.
Jak žil, tak umřel a žádné pochopení pro něj mít nemůžu, nemám ani právo nějaké pochopení mít anebo odpouštět. Nemůžu mít pochopení nebo smiřovat se s jejich "zvěrskou ideologií", v jejímž jménu a pod jejímž vedením zahynuly desítky milionů nevinných lidí.
Takže, ať zahrabou posledníku esesáka, kam chtějí. Na hrob mu chodit plakat nebudu.
StK
OdpovědětVymazatUvažujete legračně a hlavně bezperspektivně. Podle Vás je historie něco jako jízda autem. Dívat se dopředu, abyste nenabourali, nečumět zbytečně do zadního zrcátka. Podle té zásady byste neměl vidět před sebou ani Stalinův pomník, ten už zbořili. Jen mešity a minarety. Ale pak by se Vám mohlo stát, že v cestě najdete nové nacisty nebo komunisty, kteří se Vám za zády rozmnožili, aniž byste si jich všiml. Člověk se má dívat všude i dozadu, protože se neveze autem, ale vláčí se po cestě pěšky.
Už jsem se k tomu nechtěl vracet Informace, ale když vidím, jak v té mé alegorii tápete, tak Vám musím pomoci:
OdpovědětVymazat* "Stalinův pomník" = komunismus, resp. neostalinismus
* Komunisti nebo fašisti, kteří se mohou namnožit (a množí se, množí!) přece nemohou být za autem, vždy jen před ním.
* Když budu věnovat většinu pozornosti reliktům minulosti, nestihnu se dívat dopředu.
Jak se kdo pohybuje, jestli autem, vozem pěšky nebo koňmo - to je ono "rozmělňování", o němž jsem už psal Kapitánovi. Nebo vážně myslíte, že je to pro tu jednoduchou alegorii podstatné?
Dobrou noc přeji.
Teď začal v italských novinách kolotoč kritik, jestli si nemohla Itálie celý ten rámus kolem pohřbu ušetřit, jestli se nemohlo rozhodnout nebo dohodnout předem co s Priebkem, až umře. A zároveň i kolotoč dohad, kde je právě rakev s mrtvým, zda ji už neodvezli někam letadlem
OdpovědětVymazatKdyž dovolíte, témto končím i svou reportáž, těmi řečmi se nebudu zabývat.
Taky přeju dobrou noc. Jednou Vám vysvětlím líp, proč podle mého příliš zjednodušujete.
OdpovědětVymazatPozn. hist.: I dozadu, abych věděl, s čím můžu mj. počítat vpředu. Ale - tahle analogie není, jako skoro žádná (opakuju se, vím), přesná.
OdpovědětVymazatS tím minaretem a Sosovým pomníkem - dokonalé, latinsky klasické obrazné shrnutí. 1*. Upřímně závidím.
Znám celoživotně celkem dost historiků, kunsthistoriků, archivářů, muzejníků, muzikologů, lit. vědců (ostatně sem přes výhybku od bolševiků patřím, to mi nikdo nesmí brát) - ale v nejmenším nejsou omezeni svým raison d´étre. Většinou lidi normálnější než mé okolí v domě a na sídlišti - pivaři a pavlačové (teda balkonové - ty scény by Giulietta bledě záviděla) baby. A poctivější a inteligentnější a soudnější (volby...).
Informace,
OdpovědětVymazatpodle mě po Vás nikdo ani nechce, abyste Priebkemu odpouštěla, pravděpodobně (pokud mezi těmi, které zabil/nechal zabít/mučil není nikdo z Vašich příbuzných) k němu nemáte žádné osobní relace.
Tvrdím ale, že kdo se nechá zmanipulovat k tomu, aby bránil jeho pohřbení, je na stejné úrovni jako nacisté (komunisté).
A je obrovský rozdíl nezi osobním odpuštěním jednotlivci a zapomenutím zla a bolesti, způsobenými zvěrskými ideologiemi.
Ostatně, i my máme své Priebky, jejich symbolem a ztělesněním je třeba prokurátor Vaš. Nevím a nezajímá mě,jestli ještě žije.
Migranti... (začátek diskuse)
OdpovědětVymazatAno, ano, ano, papeži, prezidenti, Bruselani, Štrasburk - všichni umetejte cestičky do Evropy všem, všem, všem z jihu, Předního Východu, odevšad! Celá Afrika a půlka Asie má přece svaté prááávo se přelít sem a hned začít zadarmo dostávat bydlení, stravu, vzdělání, všecko.
Cesta do pekel je dlážděna...
Ne. Zoufám si, hluboce a definitivně. Promyšleně si chystáme konec. poílitický i hospodářský. A ovšem kulturní. Finita la commedia europea.
Vzadu je ta mrtvola stoletého nacisty, ze kterého se asi bude muset stát zombie - nikdo ho nechce zahrabat. Vpředu (trochu bokem, ale přesto vpředu) je TOHLE.
OdpovědětVymazatAno. Nikoliv jenom vpředu, nýbrž už i kousek od nás, tu i onde v naší ubohé Evrůpce, nyní. Ale co, buďme korektní, pokračujme neochvějně v affirmative actions ap., chovejme se dál křesťansky a kultivovaně a osvíceně a nepředpojatě a obětavě... Obětujme s e b e . A potom přijdou, už přicházejí, t a m t i . Inšalláh.
OdpovědětVymazatIslám a Islamisté pro mne jedno, ostatní je nepotřebná zavádějící informace nadrobená do kafe.
OdpovědětVymazat4P.
StK k tomu "TOHLE", tam, kde obyvatelstvo je všeobecně ozbrojeno, se tohle nestává. Pro tyhle případy je typické, že ozbrojení masakrují bezbranné. Příště těmi bezbrannými můžeme být my. Kdykoli a kdekoli. Stejně jako v případu Breivik.
OdpovědětVymazatNejsme vyzbrojeni ani vycvičeni, branná výchova byla zrušena, mladá generace nemá ani základní vojenský výcvik. Bezbranní nepřipravení ovčani do kterých je denodenně naléváno, že odporovat zlu násilím je špatné. Jenže tohle jsou situace ve kterých platí, že život si zaslouží jen kdo je připraven pro něj zemřít v boji. Kdykoli a kdekoli.
EK,
OdpovědětVymazatto je fakt pošušňáníčko
http://blog.libero.it/orerubate/getmedia.php?For%60zo%26im%7D%1Fg%60'%7F2376%3Ca83%3F'52a0k%25laemz'te%60cpwmagz%3A''z%05kgonmghom%05jN
Pro Schumachera:
OdpovědětVymazatZní to sice poněkud ideologicky, ale je to BOHUŽEL pravda.
Nějak se mi to pořád spojuje s tím vším okolo - od "multikulti! po "globální oteplování". Spojovacím výrazem je vždy OVČAN.
Občanovi by se to stávat nemělo.
To Jakub a spol.:
OdpovědětVymazatExistuje mezinárodní smlouva o vojenských hřbitovech, která zhruba a zjednodušeně řečeno zavazuje smluvní strany v tom, že vojáci budou pohřbeni v zemi, kde padli, a o jejich hroby bude náležitě pečováno.
Faktem je, že tato smlouva +- odpovídá dobám, kdy se sešla vojska dvou potentátů a seřezala se a poddaným bylo šumafu, jestli jim bude vládnout potentát A nebo potentát B, protože jabka sladší a okurky kyselejší nekoukaly ani z jednoho z nich.
Tahle smlouva se musí nutně dostat do rozporu s realitou v situaci, kdy se jedná o vojska, podílející se na genocidě místních obyvatel. A je jasné, že se ledaskde zvedají hlasy proti jejím důsledkům, kam patří i německé válečné hřbitovy po celé Evropě. A obávám se, že bude ještě hůř, protože příští konflikty mohou být ještě drastičtější a ještě genocidnější.
A toho Priebkeho by mohli vycpat (nebo naložit do lihu) a postavit do muzea s cedulkou "Zvlášť odporný válečný zločinec". Kutnohorští podle pověsti zakomponovali do městského orloje kostru zrádce, který otevřel obléhatelům branku v hradbách (taky inspirativní).
Já to pořád říkám, Pergille, že jste číslo jedna.
OdpovědětVymazatJak do toho říznete, tak už nikdo střepy nedá dohromady a neslepí.
Místo toho rámusu měli Priebkeho někam tiše sklidit, aby si na tom nedělal firmu advokát, co pořád leze ven s něčím novým, aby udržel pozornost a pak neonaci, co se tam přijeli podívat i z Německa, kromě několika volů domácích.
Nač líh, stačí ho někam uložit pietně ale tajně do země, aby z toho nebylo poutní místo pro nostagiky.
Jenže Talijáni to bez povyku nedokážou. Snad jim to konečně došlo, dneska o nacistovi už ani zmínky.
Totiž právě odsoudili dalšího nacistu - devadesátiletého dědka na doživotí. Za zavraždění 73 italských vojáků v r. 1943. Dědek bydlí v Německu a to ho pro vysoký věk nevydá.
http://roma.corriere.it/roma/notizie/cronaca/13_ottobre_18/cefalonia-ergastolo-alfred-stork-l-ex-nazista-che-sparo-ufficiali-taliani-fdc45aee-37e6-11e3-91d2-925f0f42e180.shtml
Říká se, že boží mlýny melou pomalu ... ale ty italské si s nimi nezadají.
Pergille, souhlasím. Je to z doby, ve které války vedli panovníci "na bitevních polích". Prostřednictvím k tomu většinou donucených vojáků, kteří proti sobě nic neměli. Stejně jako poddaní. Příčina je sice i "humanistická" ale především samozřejmě pragmatická. Důvod válek nebyl vyhlazovací,ale mocenský. Nešlo o to vyhubit poddané znepřátelené strany, ale přivlastnit si je spolu s ostatním. Rozšířit říši o území se vším všudy co k němu patřilo. Kdy a kde že bylo zrušeno nevolnictví a poddanství? Historicky to není až tak dávno. Poddaný, případně nevolný, dříve otrok, byl součástí půdy. Té bylo dost, nedostávalo se lidí. Kdyby byl zabit, kdo by ji obdělával? Ani na zhubení vojska nebyl zájem. Poražené vojsko byli užiteční poddaní. Tak tomu bylo až do Druhé světové války, která byla ze strany především Říše, ale i Japonska (třebaže krutosti páchané Japonci měly jiný motiv), návratem do dob knih Starého zákona a vyvraždování celých národů (rozuměj kmenů) při dobývání "Země zaslíbené", v nové době nazvané "Lebensraum". Případně jejich zotročování. Za použití moderních metod a s přihlédnutím k ekonomii vyhlazovacího procesu a minimalizaci vedlejších nežádoucích účinků na "duši" vlastního "vyvoleného" národa.
OdpovědětVymazatV nedávné době vyhlazovací válku možno pozorovat v Africe mezi Huuty a Tutsii. Přijaté novodobé konvence na ochranu "civilního" obyvatelstva mají ještě další význam. Ochranu vládnoucích elit v poměrech ve kterých zápolí v důsledku moderních zbraní přestalo být pro ně bezpečným.
To znamená, že to co bylo logické když války vedli panovníci a vládnoucí elita, není logické, když války vedou "demokracie". Všimněte si, že ve válkách byli vybíjeni svobodní, ale ne otroci. Tak i nyní, jestliže v "demokratických" státech majícími"demokratické" vlády, o míru a válce "demokraticky" rozhodují občané namísto někdejších poddaných, není logické, aby byli vyjmuti z válečných útrap? Vždyť ne vojáci, ale oni sami vedou válku. Neznamenalo by popření tohoto logicky, že občan není suverénem ale jen jinak nazvaným poddaným?
OdpovědětVymazatAsp, Sch, neztratili byste se mezi historiky! Výborné postřehy, závěry, poznámky. Nic na tom nemění, že ne ve všem původní. A co?
OdpovědětVymazatJakube, radši bych se mýlil....
OdpovědětVymazatVšichni bychom se raději mýlili.
OdpovědětVymazatVono ale, vědí, je dobrý zmýlenému ukázat cestu. Jako když tuhle šel chlapeček Dušní ulicí v Praze, kolem synagogy (přes ulici je katolický chrám, že), a jak před ní sedí šámes a čte noviny, sundá čepici a slušně pozdraví: Pochválen Pán Ježíš Kristus! - Šámes zdvihne hlavu, pokývne a ukáže rukou: Naproti, chlapče - !