Prohledat tento blog

neděle 25. července 2021

Jedno všední dopoledne

O mimoních mezi námi






 Před půlhodinou jsem sebou sekla v předsíni, hledala jsem boty, co si vezmu, poněvadž prší, a jak jsem se nějak sklonila, spadla jsem na zadek a na záda. Telefon kdoví kde, a já nemohla vstát. 

   Tak jsem se pozvolna dokutálela ke dveřím a deštníkem jsem otevřela. Začala jsem volat Pomoc! a Haló!, třískala jsem do dveří pořád a pořád. Dost dlouho jsem hulákala na celej barák a ten byl jako zakletej. Po strašně dlouhý době slyším zdola hlas ženský. Přiběhla, a když mě viděla ležet na zemi, začala mi vyprávět, že se zrovna kouká na Annu Kareninovou a ta chce právě skákat pod vlak.Chlapi jsou mizerové, ona je tak hezká, a to dítě potom jako co?

   Vůbec se nevzrušila mým stavem. Bylo jasný, že by na nějakou pomoc ani neměla fyzičku. Dlouho mi trvalo, než jsem do těch jejích vyprávěnek mohla vstoupit s prosbou, aby našla můj telefon, což se stalo.Do toho vylezla ze svý nory Drahomíra, která taky čubrněla na televizi, a nadávala, že v baráku zase někdo mlátí a ani ona, ani její synové nemají chvilku klidu. Když mě zahlídla, taky se divila a ptala se, proč jsem nevolala a nebouchala. Pravila jsem, že to dělám už půl hodiny a nic. 

   To jsem ještě furt ležela na zádech. Na to mi Drahomíra vyčetla, že teda moc chytrá nejsem, protože jsem měla vybouchávat morseovkou SOS. Já to dělala, ale to mě nepostavilo. Koukla na mě, jako že jsem blbá a pořád se klohnila lžičkou v jogurtu, kterej držela v ruce. Její starší synek vystrčil umaštěnou palici, v ruce flašku, a nechápal. Druhej taky vystrčil palici, asi se mu něco nezdálo, protože řek "Vole" a zapad. Zapadli definitivně. Jejich matička se dál kvrdlala v tom velikým kelímku a rozvíjela úvahu o tom, jak je blbý, když člověk spadne a neví si rady. 

   Konečně se přiharašil Honza, vnuk. Během povídání o tom, že taky nemůže bejt pořád na hřebíčku mě opatrně postavil, takže jsem si přestala prohlížet jeho veselý ponožky, Marge Simpsonovou na jedný noze, Barta na druhý. Svatosvatě jsem mu slíbila, že mu svůj příští pád určitě předem oznámím. 

  Častěji a častěji si připadám nejen jako úplně bezmocná, ale jako malomocná. Oni vážně nechápali, co by tak jako měli dělat? 

A – kdo je tady vlastně starej?

Ach jo.


Fantaskní příhodu z jednoho pražského činžáku sepsala Astra     


12 komentářů:

  1. Ekonorimberských,e,pražskýchzákonech26. července 2021 v 6:28:00 SELČ

    A co jako? Astro.........., maj to snad nahlásit na linka covid očkovaní nebo linka covid testování nebo linka covid cestování nebo přímo 495 817 110? Kdo mi poradí? Pražská bezplatná infolinka 800 160 166 slouží seniorům i jejich blízkým k získání informací o očkování proti covid-19. S dotazy a nejasnostmi v souvislosti ... Jo, Praha je nářez!
    Čo je to hento apsůrdné,...."Organizační výbor olympijských her v Tokiu odvolal vedoucího týmu zodpovědného za zahajovací a závěrečný ceremoniál kvůli vtipu, který pronesl v roce 1998 o holokaustu. Informovaly o tom dnes světové agentury s odvoláním na předsedkyni organizačního výboru Seiko Hašimotovou."
    4p

    ps. Vláda vede jednání o druhu označení pro netestované neočkovance, https://cz.pinterest.com › ivanapulkov › hvězdy-a-znam...
    žlutá ani červená barva podkladu není pol-korektální.

    OdpovědětVymazat
  2. Být v pozici úplně bezmocného a vidět se s humorem bez ztráty důstojnosti - to chce hodně silnou osobnost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jest. Nejsilnější bývají ti, kteří dostali od osudu mnohokrát "přes drždu".
      Umí pokaždé znovu vstát.

      A příhodu s pádem a následnou bezmocí želvy na zádech zažila před časemm i moje žena. A to je mladší. Dobře to dopadlo: Když mi dlouho nebrala telefon, rozjel jsem se domů a našel ji na balkoně. Nemohla vstát. Asi nějaká malá mozková příhoda. Dobře to dopadlo, z pohotovosti mi ji za pár hodin vrátili. Takže jedeme dál.

      Vymazat
  3. Nedobře je člověku samotnému...

    OdpovědětVymazat
  4. Stáří zmenšuje akční rádius. Leckam už je "daleko".

    A být sám v bytě je jako být na ostrově Robinsonem bez Pátka. Pokud není k dispozici nějaký kanál pro dorozumění se s přáteli. Protože dům plný spolunájemníků můe být pustinou obydlenou podivnými mátohami, které žijí ve zcela jiném světě.
    Je tak důežité mít nějaký tam-tam, mít možnost vyslat zprávu a těšit se na odpověďi.

    Každý Robinson má právo na svého Pátka. A na svůj tam-tam.

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, "zkracujeme stezky". A objevujeme lavičky.
    Pátek byl divoch!

    Čistě prakticky: vyplatí se sledovat péči města. U mé sestry se plně osvědčilo
    radnicí zavedené "tlačítko pro život", když si v bytě zlomila nohu. Tlačítko nosí na krku jako medailon. Pověření pracovníci občas sami na dálku kontrolují
    kontakt.


    OdpovědětVymazat
  6. Doufám, že si tohle časem přečte i Astra. Snad v Praze mají podobnou službu.

    OdpovědětVymazat
  7. Problém je zde nadváha. Stokilovou babičku nezvednu ani já, zvednu bez problému 50 kilo těžký špalek dřeva, ale ten se dá také lépe uchopit. U té babičky není za co chytit.
    Za pokus stojí, pokusit se ji dostat na kolena a po čtyřech, pak je šance, dostat ji na stoličku asi 20 cm vysokou. Sedí-li už na stoličce, lze se pokusit, dostat ji na židli vysokou asi 40 cm a pak je to už lehčí. Hlavně nepodlehnout panice.
    Jinak opravdu pomůžou jenom saniťáci, přivolaní na nouzovém čísle 155. Pokud se vám ale něco stane třeba v lese, tak raději 112, tam se jim zobrazí i koordináty GPS.

    OdpovědětVymazat
  8. Teprve teď jsem si přečetla, co jste napsali.Chci jen říct že člověk padá z různých důvodů. Můj pád zavinil zlatý stafilokok, který na mě hupsnul už před čtyřmi roky, když jsem marnila čas v nemocnici na plicním oddělení.Aktivity zlaťáka se projevily tak silně, že jsem týden prožila v umělém spánku na jipce a posléze jsem zjistila, že mám pod levou lopatkou rozřezanou kůži, která vypadá jako žábry, což je hezké, protože jsem zrozena v rybách.Tam zlaťáka našli a hubili. Zlaťák mi poškodil nohy, nemohla jsem a už nikdy nebudu pořádně chodit, takže po půl roce v nemocnici jsem byla odeslána domů, že abych to nějak zkusila.Bokem jsem se též dozvěděla, že
    mi doktoři nedávají žádnou naději.
    Takže chodítko a trénovat! Kolikrát jsem sebou sekla nepočítám, mám na těle plno jizev, je to nepopsatelné. No a ten současný pád byl taky nápad zlaťáka - asi mu bylo líto, že se chystám na rodinnu oslavu - a tak že mi to trochu osladí. O tom by se dal napsat román. Kdybych nebyla líná, napíšu ho.
    Děkuju vám všem za účast.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem teda ale trdýlko - stafilokok se píše s ypsilonem. STAFYLOKOK!!! Prepáčtě

      Vymazat
  9. Milá Astro,

    zdraví Stella:

    stafylokokovi jsou nějaká i -y úplně fuk a myslím, že nám všem taky.
    Kdybys byla jen o trochu mladší, poradila bych ti, abys od toho špitálu, kde jsi tu mrchu chytla, vysoudila pořádný balík. Šla jsi tam přece s něčím úplně jiným! Hrůza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Ta mrcha" se nechytá, tu máme v těle všichni, potvora potřebuje jen vhodné podmínky, aby se probrala k životu a škodila. U soudu by se musely nějak ty podmínky dokázat, to by byl boj na dlouhou trať.


      Vymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)