Prohledat tento blog

pondělí 8. května 2023

Proč nejsem rusofobem

 







   Nemohu býti komunistou, protože jeho morálka není morálka pomoci. Protože, káže odstranění společenského řádu a nikoli odstranění společenského zlořádu, jímž je bída. Protože, chce-li vůbec pomoci chudým, činí to podmínečně: nejprve musíme vládnout, a pak (snad) na vás dojde.

Karel Čapek



     Jako každý génius psal Karel Čapek věci nadčasové. A ani změna významu slov tomu výroku neuškodila, protože místo komunismu, který jsme mnozí zažili i když se mu říkalo socialismus nebo socialismus s lidskou tváří můžeme dosadit dnešní režim, který se nazývá liberalismem. Liberalismus (latinsky liber svobodný, liberalis svobody se týkající, svobodomyslný) je politický směr nebo také filosofický pohled, který většinou prosazuje principy jako svoboda, demokracie, sekularismus, právní rovnost, podporu občanských a lidských práv. Jenže nesmí degradovat. Dnešní "liberální demokracie" není ani liberální, ani demokratická. 

    Vlády - aspoň u nás v euroatlantickém "vyspělém" světě" se zmocnili lidé, kteří si z komunismu vzali to nejhorší. Kapitalismus, nebo snad lépe rozvinutý imperialismus,  je vládou (většinou) volených představitelů, kteří jsou ovšem podřízeni finančním tokům jdoucím z nejbohatších vrstev, oligarchů. Ti pomocí svých peněz ovlivňují volby tak, aby se na správná místa dostali lidé, kteří jsou poslušní neviditelnému "deep state". Pod různými záminkami jako je třeba Green Deal nebo pandemie,  klimatická hnutí nebo ochrana menšin si usurpují právo ovládat ostatní lidi. Protože mají v rukou naprostou většinu sdělovacích prostředků mohou vést nekonečnou kampaň, která lidem vysvětluje, proč je správné to nebo ono. A pochopitelně na tom dobře vydělávají - jinak by to nedělali. Staví tyto menšiny, kterým přiznává větší práva než ostatním lidem proti nim. Pod různými záminkami vytváří právní řád, který už neodráží vůli většiny. Výsledek nakonec vidí každý, kdo se nenechá obalamutit argumenty, které na nás ostatní denně útočí ze všech stran.

   Bohužel mnoho lidí si tuhle neuvědomuje, hlavně mladá generace, která nezažila jiný režim a nemůže ani srovnávat to, co bylo před nástupem naši "liberální demokracie". A ani nemá tendenci si najít jiný než oficiální názor na svět než ten, který denně slyší z TV nebo rádia, případně čte na velkých webech.  Máme se lépe po materiální stránce než před třiceti nebo padesáti lety - a máme také větší potřeby. Ty "potřeby" jsou často vyvolávány reklamou. Nová auta, zahraniční dovolená v exotických krajích, nové mobily s dalšími, nepotřebnými funkcemi, větší televizory atd. Luxus, bez kterého se ovšem dá spokojeně žít, někdy možná bohatším životem než bez něj. Společnost spotřeby. Spotřebovávat, co nám nabídne všude přítomná reklama a vydělat si na to dost peněz. Abych měl lepší auto, dům, exotičtější dovolenou než soused nebo kolega v práci, Jsme tak poháněni novými touhami, kterým vlastně ani moc nerozumíme. Už málokdo čte knihy, chodí do divadel, putuje po své krásné zemi nebo třeba se sousedy založí pěvecký sbor. Nebo společně postaví tělocvičnu či kulturní dům. Jistěže jsou takoví, ale proti spotřební společnosti jsou v menšině a jsou považováni za podivíny. 

   Že jsem se nedostal k jádru věci? Už na to jdu, ale ten úvod byl nutný. Protože posledních pár let se pokoušíme o změnu dějin, bohužel zpětně. Najdou se lidé, kteří bezostyšně začnou tvrdit že se něco nestalo, že se to stalo jinak a že je třeba k těmto minulým událostem najít "novou optiku". V naší Kotlince se najednou začínáme omlouvat Sudetským Němcům za to, že jsme je poslali do jejich domoviny, o které tak toužili a pomohli tím rozbít první republiku. Oni o to moc nestojí - leda bychom jim vrátili majetek, který tady zanechali. Podobně se dozvídám, že v roce 1945 nás Sověti neosvobodili z německého protektorátu, ale jen nás obsadili jako předtím Němci. Ovšem podle této logiky nás obsazovali i Američané až k Plzni. 

   O tom se sice před několika desítkami let nemluvilo, osvobození Plzně americkou armádou bylo i v oficiálních školních učebnicích odbyto jednou větou, ale zato jsme za osvobození stále děkovali Sovětskému svazu. Tak intenzivně, že se to velké většině obyvatel docela zhnusilo. Stavěly a odhalovaly se pomníky, některé s krátkou dobou životnosti - třeba Stalinův pomník na Letné. Soudruzi v Moskvě usoudili, že Stalin byl "kultem osobnosti" a přesto, že pro mnohé Rusy je dodnes velkým vůdcem, který ubránil SSSR před Hitlerem tak se hned přizpůsobili a monument monumentálně odstřelili.

   A život šel dál, objevily se tu nové politické proudy v KSČ, které žádaly poněkud lidštější přístup strany a vlády k lidem a vzniklo Pražské jaro. Najednou se mohlo říkat i to, co bylo před několika dny zakázáno a za co chodili lidé do vězení, pokud se jejich názory projevily veřejně. Netrvalo to dlouho, soudruzi , kterým šlo o místa (a možná i o krk, pokud by se Pražské jaro rozmohlo) poslali do MOskvy zvací dopis a Československo bylo vojensky obsazeno armádami Varšavské smlouvy při příležitosti zakončení společného vojenského cvičení "Štít 68". Okolní státy se do toho moc nehrnuly, třeba Rumuni a Jugoslávci to odmítli rovnou a tak hlavní vojenské síly se sem dopravily ze Sovětského svazu, z Ukrajiny. Ostatně i tehdejší generální tajemník Leonid Brežněv byl národností Ukrajinec. V době, kdy vznikl rusko-ukrajinský konflikt na to mnozí obyvatelé naší země nezapomněli. Sovětská okupace trvala až do roku 1989, kdy se sovětská vojska stáhla. Dne 26. února 1990 ministři zahraničí Jiří Dienstbier a Eduard Ševardnadze podepsali v Moskvě mezivládní dohodu o odchodu sovětských vojsk z území ČSSR. Poslední transport se sovětskými vojáky byl vypraven 19. června 1991 z Milovic. 

   Tato okupace napáchala materiální a lidské škody daleko menší než okupace německá, ale zato způsobila velký odpor lidí k SSSR a Rusku. SSSR a Rusko mnozí nedokáží dodnes rozlišit.. A dneska? Zdá se, že podle historiků tu nebyl ani jeden Ukrajinec. Nynější Ukrajina je prý s jistými výhradami demokratickým státem. Její srovnávání se sovětskou Ukrajinou prý není na místě. Takovými články začínaly pokusy zcela přepsat historii. A gradují. Jenže: Můžeme změnit výklad minulosti jako v Orwellově románu 1984, přepsat všechnu dosažitelné prameny, zfalšovat je,  ale nemůžeme historii doopravdy změnit. 

   Sleduji vývoj na Ukrajině už od událostí na Majdanu. Tam byla vlastně založena dnešní situace mezi Ukrajinou a Ruskem. A tam začaly naše nenávisti k Rusku. Tedy nejen naše. Tu se celý Západ začal mylně domnívat, že je vhodná příležitost Rusko  rozbít a zmocnit se jeho území a bohatství. Pomalu jsem začal chápat, o co tady jde. K USA se mnozí přidali, protože měli strach se nepřidat - USA vypadá dodnes nesmírně silně, jeho vliv na "deep state" ve všech západních zemích je veliký a nikdo z tamních věrchušek (včetně té naší) nechce riskovat, že by Západ rozpoutal v jejich zemi nějakou "barevnou revoluci", jak už to provedl mnohokrát. Vždy pod hesly o ochraně obyvatelstva před diktátorským režimem nebo ochraně menšin.

   Takže začaly pokusy Rusko "vytěsnit" ze světa. Diplomatické hrátky, hospodářské sankce, "výmaz" ruské kultury ze západního světa a to jak současné interpretační tak i historické. Cokoliv ruského najednou začalo vadit. Hudba, literatura, výtvarná díla. V tom okamžiku se ve mě začalo cosi měnit. Do té doby jsme měl k Rusku rezervovaný vztah. Ano jeho kultura je veliká, mnohonárodní, jednotliví Rusové i Ukrajinci jsou většinou fajn lidi, kulturní a vzdělaní ve svém oboru. Zákazy hraní ruské hudby, interpretace, výstav. Též sportu, kde by ruští sportovci nesměli vystupovat pod svou národní identitou, jen jako lidi "bez státní příslušnosti".

   Začalo to na Ukrajině bouráním pomníků, které zpodobňovaly ruské umělce, politiky a podobně a pokračovalo na Západě ve stejném stylu. Byk zbourán i pomník Bulgakova, Rusa, žijícího na území Ukrajiny, Gogola, Rusa, který celý život na Ukrajině prožil a psal vlastně o ukrajinských reáliích a podobně. U nás v Praze (ta je vždy vpředu v přejímání čehokoliv z ciziny) to naštěstí víceméně skončilo odstraněním sochy osvoboditele Prahy maršála Koněva a přejmenováním několika ulic. Pokračovalo to až ke směšnostem typy, že se nesmělo říkat "Ruské vejce" a zakazovala se písmena V a Z při zdobení chlebíčků a dortů. 

   Tady v Ostravě to naštěstí neberou tak vážně, takže památník osvobození v Komenského sadech stále stojí a ve Vítkovicích je jedna z hlavních ulic stále zvána "Ruskou", stále s velkým úspěchem hrajeme Gogolova Revizora a nikdo z ruských nebo ukrajinských umělců v našem "Ústavu" nebyl propuštěn. Omluvil jsem se písemně všem Rusům a Ukrajincům, které znám za naše "presstituty", kteří začali bojovat proti čemukoliv ruskému.

   A začal srovnávat, jaká kultura přichází ze Západu a jaká z východu, z Ruska. Proti vlasteneckým písním  jsem postavil v Americe doporučovanou změnu pohlaví už u dětí od sedmi let věku, kdy je jejich sexuální orientace ještě nerozvinutá a hlavně nemohou dohlédnout pozdějším následkům změny pohlaví, proti polytechnickým a uměleckým kroužkům dětí v Rusku transgender vystoupení zmalovaných transsexuálů v amerických školách. Proti normálním (podle mě) vojákům veřejné vystupování amerických vojáků, kteří se na válečné lodi snímají telefonem při svých převlecích za ženy. Vzpomněl jsem na střílení v amerických školách, kostelích a supermarketech, kde vyšinutí jedinci postřílí bez nějakého důvodu své bližní, ačkoliv je neznají. Vše s podporou nebo tichým souhlasem americké věrchušky. Nepokoje BLM, kteří nutí lidi líbat boty černochům, protože jsou černoši. Bojůvky různých imigrantů, přistěhovalců v Německu, Francii i v severských zemích, kteří se snaží vnutit ostatní populaci své principy. Ačkoliv jsou tam už v druhé nebo třetí generaci. Ano, je to proto, že jsou "bílou" většinou opovrhováni, protože jsou nevzdělaní. Ovšem nevzdělaní vlastní vinou, protože vzdělání odmítají a žijí z podpory státu jako nezaměstnaní a nezaměstnatelní. A mohl bych zajisté pokračovat ještě dlouho. 

   To vše jsou důvody, proč nejsem rusofobem. Nějak nemohu, přes okupaci v roce 1968 najít dost argumentů. Na rozdíl od dnešních mladých (i středních, od kterých bych očekával větší rozhled) jsem všechno prožil osobně. Ne opravdu u nás nebyla svoboda projevu, bylo málo nepříliš kvalitního zboží, na Západ bylo velmi obtížné se dostat. Byli jsme pozadu v technologii. Ale za to všechno Rusové moc nemohli, za to jsme si mohli sami. Naše věrchuška, která se Sovětským svazenm a komunismem zaštiťovala. 

   Z Ruska už strach nemám, poté, co jsem s mnoha Rusy mluvil osobně, z očí do očí. Tady u nás i v Rusku. V dělnických čtvrtích, v táborech bezdomovců na břehu Něvského zálivu, s pouličními umělci na Něvském prospektu. Nikdo z nich nevzpomněl, že by se mělo Rusko rozšířit na Západ, o roce 1968 nevěe´děli nebo neradi mluvili s tím, že je tehdy naložili do letadla nebo vlaku a přivezli kamsi na západ, kde prý probíhá kontrarevoluce. Nechápali, jak je možné, že jsme se rozešli se Slováky a netekla přitom krev - a záviděli nám to.  

   Mám rád klasickou ruskou hudbu, literaturu i malířství, tedy ne to revoluční a vlastenecké, ale to starší, řekl bych "carské". Je to kultura nejméně tak stará, jako ta naše středoevropská, česká, německá, francouzská, polská. Kdyby na to přišlo, mohl bych žít ve Wroclawi, Drážďanech nebo Vídni - nebo taky v Petrohradě. Tam, kde se domluvím s lidmi. Všude jsou to lidé vlastně docela vstřícní, množství nepřátelských je všude podobné. Jsou to většinou zakomplexovaní jedinci. Stejně jako potkáte hlupáky v Praze, Ostravě, Moskvě nebo Berlíně. I v Itálii je jich v průměru stejné množství. Říká se, že "s kloboukem  ruce projdeš celý svět!". Myslím, že je to pravda. Vyloženě nepřátelští lidé jsou jenom ti, kteří mají strach. Třeba některé odloučené domorodé kmeny v Jižní Americe. Ty návštěvníky preventivně zabíjejí, aby jim nevzali i ti málo, co mají.
 A oni mají i svou pravdu Protože ti, kteří si "bílé muže" pustili do svých teritorií, přišli nejméně o svůj tradiční způsob života ne-li o víc. Najděte si nějaké podcasty s Mnislavem Zeleným, Atapamou, etnologem který s nimi žil a kterého přijali za vlastního. najdete tam spoustu lidské moudrosti,  nezasažené žádnou ideologií

    Takže rusofoba ze mě udělat nelze. Taktéž nebudu nenávidět Američany. Němce nebo Rakušáky. Ani Cikány, kteří nemají rádi, když se o nich mluví jako o Romech.
A spousty dalších možných objektů, které se nám nyní předkládají k nenávidění. Vzpomeňte na Orwellovy dvě minuty nenávisti. A vyhněte se jim. Bude vám lépe. Mnohem lépe. 





P.S.: Na blogu Litterate je hezký fejeton od Daniela Sterzika - Vidláka. Pěkné čtení po svátečním obědě. Diskuze už jenom všechno rozpatlává - jako obvykle. Viz pár vět z diskuze:

... si také vzpomínám,co říkal i táta ,za vším najdeš žida a jeho peníze.

...samozřejmě se vracím k oslavám před rokem 1989 ,kdy jsem nic takového nečinil ,ale v dnešní době fašistů lepím na okenní sklo holubičku míru a vlajky Československa a Sovětského svazu 1. a 9. května na oslavu přátelství.

...vynálezem internetu se porušily mezigenerační vztahy, mladí nevnímají minulost svých blízkých a nedokáží nahlížet do budoucnosti. Kontinuita času je narušena.

21 komentářů:

  1. Líbí se mně tohle psaní. Asi si je ukradnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Kocoure, výše vydané řádky jsou opravdu nádherně popsané interní pocity, s nimiž by se docela hodně lidí umělo ztotožnit a taky ztotožňuje. Děkuji za ně a s dovolením bych přeposlal známým.
    Ale napíšu tady něco, v čem s vámi nesouhlasím. Tuším, že jste moudrý muž v letech, a proto kroutím hlavou nad vašim příspěvkem o rozpatlávání.
    Sám jste byl jeden z těch, kteří do diskuze přispěl. A ten příspěvek mi evokuje-bohužel- Tady píše Vidlák, a jen několik vyvolených by mělo právo to tady komentovat. Takže ostatní laskavě buďte zticha buďte rádi, že můžete číst.Takže už ne stůl štamgastů v hospodě, ale nejlépe nějaká extrovka pro vyvolené. Jsou lidé, jejichž příspěvky mají hlavu a patu, jsou k věci, a jsou lidé, kteří takový dar nemají. Ale neberme jim právo se slušně vyjádřit. Pakliže někoho diskuze uráží, nechť ji nečte. Protože To největší gro je vždy článek jako takový.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě mrzí, že to tak berete. Ale fakt nemám rád ty "některé", kteří musí něco napsat, protože jinak by asi praskli přetlakem. Něco z Wiki, něco z hlavy a hop! - odborník je tady. Na všechno. A pak nastane nekonečné handrkování, jak to vlastně je, bylo nebo mělo být. Článek je zapomenut. Nejsou to trollové jako takoví, jenom "nadšenci" ze sebe sama.

    Nebráním přece nikomu se vyjádřit. Ale ať nečeká, že budu třeba jen nesouhlasit. Přeskakuji. A není to ode mě nafoukanost.

    OdpovědětVymazat
  4. Já vás z jedné strany chápu. Na nové republice je taky jistá osoba, která komentuje každý článek.Je to do jisté míry divné, ale nikdy by mně tuto osobu nenapadlo mistrovat jakože radši tady nic nepište.To je takové, a budu opět hodně subjektivní ale napíšu to bez obalu,povýšenecké. Kastovní.Jisté averzi i v tomto prostoru vůči některým osobám se nelze ubránit a asi to bude i přirozené. Ale konkrétně na Litterate je diskuze sama o sobě dost nepřehledná. Třeba by to vyřešilo i to,, kdyby si na sebe poslala skupinka kovaných maily a komunikovala v rámci své skupiny. Mnohdy by to ale byla škoda. Osobně taky diskuzi proletím, osvědčené oblíbené se snažím číst vždy. A přiznám se, že i mně svrbí ruce psát. Jestliže vám totiž někdo odpoví, je to o takovém tom pocitu ano jsem tu mezi svými, vědí o mně já vím o nich.
    Ale jako nic ve zlém. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  5. Herdek to mě vzalo, lepení vlaječek, hned bych naslinil tu slabou bankovní pásku a podal ji, je to inspirace, možná začnu, nikdy jsem to …, ale začnu. Zvířátka si budou pochvalovat. Jak málo stačí k radosti. Není to sice jako ŽPŽM podle Žen-2-6 (guglete si) ale stačí.
    Tento podotek nemá nárok na žádnou intelektuální hloubku, ale já mám úlevu. K těm penězům, i INRI byl Žid a jak dopadl za 30……..
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha. Nejsem přihlášený k účtu. Snad někdy příště. Mám poznámku, taky k těm Židům. Začíná mi dávat smysl "spiklenecká teorie" rozlišující Židy a Chazary. ejirek

      Vymazat
  6. 'Jako každý génius psal Karel Čapek věci nadčasové'
    To je pravda, například tohle:

    "Attila
    Já také chci mír, ale hunský.

    Mír
    My válku nechceme. Proti slabším stačí trestná výprava.

    Žádná válka
    Důkaz, že opravdu nechceme válku: bojujeme bez vypovězení války.

    Zpráva
    Dosadili jsme do útoku dvě nové divize s tanky a letadly. Nepřítel prchá za těžkých ztrát. Mír trvá.

    Nóta
    Na důkaz naši mírumilovnosti projevujeme ochotu k tomu, aby se nám nepřítel vzdal na milost a nemilost.

    Liška
    Nevěřte slepičím kdákům. Když se nažeru, vždycky je v kurníku mír.

    … v zájmu míru zakročili se vší energií proti napadenému.

    Pro věc míru není žádná cizí oběť dost veliká."

    Ale co se týče té ankety "Proč nejsem komunistou", tak tam ani on, ani ostatní respondenti nevyjádřili jasně základní podstatu problému; asi proto, že to na rozdíl od nás nezažili na vlastní kůži. Přitom na odpověď stačí jediná věta: "Protože je to diktatura."

    OdpovědětVymazat
  7. 'který jsme mnozí zažili i když se mu říkalo socialismus nebo socialismus s lidskou tváří'
    Socialismus s lidskou tváří jsme nezažili, neboť nás před ním "zachránila" "bratrská pomoc".

    OdpovědětVymazat
  8. 'Vlády - aspoň u nás v euroatlantickém "vyspělém" světě" se zmocnili lidé, kteří si z komunismu vzali to nejhorší.'
    Tam to zdaleka není 'to nejhorší'. Skutečnou "čtvrtou cestu", která kombinuje ty horší stránky obou společenských systémů, dokázali vybudovat čínští soudruzi. Systém 996 plus sociální kredit.

    OdpovědětVymazat
  9. 'Brežněv byl národností Ukrajinec'
    Když jsem tohle četl, tak mě napadlo: tomuhle chybí k dokonalosti už jenom ono klasické "Rusové za nic nemůžou, protože ti jejich zločinní vůdci nebyli Rusové, ale Židi". A ejhle, ono opravdu na konci článku došlo i na ty židy.

    OdpovědětVymazat
  10. Ti židi jsou zkopírované z diskuze na Litterate!
    Národnost vlastně nemá význam, Například velitel Technického Učiliště, když nás v roce 1968 "osvobozovali" sověti byl Ukrajinec plk. Vasil Tegza. A ten je prostě vyhnal bez jediného výstřelu., Jenom vahou svých sovětských medailí. Už se nás nikdy nepokoušeli obsadit. Někde jsem už o tom psal.
    Naši se totiž v Moskvě poněkud "pokakali" (kromě Kriegla) a nebylo třeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 'Naši se totiž v Moskvě poněkud "pokakali" (kromě Kriegla)'

      Není to tak trochu vnitřní rozpor, když mírotvorce píše o 'pokakání se'?

      "Nakonec přichází i prezident Svoboda a naléhá, aby protokol podepsal. Kriegel trvá na svém. Svoboda začíná křičet, že je starý člověk, že již viděl hory mrtvol a nechce vidět další a že Kriegel musí podepsat. Kriegel odmítá a ohrazuje se – ať na něho pan prezident nekřičí jak na malého kluka.

      Moskevský protokol tedy zůstal bez Krieglova podpisu. Českoslovenští zajatci, kteří se mávnutím kouzelného proutku změnili v kre­melských metamorfózách v oficiální delegaci na nejvyšší úrovni, se chystali k odjezdu. Kremelští režiséři vyzdobili vlajkami ulice a třídy vedoucí na vnukovské letiště a nadi­rigovali tam davy jásajících Moskvanů. Ale delegace nejela. Něco se přihodilo.

      Těsně před odjezdem totiž Brežněv řekl Dubčekovi, že si Kriegla nechají v Moskvě, jinak že by si z něho Čechoslováci udělali národního hrdinu. Dubček a Svoboda trvali na tom, že se bez Kriegla do Prahy vrátit nemohou a že bez něho neodjedou. Po chvíli hádání sovětské vedení ustoupilo: „Dobře, vezměte si tedy svého Kriegla s sebou. Bude na vás čekat na letišti.“
      "

      Vymazat
    2. Netuším, kde vidíte rozpor. Ale sledoval jsem to tehdy v rádiu. A i když nejsem "mírotvorce" (kdybych byl, už by ta válka dávno skončila) tak nehodlám na té větě nic měnit - ostatně váš obšírný popis mi dává za pravdu, A následný Dubčekův projev, když se vrátili jste poslouchal?

      Vymazat
    3. 'A i když nejsem "mírotvorce" (kdybych byl, už by ta válka dávno skončila)'
      A jak by skončila? Úplným oboustranným vítězstvím, nebo tím, že by se Ukrajinci 'pokakali'?

      A k tomu Svobodovi, kdyby se tenkrát 'pokakal', tak jim tam toho Kriegla nechali.

      Vymazat
  11. Tohle už nevypadá na normální diskuzi...
    Nejsem "mírotvorce" tak nevím a úvaha o gen, Svobodovi je naprosto chybná, Ten projev Alexandra Dubčeka po návratu z Moskvy jste poslouchal?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať řekl cokoli, co na tom záleží? Dubček a Svoboda byli tenkrát hlavně symboly, představující legální představitele zajaté okupantem. Takový symbol je užitečný, jako třeba později Martin Šmíd, přestože ten vůbec neexistoval. (A i ten Palach byl hlavně symbol; když už to udělal, tak bylo užitečné to použít, ale jinak to byl nesmysl.)
      A co měli tenkrát tedy správně udělat? A co měl při první okupaci dělat Hácha? Prostě se hrálo o čas, s nadějí že jednoho krásného dne...

      Vymazat
    2. EKodotaz
      Vážený pane ŽÍKOVECKÝ,
      Můžete říct co potřebujete slyšet? Jasně, stručně, bez emocí, jen prostý dotaz od prostého člověka, nic jiného v tom nehledejte. Předem děkuji.
      4p

      Vymazat
    3. 'Jasně, stručně, bez emocí, jen prostý dotaz od prostého člověka, nic jiného v tom nehledejte.'
      Já přece nejsem ten, kdo v něčem hledá emoce. To je doména těch hatefree aktivistů na druhé straně, kteří bojují proti xenofobii, homofobii, islamofobii a rusofobii, a neustále hovoří o nějaké nenávisti. Přitom bylo už dávno vědecky dokázáno pomocí magnetické rezonance, že při xenofobních myšlenkách se aktivují jiná mozková centra než při emocích.
      Myslím, že jsem tady už mnohokrát vysvětloval, co mě zajímá: příčiny logických rozporů v názorech.
      Dokážete někdo pochopit myšlení klimaaktivistů, kteří proti skleníkovým plynům bojují zavíráním jaderných elektráren?
      Dokážete někdo pochopit myšlení bojovníků za "práva" "menšin", kteří současně podporují jak homosexuály tak muslimy, podle nichž se má homosexualita trestat smrtí?

      Vymazat
    4. Zřejmě nejde vysvětlit nic nikomu kdo nehledá to, co dokáže pochopit, ale hledá jen to co nedokáží pochopit jiní.
      Vřele Vám doporučuji pohled do Newtonovy (1,2,3,/4/) „kuchyně“, zřejmě plné nečistých sil, vedoucích jeho myšlenky i experimenty a odhalující tak dílo boží hříšnému člověku. Přitom bylo už dávno vědecky dokázáno, že tam je vše, pokud nebude prokázáno jiné, bude platit až na věky.
      4p

      Vymazat
  12. Četl jste "1984"? Tam má tenhle postoj má dokonce svůj název, doublethink - udržet v mozku dvě sobě odporující tvrzení a obě považovat za pravdivá, My hlupáci tomu říkáme schizofrenie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Medle doublething není úplně totéž - pokud bych měl uvést tuzemský příklad, tak třeba nezapomenout dělat tempa zatímco provolávám "Ať žije nový most!". (Mimochodem, onehdy jsem našel ty "Bubáky pro všední den", odkud pochází námět pro tu "Bílou paní", a poněkud mě to zklamalo - další z mála případů, kdy je film lepší než předloha.)

      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)