Prohledat tento blog

čtvrtek 16. září 2021

Kontinuální Hyde Park

















   Že bývalý pyrotechnik nikdy nic takovoho neviděl je docela pravděpodobné. Těch mrakodrapů, do kterých vrazilo velké dopravní letadlo není na světě zas tolik. Tím pádem to současný vojenský analytik Štefec považuje za "divné" - a má proto nekonformní názor.  A ten  novináře zajímá. (Typický případ fachidiocie: "To přece není možné!")



   Nevím, jak se mají "správně" zřítit železobetonové mrakodraopy, ale vím, že celá událost byla zdokumetováma tolika nezávislými kamerami  profesionálními i amatérskými a v reálném čase, takže podvod, filmový trik  je vyloučen. Ne "prakticky vyloučen", ale vyloučen. Navíc to na vlastyní oči viděly desetitisíce lidí. Možná statisíce . A stamiliony v přímém přenosu. 
   Možnost interpretovat nějakou událost jinak, než se stala je možné jenom v případě,  že je tam jen určité (malé) množství očitých svědků, které lze dodatečně  přesvědčit, uplatit, zastrašit nebo fyzicky zlikvidovat, aby se alternativní výklad reality stal aspo\ň trochu věrohodným.
  Takže názory, že si Dvojčata odpálili Američané sami, aby měli záminku zasáhnout v Afghanistánu nebo že to bylo zorganizováno "židovskou lobby" za účelem pojistného podvodu jsou jen výplody manipulátorů. Nebo spíše poněkud mentálně narušených osob, které se snaží přinést nějakou senzaci, upozornit na sebe. Jejich podrobné analýzy nemá smysl číst, protože ta věc se stala tak, jak se stala nikoliv tak, jak o ní informují oni. 

Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a kváká jako kachna...

   Nehodlám rozebírat nesmysly obsažené v jednotlivých alternativních teoriích. Jde mi o něco jiného. O to, že dneska jsou obrovské možnosti publikovat, zveřejńovat své názory a to publikum, veřejnost má jen nepatrnou možnost zjistit, jak se věci doopravdy mají. Jsou jen tři možnosti, jak zjistit skutečný stav. Buď se mi poštěstí u události být osobně nebo tam mít opravdu věrohodného svědka, nebo být odborníkem, tedy v daném oboru se vyznat, pokud možno v současném stavu daného oboru nebo se pokusit infromaci ověřit z několika nezávislých zdrojů. V té poslední možnosti je ovšem důležité slovíčko "nezávislých zdrojů. Dneska je pro novináře nejsnadnější způsob, jak napsat článek nebo rozbor metoda "copy & paste". Informace se přebírají bez nějaké zpětné kontroly, dokonce i bez kontroly "selským rrozumem" a tak ve sdělovacích prostředcích a zvláště po internetu kolují naprosté nesmysly, "fake news".  Navíc novinář nebo bloger má nějaký světonázor, nějaké politické přesvědčení a vybírá si z možných variant názoru ten, který se mu líbí - to znamená ten, se kterým se snadno vnitřně ztotožní. 

   A jsou tam i další faktory - nátlak majitele sdělovacího prostředku, politických přátel  a v první řadě současných trendů. "Cancel culture" hrozí, že když napíšete nebo vyslovíte něco, co se nelíbí aktivistům daného názorového proudu, vystavíte se obrovské smršti odsudků, výsměchu a nadávek. A protože majitelé novin, TV, rádia nebo čehokoliv jiného nebudou riskovat "neoblíbenost" svého prostředku a snížení zakázek na reklamu v jejich médiu jednoduše vám něco takového nedovolí uveřejnit nebo pokud se už stalo, donutí vás k veřejné omluvě, případně vás pro jistotu rovnou propustí. Jen málo infomačních zdrojlů si zachovává nějakou míru svobody vyjadřování. Ta je omezena nejen výše uvedenými důvody, ale i tzv. "politickou hyperkorektností", která v dnešní době přesáhla meze, na které byli zvyklí i ti, kteří prožili na vlastní kůži tzv. "totáč" kde nad jakoukoliv informací pro veřejnost bděl "orgán tiskového dohledu".  Tehdy tam vznikl systém, který dokázal uniknout "bdělým očím cenzorů". Náznaky, "čtení mezi řádky", alegorie. Byli jsme v tom léta cvičení, takže jsme se si ledacos "rozkódovali. Poměrně rychle se k tomu systému vracíme a díky bdělým aktivistům a zbabělým nebo penězchtivých majitelům médií ten systém rychle  zdokonalujeme. 

   Jistěže, cenzura existovala odedávna. Církevní, politická atd. Dokonce i pravěku byla určitá slova nebo informace "tabu". Už není známo, jak se původně nazývalo velké chlupaté zvíře, kterému nyní říkáme medvěd. Jeho jméno se nesmělo vyslovit, tak se mu říkalo "ten, který ví, kde je med lesních včel". Medvěd. 
   Jenže dnes je těch výrazů, které se nesmi vyslovit obrovské množství a stále přibývají další.. Černoch, černý, barevný, terorista, indián, cikán, homosexuál...  A přibývají nová tabu, které je nutno nějak složitě a většinou ne moc srozumitelně opisovat. Nedělám si legraci. V novéohře jednoho malého divadla byla před několika týdny zakázaná slova: cikán, morgoš, cigánit, barevný a černý. 

   Mnohá slova získávají zcela jiný význam než ten, pro který byla vytvořena a řeč takových informaci je už více méně nesrozumitelná. I to bylo známo dříve, ale zdaleka ne v takové míře. Hodně k tomu přispoívají reklamy, které už dnes jsou téměř všechny tzv. barnumské. Slibují nesplnitelné, snaží se vás donutit ke koupi čehokoliv běžícími stopkami pro ukončení slevy nebo počítadlem zbývajících kusů. Falešní, neznámí odborníci (většinou z vašeho města, reklamní web má aspoň zhruba informaci, kdo se právě na reklamu dívá), prefabrikované reakce spokojených zákazníků, které se po několika desítkách příspěvků nudně opakují. Do systému se nedá nijak dostat, něco tam napsat - jak se tam tedy dostali ti spokojení zákazníci?   
   Samozřemě po dosažení času "nula" nebo po vyprodání posledního kusu rychle naskočí původní hodnoty. Což o to, tyhle nátlakové prostředky jsou to pro slabší (a bohatší) povahy poměrně účinné - ovšem to by nesměly být všechny tyhle reklamy na jedno brdo. Kostra je vždy stejná, jen zboží a odborníci jsou jiní. Nevěřím, že by od takového obchodníka někdo soudný cokoliv koupil. Ale asi občas ano, když si platí reklamu na mnohých webech. (Zase je pěkné, že svými platbami vlastně umožňují jejich existenci. Ale otravuje to.) 

   Dalším otravným jevem jsou maily. Kdosi dobře nezabezpečil databázi svých zákazníků nebo ji sprostě prodal a automat, který má už spojenou mailovou adresu se jménem nebo dokonce i s poštovní adresu vás zasypává maily, které oznamují, že dopravce (jen lehce zkomolený náze existujícího dopravce nemůže doručit balíček, protože vaš adresa není zcela přesná, jiní vám nabízejí bezpracný zisk pokud budete investovat nebo vám oznamují výhru i-phonu či jiného t.č. módního zboží, pokud "kliknete na tlačítko". Chyba těchto výzev tkví v tom, že generují nějakého odesilatele, pokaždé jiného, většinou soukromou osobu, aby se nedal na odesilatele nastavit spamový filtr, respektive, aby to bylo obtížné.  No a obvykle jsou psány mizernou češtinu. Je neuvěřitelné, že na to někdo klikne. Ale asi ano, protože toho spamu je spousta a pořád přibývá. 

   S reklamními letáky to dělají podobně, ale ty si nikdo nedovolí strkat do schránky. Takže roznašeči reklam je rovnají u vchodu do stojanů k tomu určených a po nějaké nedlouhé době si pro ně přijdou sběrači starého papíru. Inu "Šetřte naše lesy!" Zdá se, že dřeva po nuceném kácení lesů napadených kůrovcem bude přebytek a bude skoro zadarmo, ale není to tak. V Jeseníkách soukromí majitelé stromy prodávají Polákům, kteří si stromy sami vytěží a odvezou do Polska. Zbudou po nich jen špatně "uklizené" paseky a zcela rozbité lesní cesty. Jejich opravy zaplatíme z eráru, tuším.

=================================

   Tohle všechno se ovšem výrazně podepisuje na věrohodnosti jakýchkoliv zpráv.
Většina z nich je sprostý bulvár a senzace. Pak je tam poměrně dost manipulací a skryté reklamy. u a tam fake news nebo provokativní názor jakéhosi alternativce. KLidně bych si za přístup na čistě zpravodajský server zaplatil. Dvakrát jsem zkoušel "zaváděcí cenuů, jednou jsem dokonce dostal přístup jako reklamu "od přítele"  z LN, kterého pochopitelně neznám. Ale nepřesvědčilo mě to. 

   Zatím mi nejlépe vyhovuje banner, který běží pod některými TV programy. Obvykle je tam vše, co právě událo a v tomhle formátu tam naštěstí není místo na názory. Zkoušel jsem si objednat přísun zpráv do SMS, ale tam ke zprávám hned přidají nějakou tu reklamu nebo komentář, tak jsem odběr záhy zrušil.

   Za "totality" jsme měli informací nesmírně málo, bylo třeba poslouchat "štvavé stanice" ze Západu nebo dokonce "z Ameriky". To v  nynější obžerné informační době nejen že není potřeba, ale vzhledem k tomu, co se na Západě děje by bylo škodlivé. Kupodivu třeba ruské rozhlasové stanice (ale i stanice polské) mají té propagandy daleko méně než ty naše. Dnes je skoro každé rádio současně na internetu a tedy není třeba mít dálkový přijímač, velkou anténu na střeše  a lovit DX. 

  Stačilo by dobře umět cizí jazyky, Bohužel se slovenštinou, ruštinou, polštinou a němčinou moc přehledu nezískám. I když existují stanice, které ruské v žádném případě nejsou, ale v ruštině vysílají. Někdy je ta ruština dost divná, ale poslouchat se to dá.

Tož jsem si zabrblal, ale o moc líp mi není. Ze současné politické situace mám stejný pocit dusna jako před bouřkou. Napětí, podrážděnost, rozpory mezi lidmi. Naposledy jsem takový pocit měl  v letech 1986, 87 a 88. Že by to bylo nějaké to poitické "loupání v kostech"?





Tady najdete hodně internetvých rádiových stanic. 

Příjemnou zábavu přeji. 














35 komentářů:

  1. Téma nehod (11.září) při práci s výbušninou je tak široké, že sem snad ani nepatří, lepší je ten C-19, o tom víte (ne jen já) úplný........jen pro zajímavost jsou tam i Vrbětice:
    https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=132777
    Když si to JakešTakeš projdete zjistíte, že za a.)je možný úplně všechno. Co není možný, je stejně možný podle bodu a.)
    Pokud je jen trochu možné, tak ať tlustí žerou co to jde, kuřácí kouří jako V3S a ostatní předposraní ať závidí až zmodraj pod FFP-2.
    4p
    Podotek: moc si nevěřte, čas je jednosměrná veličina, tedy, dosud.

    OdpovědětVymazat
  2. jooo, a ten hudba je pěknej odkaz, už hraju.
    4p

    OdpovědětVymazat
  3. "Už není známo, jak se původně nazývalo velké chlupaté zvíře, kterému nyní říkáme medvěd."
    To záleží na to, jak hluboko do historie půjdeme s tím "původně". Jak tomu říkali třeba v paleolitu sice nevíme, ale co bylo bezprostředně před tím slovanským jedlíkem medu nebo germánským hnědákem je známo, neboť slova pocházející z praindoevropského h2rtkos se zachovala v sanskrtu, řečtině i latině, takže se takto pravděpodobně nazýval přinejmenším asi tak od roku -2500.

    OdpovědětVymazat
  4. U jednotlivých informací sice opravdu může být problém vyhodnotit jejich pravdivost, ale v souhrném pohledu na svět to není zase tak obtížné, protože ty "alternativní pravdy" narozdíl od reality do sebe vzájemně nezapadají. Jak je obtížné vytvořit věrohodnou alternativní realitu dobře vědí například autoři science fiction.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou alternativci, kteří se neznají. Často s názory přímo protichůdnými.
      Pokud to je ale kampaň - což už je pravda spíše fake new - bývají současně publikovány informacer, které sice do sebe přesně nezapadají, ale potvrzují jedna druhou. Byť v kruhu a byť jsou všechny vymyšlené. To uměl Goebbels.
      Systém lží.

      Vymazat
  5. Novinky ze stanového tábora před UVN: Duka udělil poslední pomazání…. Komu se spekuluje. Pravdy nebo ??

    OdpovědětVymazat
  6. Příjde čas…… čas……Nečas? https://zlatyspendlik.cz/deklarace-pravniku-obycejneho-zivota-z-cech-moravy-a-slezska/
    4p

    OdpovědětVymazat
  7. Tam, kde je podepsána Mgr. Zuzana Candigliota, přestávám číst. Sledoval jsem několik jejich případů a je to "sudička". Ostatně - jak jinak. Advokátka.
    Obecně: Netvrdím, že je ve státní správě všechno v pořádku, zdaleka není, ale jakmile někdo zqačíná šermovat osobními právy v době, kdy jde o zdraví a někdy i o život je to pro mě nestravitelné. Té paní bych přál, aby narazila na ještě uvzatějšího právníka než je ona sama a byla odsouzena v podobně nesmyslné kauze, jaké vyhledává a sama vyvolává.
    Inu, "sudička". Pohádková postava.

    OdpovědětVymazat
  8. A tohle tu chceme? Pro koho? Proč? Aby se někdo cítil ve falešném bezpečí? To není ani pro kočku, natož pro Kocoura!

    https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/australie-covidova-tyranie.A210919_205205_p_zahranici_wag

    4p

    OdpovědětVymazat
  9. EKoprokohoakomu?Chamradi.20. září 2021 v 6:36:00 SELČ

    podotek..........Ještě nevíme jaké to vlastně bude, ale víme jen to, že život půjde dál jako vždycky, někdo bude slavit, někdo plakat a někomu to bude fuk. Nebude to nutně horší či lepší, to uvidíme až za dalších třicet let, bude to prostě jiný. Modleme se a užívejme poslední babí léto všeobecné mobility, dost možná bude poslední z důvěrně známých. Hlavně se z toho neposrat. Budoucnost je tady. .......... Z netu.
    4p

    OdpovědětVymazat
  10. Když Hydepark, tak posílám do Ostravy Kocourovi a do Prahy Drakovi tichou vzpomínku na naše setkání v Číně. Dnes jsem si tam byla pro obídek na doma a při čekání na to, až mi kuchař udělá pekingské kuřecí se smaženou rýží nepálivé - jsem prohnala hlavou řečičky, co jsme tam vedli.A bylo mi líto, že už je to dávno pryč.

    Když jsem pak doma dlabala to božské jídlo a mlaskala vydatně při zapíjení černým kozlem - i chuťově jsem si navodila hezké vzpomínky a bude se to opakovat ještě zítra a pozítří. Dávají mi toho do mojí pixly tolik, že se to nedá najednou sníst.
    Tak se mějte dobře, chlapci!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Také profese ….
    https://quintus-sertorius.webnode.cz/l/covidovi-herci/
    Žasnu, sand na to u nás PODPORA není……Nebo se pletu?
    4p
    4p

    OdpovědětVymazat
  12. nu, zne/využít se dá cokoliv. Tu v kraju razovitem takové herce nemáme. Nebo o nich nevím.
    Naopak působením C19 vnikl časový prostor a tak jsem točil audioknížky a podohbné. Do studia má koronáč vstup zakázán - a zatím to dodržuje.
    Takže nakonec jsem na koronáči a lock-downu něco málo vydělal. Bez dotací!

    Odpovědět

    OdpovědětVymazat
  13. Audio knihy, mám rád, Jen se nechytám v žánrech, prostē jsem mimo (ñ)…..
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O audioknihách mám zatím jen povrchní znalosti, jsou-li na netu, tak bych je stejně neslyšela, páč se tu nedá zesilnit zvuk a seďa (nemumím přechodníky a učit se to už nehodlám, stejně si nic nepamatuju) :-) kus od počítače bych neslyšela nic. U počítače by mě zase bolely záda, v křesle je to pohodlnější.

      Poslední dobou často narážím na to,jak lidi vzpomínají , když za dětství poslouchali nedělní pohádky. To byly tehdejší audioknihy pro děti. Jsem pyšná, že jsem to těm miliónům dětí mohla poskytnout s kolektivem kolegů, kteří též s láskou ty pohádky chystali. Už je nás málo, co si na tu nádhernou práci můžeme jen zavzpomínat. A obávám se, že jsem na světě z té tehdejší literární redakce pro děti a mládež zůstala sama.Byly to roky padesát až sedmdesát.
      Omlouvám se za vzpomínání, aby si třeba někdo neřekl, aby si bába trhla nožkou. Máme hydepárk - tak si tady můžeme na bedýnce od mejdla kafrat, co chceme.

      Vymazat
    2. K natáčení audioknih jsem se odstal náhodou, když jsem jednu Kechlibarovu knihu poslouchal, točili to v Hradci a bylo to hodně akademické, takové školské. Tak jsem Marianovi Kechlibarovi napsal, že bychom to uměli líp, ale stálo by to tolik a tolik. Byl nadšený, protože to bylo jen o něco málo víc než polovina toho, co účtoval rozhlas.

      No a pak se nabalili další zákazníci a mohl bych si na to snad otevřít firmu. Točil jsem spíše klasickou muziku, slovo jen výjimečně, teď je to naopak. Časem se vytvořila taková partička, která je na sebe zvyklá a jde jim to docela od ruky. Tedy od huby.

      S nedělními pohádkami v rádiu to má hodně společného. Když je dobrá předloha a zkušení rozhlasoví herci tak se to točí skoro samo - a ještě je to zábavné.

      Vymazat
    3. Když jsem já byla rádiově už celkem vyškolená a mohla jsem předávat tajuplná rozhlasová moudra a kouzla a čáry, nastoupila u nás holčina, elévka po maturitě se strašnou touhou po pohádkách. Naučila jsem ji, co jsem uměla já a šla jsem důchodovat, lépe řečeno, byla jsem odejita z důvodů zdravotních, rakovina se na mě popásla, veškerou energii jsem odevzdala nejen dětskému národu - tak byl čas odpočívat. Vzdorovala jsem, ale nešlo to. No a tato dívka, potom už paní, po sametce zavětřila a otevřela si obchod s audioknihami a měla obrovský úspěch. Z rádia znala všechno, co znát musela. Co je s ní dál, nevím, ale zapátrám, začalo mě to zajímat.
      Kocoure, tu práci ti závidím, ale samozřejmě přeju - dovedu si to živě představit. Najít nezaplněné místo v byznysu je vždycky kauf.

      Vymazat
    4. Jenže já jsem byznysman jak noha. Já to dělám proto, že mě to BAVÍ!

      Vymazat
    5. Já vím, to mi nemusíš připomínat! Buzinec (tak říkala moje máma byznysu) a můj otec zase říkal Čičágo - chápu, že tě to především baví. Bez chuti se nedá dělat nic.Ale buzinec v Čičágu, to je to, o čem píšeme - vím, že tě to těší, že to pro peníze neděláš.
      Zkusila jsem najít tu dávnou kolegyni, ale zdá se, že už to zapíchla. Teprve mi došlo, že už by mohla být taky v důchodu - nějak si neuvědomuju, že stárneme všichni. Už asi vaří kašičku mňoučatům a maže si kolena opodeldokem.

      Vymazat
  14. KDYŽ TEDY hYDE pARK TAK.....pak......již v 2020
    Společnost Pfizer zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí(2020) meziročně čistý zisk o 76,2 procenta na 594 milionů dolarů (12,8 miliardy Kč). Firma dnes uvedla, že z prodeje vakcíny proti covidu-19 letos očekává tržby asi 15 miliard dolarů (ČTK 2.2.2021)

    Výroba přelomové vakcíny proti COVID-19 německým startupem BioNTech by mohla zvýšit ekonomický růst celého Německa až o 0,5% celonárodního HDP (Reuters, 11.8.2021)

    Pfizer zvýšil svůj ekonomický výhled příjmů z prodeje vakcín z 26 miliard USD na 33,5 miliard USD v souvislosti s variantou Delta, o níž se vědci přou zda bude potřebovat posilující dávky vakcín (Guardian, 29.7.2021)

    Vakcíny proti COVID stvořily nejméně 9 nových dolarových miliardářů poté, co se hodnota jejich akcií ve farmaceutických firmách raketově zvýšila. V čele žebříčku jsou ředitelé Moderny Stéphane Bancel a ředitel BioNTechu Ugur Sahin, jejichž osobní majetek nyní dosahuje hodnoty zhruba 4 miliard dolarů (CNN Business, 21.5.2021)
    Přeji pěkný den, 4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EKo ÓÓÓ - taky si myslím, jako Kocour, že jim to asi závidíš. Hele, do hrobu si to nevezmou a celej svět z toho měl aspoň profit. Vždycky se ale má nejdřív řešit příčina a potom následek, tak to pravil Jánevímkdo.

      Jdu krájet houby, které jsem dostala od kámošky a budu vzpomínat, u kterých pařezů rostly. Ty tam ty svoje pozdravuj!

      Vymazat
  15. Jen dotaz, jak chcete přežít, žít, dožít ve státě kde se blbci pěstují ve sklenících i všude jinde? Příčina je na snadě, „Chránit člověka před důsledky bláznovství v konečném důsledku znamená, že svět zalidňujeme blázny.“ (Anglický biolog a sociální filozof Herbert Spencer.)

    ....zase jsem si pustil ČTV

    4p

    OdpovědětVymazat
  16. Filosof si filosofuje, prosťáček vypíná: Rádio, TV i imternet. Jinak by musel vypnout vlastní mozek. Pustit na sebe TV.... No to je nedobrý nápad!
    Poslouchat je lze jen velmi občas a s patřičnými ochrannými prostředky.

    Filtry:

    - všichni lžou
    - všichni chtějí vládnout
    - všichni chtějí mmít tvoje prachy
    - za úspěch mohou oni, za průšvih ti ostatní - a ty taky

    Po téhle filtraci často zůstane jen předpověď počasí a datum. Někdy jenom datum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle čtyři zjištění se mi líbí. Stručně a jasně a hlavně bez okecávaček. Všechna ostatní slova by se měla věnovat kráse života, páč ten máme jen jeden a ještě je táááák krátkej

      Vymazat
    2. Krátkej.......jen dojem, škola se táhla, první práce se táhla a pak stále rychleji, a ke konci jen šmouha rozmazaného času....zase rok v haj.lu a k tomu kovidopruz.
      4p

      Vymazat
  17. EKo, nebuťlabuť, čas utíká furt stejně, jen ho špatně plníme, tedy já ne, ale ty nejspíš jo, když jsi v deprézi,jak vidím. Dejchej tam ten svůj enormně čistý kyslík a buď rád, že jsi rád a že tě třeba nebolí zub. Nebo dva.Musíme být skromní.

    Já zase dneska potkala Kalouska, už mě to nebaví.Měl na zádech ruksáček v něm zřejmě flašky, páč ruksáček byl flaškovitě vytvarovaný.Vezmi si z něj příklad - ten chlap umí žít!
    Tak dýchej zhluboka, depréze vysublimuje do dáli! A opaluj se na sluníčku, ať nasbíráš trochu déčka do foroty. Bude dlouhá zima. Máš nařezaný dřevo?

    OdpovědětVymazat
  18. Astro, depreze, to tu v lese není k dostání, a ten O2 dejchají jen něměcký důchodci a pak v eu-forze volej zelený.Zuby jsou OK, ještě když nebyla kovid-ὑστἐρα [hystera] erární zubotechna udělala za zelené pojištění(ozbrojené-státní) peníze šroubovací. Tak mohu chroustat skromně (kromně jiného) i suchej chleba. Zima bude dlouhá a studená, topím EL a jistotu mám https://www.himalaj.cz/zalozni_zdroje.Dřevo-palivo zde dealeři vykupují od drobných vlastníků kůrovcového lesa za 100Kč/plm a prodávají v civilizaci za 1800/plmr. Babky s nůší v lese nepotkáš. A tydle ceny už dávno neplatí https://www.drevopaliva.cz/kalkulacka-palivoveho-dreva/
    A teĎ TKALŮSOK, jste spolu v nějakém "sdružení", či co, stále se potkáváte,nevede von dvojí život? Až je to podezřelé.
    Les volá.
    4p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale EKo, čeho se to domýšlíš? Tkalůska bych nechtěla ani zadarmo, je to ubožáček ukřivděnej,takoví chlapi mi neimponujou. Potkáváme se furt dokola jen proto, že bydlíme téměř vedle sebe - on v přepychovým apartmánu a já v nájemním bytečku. A navíc on Mirda tady v okolí obráží hospody, což já samozřejmě nedělám, jsem slušné děvče, a hospod je tu na každému rohu hafo. V mém nejbližším okolí nejmíň deset.
      A jak se odpovídá, když les volá?

      No nic - potřebuju si nutně uklidnit duši v tomto HÁJDPÁRKU. Tak slyšte neboli čtěte:
      Dnes jsem dostala doporučený přípis od Sociálního odboru místního Městského úřadu - téma - příspěvek na bydlení.Složitě se tam vypočítává kolik bereš důchodu a kolik kde za co musíš poplatit a kolik ti tedy zbyde na živobytí. No stalo se, že mi najednou sdělili, že jsem přesáhla jejich limity a že mi teda nebudou posílat nic,
      Nehodlám řešit, jak to počítají, tomu nerozumím, jen mi nejde do hlavy, že se na výši mého důchodu nezměnilo nic a nikde jinde taky nic - a najednu je všechno jinak.

      Čert je vem! Budou mít aspoň nějakou stovku navíc na romy a migranty. Já jsem byla naštěstí od mlada dost rozumná na to, abych si dobrý důchod zajistila dobrou prací, teď mám z čeho žít pohodlně - jen mě štve okolí, které si se mnou nechutně zahrává. Jak říkával můj praděd - seďa na lavici s fajfkou v puse - uplivnul si vždycky a prohlásil - fuj na svět špatnej a lidi v něm! Ten už taky věděl svoje.

      Vymazat
  19. MUSÍM TO TADY NAPSAT - dnes mám slavný den, před mnoha desítkami let 5.října v letopočtu s jedničkou na konci jsem procházela širokými lítačkami do budovy rozhlasu na Vinohradské ulici číslo dvanáct jako zaměstnankyně. Byla jsem poněkud vykulená, ale jen uvnitř, navenek to vypadalo OK. Na tom jsem si dala záležet. Pamatuju si všechny detaily toho dne, je to skoro tak,jako když se ženě narodí dítě. Nezapomeneme na nic, co bylo. A potom to svištělo až k dnešku - a je to, jakoby osud šlehnul bičem. Prásk! Život začínal a teď končí, tolik je toho za námi - a před námi?

    Dnes je krásný podzimní den.....................................................

    OdpovědětVymazat
  20. Taky si pamatuji první den v našem Ústavu - 21. srpna 1970.
    Nebyl tam nikdo, jenom vrátný a tehdejší zákon pravil, že do tří dnů po vojně musím nastoupit do zaměstnání. Měl jsem vše předjednáno, ale z vojny mě pustili dřív, během prázdnin. Napařili mi totiž nevybranou dovoleou. Nakonec si vrátný vzpomněl, kde bydlí naše personalistka, bylo to hned vedle, tak jsem ji navštívil doma. Šla se mnou, udělala patřičné úkony a byl jsem zaměstnán. Hned jsem dostal osm dní neplaceného volna, protože nikdo nikde nebyl, kdo byu se mě ujal.

    Takové příhody se nezapomínají. No a v našem Ústavu pracuji dodnes. Ale aspoň se nenudím.
    Jen nevím, co s penězi, které vydělám. Nemám totiž "středně náročná přání". Na ta malá by mi stačil nejspíš i ten důchod a na ta velká prostě nikdy mít nebudu. Třeba koupit si tropický ostrov. Nebo už nemám sílu - například projet celé Rusko od západu k východu - na motorce. Inu, mám s tím starosti...

    OdpovědětVymazat
  21. Mám nápad, jak si koupit tropický ostrov. Kdyby se zájemci dali dohromady a tak by byly hned chechtáky. Já bych přispěla, leč nekonzumovala, páč nemám ráda tropy a taky nemám plavky. :-))))) Posílali byste mi aspoň pohlednice?

    OdpovědětVymazat
  22. Neposlali. Na tropických ostrovech pošta nefunguje.
    A co se týče plavek, je to stejné jako na Tahiti. Suknička z trávy a věnec stačí.

    OdpovědětVymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)