Poslední dobou se pořád šermuje rasismem. Bílým, černým, žlutým. Ku-klux-klan versus Black Live Mater. Cikánská komunita v Česku atd...
Přitom se jedná o běžný jev v přírodě, který vlastně způsobuje, že jsou různé druhy zvířat. Výběr partnera je ovlivněn tím, jak se partner vypadá a jak se chová.Funguje na všech úrovních. Kdyby nefungoval, měli bychom jen jeden druh motýlů. Co evoluce rozdělila by se stále průměrovalo a všichni motýli by vypadali stejně.
Vznešeněji se rasismu říká zachování diverzity druhů. To, co je v přírodě naprosto běžné se někteří "inženýři lidských duší" pokoušejí představit jako něco nepřípustného.
Cassius Marcellus Clay alias Muhammad Alí, někdejší slavný boxer a trojnásobný mistr světa se o rasismu rozpovídal v jednom TV pořadu. Jeho názor, názor poměrně prostého člověka je určitě dnes velmi zajímavý. Ten TV záznam má už cca 50 let.
Video jsem dostal mailem a nenašel jsem na něj odkaz. Takže ho prezentuji tak, jak umím.
I já jsem tím, čím jsem a musím s tím žít. Každý z nás má rodiče a prarodiče v nepřehlédnutelném řetězci, dohlédneme jenom tam, kde začínaly písemné matriky a to je sotva 300 roků. Naši rodiče nás přivedli už do civilizovaného světa, jejich předkové, zejména ti dávní, ten svět teprve pro nás budovali. Proto je i naší povinností, svým potomkům také svůj podíl předat.
OdpovědětVymazatDlouhá řada předků, pokud jsem našel písemné doklady z 18. století, byla tam vždy poznámka, že se jednalo o ctihodné ženy a muže, je i závazkem, i my musíme dbát na pověts svého rodu.
Lidé, jako Casius Clay to mají těžší, o své minulosti se mnoho nedozví, přesto však svým předkům musí fandit, neboť pro něj toho dost vykonali. Nemůžeme být všichni stejní, to také neměl ten původce v plánu. Neustále probíhá výběr těch nejsympatičtějších, nejvýkonnějších a nejhezčích lidí, kteří hledají k sobě podobně atraktivního partnera a tak se lidstvo od generace ke generaci vylepšuje.
Samozřejmě to nepokročilo všude stejně, někde lidstvo spíš odpočívalo, co potřebovali, si našli, ale jinde je tvrdá příroda nutila, stále vymýšlet, jak mít v zimě teplo a jak si vypěstovat něco dobrého k jídlu.
Vznikaly tak velké rozdíly mezi skupinami, zvaly se kmeny, nebo národy a státy.
Zcela zákonitě ti chudší vždy přemýšleli ne o tom, jak zvýšit svoji úrodu nebo postavit si domy, silnice atd, mnohdy zvolili rychlejší cestu a těm úspšnějším ten pozemek a majetek znárodnili, arizovali, rozkulačili.
Takže celé dějiny lidstva jsou dějiny práce, výstavby a válek, přepadávání sousedů.
Řešení je zřejmé, každý ať se plahočí na dědičné roli národa svého a nekouká po majetku, který vytvořili jiní. Zatím to ani Kristus, ani Buddha nedokázali. Šíří se spíš náboženství, někdy zvané ideologie, které tu loupež, okupaci, migraci přímo ospravedlňují.
V přírodě si každý druh musí svůj rajón chránit, i v lidské společnosti kdo sází, nepřipustí dobrovolně, aby cizí sklízel. Jenom jakási pomatená "humanistická" teorie to nechce uznat. V křesťanství stojí" hoden je dělník mzdy svojí", bez práce nemůže mít nikdo právo na mzdu. Milosrdenství je dobrovolná pomoc těm slabším, ne těm líným.