Prohledat tento blog

úterý 30. listopadu 2021

Omikron

Tak tu máme novýho strašáka, pane Švejku!






   Strašidlo omikronu obchází světem, nejen Evropou. Zatím o téhle mutaci téměř nic nevíme. Pokud jsem našel nějaké neověřené informace, je to takový koronáč - chudáček degenerovaný. Zvýšený krevní tlak, bolesti celého těla, teplota, kašel a za pár dnů konec. 

 

   Ne pacienta, ale nemoci. Napadá prý mladší ročníky. Jistěže, protože v Jižní Africe je populace rozložená jinak a lidi starších šedesáti let je velmi málo. Ty už většinou zahubily jiné nemoci.

   Farmeceutické laboratoře už zbrojí a rychle vymýšlejí nové vakcíny, protože ty současné prý nezabírají.  Je třeba nabídnout nové včas, dřív, než se zjistí, že se covid "umutoval k neškodnosti" a nebude potřeba žádné vakcinace. Což je ale z obchodního hlediska průšvih. Konečně by se objevila ta "chřipečka", o které pořád mluví všichni antivaxeři. 

   Protože je omikron (prý) 4 - 8x nakažlivější než covid delta, tak by ho měl vytlačit a zaujmout jeho místo. A to by byl neslavný konec celé té  pandemie C-19. Vlastně princip prvního úspěšného zásahu proti neštovicím v předminulém století. Dojičky, které se nakazily vcelku neškodnými kravskými neštovicemi se nikdy nenakazily pravými. Očkování prakticky zlikvidovalo virus neštovic, který jsou snad už jen v tajných vojenských laboratořích pro případ biologické války. Ejhle, matka příroda se nás zastala. Nebo nám přichystala past?

   Nevíme však, co se stane po prodělání omikronu. Jestli nastane přirozená imunita a  naopak nenastanou nějaké pokovidové komplikace. Třeba neplodnost mužů. Nebo rychlejší nástup jiných nemocí. Srdeční vady jako po revmatických horečkách. Zánětlivá ložiska v mozku, rozpad kognitivních schopností nebo něco podobného. Je to ovšem stejně nepodložené dumání jako teorie antivaxerů o tom, zda jsou vakcíny dosud používané bezpečné i po deseti letech. Prostě nebyl čas to vyzkoušet. 

  Uvidíme. Píšu tady vlastně bláboly, které se ale nijak zvlášť neliší od blábolů, které se stále objevují na netu i jinde a jsou spouštěčem neplodných diskuzí širokého publika, které o tom neví o nic víc, než já. Ale dokáže se o tom bavit a pohádat do krve. Očekávám, že se do sebe záhy pustí lékařské, virologické i jiné kapacity a začnou nevzdělanému lidstvu zjevovat jedinou  pravou pravdu.

   Jsem totální neználek, tak prosím berte všechno s velkou rezervou.  Je to založeno na principu "co by kdyby".  Jenže  viry mutují stále. A další písmeno řecké abecedy může být stejně smrtelné jako kdysi španělská chřipka. Ale stejně jako ona může během několika málo let vymizet. Samočinně.

   Na světě je spousta jiných věcí dějů, záhad i příjemností. Zelený úděl snažící se o marnou změnu fungování klimatu, progresivismus, který připomíná středověkou inkvizici nebo Maovy Rudé gardy.  Takže s chutí do toho, problémů je a bude vždy dost. 

   A většinu z nich si dělají lidé sami. Místo aby si jen tak žili, tak se hádají o něco, čemu nikdo moc dobře nerozumí.



Tři jezdci apokalypsy



8 komentářů:

  1. Neodolám: " Protože je omikron (prý) 4 - 8x nakažlivější než covid delta, tak by ho měl vytlačit a zaujmout jeho místo."
    Z mého úhlu pohledu došlo tou šaškárnou k jedinému, k raketovému zrychlení demence lidstva postihující naprosto všechny průřezem. Jak jinak je možné uvěřit zeleným blábolům, nákupům virtuálních emisních povolenek, o těžbě bitcoinu ani nemluvě.
    4p

    OdpovědětVymazat
  2. Je to sice marné, ale přesto to napíšu:
    Nejde mi o nějaké povinné očkování, to je jiná otázka, související s reálnými daty a hlavně s politickými, nikoliv zdravotními rozhodnutími.
    Já mám ty postoje naprosto oddělené. Je to podobná situace, jaká byla při zavádění povinných bezpečnostních pásů v autech. Pořád se argumentovalo tím, že bylo několik (snad dva) případů, kdy někdo v havarovaném autě uhořel, protože si je nedokázal včas odepnout. Ale počet těch, kterým pásy zachránily život se neuváděl.
    Emisní povolenky a jiné zelené nesmysly jsou jiná věc a bitcoiny zase úplně jiná.
    Před půl hodinou v rádiu prohlásil Fialový pán, že není zastáncem povinného očkování, takže odmítači mohou být v klidu. Zatím. Taky jsem byl odmítač přilby na kole - až do doby, než jsem sebou švihl na dlažbě a rozmlátil si hlavu. Ještě mi ani nevytahali všechny stehy a už jsem stepoval v obchodě s cyklistickými potřebami. Není nad osobní zkušenost. [;>))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to složité, pane domácí. Když chytnu vira a budu z toho mít komplikace, tak je to "příroda". Když se nechám naočkovat a budu z toho mít komplikace, tak je to něco, co jsem si výslovně způsobil sám - tím, že jsem se nechal naočkovat. V obou případech je to věc, která se mi může nebo nemusí stát, ale jen jedno vyžaduje mou přímou aktivní součinnost k tomu, aby se to stát mohlo. Když po Fajzru dostanu mrtvičku, šedý zákal nebo mi odejdou játra, strávím mizerný zbytek takto dopraseného života s vědomím, že jsem k tomu podepsal informovaný souhlas.

      Nechápejte mě špatně, já "na vakcíny věřím". K mým nejoblíbenějším knížkám už od útlého mládí patří "Lovci mikrobů" od Kruiffa... znám skoro zpaměti všechny ty dojemné historky, jak Pasteur proháněl kvasinky pod mikroskopem, Roux týral morčátka kvůli záškrtu a Bruce lákal mouchy tsetse na vlastní kůži. Ale možná právě proto mi nepřijde, že by takhle nízká průměrná smrtnost ospravedlňovala takovéhle zběsilé globální manévry. Už se dávno nepíše březen 2020 a všichni už si snad mezitím stačili všimnout, že žádné hromadné vymírání se nekoná - a že čísla při sedmdesátiprocentní proočkovanosti se kupodivu nijak zásadně neliší od čísel z doby, kdy se neočkovalo, protože nebylo čím. Už i skalní zastánci vakcín si pomalu všímají, že se jim za poslední půlrok z tečky stala výpustka a zvolna hrozí přerůst v morseovku. Zato se ale rozrostly řady dolarových miliardářů, což přirozeně vůbec s ničím nesouvisí...

      Aby to ve finále nedopadlo jako s tím pasáčkem, co křičel "vlk, vlk": až jednou přijde nějaká *skutečně* nebezpečná choroba, která bude za sebou nechávat vylidněné vesnice (jako malárie nebo žlutá zimnice) nebo zabije osm z deseti nakažených dětí (jako ten záškrt), tak už vládám a doktorům nebude věřit vůbec nikdo, protože úřady všechnu paniku a všechna mimořádná opatření vyplýtvají na čínskou netopejří chrchlavku.

      Vymazat
    2. Já také škáluju. Jenže na Šumavákovi to některým nevysvětlíš i kdyby ses rozkrájel.

      Vymazat
    3. Mám (mluvím za sebe!) rád "opasek i kšandy". Pokud to není příliš pracné. Proto jsem si projel všemožné statistiky. Kolik komplikací po očkování v procentech atd. A rozhodl se nechat naočkovat. Neznám v blízkém okolí ani jednoho člověka, kterému by vakcinace nějak ublížila, ale zato tři, kteří mají po covidu následky. Ale - každý svého štěstí strojvůdcem. Prostě - jednoduchá úvaha neználka.
      Antivaxeři mi nevadí z výše uvedeného důvodu. Vadí mi ten mediální humbuk, který vytvářejí. Jejich složité vysvětlování, proč se nenechali a nenechají očkovat. Jak to omezuje jejich svobodu a bude omezovat víc a víc. Proč jsou ale k sakru tak nervózní - vždyť se přece rozhodli sami!
      Svoboda je něco velmi relativního., Mě připadá přijmout tu hru na pandemii (nemyslím, že výraz "hra" je ten nejsprávnější) méně otravné, než se vzpouzet, hledat souvěrce antivaxery a dokola opakovat jejich mantry. Jestli mě vakcinace opravu ochrání nevím a myslím, že to na Zeměkouli neví nikdo. Ale udělal jsem pro sebe, co se dalo. Dále jak praví klasik, se "děj vůle Boží".
      Víc k tomu neřeknu.

      Vymazat
    4. Všichni máte svoji pravdu.
      ……….z mého pohledu je velmi dobře „proškálovaná“ pyrotechnika. A stejně to někdy někomu buchne.
      Platnost podle zdroje : http://www.cbusbs.cz/images/Ploha_Infromace_o_stavu_BOZP_v_hornictv_a_pi_nakldn_s_vbuninami_za_rok_2019.pdf
      S výhledem do budoucnosti tamtéž: největší prostor pro účinnější prevenci lze spatřovat v poznání a snížení počtu zatím neidentifikovaných rizik.
      Kdo nesouhlasí, ať se jde (nechat) píchnout čím chce.
      4p

      Vymazat
  3. Byla zde zmíněna revmatická horečka. Dodnes nikdo neví, proč jsem ve věku 17 roků takovou horečku dostal. Otékaly mi kolena, v nemocnici mě krmili mnoštvím sulfamidu. Po asi třech týdnecjh to přešlo a neopakovalo se. Doktoři mi tenkrát sdělili, že běžný následek bývá angina pektoris, pokud bych měl bolesti v levé ruce nebo tlak na prsní kost, mám se hlásit.
    Následky mi zjistili až v Německu, to mi bylo už 69, udělali mi trojnásobný bypass. Letos, po 16 letech, jsem byl vyšetřen na kathetru, bypass funguje stále ještě dobře. Z toho vyvozuji, že ta tehdejší revmatická horečka měla nějaký vnější důvod.
    Bádáním na internetu jsem narazil na časovou korelaci- na atolu Bikini zrovna tehdy prováděli množství zkoušek atomových zbraní. Přesně v době mého onemocnění tam bouchaly bomby jedna za druhou. Dnes víme, že stratosféra takové mraky částic zanese velmi daleko, dokonce i několikrát kolem zeměkoule. O ruských pokusech té doby mnoho nevíme.
    Teď chtějí všichni řídit klima- co se ale stane, když Zemi zasáhne jedna z mohutných erupcí ze Slunce? Nejenom, že vzduch bude vodivý, všude dojde ke zkratům, ale následky na zdraví lidstva nejsou předvídatelné. Veškeré tělesné aktivity jsou řízené elektrickými signály. co to udělá, když budou zkratovány?
    Jak už to napsal ve své čítance pro děti můj oblíbený autor Erich Kästner: nejnebezpečnější je život lidský, neboť končí smrtí!Samozřejmě známe výjimky, třeba Vladimír Iljič Lénin, Kristus, ale výjimky potvrzují pravidlo|!

    OdpovědětVymazat
  4. Berte to jako hyperbolu,.....
    Důrazně se ohrazuji proti spojování arthritis uratica jinocha původem ze střední evropy s pokusy našich přátel o kterých nevíme ...(O ruských pokusech té doby mnoho nevíme)a naopak s pokusy Francie na Mururoa 1966 až 1996 o kterých víme úplně všechno. Takžetak. Pro dnešek.....

    4p

    OdpovědětVymazat

"Pravidla moštárny" jsou stejná jako v Hospůdce. Spammeři a trollové budou bez milosti likvidováni. Hlasatelé jiných (i opačných) názorů než má Kocour však nikoliv.

Jak se podepsat? >> Komentovat jako >> Název/Adresa URL >>Název a vepsat svůj nick nebo jméno. Pak >> Pokračovat a nakonec >> Publikovat. (Počkat, až to Drak nebo Kocour propustí na obrazovku.)